Täälläkö vain laihoja naisia pidetään kauniina?

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ai se on tunnevammaista että minäkin laihana ihmisenä omaan tunteet ja loukkaannun siitä että mun vartaloani arvostellaan? Tätä mä just tarkoitan, laihoja saa kyllä herjata niin paljon kuin sielu sietää, mutta auta armias jos minä laiha ihminen sanon ihan suoraan läskille mitä hänestä ajattelen. :D
Ylipainosta voin sanoa ihan suoraan kelle tahansa, vaikka sukulaisellekin. Itseasiassa oli aihe mikä tahansa, mä sanon ihan suoraan. Itsekkäät ihmiset on mulle kauhistus, oli aihen mikä tahansa.

Tekstisi on suora lainaus mitä aiemmin kirjoitit.

"vieras"
Ylipaino eli obesiteetti on tila, jossa ihmisen tai muun nisäkkään kehoon kertyneen rasvakudoksen määrä on niin suuri, että se voi aiheuttaa terveyshaittoja.
Ylipainosta ja lihavuudesta on tullut yksi maailman yleisimmistä terveysongelmista. Ylipaino on paitsi yksilön, nykyään myös kansanterveydellinen ongelma.

Lihavuus on merkittävä terveysriski. Lihavuus voi aiheuttaa esimerkiksi nivelvikoja, selkävaivoja, sydän- ja verisuonisairauksia, kohonnutta verenpainetta ja aikuistyypin diabetesta.[3] Liika ylipaino voi aiheuttaa sydänkohtauksen, mutta lievällä ylipainolla ei ole samanlaista vaikutusta.[4]
Suuri paino kohdistaa jalan niveliin lisärasitusta. Lisärasitus kuluttaa niveliä nopeasti, jolloin niihin tulee särkyä. Nivelet voivat vauroitua esim. nyrjähdysten seurauksena. Erilaiset kaatumiset aiheuttavat myös kehoon suurempia vammoja.

Obesiteetti on merkittävä syövän aiheuttaja. Sillä on yhteys ainakin paksusuolen, rinnan, kohdun limakalvon, munuaisen ja ruokatorven syöpiin. Eräiden tutkimusten mukaan se liittyy myös sappirakko-, munasarja- ja haimasyöpiin.

Vuonna 2003 Suomessa yli 15-vuotiaista ylipainoisia oli 26,2 prosenttia ja lihavia 12,8 prosenttia, yhteensä 39 prosenttialähde?. Suomalaisista kouluikäisistä lapsista vuonna 2005 oli ylipainoisia 10 – 20 prosenttia.[7] Vuoden 2007 Finriski-tutkimuksen mukaan suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia.[

Siinä teille otteita, että miskiköhän ylipaino ei ole kaunista, varsinkaan sisäisesti.

paljonko pois?
[QUOTE="vieras";26011459]Hei niissä mittanauhoissa on toisella puolella sentit ja toisella puolella tuumat. En usko hetkeekään, että tuossa kuvassa olevalla olis noin pieniä mittoja.. Reidetkin varmaan 70cm..[/QUOTE]

Aijaa.com - 9930116

samat housut jalassa, toinen kuvakulma

"musmus"
Kylläpä olette hassuja! ihan aikuiset naisetko täällä kiusaa ja arvostelee toistensa painoja va vatsamakkaroita? niin ja tuon kuvan linkittäjälle, ihan kivalta näyttää, jos itse olet tyytyväinen. Jos taas et, niin liikunnalla painoa voi pudottaa pikkasen, ja katsomalla mitä syö. pahalta ei toki näytä noinkaan.

Ei asia oo noin mustavalkonen. Kuten oon ennenkin sanonu, niin se riippuu ihan siitä, mihin se läski kerääntyy. Jos se on rinnoissa ja perseessä, niin onhan se paljon kauniimpaa katsottavaa kun se, että se olis mahassa ja kaulassa.

johan on
[QUOTE="Vieras";26011374]Merkittävästi lihava? Tarkistappa tietosi. Kas kun ei sairaalloisen vaarallinen virtahepoisuus.

BMI26-30 on ensimmäinen alue yli täysin normaalin.

