Onko täällä muita yhtä wanhoja kuin mä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tuhlaajatytär
Ne huullikiillot oli tahmeita ja kuitenkin laitettiin mojova kerros! Voin vieläkin tuntea sen maun suussa.Sit muistan, kun olin ikionnellinen, kun sain vihdoin laittaa permiksen.Sellaisen toooosi kikkurapään!
 
"vieras"
Ja muistaakseni rubikinkuutio tuli joskus 80-luvulla. Siitä tuli ihan hirvee hitti, mulla oli semmoinen pieni kaulakoru kanssa. Ja entäs ne pienet pyykkipojat, joita kerättiin ketjuun ja pidettiin kaulassa, niitä oli monen värisiä.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";26065632]Pitkänmatkan linja-autoissa oli rahastaja. Muistaakseni linja-autoissa tupakoitiin vielä 1960-luvun lopulla.[/QUOTE]

Kyllä se rahastaja oli lyhyen matkankin linja-autoissa.
 
"Renatte"
Alkuperäinen kirjoittaja myös 1969;26065822:
Minä samaa vuosikertaa ja minä jopa kävin ESIKOULUN. Oli 4 pv/viikossa ja sitä kyläkoululla kävin. :)

Pirkkala oli esikoulun kokeilukunta ja esikoulu alkoi Pirkkalassa 1973. Oliko silloin muuallakin esikouluja samassa kokeilussa mukana. Ite oon vuosimallia -73 joten eskari tuli käytyä.
 
[QUOTE="alkup.";26062237]Pussimaidot, niin. Ne laitettiin maitokaatimiin, pussista leikattiin kulma pois. Niitä kaatimia muistaakseni myytiin ihan tohon tarkoitukseen? Ainakin oli oransseja, vihreitä, oliko keltaisiakin? Meillä oli oranssi :)
Siskoni ja minä haluttiin aina pidellä niitä pussimaitoja sylissä ja oltaisiin leikitty että ne on "vauvoja", kun ne oli niin ihanan lötköjä. Äiti ei antanut pallutella niitä, nehän menivät tosi helposti rikki.
Maitopusseista tosiaan tehtiin mattoja, ihan solmimalla. Voi sentään :)[/QUOTE]


Muistan kanssa pussimaidot ja sen kaatimen(oranssi).meillä oli kanssa niitä virakttuja mattoja.
 
piiukka
Vuosimallia -70. Muistatteko ohjelman Safiiri ja Teräs, Rosvo-Rudolf? Meillä oli erikseen linko ja se vasta hauska vempain olikin. Siskon kanssa ladattiin lehdistä tietokoneelle pelejä, piti panna monta sivua koodeja ja koskaan peli ei toiminut:/ Autossa meidät laitettiin vain vauvan kantokopassa takapenkille(olen kaksonen) ja kolarin sattuessa isäni oli vain napannut lentävät lapset kiinni. Isompana matkustimme papan Saabissa takaikkunalla yhdessä koiran kanssa. Mökille kannoimme auton akun ja matkateeveen, jotta lauantaitanssit nähtiin ja kymmenen uutiset. Muuten olimme ihan lomalla ilman puhelimia, myöhemmin kannoimme NMT-puhelimen, joka painoi tosi paljon...

Duran Durania nauhoitimme vuokrattuihin videoihin ja pelasimme Donkikonkia käsipelinä...
 
yksi seiskakolmonen lisää..
Muistaako kukaan niitä kitaran mallisia jäätelöitä, missä tuli mukana semmoista poksahtelevaa jauhoa, johon sitä sitten kastettiin? karkkipäivänä sain yleensä veljen kanssa roope ankan kolikoita pussin puoliksi:) ja saunailtana lauantaina sai pullollisen siestaa:) voi niitä aikoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi seiskakolmonen lisää..;26067463:
Muistaako kukaan niitä kitaran mallisia jäätelöitä, missä tuli mukana semmoista poksahtelevaa jauhoa, johon sitä sitten kastettiin? karkkipäivänä sain yleensä veljen kanssa roope ankan kolikoita pussin puoliksi:) ja saunailtana lauantaina sai pullollisen siestaa:) voi niitä aikoja
Roope Ankan kolikot:p
 

Yhteistyössä