Täälläkö vain laihoja naisia pidetään kauniina?

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
ihannepainoinen
Nisenahan se onkin helppo uskotella itselleen että nainen on kauniimpi tukevana kuin hoikkana tai normaalina... EN nyt siis sano että bmi 22 ois tukeva, mutta hei joku roti tohon itselleen valehteluun nyt! :D
En kyllä valehtele itselleni, olen omassa ihannepainossani. :) Enkä minäkään sano, että tukeva olisi kaunis. Normaalivartalo on kaunein, kun ei ole mikään löllerö, eikä luuranko.

WHO:n mukaan on. :)
Suoraan WHO:n sivuilta (oli pakko katsoa, vaikka tiesin kyllä vastauksen):

To achieve optimum health, the median body mass index for an adult population should be in the range of 21 to 23 kg/m2, while the goal for individuals should be to maintain body mass index in the range 18.5 to 24.9 kg/m2. There is increased risk of co-morbidities for body mass index 25.0 to 29.9, and moderate to severe risk of co-morbidities for body mass index greater than 30.

WHO | Mean Body Mass Index (BMI)

luihunen
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005032:
mitä hankaluutta ylipaino aiheuttaa? huomattavan ylipainon omaavana en ole huomannut mitään hankalauuksia normaalissa arkielämässä
Ihan pystyt olevinaan tekemään samat asiat kuin esim mä? Minkä väriset sukat sulla muuten on? :D

Väitätkö nyt muka ihan pokerina ettet esim. hengästy helpommin kuin normaalit, mahdut esim. autoon ihan yhtä sutjakkaasti kuin me normaalit, jaksat juosta lastesi perässä ja leikkiä yhtä villejä leikkejä kuin me normaalit, pystyt nostamaan maasta tavaran yhtä vaivattomasti kuin me, voit hyppiä kotonasi ilman että tavarat putoo hyllyiltä jne. Älä puhu paskaa.

"Jep"
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005032:
mitä hankaluutta ylipaino aiheuttaa? huomattavan ylipainon omaavana en ole huomannut mitään hankalauuksia normaalissa arkielämässä
Tätä juuri tarkoitan. Toki liikkumisesi ja ketteryytesi on erilaista kuin jos olisit hoikempi, bussille juokseminen jne. ihan vain tällaisia jokapäiväisiä asioita. Aivan selvä asia, miksi se pitää kieltää?

luihunen
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005054:
mulle on ainakin ihan sama mitä mies tai muut ajattelee mun läskeisät koska itse viihdyn niin ei kuulu muille
Ei kuulu edes sun lapsille minkälaisen syömismallin annat heille, tai että kuolet todennäköisesti paljon aikaisemmin kuin normaalipainoisena? Ihanan itsekästä...

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005041:
meinasitko että lihavalta saa varmasti?
Et sä ole vielä oppinut, että lihaville kelpaa kuka vaan ja me annetaan kaikille :LOL: Musta nää on aina niin hauskoja keskusteluja. Ihanteena on toki hoikka, mutta muodokas nainen.. silti makuja on monia, eikä voida sanoa yhtä oikeaa vartalotyyppiä miesten mieleen. Eihän kaikki naisetkaan pidä samanlaisista miehistä.

kökköliini
Ihan pystyt olevinaan tekemään samat asiat kuin esim mä? Minkä väriset sukat sulla muuten on? :Dharmaat kukilla ja IHAN ite laitoin jalkaan aamulla.

Väitätkö nyt muka ihan pokerina ettet esim. hengästy helpommin kuin normaalit, mahdut esim. autoon ihan yhtä sutjakkaasti kuin me normaalit, jaksat juosta lastesi perässä ja leikkiä yhtä villejä leikkejä kuin me normaalit, pystyt nostamaan maasta tavaran yhtä vaivattomasti kuin me, voit hyppiä kotonasi ilman että tavarat putoo hyllyiltä jne. Älä puhu paskaa.
no me vedetään hiihtoretkiä, käydään pulkkamäessä ja mä TAIVUN kuule ihan pulkkaan!
autoon mahdun erinomaisesti malliin kuin malliin.
nostelen päivittäin 40kg säkkejä maasta, ei ongelmaa.
hyppiä voin helposti särkemättä mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kökköliini
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;26005097:
Et sä ole vielä oppinut, että lihaville kelpaa kuka vaan ja me annetaan kaikille :LOL: Musta nää on aina niin hauskoja keskusteluja. Ihanteena on toki hoikka, mutta muodokas nainen.. silti makuja on monia, eikä voida sanoa yhtä oikeaa vartalotyyppiä miesten mieleen. Eihän kaikki naisetkaan pidä samanlaisista miehistä.
no en... mä oon ollu tyhmä ku en antanut yhdellekään vonkaajalle mieheni on ensimmäiseni ja ainoani..