Esim. tämä on varmasti yli BMI25 ja erittäin sopiva mielestäni
http://www.plusshe.com/wp-content/uploads/2009/04/leopardbustier.jpg

Hoikilla vaan on pakonomainen tarve luulla, että BMI18-20 on se haluttavuuden standardi.[/QUOTE]

Joo, mutta se 30 on tosiaan se raja ja jos on tasan siinä rajalla, niin ei ei helvetissä se ole enää tervettä ollut pitkään aikaan! 30,1, niin onkin jo merkittävästi lihavan puolella. Silloin on ihan liian ylipainoinen ja kannattaa tosiaan pian jo tehdä itselleen jotain, jos bmi on 30. Kai sen nyt tajuaa jokainen.

Ei se ylipaino vaan ole tervettä saati kaunista, olit siitä itse mitä mieltä tahansa. Ja kenenkään ei tulisi tuudittautua siihen, että on yhtä ok olla bmi 30 kuin bmi 22.

Minusta siihen normaalin ja nätin sisään mahtuu kyllä laajemminkin kuin vain bmi 18-20. 24 on mielestäni jo siinä yläpäässä ja sen jälkeen kannattaa alkaa vähän katsoa syömisiään, jos ei ole bodari.

Ja linkittämäsi kuvan nainen on ylipainoinen ja rasvaa näyttäisi olevan aika paljon, vaikka onkin "vain" bmi 25. Ei näytä hyvältä tai terveeltä millään.

[QUOTE="nanna";26004655]Ihmettelen noita paria ketjua, joissa kyse painosta ja ulkonäöstä. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että ihminen on jo lihava jos bmi on 24-25? Mulla on bmi 26 ja olen mielestäni pyöreä, mutta mukavan näköinen. Mulla on iso, mutta timmi peppu, kapeahko vyötärö ja isot rinnat (80F). Ja tämä kaikki näyttää kivalta, koska ovat suhteessa toisiinsa sellaiset, että olen siluetiltani muodokas ja naisellinen. Mikä tämä nykyvillitys on, että pitäisi olla laiha? Kuinka moni mies tykkää koskea edes sellaiseen luukasaan? Varmasti joitakin on, mutta ihmettelen vain.[/QUOTE]

Mun mies tykkäsi koskea muhun kun olin luukasa ja silloinki ku olin järkyttävä sotanorsu. Koskee yhä edelleenkin kun olen normaalipainoinen (bmi 21,36) ja oletettavasti koskee silloinki kun bmi tuosta tippuu.

Mitä taas kropan kauneuteen tulee niin ihan itse päätän mikä näyttää ja tuntuu hyvältä, mies tai joku naapurin Pirkko ei sitä minun puolestani päätä. Itse tykkään olla hoikka enkä tykkää läskistä omassa kropassani mutta muiden muodot ja kurvit ei häiritse.

Naapeli
Jos nyt unohdetaan ihan sairaan lihavat ja sairaan laihat, niin pitää muistaa, että meillä kaikilla on oma perusmalli kropassa. Jollakulla on vyötärö, toinen on tasapaksu. Toisella isommat ja toisella pienemmät luut.

Mulla itellä on olettamus että oon isoluinen. Olen 169 cm pitkä ja painan 56kg. Multa näkyy selvästi kylkiluut, lapaluut ja solisluut törröttää. Mun sisko on samankokoinen, mutta sillä ei ole luita näkyvissä. Siskolla on kapeet hartiat, mulla selkeesti leveämmät.

Siiten toinen esimerkki. Mul on yks suunnilleen samanpituinen kaveri. Hän on yhden vaatekoon mua pienempi. Kerran sitten sanoi mulle, et hän painaa 66kg. En voinu uskoo. Meni sit vaakaan ja todisti asian. Toi kaveri ei harrasta mitään lihastreeniä, et semmosesta ei ollu kyse.

Nää painojutut on niin hankalia. Normaali painoindeksi kertoo toki, et ei ole mihinkään suuntaan epäterveellisen painoinen, mutta ulkonäöstä se ei välttämättä niin paljon kerrokaan.

