Pph on kyllästynyt lapseeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Jotenkin vaikuttaa siltä :( Lapseni on toki temperamenttinen, vilkas, aika hankalakin monessakin suhteessa, mutta ei ole silti mielestäni oikeutettua.

Kun esimerkiksi haen lapsen, niin pph sanoo lapselle että "sua tultiin hakemaan", vaikka muille lapsille sanoo että "äiti/isi tuli". Samoin kun kysyn miten on mennyt, niin pph kertoo aina monta huonoa ja negatiivista juttua ja yrittää oikein keksiä edes yhden hyvän. Ja ne hyvät on tyyliin "muisti kiittää ruuasta". :(

Muutenkin on jotenkin väsyneen oloinen silloin kun juttelee minun kanssa. Kun juttelee muiden vanhempien kanssa, niin on iloinen ja pirteä.

Ymmärrän toki että pph varmasti väsyy, kun minäkin väsyn lapseni kanssa. Mutta silti harmittaa.

Ihan kuin mä vaikka mä en ole lapsesi pph. Mä olen kanssa väsynyt yhteen lapseen ja varsinkin vanhempiin jotka hakee myöhässä yms. Lapsi on "raskain" hoidettava ja vielä vanhemmatkin vaikeita.

Kyllä minä toisaalta ymmärrän, että jos kaikki päivät on haastavia yhden lapsen kanssa niin kyllähän siinä väsyy, vaikka yrittäisi kuinka ammatillinen olla. Ehkä siksi päiväkoti olisikin parempi, kun siellä hoitovastuu ei ole yhden ihmisen harteilla ja "taakkaa" voi hiukan jakaa.

Kyllä minä toisaalta ymmärrän, että jos kaikki päivät on haastavia yhden lapsen kanssa niin kyllähän siinä väsyy, vaikka yrittäisi kuinka ammatillinen olla. Ehkä siksi päiväkoti olisikin parempi, kun siellä hoitovastuu ei ole yhden ihmisen harteilla ja "taakkaa" voi hiukan jakaa.

Mä ajattelin ainakin omalleni ehdottaa syksyksi toista hoitopaikkaa. Ei ole meidän kummankaan etu olla enään mulla.

Tuo on yksi syy miksi en laittaisi omaa lastani pph:lle. Lapsi on vaativa ja hankala enkä usko että kukaan vieras häntä jaksaisi yksin pidemmän päälle.. Isovanhemmillekkaan en kehtaa jättää hoitoon jos alkaakin kovasti temppuilla..

[QUOTE="vieras";25944892]Tuo on yksi syy miksi en laittaisi omaa lastani pph:lle. Lapsi on vaativa ja hankala enkä usko että kukaan vieras häntä jaksaisi yksin pidemmän päälle.. Isovanhemmillekkaan en kehtaa jättää hoitoon jos alkaakin kovasti temppuilla..[/QUOTE]

Kyllä ne pk:n täditkin kyllästyvät ja väsyvät näihin tosi hankaliin tapauksiin... Ihmisiä
me kaikki ollaan!

[QUOTE="hoitaja";25945204]Kyllä ne pk:n täditkin kyllästyvät ja väsyvät näihin tosi hankaliin tapauksiin... Ihmisiä me kaikki ollaan![/QUOTE]

Ja yleensä siinä ryhmässä on enemmän kuin 1 "häirikkö" :|
Se väsyttää, v**taa ja vie energiaa koko ryhmältä ja henkilökunnalta.

[QUOTE="hoitaja";25945204]Kyllä ne pk:n täditkin kyllästyvät ja väsyvät näihin tosi hankaliin tapauksiin... Ihmisiä
me kaikki ollaan![/QUOTE]

Mutta pk:ssa saa sentäs tukea työkavereista ja paremmin resursseja esim. kelto, kuin yksityisellä. Tosin en tiedä onko ap kunnallinen vai yksityinen.

Mutta pk:ssa saa sentäs tukea työkavereista ja paremmin resursseja esim. kelto, kuin yksityisellä. Tosin en tiedä onko ap kunnallinen vai yksityinen.

