**Paino ei vaan tipu..prkl**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nasu.

Vieras
Synnytyksen (5kk) sitten paino lähti laskuun ja tippui 2 viikossa -15kg.

Nyt kun aamulla punnitsen itseni niin vaaka näyttää 75kg ja illalla kun uudestaan punnitsen niin se 0n 78kg..hitto sentään.

Tämän päivän ruuat on 2kuppia teetä maidolla,ei sokeria ja 2 palaa leipää ylikypsällä kinkulla....siinä se.

Käyn kerran viikossa 1h tunnin jumpassa ja teen joka päivä n.5km vaunulenkkejä.

Tavoite olis päästä takaisin n.65kg mitä painoin ennen ekaa raskautta 4.v sitten.

No kai sulla on kauhee ummetuskin kun ei kuituja tule riittävästi. Miksi käyt sitäpaitsi illalla uudestaan? Koitappa alkaa syömään terveellisesti, yritä vaikka kalorilaskurin tms. avulla vähän katsoa mitä kannattaisi syödä.

Mulla on sama tilanne... Mietin just, että pitää varmaan olla kokonaan syömättä. Turha katella mitään ruokaohjeita, kun ei pysty syömään mitään.
Kolme viikkoo oon olllut vähällä ruualla ja lisännyt liikuntaa ja esim. eilen söin n. 700 kaloria, silti paino ei vain tipu.
Alkaa epäilyttää oma aineenvaihdunta ja kilpirauhasen toiminta. :(

Mulla hellalla tulossa sosekeitto, jossa on 150 g pinaattia, 450 g kukkakaalia ja 400 g kesäkurpitsaa. Koko kattilallinen 200 kcal. Suosittelen sullekin syömistä useammin. Ja juomista! Vesipullo on laihduttajan paras kaveri. Startin voi ottaa pusseilla/patukoilla, mutta niissäkin kandee seurata systeemiä.

[QUOTE="vieras";25950270]Syöt liian vähän, kroppa on säästöliekillä[/QUOTE]

Juurikin näin. Kaikki kaks leipää mitä syöt varastoituu täysin sun kehoon täysin, kun sun kroppa ei halua luopua siittä vähästä mitä se saa. Ruokavalio kuntoon, niin ehkä sujuu helpommin se laihis. Toi näännyttäminen vaan syö lihasta.

Juurikin näin. Kaikki kaks leipää mitä syöt varastoituu täysin sun kehoon täysin, kun sun kroppa ei halua luopua siittä vähästä mitä se saa. Ruokavalio kuntoon, niin ehkä sujuu helpommin se laihis. Toi näännyttäminen vaan syö lihasta.

No kyllä pitäis kaiken järjen mukaan laihtua jos syö kaks leipäpalasta päivässä. Niissä ei ole kuin yhteensä jotain 200 kaloria ja päiväkulutus jotain 1500-2000 kaloria... et ei siinä jääää mitään varastoitavaa.

Olen yrittänyt myös pitää ateria rytmin tasaisena..ei auta.Vettä yritän juoda mahdollisimman paljon kun sormusten rannutkin näkyy koko ajan sormissa....eivät ole tiukat.
Lopetin mm. cokiksen ja mehujen juonnit...karkkipäivä kerran viikossa.

Raskausaikana mun paino nousi vaan 3kg kun tuli raskausdiabetes ja piti syädä säännöllisesti.
Pituutta on huimat 165cm.
Alle sen 65kg ei mulla ole koskaan ollut tarve päästä koska on suhteellisen lihaksikas alakerta mm. koko iän ratsastuksen ja pyöräilyn ansiosta.

Tuntuu vaan ettei mitään voi suuhunsa laittaa kun paino heittelee.

[QUOTE="plääh";25950303]Mulla on sama tilanne... Mietin just, että pitää varmaan olla kokonaan syömättä. Turha katella mitään ruokaohjeita, kun ei pysty syömään mitään.
Kolme viikkoo oon olllut vähällä ruualla ja lisännyt liikuntaa ja esim. eilen söin n. 700 kaloria, silti paino ei vain tipu.
Alkaa epäilyttää oma aineenvaihdunta ja kilpirauhasen toiminta. :([/QUOTE]

sun kilokalorimääräsi päivää kohti ei ole oikein. Tarkista se.