"tipi"
Kyllä se vaan niin on, että melkein kaikki naiset näyttää paremmalta BMI-asteikon alapäässä kuin yläpäässä... Älytön yli- ja alipaino on asia erikseen, mutta jos kerrankin yritettäis pysyä kohtuuden rajoissa (mikä tämän palstan keskusteluissa on hyvin harvinaista). Esim. tässäkin kuvassa:

luihunen
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005100:
Ihan pystyt olevinaan tekemään samat asiat kuin esim mä? Minkä väriset sukat sulla muuten on? :Dharmaat kukilla ja IHAN ite laitoin jalkaan aamulla.

no me vedetään hiihtoretkiä, käydään pulkkamäessä ja mä TAIVUN kuule ihan pulkkaan!
autoon mahdun erinomaisesti malliin kuin malliin.
nostelen päivittäin 40kg säkkejä maasta, ei ongelmaa.
hyppiä voin helposti särkemättä mitään.
Voi pulkkaparka... :D Hengästymiseen et vastannut mitään? Hiihtoretkikin voi olla sen kilsan vaan vaikka, ja sulla taitaa kestää sen hiihtämisessä yhtä kauan kuin 4v lapsella. :D Nostele sinä säkkejäs, mä en ole ihan niin vahva, mutta kyllä mä väitän pystyväni paljon useampaan asiaan kuin sinä jos sun painoindeksi tosiaan on yli 40, mieti vähän itekin.

luihunen
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005121:
no mä syön yleensä kasvisruokaa ja riistaa. lapset samoin että en tiedä sitten mallista. herkkuja meillä ei syö kukaan. koska en pidä makeasta.ammatin haittapuolia.
Vai niin, ja ihan pyhästä hengestä pläjähdit tuohon kuntoon? Uskokoon ken tahtoo. :D

femin
[QUOTE="tipi";26005126]Kyllä se vaan niin on, että melkein kaikki naiset näyttää paremmalta BMI-asteikon alapäässä kuin yläpäässä... Älytön yli- ja alipaino on asia erikseen, mutta jos kerrankin yritettäis pysyä kohtuuden rajoissa (mikä tämän palstan keskusteluissa on hyvin harvinaista). Esim. tässäkin kuvassa:

[/QUOTE]

Tuossa kuvassa on kyllä selvästi ihan YLIPAINOINEN ja normaali, eikä normaalin painoindeksin ääripäät... :)

kökköliini
Voi pulkkaparka... :D Hengästymiseen et vastannut mitään? Hiihtoretkikin voi olla sen kilsan vaan vaikka, ja sulla taitaa kestää sen hiihtämisessä yhtä kauan kuin 4v lapsella. :D Nostele sinä säkkejäs, mä en ole ihan niin vahva, mutta kyllä mä väitän pystyväni paljon useampaan asiaan kuin sinä jos sun painoindeksi tosiaan on yli 40, mieti vähän itekin.
hengästyn mutta paludunkin. mitä sitten kai nyt jokainen hengästyy jos vetää 10km? ja hei, jos sä kuvittelet että kaikki läskit on plösöjä niin ei voi kuin valittaa sun maailman kuvaa. mä oon läski mutta olen 6v asti tehnyt raskaita maatalon töitä ja teen niitä edelleen niin voin sanoa että moni normaalipainoinen timmimimmi jää voimajutuissa toiseksi vaikka en ole treenannut päivääkään vaan kaikki voima ja kunto on hankittu oikealla työllä:D

luihunen
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005129:
ja miksi kuolisin aikaisemmin kuin esim sinä? sinähän voit jäädä auton alle tänään ja mun yli se tuskin pääsee:LOL:
en suinkaan puhunut itsestäni missään vaiheessa, vaan sinusta hoikempana.

Typerä olet kun kiellät itseltäsi faktat, toivottavasti et tota ainakaan siirrä lapsilles...

Laiha ei ole kaunista, mutta ei kyllä liika läskikään. Olen ollut sekä että. Nyt olen pudottamassa painoa ja toivon, että jään pysyvästi hoikaksi. Yritän pitää siitä huolen siksi, että VOIN silloin paremmin ja jaksan enemmän kuin pyöreämpänä, vaikka kovin hoikkana en olekaan miesten mieleen. Mutta sillä ei ole mulle merkitystä.

Yhteistyössä