Ruokahaaste vol. 25

• Viestiketjun aloittaja Sateenkaaren väärässä päässä
  • Ensimmäinen viesti
Eri asia sitte onko se hyvää. :D Ohjees oli mukana oliivit ja aurinkokuivatut tomaatit, mutta mä jätin ne pois. Varsinki oliivit on :x Mutta kattelin googlesta kuvia tuosta leivästä ja mones näytti olevan niin ettei oo noita ollenkaa taikinas. Että ihan perusvaaliaa leipää on tulos.
Sama täällä, ihan pieninä määrinä molemmat menee kyllä, yleensä jos ostan oliivipurkin niin se jää homehtumaan kaapin perukoille.. :D

Mun piti ruveta tekemään sitä leipää ny ja myöhemmin sitten muuta ruokaa, mutta likka haluaa kattomaan edes joksikin aikaa lasten- ja nuorten karaokekisaa joten me mennään sinne ja ruuan teen myöhemmin. Pitäähän sitä ny mennä kattomaan ku kisaa on tuomaroimas yks voice of finlandis kisannu. :D

Keittiönoita
[QUOTE="sondersson";25948573]Sopiikos tähän osallistua pelkällä jälkkärillä? Kun mä teen kans noita pinaattiravioleja enkä niillä viitti osallistua kun joku oli jo tehnyt sellasia.[/QUOTE]
Ei ole väliä, onko ruoka alkuruoka, pääruoka, jälkiruoka, välipala vai vaikka leivonnainen. Pääasia on, että se toteuttaa tuon aiheen eli Italia.

"Olen tatuoitu jätkä!"
tuskin ne aivan samanlaisia on.
Kunhan laitat oman kuvan =)
Siis ei naamakuvaa vaan siitä ruuasta ;)

[QUOTE="sondersson";25948573]Sopiikos tähän osallistua pelkällä jälkkärillä? Kun mä teen kans noita pinaattiravioleja enkä niillä viitti osallistua kun joku oli jo tehnyt sellasia.[/QUOTE]

Olen tatuoitu jätkä!

ticotico harmailee
Kävin just kaupas.

Käytän koiruuden pihalla ja rupeen väsäämään mun sapuskaa. En siitä Italialaisesta niin tiedä, mutta mie miellän sen sinne päin :D, eikös sekin käy ;).

ticotico harmailee
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";25948940]Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

Näin mäkin sen aattelin, mutta pikkasen jo varottelin. Illasta sitten kuvaa, kunhan löydän meitin kameran :D

Osso buco, spagetti ja italialainen maalaisleipä. Ohjeet tulee vähä myöhemmin.

Uploaded with ImageShack.us

Osso buco (ohje vähän muunneltu)
porsaan uuniliha (pitääs oikiasti olla esim. naudanpotkaa mutta ei sitä saanu!)
2 rkl vehnäjauhoja
1 iso sipuli
1 iso porkkana
1 sellerin varsi
puolet punaista paprikaa
4 valkosipulinkynttä
2,5 dl valkoviiniä
2 dl lihalientä (esim. fondista) mä tein häränlihafondista
1 tlk tomaattimurskaa yrteillä
4 rkl valkoviinietikkaa
1 tl sokeria
basilikaa
timjamia
rypsiöljyä

Reseptin valmistusohjeet

Leikkaa lihasta sopivia paloja jättäen luut pois. Pyörittele potkat huolellisesti jauhoissa.

Iso pannu ja öljyä. Paista lihat nätin ruskeiksi ja siirrä sivuun. Heitä valurautapataan (mä käytin teflonkattilaa) reiluiksi paloiksi leikatut sipuli, porkkana, selleri, paprikat ja murskatut valkosipulinkynnet. Freesaa vihanneksia hetki.

Pyöräytä viini pannulla ja lurauta pataan. Anna vihannesten pehmentyä hetki. Kaada sitten tölkkitomaatit pataan. Mausta sokerilla, viinietikalla, basilikalla ja timjamilla.

Laita myös lihat pataan ja lihaliemi. Hauduta kannen vähintään tunti. Maistele ja mausta rohkeasti.

Keitä lisäkkeeksi spagettia.

Leipä muuten tämä, mutta jätin pois oliivit ja aurinkokuivatut tomaatit enkä tehny ohuita suikaleita vaan leviempiä paloja.
Reseptit > ruokaohje: Pro Ciabatta eli italialainen maalaisleipä - Kotikokki.net

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ticotico

Yhteistyössä