"vieras"
[QUOTE="Mies";26014411]Tämä on ihan totaalista bullshittiä, jota kaikki pullukat toitottaa. Asiasta on ihan oikeaa tutkimustulostakin löydettävissä ja tuloksena on niissä kaikissa ollut, että luuston koko on hyvin vakio.[/QUOTE]

Kropan malli silti vaihtelee ihmisillä, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

"Vieras"
Joo, mutta se 30 on tosiaan se raja ja jos on tasan siinä rajalla, niin ei ei helvetissä se ole enää tervettä ollut pitkään aikaan! 30,1, niin onkin jo merkittävästi lihavan puolella. Silloin on ihan liian ylipainoinen ja kannattaa tosiaan pian jo tehdä itselleen jotain, jos bmi on 30. Kai sen nyt tajuaa jokainen.

Ei se ylipaino vaan ole tervettä saati kaunista, olit siitä itse mitä mieltä tahansa. Ja kenenkään ei tulisi tuudittautua siihen, että on yhtä ok olla bmi 30 kuin bmi 22.

Minusta siihen normaalin ja nätin sisään mahtuu kyllä laajemminkin kuin vain bmi 18-20. 24 on mielestäni jo siinä yläpäässä ja sen jälkeen kannattaa alkaa vähän katsoa syömisiään, jos ei ole bodari.

Ja linkittämäsi kuvan nainen on ylipainoinen ja rasvaa näyttäisi olevan aika paljon, vaikka onkin "vain" bmi 25. Ei näytä hyvältä tai terveeltä millään.
Kummaliseksi on maailma mennyt jos tuo kuvan nainen on selkeästi YLIPAINOINEN eikä näytä hyvältä millään :D

Millipidetär
Kattelin Voguen nettisivuilta kuuluisan XL-mallin kuvia... sen jälkeen katselin normimallin kuvia. Täytyy sanoa että omaan silmään hoikka näytti tylsältä tusinatavaralta ja pyöreä naisellinen nainen oli todella kaunista katseltavaa...harmi vain että niin harvoin saa ihailla naisellista marilyn kroppaa, mediassa saisi olla muitakin naisia kuin vain alipainon rajoilla häilyviä, jokaiselle jotain.

"..."
Luonnostaan laihana ihmisenä musta tuntuu kans ikävältä nuo luukasa -jutut. En mä nyt yöuniani menetä, mut jos joku tulis luukasaks sanomaan, niin saattasit laukoa takasin.

Vartalon kauneus riippuu kropasta ja siitä, miten kilot/lihakset siihen asettuu. Raskauden jälkeen painoin huomattavasti enemmän, mutta kaikki lähipiiristäni on sitä mieltä, että laihuus pukee minua paremmin (BMI normaalin alarajoilla). Varsinkin, kun salilta olen kerännyt vähän lihasta luideni ympärille, niin näytän mielestäni hyvin kauniilta. Tunnen monennäköisiä naisia ja olen huomannut, että kauneus ei liity suoraan painoon. Itsestään huolehtivat yleensä näyttävät kauniilta. Pyöreäkin nainen voi olla liikunnallinen ja timmi.

Itsevarmuus on myös sellainen tekijä, mikä vaikuttaa minun silmissäni suoraan kauneuteen. Ihmettelin sitä tutkimustulosta, minkä mukaan suurin osa naisista on tyytymättömiä omaan ulkonäköön! Miksi? Maa täynnä kauniita naisia! Minä ainakin viihdyn täysin omassa kropassani!

hyvä nikki
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär;26035562:
Kattelin Voguen nettisivuilta kuuluisan XL-mallin kuvia... sen jälkeen katselin normimallin kuvia. Täytyy sanoa että omaan silmään hoikka näytti tylsältä tusinatavaralta ja pyöreä naisellinen nainen oli todella kaunista katseltavaa...harmi vain että niin harvoin saa ihailla naisellista marilyn kroppaa, mediassa saisi olla muitakin naisia kuin vain alipainon rajoilla häilyviä, jokaiselle jotain.

Katso peiliin! ;)

Olen samaa mieltä, kurvikas nainen on paaaaljon kauniimpi ja mielenkiintoisempikin.

Yhteistyössä