Kiusaamisvideo. Kuinka moni on nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä en tiedä, saako tänne tuollaisia linkittää, joten en linkkiä laita.

Mutta löytyy ainakin av:lta. Mitä mieltä?

Mä itse katsoin järkyttyneenä. Kieltämättä tuli aika verenhimoisia ajatuksia niitä pirunpenikoita kohtaan. Tuotako se on :(

"Vieras"
En tiedä kuvaajaa, mutta linkistähän näkee ainakin sen, kenen tilillä video on. Vois tietenkin olla kuvaaja. Löysin tuon linkin uutisen jälkeen. En linkittänyt tänne ja hyvä niin, koska ne linkitetyt viestit poistetaan. Tässä viestissä ei pitäisi olla mitään, minkä takia vois poistaa.

"..."
Ihan järkyttävää. Siis oikeasti pelottaa, kun lapsi tulee siihen ikään, että joutuu kouluun menemään.
Olisi kaikkien kannalta parasta, kun niin maahanmuuttajat kuin suomalaisetkin alemman sosiaaliluokan lapset saataisiin kaikki johonkin yhteen kouluun, ja muut saisivat käydä rauhassa omat koulunsa.

[QUOTE="...";25944220]Ihan järkyttävää. Siis oikeasti pelottaa, kun lapsi tulee siihen ikään, että joutuu kouluun menemään.
Olisi kaikkien kannalta parasta, kun niin maahanmuuttajat kuin suomalaisetkin alemman sosiaaliluokan lapset saataisiin kaikki johonkin yhteen kouluun, ja muut saisivat käydä rauhassa omat koulunsa.[/QUOTE]

Ihan tosissasi luulet, ettei "ylemmän sosiaaliluokan" lapset kiusaa?

Voi kuule, tietäsitpä vain... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mamuäiti;25944260:
Järkyttävintä videossa oli mielestäni se, miten äiti antoi LASTEN puhua itselleen noin!
Mitäpä se äiti olisi voinut tehdä? Kommentoi ihan asiallisesti ja hyvä ettei lähtenyt provosoitumaan kun yksi nilkki vielä kuvasi koko jutun. Siitähän äiti olisi täälläkin saanut paskaa niskaansa jos olisi jonkun mussukan mielen pahoilla sanoillaan pahoittanut.

"..."
Ihan tosissasi luulet, ettei "ylemmän sosiaaliluokan" lapset kiusaa?

Voi kuule, tietäsitpä vain... :D
Varmasti sieltäkin löytyy lapsia, jotka kiusaavat, mutta nämä ovat yleensä poikkeuksia. Sen sijaan alemman sosiaaliluokan lapset ovat pääsääntöisesti todella huonosti kasvatettu ja tottuneet sen verran kurjiin oloihin, että kaikenlainen tappelu ja haistattelu ja toisten vähäinen arvostaminen on heille tyypillisempää. Näin se vain oikeasti on, haluaa sitä olla kuinka korrekti tahansa.

mamuäiti
Mitäpä se äiti olisi voinut tehdä? Kommentoi ihan asiallisesti ja hyvä ettei lähtenyt provosoitumaan kun yksi nilkki vielä kuvasi koko jutun. Siitähän äiti olisi täälläkin saanut paskaa niskaansa jos olisi jonkun mussukan mielen pahoilla sanoillaan pahoittanut.
No kuule itse olisin pyytänyt pojat sisälle selvittämään asiat niin kauan kunnes saadaan sovinto. Ja poistanut videon puhelimesta! Lapset on lapsia, välillä tälläistä tapahtuu. Aikuisen pitäisi olla esikuva lapselle, eikä opettaa, että juostaan kotiin piiloon kun joku haukkuu:)

"vieras"
Eikähän noista tiedä... Ehkä se äiti pelkäsi? Linkki löytyy ainakin av:lta. Joku ilmeisesti yrittää saada sen myös kopioitua. Mä epäilen, että alkuperäinen video poistetaan pian.

