Karitsan paahtopaisti, kuinka saada siitä hyvää ?

En ole aikaisemmin valmistanut karitsan paahtopaistia, mitä mausteita voisi käyttää, paistoaika ja lämpötila ? :)

• Tykkää
Reactions: PinkLily
[QUOTE="vieras";26013073]heti tulee mieleen se Lambi mainoksen pikkanen karitsa. En edes halua ajatella miten se pistetään....[/QUOTE]

Miullekkin tuli mieleen tuo, mutta meinaan silti syödä karitsaa ja ilman huonoa omatuntoa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26013074:
Hyvä punaviinikastike sille raukalle lisäksi!
Millaista punaviiniä suosittelet kastikkeeseen ? Mie tykkään harvoista punaviineistä.

[QUOTE="Kotikokki";26013098]Mä meinaan kans kokeilla ensimmäistä kertaa! En pidä lampaasta, mutta olen nyt jotenkin vakuuttunut siitä, että karitsa ei ole sellainen villanmakuinen.

Onnea meille yritykseen, siis =)[/QUOTE]

Onnea siullekin karitsan valmistamiseen, toivottavasti tulee hyvää. =)
Tuota karitsan paahtopaistia on kyllä kehuttu, ettei olisi samanlaista ku lammas.
Miekää en oikein oo tykänny lampaanlihasta.

Jaaha, kohta pitäis lähtee kauppaan ja alkoon, huomenna on liikaa porukkaa liikenteessä,
työt loppuu huomenna vasta puol viisi.

Viimeksi muokattu:
"Kotikokki"
Onnea siullekin karitsan valmistamiseen, toivottavasti tulee hyvää. =)
Tuota karitsan paahtopaistia on kyllä kehuttu, ettei olisi samanlaista ku lammas.
Miekää en oikein oo tykänny lampaanlihasta.
Kiitos! Mä tykkään usein kokeilla jotakin uutta, mutta lihan kanssa olen aika kranttu, enkä ikinä ajatellut kokeilevani jonakin päivänä karitsaa. Nyt noita reseptejä näkyy kuitenkin olevan paljon ja monet kaupat sitä myyvät, joten päätin, että nyt kokeilen. Maistoin kerran ravintolassa miehen annoksesta karitsaa, ja täytyy myöntää, että se oli hyvää.. Lammasta en silti suostu syömään..

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26013165:
Mä laitan karitsan uuniin kera punkun, valkosipulin ja mausteiden. Siitä samasta teen sit kastikkeen vähän kuin joulukinkustakin eli paistoliemestä. Halvimmat punkut ok. Esim Chileläinen.
Ok, kiitos. :)

[QUOTE="Kotikokki";26013163]Kiitos! Mä tykkään usein kokeilla jotakin uutta, mutta lihan kanssa olen aika kranttu, enkä ikinä ajatellut kokeilevani jonakin päivänä karitsaa. Nyt noita reseptejä näkyy kuitenkin olevan paljon ja monet kaupat sitä myyvät, joten päätin, että nyt kokeilen. Maistoin kerran ravintolassa miehen annoksesta karitsaa, ja täytyy myöntää, että se oli hyvää.. Lammasta en silti suostu syömään..[/QUOTE]

Samoin, mie tykkään kokeilla uutta, monesta lihasta kyllä tykkään, mutta lammas
ja joku kaslerpaisti tai joku rasvainen liha ei mene.

Lidlin Strutsinliha oli kyllä hyvää :p saispa sitä lisää.

"Kotikokki"
Samoin, mie tykkään kokeilla uutta, monesta lihasta kyllä tykkään, mutta lammas
ja joku kaslerpaisti tai joku rasvainen liha ei mene.

Lidlin Strutsinliha oli kyllä hyvää :p saispa sitä lisää.
Kassler ei uppoa mullekaan, eikä rasvainen liha yleensä.. Mutta strutsinlihaa Lidl:stä, mielenkiintoista! Jos sitä joskus taas tulee, niin täytyypä kokeilla! Heh, tässähän vallan makumaailma laajenee =)

[QUOTE="Kotikokki";26013272]Kassler ei uppoa mullekaan, eikä rasvainen liha yleensä.. Mutta strutsinlihaa Lidl:stä, mielenkiintoista! Jos sitä joskus taas tulee, niin täytyypä kokeilla! Heh, tässähän vallan makumaailma laajenee =)[/QUOTE]

Me syötiin tuota strutsinlihaa jo viime vuonna, enkä oo nyt sitä löytänyt Lidlistä,
toivottavasti löytyy joku päivä. Liha on ehkä enemmän riistantapaista kuin lintua. :)

Karitsan paahtopaisti tehty ja punaviinikastiketta, tuli todella hyvää ja mureaa. :p
Kypsennysaika oli kyllä pitempi kuin 12 tai 15 minuuttia, 15 minuutin kohdalla liha
oli meille liian raakaa ja punaista.

Yhteistyössä