onko kellää kokemusta,hampaiden hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aaa"

Vieras
Eli tilanne on tämä,hampaat surkeessa,kamalassa jne kunnossa,hammaslääkäri pelko jotain käsittämätöntä,ja rahaa ei ole yksityiselle tms. Onnistuisiko tai onko kellää kokemusta että saisi lähetteen nukutukseen ja siellä joko omat hampaat kuntoon tai sitten mitä itse mietin niin nukutuksessa kaikki hampaat pois ja tekarit tilalle,mietin toto vaihtoehtoa siksi kun omat hampaat ei mitenkään näyttävät ole vaikka olisivat kunnossakin ja siksi että jos se tulisi halvemmaksi kun olisi lähete? eli kertokaapa omia kokemuksia.

Ite oon myös hammaslääkärikammoinen, enkä enää ikinä jätä yli vuoden väliä käynneille. Kamalampaa se on, kun hampaat menee aivan rieskaksi, kuin että käy kerran vuodessa hikoilemassa ja panikoimassa.

ei ne mielellään tekareita laita. Sun täytyy ensimmäiseksi vaan mennä tarkistuskäynnille hammaslääkäriin ja siellä mietitte sitten jatkoja. Pyydät vaikka jotain rauhoittavia ennen käyntiä.

niinpä tämä pelko on kyllä kamalaa,lapsesta saakka ollut sama pelko,eikä siihen auta mikään. Mun hampaat on kyllä niin huonossa kunnossa että kunnallisessa ja yksityisellä tulisi maksamaan maltaita,siksi mietin tuota nukutusta...

Minullakin on hammaslääkäri kammo, ja vaikka lääkärini on monta kertaa sanonut, että voisin aivan hyvin käydä tarkastuksessa joka toinen vuosi, niin olen käskenyt häntä pyytämään minut tarkastukseen joka syksy, ettei hampaisiini pääsisi pesimään isoja peikkoja.

Oletko varma, että rahaa yksityiselle ei ole? Kysele ainakin hintoja.

Ystävä juuri kertoi omasta kokemuksestaan, että oli mennyt päivystykseen kun hammas oli lohjennut pahasti. On myös pahasti pelkoinen, mutta sai äitinsä mukaan ja uskalsi mennä. Hän pääsi sitten jatkuvaan hoitoon, saa rauhoittavaa ennen lääkärikäyntejä ym. Hampaat on nyt kuvattu ja suunnitelma tehty. Tuosta noin vain hampaiden poistaminen ja uuden tilalle laittaminen ei onnistu, sillä ikenen pitää parantua ensin.

Sinuna ensin vain soittasin hammaslääkäriin ja sanoisin ensimmäisenä, että pelkään, en tiedä mitä tehdä ja hampaat on huonossa kunnossa.

[QUOTE="aaa";23737829]Kai se pitäis uskaltaa mennä. Mutta kirjoittaako hammaslääkäri lähetteen vai voiko mennä esim terveyskeskukseen tälläisen asian takia?[/QUOTE]

Kyllä jonkun tarvitsee sinne suuhun katsoa ja tilanne kartuttaa ennen kuin mitään korjaavaa voidaan tehdä. Ja nukutuksestakin tulee sinulle lasku, ei tietenkään yhtä suuri kuin yksityisellä mutta lasku kuitenkin.

mutta olen päässyt kammosta yli mukavien hammaslääkärien avulla. Eli niin paljon mömmöjä naamaan että ei satu ja ennen hammaslääkäriä diapamia. Kerrot kaikille jotka pyrkivät suuhusi, että pelkäät kovasti ja vaadit sellaisen hammaslääkärin, joka ymmärtää tilanteen. Yritä myös miettiä pelkoasi läpi ja ota sitä niskasta kiinni. Huomasin itse ainakin, että lietsoin itseäni vielä kamalampaan paniikkiin hokemalla pelkoani. Pärjäät kyllä, kun rohkeasti vaan aloitat prosessin. Itselläni on nyt hampaat parin vuoden jälkeen hyvässä kunnossa ja aion jatkossa käydä vuosittain. Enkä enää pelkää..huudan jo kaukaa hammaslääkärille, että puudutus kiitos ja sitä ennen ikeneenkin voidaan laittaa puuduttavaa geeliä, eli pistoskaan ei satu. tsemppiiä..

tidätkö paljonko ystäväsi hoito tulee maksamaan kokonaisuudessa? Isälleni tehtiin niin että ensin otettiin hampaat pois toiselta puolelta,parin viikon päästä toiselta ja samalla tehtiin jo muotit tekareita varten ja sitten kun meni otattamaan pois etuhampaat niin laitettiin heti tekarit suuhun. Jostain olen kuullut tai lukenut että niin voisi tehdä että kerralla kaikki pois ja tekarit,voi olla että oli muutakin siinä mutta tuo jäi jotenkin mieleen.

[QUOTE="aaa";23737882]tidätkö paljonko ystäväsi hoito tulee maksamaan kokonaisuudessa? Isälleni tehtiin niin että ensin otettiin hampaat pois toiselta puolelta,parin viikon päästä toiselta ja samalla tehtiin jo muotit tekareita varten ja sitten kun meni otattamaan pois etuhampaat niin laitettiin heti tekarit suuhun. Jostain olen kuullut tai lukenut että niin voisi tehdä että kerralla kaikki pois ja tekarit,voi olla että oli muutakin siinä mutta tuo jäi jotenkin mieleen.[/QUOTE]

En tiedä, eikä ystäväkään tiedä vielä kokonaishintaa. Voi olla, että vaikka siinä luulisi pääsevän helpommalla kun laittaisi vain tekarit, mutta mieti nyt kahteen kertaan. Ja sekin voi olla, että hampaat ei ole niin huonossa kunnossa kuin luulet.

[QUOTE="aaa";23737966]eli ihan ensi pitäisi uskaltaa ottaa puhelin käteen ja soittaa hammaslääkäriin.....voi huoh.[/QUOTE]

Niin. Puhelin käteen ja soittamaan, äläkä mieti liikaa. Tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta silti.

Yhteistyössä