Kundit (videon lataajan kaverit) vielä kommentoi tajuamatta ilmeisesti, että ne näkyy ihan kaikille! Nimet ja kuvat on osalla ihan näkösällä, vaikka ei olisi edes fb-tiliä.

Väärinhän tuo on, mutta ei tuo video mua mitenkään järkyttänyt.
Ainahan kiusaaminen on ollut tuollaista, ennen ei vain ollut videokameroita.

Se video oli ainakin aamupäivällä linkitetty tännekin, en tiedä onko poistettu...

[QUOTE="...";25944296]Varmasti sieltäkin löytyy lapsia, jotka kiusaavat, mutta nämä ovat yleensä poikkeuksia. Sen sijaan alemman sosiaaliluokan lapset ovat pääsääntöisesti todella huonosti kasvatettu ja tottuneet sen verran kurjiin oloihin, että kaikenlainen tappelu ja haistattelu ja toisten vähäinen arvostaminen on heille tyypillisempää. Näin se vain oikeasti on, haluaa sitä olla kuinka korrekti tahansa.[/QUOTE]

Ylemmällä luokalla on paremmat resurssit pitää kulissit kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamuäiti;25944309:
No kuule itse olisin pyytänyt pojat sisälle selvittämään asiat niin kauan kunnes saadaan sovinto. Ja poistanut videon puhelimesta! Lapset on lapsia, välillä tälläistä tapahtuu. Aikuisen pitäisi olla esikuva lapselle, eikä opettaa, että juostaan kotiin piiloon kun joku haukkuu:)
Mitenkään et olisi saanut toisen ihmisen kännykästä mitään poistettua. Ja vähän vaikutti tuo tilanne ettei siinä olisi ollut ketään sisälle tulossa sopimaan asiaa.
Ensin kommentoit että miten antoi lasten noin puhua hänelle? Kerro nyt miten olisit sen estänyt?

"vieras"
mitä muuta voi odottaa, kun seuraa palstaakin.yksi aloittaa tiettyjen nimimerkkien haukkumisen ja muut seuraa räkättäen perässä. jos joku yrittää vähän puolustaa kiusattua,niin paskaa sataa niskaan.

mamuäiti
Mitenkään et olisi saanut toisen ihmisen kännykästä mitään poistettua. Ja vähän vaikutti tuo tilanne ettei siinä olisi ollut ketään sisälle tulossa sopimaan asiaa.
Ensin kommentoit että miten antoi lasten noin puhua hänelle? Kerro nyt miten olisit sen estänyt?
Meidän pihapiirissä kukaan lapsi ei puhuisi minulle noin...tai jos puhuisi ottaisin niskasta kiinni! Ja varmasti saisin poistetua videon...

Mutta en olekaan suomalainen...odotan lapsilta kunnioitusta aikuista kohtaan.

"Vieras"
Mä olen yllättynyt että tämä voi järkyttää jotakuta. Tollastahan se on nykyään. Onhan tota kuisaamista ollu aina mutta mun aikana ei vanhemmille v**tuiltu. Nykyään ei tarvii kun katsoa bussipysäkillä väärään suuntaan niin on jo huora. Ennen koko kylä kasvatti, nykyään hädintuskin vanhemmatkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mamuäiti;25944386:
Meidän pihapiirissä kukaan lapsi ei puhuisi minulle noin...tai jos puhuisi ottaisin niskasta kiinni! Ja varmasti saisin poistetua videon...

Mutta en olekaan suomalainen...odotan lapsilta kunnioitusta aikuista kohtaan.
Väkivalta on hyvä konsti lasten suhteen ja muutenkin. Se on peri suomalainen perinne, hyvin olet oppinut maan tavoille.

Siellä nämä kyseiset kiusanneet pojat naureskelevat tälle videolle ja jutulle ja päivittelevät kuinka paljon on video saanu jakoa. Viimeisimmät kommentit tulleet heiltä 15minuuttia sitten.. Facebookissa siis.

Yhteistyössä