Mies salasi tekohampaat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muovileegot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muovileegot

Vieras
Mitä ajattelette tapauksesta jossa mies ja nainen alkoivat seurustella ja vasta noin kahden kuukauden kuluttua seurustelun aloittamisesta naiselle selvisi että 40 vuotiaalla miehellä ei ole yhtäkään hammasta - siis miehellä on sellaiset irtoproteesit suussa.

Mies menettänyt hampaansa koska ei hoitanut hampaitaan vaan ne reikiintyivät niin pahoin että kaikki poistettiin.
Mies ei ole mikään laitapuolenkulkija, vaan ihan ok tapaus - mutta ne tekarit!

Mä laitattaisin implantit ja kiinteät tekarit. Ottaisin vaikka lainaa pankista.

Aika paha kyllä, meillä on töissä samanlainen :D Oikein ihana, kiltti, varakas jne mutta :x ne hampaat...

Tjaa-a, enpä tiedä mitä ajattelisin... Pääasia, että jotain, jonkinlaista purukalustoa siellä suussa on. Täysin hampaaton olisi jo eri juttu.

Itselläni on suussa myös implantti ja sen varassa kaksi hammasta. Ylhäällä, suht edessä. Jossain vaiheessa myös yläetuhampaat tullaan vaihtamaan muovisiin.. Ja ikää ei mullakaan ole kuin 32v...

[QUOTE="vieras";26086052]Mä laitattaisin implantit ja kiinteät tekarit. Ottaisin vaikka lainaa pankista.

Aika paha kyllä, meillä on töissä samanlainen :D Oikein ihana, kiltti, varakas jne mutta :x ne hampaat...[/QUOTE]

Vai on töissä samanlainen ... Sulle mies ... hampaat on pikkujuttu jos mies tosiaan ihana, kiltti jne.

Vai on töissä samanlainen ... Sulle mies ... hampaat on pikkujuttu jos mies tosiaan ihana, kiltti jne.

Tai jos olisin sinkku, mutta kun en ole ;)

Enemmän mua huolestuttaisi työkaverin suhteen että millainen tulhedus siellä jyllää --> terveydelliset ongelmat.

Kun sillä ei ole merkitystä mulle, en ole vaihtamassa omaa kultaa hampaattomaan enkä adonikseen :heart:

Tjaa-a, enpä tiedä mitä ajattelisin... Pääasia, että jotain, jonkinlaista purukalustoa siellä suussa on. Täysin hampaaton olisi jo eri juttu.

Itselläni on suussa myös implantti ja sen varassa kaksi hammasta. Ylhäällä, suht edessä. Jossain vaiheessa myös yläetuhampaat tullaan vaihtamaan muovisiin.. Ja ikää ei mullakaan ole kuin 32v...

Miksi noin nuoren hampaat tuhoutuu, eikö mitään ole tehtävissä?

Miksi noin nuoren hampaat tuhoutuu, eikö mitään ole tehtävissä?

No tässä on taustalla synnynnäinen vamma/epämuodostuma, jonka takia ylähammaskaarelle ei koskaan kasvanut yhtä pysyvää hammasta vaikka maitohammas siinä (muistaakseni oli). Väli, josta hammas puuttuu on vaan sen verran iso, että se piti peittää kahdella hampaalla. Etuhampaat, tai ainakin toinen niistä, menee vaihtoon sen vuoksi, että siinä on alikehittynyt juuri, mikä aiheuttaa hampaan heilumista (ja ennen pitkää uhkana on hampaan irtoaminen joka tapauksessa). Tämä johtuu samasta syystä kuin hammaspuutos.

No tässä on taustalla synnynnäinen vamma/epämuodostuma, jonka takia ylähammaskaarelle ei koskaan kasvanut yhtä pysyvää hammasta vaikka maitohammas siinä (muistaakseni oli). Väli, josta hammas puuttuu on vaan sen verran iso, että se piti peittää kahdella hampaalla. Etuhampaat, tai ainakin toinen niistä, menee vaihtoon sen vuoksi, että siinä on alikehittynyt juuri, mikä aiheuttaa hampaan heilumista (ja ennen pitkää uhkana on hampaan irtoaminen joka tapauksessa). Tämä johtuu samasta syystä kuin hammaspuutos.