Periaatteessa on KELTO käytössä, mutta käytännössä hän ei ehdi yhtään mitään! Näitä
"hieman rasittavia" tapauksia kun on ryhmässä useampi ja KELTO:lla vielä useammassa
päiväkodissa sekä pph:illa niin ei sitä apua saa silloin kun tarvitaan. Sitten pidetään näitä
lässynlää -palavereja vanhempien ja moniammatillisen ryhmän kanssa ja toivotaan parannusta
asiaan...

Mitäs jos keskittyisit ensin kasvattamaan sitä lastasi ennen kuin viet sen häirikön päiväkotiin muiden lasten kiusaksi. En halua yhtään tuollaista kuritta kasvanutta pikkuterroristia lasteni riesaksi samaan ryhmään.

Mitäs jos keskittyisit ensin kasvattamaan sitä lastasi ennen kuin viet sen häirikön päiväkotiin muiden lasten kiusaksi. En halua yhtään tuollaista kuritta kasvanutta pikkuterroristia lasteni riesaksi samaan ryhmään.

Ei tempperamenttia kasvattamalla pysty muuttamaan. Jos lapsi on luonteeltaan vilkas, ei hänestä rauhallista saa vaikka voissa paistaisi. Pikkuhilaa opitaan ehkä hallitsemaan tempperamenttia, mutta se taitaa olla elämän pituinen matka, ei mikään parin viikon "kasvatustyön" tulos. Meitä on erilaisia, se on vain hyväksyttävä. Kasvatusalan ammattilaisten se pitäisi tietää.

Järkyttäviä vastauksia ap on saanut :O. Pph on ammattinsa valinnut ja hänelle maksetaan palkkaa siitä, että hän suhtautuu kaikkiin lapsiin ja vanhempiin tasapuolisesti ja ystävällisesti. Se, että väsyy lapseen ei saa näkyä ulospäin. Sitä on ammatillisuus. Äitinä ottaisin asian puheeksi pph:n esimiehen kanssa ja hakisin lasta päiväkotiin.

[QUOTE="äippä";25945799]Ei tempperamenttia kasvattamalla pysty muuttamaan. Jos lapsi on luonteeltaan vilkas, ei hänestä rauhallista saa vaikka voissa paistaisi. Pikkuhilaa opitaan ehkä hallitsemaan tempperamenttia, mutta se taitaa olla elämän pituinen matka, ei mikään parin viikon "kasvatustyön" tulos. Meitä on erilaisia, se on vain hyväksyttävä. Kasvatusalan ammattilaisten se pitäisi tietää.[/QUOTE]

Aika monen lapsen temperamentti muuttuisi kummasti, jos vanhemmat vaivautuisivat katsomaan peiliin. Nykyään lapsia kasvatetaan pelkästään lässyttämällä ja rakkaudella. Kuri ja rajat on unohdettu. Niitäkin tarvitaan.

Aika monen lapsen temperamentti muuttuisi kummasti, jos vanhemmat vaivautuisivat katsomaan peiliin. Nykyään lapsia kasvatetaan pelkästään lässyttämällä ja rakkaudella. Kuri ja rajat on unohdettu. Niitäkin tarvitaan.

Järkyttäviä vastauksia ap on saanut :O. Pph on ammattinsa valinnut ja hänelle maksetaan palkkaa siitä, että hän suhtautuu kaikkiin lapsiin ja vanhempiin tasapuolisesti ja ystävällisesti. Se, että väsyy lapseen ei saa näkyä ulospäin. Sitä on ammatillisuus. Äitinä ottaisin asian puheeksi pph:n esimiehen kanssa ja hakisin lasta päiväkotiin.

Peesi tälle!

Kyllä varmasti kannattaakin hakea pk-paikkaa. Itse en olisi ikinä edes uskaltanut omaa omaehtoista ja tempperamenttista lasta laittaa pph:n vastuulle. Kyllä pk oli oikea ratkaisu, itsekin olisin varmasti tullut hulluksi kotona hänen kanssaan, mutta pk:ssa sentään on monta aikuista jakamassa sitä taakkaa.

Mua aina niin puistattaa, kun sanotaan, että siitä sitä palkkaa maksetaan, kun jotain joutuu tekemään.. Minun mielestäni ammattilainenkin voi myöntää väsyneensä työhön.