Tekarit " nuorella"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muovihammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muovihammas

Vieras
Voisitko seurustella henkilön ( noin 40v) kanssa jolla ei ole omia hampaita lainkaan.
Hampaattomuuden syy se että ei hammaslääkärikammonsa takia mennyt ajoissa hoitoon ja muutoinkin laiminlöi suuhygieniansa nuoruusvuosina.

No, minulle ainaskin ihmisessä merkitsee hyvin monet asiat hampaita enemmän... Tekarit ei olisi este seurustelulle, jos ihminen olisi muuten mukava ja asiansa hoitava.

No enpä minä tollasiin seikkoihin katso. Voisihan olla niin että on menettänyt hampaansa vaikka sairauden takia tms. Miksi syrjisin jos rakastuisin? HÄ??

Ittellä on muutama tekohammas suussa ja ei oo mies sanonut mitään :)

[QUOTE="sipsi";25931395]No, minulle ainaskin ihmisessä merkitsee hyvin monet asiat hampaita enemmän... Tekarit ei olisi este seurustelulle, jos ihminen olisi muuten mukava ja asiansa hoitava.[/QUOTE]

Voiko olla asiansa hoitava jos mieluummin mädättää hampaansa suuhunsa kuin että asiallisesti hoitaisi hammasongelmansa kuntoon?

En. Saattaisin voida, jos syy olisi joku itsestä riippumaton. Hammaslääkärikammoista tuskin voisin sietää muutenkaan.
Jos hampaita harjaa, ne eivät kyllä mene ilman hammaslääkäriäkään ihan siihen tilaan, että ne pitäisi kaikki poistaa, joten aika ällöstä tyypistä olisi ilmeisesti kysymys.

[QUOTE="vieras";25931852]En. Saattaisin voida, jos syy olisi joku itsestä riippumaton. Hammaslääkärikammoista tuskin voisin sietää muutenkaan.
Jos hampaita harjaa, ne eivät kyllä mene ilman hammaslääkäriäkään ihan siihen tilaan, että ne pitäisi kaikki poistaa, joten aika ällöstä tyypistä olisi ilmeisesti kysymys.[/QUOTE]

Lähteekö karies hampaita harjaamalla pois? Tollo!

Voiko olla asiansa hoitava jos mieluummin mädättää hampaansa suuhunsa kuin että asiallisesti hoitaisi hammasongelmansa kuntoon?

Nyt keittää. Tiedoksi vaan, että minä harjaan 2kertaa päivässä hampaani, syön 6 fluoritablettia per päivä, joka suupalan jälkeen 2 läkerol dentsiä, en syö tai juo mitään sokeripitoisia, paitsi TODELLA harvoin, olen 22v ja minulta on poistettu jo 6 hammasta + paikkoja en edes jaksa laskea.
Hammasluuni on normaalia pehmeämpää (en esim voi käyttää hammaslankaa, koska hampaiden reunoista irtoaa siruja), myöskin kiilteen puuttuminen osin tai kokonaan vaikuttaa reikiintymiseen JA erilaisten bakteerien määrä suussa JA VIELÄ syljen koostumus.

Tule pätemään sitten kun tiedät asioista jotain

[QUOTE="vieras";25931852]En. Saattaisin voida, jos syy olisi joku itsestä riippumaton. Hammaslääkärikammoista tuskin voisin sietää muutenkaan.
Jos hampaita harjaa, ne eivät kyllä mene ilman hammaslääkäriäkään ihan siihen tilaan, että ne pitäisi kaikki poistaa, joten aika ällöstä tyypistä olisi ilmeisesti kysymys.[/QUOTE]

Samaa ajattelen joten kaippa henkilöllä on ongelmia myös muilla alueilla elämässä.

Nyt keittää. Tiedoksi vaan, että minä harjaan 2kertaa päivässä hampaani, syön 6 fluoritablettia per päivä, joka suupalan jälkeen 2 läkerol dentsiä, en syö tai juo mitään sokeripitoisia, paitsi TODELLA harvoin, olen 22v ja minulta on poistettu jo 6 hammasta + paikkoja en edes jaksa laskea.
Hammasluuni on normaalia pehmeämpää (en esim voi käyttää hammaslankaa, koska hampaiden reunoista irtoaa siruja), myöskin kiilteen puuttuminen osin tai kokonaan vaikuttaa reikiintymiseen JA erilaisten bakteerien määrä suussa JA VIELÄ syljen koostumus.

Tule pätemään sitten kun tiedät asioista jotain

Fluorin yliannostuksen haittavaikutus on hammasluun pehmeneminen :(
6tabuu on kait jo liikaa.

mutta se ehkäisee aika tuntuvasti sitä reikiintymistä, mulla on karies bakteeri suussa, mutta harjaamalla hampaita, hammaslankaa käyttäen ja xylitolituotteita syöden on reikiä ollut viimeisen viiden vuoden aikana 0kpl

kariesta on eri määriä eri ihmisillä, ja sitten päälle vielä muut asiaan vaikuttavat seikat. itse olen koko ikäni pitänyt hampaistani niin hyvää huolta kuin taidan harjauksella, langalla ja xylitol-purkalla mutta ongelmia syntyy silti. Jos en hoidattaisi niitä aktiivisesti hammaslääkärillä niin ihan varmasti itseltänikin puuttuisivat kaikki (vaikka nytkin isolta osalta muovia ovat, paikattuja lähes jokainen). Jos en edes huolehtisi hampaistani enkä kävisi hammaslääkärissä olisin varmaan jo kuollut niiden tulehduksiin.

Yhteistyössä