Vanhimmalla lapsellani(20v) on kanssa ylähampaissa sama ongelma.Häneltä puuttuu viisi hammasta näkyviltä paikoilta ja pari takaakin.Maitohampaiden tilalle ei vaan tullut rautahampaita.Joku häiriö tullut jo sikiövaiheessa.Nyt odottaa implantteja jotka tulee saamaan ihan hammashoidon käyntimaksun hinnalla.Tästä olikin jokunen aika sitten keskustelua/tappelua täällä palstalla.

Vanhimmalla lapsellani(20v) on kanssa ylähampaissa sama ongelma.Häneltä puuttuu viisi hammasta näkyviltä paikoilta ja pari takaakin.Maitohampaiden tilalle ei vaan tullut rautahampaita.Joku häiriö tullut jo sikiövaiheessa.Nyt odottaa implantteja jotka tulee saamaan ihan hammashoidon käyntimaksun hinnalla.Tästä olikin jokunen aika sitten keskustelua/tappelua täällä palstalla.

Mulla on kyse ihan vammasta (vähän turhan voimakas sana, mutta en kuitenkaan puhuisi epämuodostumastakaan, vaikka sitä se kai ennemmin on); täydellinen toispuoleinen huuli-iensuulakihalkio. Kaikilla ei todellakaan ole hammaspuutoksia tai häikkää juurissa, mulla nyt saattuu olemaan molemmat.

Helkkarin monella 50-60 vuotiaalla on tekarit ihan siitä syystä, että kun olivat nuoria oli hammaslääkäreillä trendinä poistaa kaikki ja laittaa tekarit niin on helpompi hoitaa. Ja niitä kauniita tekareita aina ihasteltiin sitten. Äitikin kertoo aina koulutoveristaan joka sai rippilahjaksi NIIIN kauniit hampaat.

Hampaiden hyvä kunto ei ole mikään itsestäänselvyys. Kyllä muakin hävettää se määrä mitä on hampaita omasta suusta jo poistettu tai paikattu. Mutta silti mä olen ihan hyvä ihminen ja rakastettu äiti ja vaimo.

[QUOTE="vieras";26086435]en

jotain se kuitenkin kertoo jos aapeen tapauksessa hampaat on poistettu HOIDON PUUTTEEN TAKIA. En välttämättä haluaisi seurustella niin hällä-väliä-asenteella omna terveyteensä suhtautuvan kanssa.[/QUOTE]

Oletko sinä joku neurootikko?

Aitini sai tekarit rippikoululahjaksi:D Ajatelkaahan jos nykyäänkin joku sukulaisista löisi lahjakortin kouraan ja "sanoisi että ollaan Sirpa kerätty sulle suvun kesken rahat tekohampaisiin" onnea vaan ripiltä pääsyn johdosta!!

Sori ap kun menin vähän aiheen ohi!

[QUOTE="vieras";26086435]en

jotain se kuitenkin kertoo jos aapeen tapauksessa hampaat on poistettu HOIDON PUUTTEEN TAKIA. En välttämättä haluaisi seurustella niin hällä-väliä-asenteella omna terveyteensä suhtautuvan kanssa.[/QUOTE]

jotain kertoo... mitä jotain?
Se että joskus ei ole tajunnut välittää terveydestään ja nyt ehkä oppinut?
Vai onko sinulla asenne se että kerran ulosoton asiakas aina ulosoton asiakas?
Voi ääliö mitä porukkaa sitä on liikkeellä...
Et varmaan voisi olla sinua lyhyemmän miehen kanssa, reilusti ylipainoisen,liikuntarajoitteisen ym.

Yhteistyössä