Multa lähti myös raskauskilot (13kg) 2vk heti synnytyksen jälkeen. No, alkoi tulla "ryminällä" takaisin (+7kg) , kunnes aloin karppaamaan. 2kk lähtenyt 15kg, enkä ole sen pahemmin liikkunut (ns "urheillut") ja jätin pois vain leivän, pastat, perunat yms, enkä läträä rasvan kanssa, eli en kovin "raadollisesti" noudata karppaamista, mutta eipä oo kilot tulleet takaisin ja olo on hyvä :)

Synnytyksen (5kk) sitten paino lähti laskuun ja tippui 2 viikossa -15kg.

Nyt kun aamulla punnitsen itseni niin vaaka näyttää 75kg ja illalla kun uudestaan punnitsen niin se 0n 78kg..hitto sentään.

Tämän päivän ruuat on 2kuppia teetä maidolla,ei sokeria ja 2 palaa leipää ylikypsällä kinkulla....siinä se.

Käyn kerran viikossa 1h tunnin jumpassa ja teen joka päivä n.5km vaunulenkkejä.

Tavoite olis päästä takaisin n.65kg mitä painoin ennen ekaa raskautta 4.v sitten.

Imetätkö? Ja puntarille ainoastaan aamulla aamupissin jälkeen. Mulla viimeiset 5 kiloa on tippuneet aina vasta imetyksen lopettamisen jälkeen.

[QUOTE="minä";25950417]paskaa puhuvat läskit ketkä valittavat ettei paino tipu vaikka ei syö..
unohtuu vain mainita kaikki pikkunaposteltava.[/QUOTE]

En todellakaan napostele..ainostaan launtai on mun ja likan namipäivä.

No kyllä pitäis kaiken järjen mukaan laihtua jos syö kaks leipäpalasta päivässä. Niissä ei ole kuin yhteensä jotain 200 kaloria ja päiväkulutus jotain 1500-2000 kaloria... et ei siinä jääää mitään varastoitavaa.

Nyt ei sitten järki pelaa ihan samanlailla, kun keho pelaa. Jos mennään noin radikaalisti miinuksella, niin keho repii tosta leivästä kaiken mitä se saa ja kun se ei todellakaan saa tarpeeks, niin keho alkaa itekseen tuottaa hiilareita. Joten ap saa vaan hiilaria hiilarin perään kun keho tuottaa jo hädissään sitä itekseenkin ja kaikkihan se tietää, että hiilari kerääntyy kroppaan. Jos ei syö tarpeeks, niin ei se laihduta, etenkään kun ap ei todellakaan syö edes järkevästi. Jos ap söis edes hiilarin tilalla proteiinia, niin saittais ees jotain tapahtua. Mutta ei se läski lähde mihkä, ku kroppa pitää siittä kynsin ja hampain kiinni.

Nyt ei sitten järki pelaa ihan samanlailla, kun keho pelaa. Jos mennään noin radikaalisti miinuksella, niin keho repii tosta leivästä kaiken mitä se saa ja kun se ei todellakaan saa tarpeeks, niin keho alkaa itekseen tuottaa hiilareita. Joten ap saa vaan hiilaria hiilarin perään kun keho tuottaa jo hädissään sitä itekseenkin ja kaikkihan se tietää, että hiilari kerääntyy kroppaan. Jos ei syö tarpeeks, niin ei se laihduta, etenkään kun ap ei todellakaan syö edes järkevästi. Jos ap söis edes hiilarin tilalla proteiinia, niin saittais ees jotain tapahtua. Mutta ei se läski lähde mihkä, ku kroppa pitää siittä kynsin ja hampain kiinni.

Siis täh! Miten voi keho itekseen tuottaa hiilareita?! :O

Siis täh! Miten voi keho itekseen tuottaa hiilareita?! :O

"Vaikka hiilihydraatit ovat tärkeä energian lähde, ei ravinnon kuitenkaan välttämättä tarvitse sisältää hiilihydraatteja, sillä ihmiskeho pystyy tuottamaan glukoosia toisellakin tapaa. Tätä tapaa kutsutaan glykoneogeneesiksi."

"Mistä tahansa urheilusuorituksesta puhuttaessa hiilihydraatit (glukoosi ja glykogeeni) ovat ensisijainen energianlähde. "

Hiilihydraatit - tehtävä ja varastot :: Lisäravinteet.net - tietoa lisäravinteista, ravinnosta ja harjoittelusta

Jännä juttuhan se on, mutta niin vaan keho pystyy sen tekemään. Linkistä löytyy reippaasti lisätietoa ko.asiasta, jos kiinnostaa lukasta.

Yhteistyössä