[QUOTE="Dee";25953269]Tää on mullakin IISO ongelma, kun työpaikan kahvihuone on täynnä kaikkia herkkuja... Kun menee järjettömän nälkäisenä tauolle ja pöydällä on pussillinen viinereitä ja rasvaisia pasteijoita, niin on kyllä äärimmäisen vaikea vastustaa. Toistaiseksi olen onnistunut, paitsi silloin ekalla viikolla söin muutaman palan suklaata. :ashamed: Mutta luulen, että pahimman yli on nyt päästy ja alkaa helpottaa tuo makeanhimokin. Nyt on mieletön puhti päällä, kun vaa'assa alkoi näkyä sitä miinustakin, jei!
Tänään taas ennen töitä salille, vuorossa ojentaja-, hauis- ja olkapäätreeni. Vieläkin vähän ärsyttää, kun sen verran hapuilevalta tuntuu tuo touhu. Siis jännitän koko ajan, että teenkö oikein ja pitääkö kaikki mua ihan pellenä ja miettii, että mitä toi oikein touhuaa. :ashamed: Vaikka eiköhän ihmiset keskity ihan omaan treeniinsä... Silti siitä fiiliksestä on vaikea päästä eroon!
Tuli noista mekoista mieleen, että mullakin roikkuu kaapissa yksi ihana silkkimekko, jonka istuvuutta parantaisi huomattavasti muutaman kilon painonpudotus. Tarkoituksena olisi laittaa se siskon yo-juhliin keväällä ja onneksi se mahtuu nytkin, mutta näyttäisi kyllä paremmalta jos saisin perseestä ja lanteilta tiristettyä muutaman sentin pois. Mistä tulikin mieleeni, että pitäisi ostaa mittanauha! Oon jo pitkään miettinyt, mutta aina se unohtuu. Jännittää vaan alkaa mittailla, muistan ne ajat kun vy oli 63cm ja nyt se varmaan huitelee ties missä. Pelkään, että masennun totaalisesti.[/QUOTE]
Ei kannata pelätä sitä mittanauhaa, sillä se antaa monesti paljon nopeammin tuloksia kuin vaaka.
Itsekin otin mitat tammikuun alussa ja järkytyin, kun vyötärönympärykseni oli silloin 97cm! :O Siis ihan tajuttoman suuri! Mutta nyt siitä on lähtenyt jo 10cm vaikka paino ei olekaan laskenut kuin 5kg. Että kyllä on mukavaa omistaa se mittanauha, etenkin niinä päivinä kuin paino jumittaa.
Ja noihin herkkuihin. Mulla ainakin monesti auttaa mielikuvaharjoittelu. Eli oikein kuvittelet mielessäsi sen rasvaisen munkin tirisevän sun suussa kun haukkaat sitä. Sokerit tarttuu pitkin naamaa ja sormia. Mieti minkä näköistä rasva on esim. kun se kelluu vedessä. Joku paistorasva esim. joulukinkusta. Miltä se tuntuu, haisee, näyttää. Mieti kuinka laitat sen saman rasvan just suustas alas ja kuinka se kulkee sun elimistössä ja tarttuu kiinni sun perseeseen. Sit sille tulee paljon kavereita ja lopputulos on kauheet selluliittimuhkurat. Ajattele siis asiaa niin pitkälle, että se alkaa ällöttää sua. Sitten seuraavan kerran kun näet ne munkit, niin on paljon helpompi jättää ne välistä.