pph käski hakea lapselle uuden hoitopaikan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ökljhg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ökljhg

Vieras
Voiko pph noin vain sanoo etei kannata tuoda enään hoitoon?
Lapsi ei kuulemma sopeudu ryhmään vaan joutuu leikistä aina ulkopuoliseksi, rikkoo toisten leikit ja lyö muita.
Pph on kuulemma tehnyt parhaansa jotta saa lapsen ryhmään mukaan mutta nyt alkaa oleen kuulemma konstit lopussa.
Lapseni on vilkas ja välill raju. Hän on vasta kolme eikä osaa todellakaan kaikkia tarvittavaa.
Leikeissä istuu monesti toisten leikkien keskellä kun ei osaa pyytääkään pääsyä leikkiin . Mistä olis oppinut kun kototna ollut?
Pph valitti , että lapsen leikit ovat niin pum pum ja kuolemaa sekä peli efektejä täynnä ! Lapsemme saa toki katsoa isompien pelejä mutta eihän itse niitä pelaa.

Millä oiekudella pph kertoo ja päättelee että mun lapsessa on vika eikä ryhmässsä???

Ei ole mitään diagnoosia, on normaali kolmivuotias ja ollut nyt hoidossa elokuun alusta. Ryhmässä samanikäisiä.
Eikö pph muka saa mitään koulutusta jossa opetellaan hyväksyyn monenlaisia lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja ökljhg;27177712:
Millä oiekudella pph kertoo ja päättelee että mun lapsessa on vika eikä ryhmässsä???

Itse sanoit juuri, että lapsi lyö ja on villi. Ja aina on helpompaa vaihtaa yksi lapsi ryhmästä kuin ne kaikki muut.

Sinun muksullesi voi olla vaikeaa pärjätä isossa ryhmässä, joten voit koettaa etsiä toisen pph:n. Siellä on kuitenkin opittava käyttäytymään. Ryhmä on niin pieni, että kaikkien on tultava keskenään toimeen.

Provo, provo , provo ......pakko olla ei kukaan voi olla noin tyhmä

Se on kuule ihan sama pelaako lapsesi niitä pelejä tai vain katsoo :( Kuulostaa siltä että lapsesi tarvitsee päiväkotipaikan jossa saa tukea kehitykselle ja oppii leikkimään toisten kanssa ja osaa ottaa huomioon myös toiset.

Lapsi osaa leikkiä mutta ei ne niin hienoja leikkejä ole mitä pph vaatii. Eli mun lapsi kiertoon ja muut saa nauttia olemalla samassa paikassa?
Tääl on tiukassa pph paikat ja joutuu varmasti päiväkotiin.

Itse et taida nähdä millainen lapsesi on.
Silloin kun joku ei sopeudu ryhmään voidaan miettiä siirtoa.
Mieti jos itse olet töissä 9h ja kemiat ei kohtaa.
Sama lapsilla. Tärkeää et leikit sujuu ja lapsilla on kivaa.

Älä anna lapsesi katsella niitä pelejö.

Alkuperäinen kirjoittaja ökljhg;27177760:
Lapsi osaa leikkiä mutta ei ne niin hienoja leikkejä ole mitä pph vaatii. Eli mun lapsi kiertoon ja muut saa nauttia olemalla samassa paikassa?
Tääl on tiukassa pph paikat ja joutuu varmasti päiväkotiin.

päiväkoti voi muutenkin olla parempi jos lapsesi on vilkas. Siellä on useampia hoitajia.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
haluatko todellakin pitää tuon paikan? Jos minun lapsesta olisi noin sanottu ja annettu ymmärtää, että ei sopeudu ryhmään ja hoitajakaan ei jaksa/halua/ välittää olevansa haluton, niin en varmasti jättäisi lasta sellaiseen hoitopaikkaan.

Jos hoitaja on kaikkensa yrittänyt ja konstit on loppu alle kahdessa kuukaudessa, voisi olla hyvä keskustella myös hoitajan esimiehen kanssa (mikäli pph on kunnallinen hoitaja).

Jos lapsi riehuu ja lyö, pitää se asia hoitaa kuntoon. Tiedät varmasti itsekin, mitä voisit korjata omassa toiminnassasi.

Minäkin miettisin mielummin huolestuneena että mikähän lapsella on vikana?
Pelit ja ohjelmat hetkeksi kokonaan pois, paljon rakastavaa huomiota ja käytöksen ohjausta äidiltä.
Mitä jos vähän keskittyisit siihen lapseesi ja miettisit mikä on mennyt pieleen?
Kyllä 3 vuotiaan pitäisi osata ymmärtää kieltoja ja muiden huomioimista. Ellei sitten ole täysin adhd lapsi.
Se on sitten asia erikseen.

Tietenkään pph ei halua terrorisoijaa omaan kotiinsa, jolloin kaikkien muiden hoitolasten oleminen ja rauhassa leikkiminen häiriintyy.

Pph voi SUOSITELLA ryhmän vaihtoa mutta ensin täytyy jutella vanhempien kanssa, esim. vasu-keskustelussa, hyväksi olisi myös kelton lausunto ja näkemys asiasta, samoin neuvolan.

Kuulostaa siltä että tilanne on nyt hyvin yksipuolinen, ja se ei ole oikein.

Sovippa palaveri pph:n kanssa missä juttelette lapsen asioista ja miettikää seuraava askel: onko se kelto kenties? Jos lapsellasi on jonkinlainen tarkkaavaisuus-tms. häiriö niin siihen tarvitaan tukea.

3-vuotias OSAA muutakin kuin mennä istumaan keskelle toisten leikkejä, toim. huom.

Yksityinen hoitaja voi valita hoidokkinsa.

Jos on kunnallinen niin pyydä erityislastentarhanopettajaa käymään. Lapselle tukea ja apua mitä hän tarvitsee.

Joskus voi olla että se ryhmän vaihdos oikeasti auttaa häiriökäyttäytymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ökljhg;27177734:
Ei ole mitään diagnoosia, on normaali kolmivuotias ja ollut nyt hoidossa elokuun alusta. Ryhmässä samanikäisiä.
Eikö pph muka saa mitään koulutusta jossa opetellaan hyväksyyn monenlaisia lapsia?

Päivähoitaja on aikuinen ja joutuu hyväksymään erilaisuuden. Sen sijaan niillä muilla lapsilla on oikeus olla hoidossa niin, ettei joku lyö. Heidän ei tarvitse hyväksyä sitä, eikä heidän vanhempiensakaan. Satunnainen lyöminen on asia erikseen, mutta siitä ei liene kyse. Eikä ole ok, että pph vahtii koko ajan yhtä ja samaa lasta, se kun on poissa muilta.

Yhteistyössä