Tämän takia vastustan aborttia

  • Viestiketjun aloittaja adelessa
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
[QUOTE="vieras";25927708]Ihanko totta Suomessa on joskus joku herännyt aivokuolleista? Kooma on eri asia kuin aivokuollut. Eikö tuolla logiikalla meidän olisi kannattanut pitää äitiä vieläkin koneissa ja odottaa maailman ensimmäistä ihmettä?[/QUOTE]

Korostetulla olikin se kaikista olennaisin.
 
Siirryitkö "en kommenoi"-linjalle? Se voi olla siinä vaiheessa parasta kun on puhunut itsensä pussiin.
Miten voin puhua itseni pussiin, jos oma mielipiteeni on, että lasken itse ainoastaan kiinnittyneen munasolun lapseksi. Vaikka olisi mahdollista, että munasolu jakautuu ja on elinkelpoinen, annan silti ehkäisylle mahdollisuuden. Hyväksyn ehkäisyn käytän ja näin hyväksyn kierukan, joka estää munasolun kiinnittymisen. Näin järkeenkäyvästi pidän vasta kiinnittynyttä, hedelmöittynyttä munasolua vauvana.
 
[QUOTE="vieras";25927675]Hieno lähde, omiaan herättämään luottamusta. Glenn Beckin äärioikeistolainen propagandasivusto.[/QUOTE]
Googlasin ja otin kolme ensimmäistä. Sieltä googlesta löytyy todennäköisesti lisää, muutakin kuin nuo kolme.
 
"vieras"
Miten voin puhua itseni pussiin, jos oma mielipiteeni on, että lasken itse ainoastaan kiinnittyneen munasolun lapseksi. Vaikka olisi mahdollista, että munasolu jakautuu ja on elinkelpoinen, annan silti ehkäisylle mahdollisuuden. Hyväksyn ehkäisyn käytän ja näin hyväksyn kierukan, joka estää munasolun kiinnittymisen. Näin järkeenkäyvästi pidän vasta kiinnittynyttä, hedelmöittynyttä munasolua vauvana.
Niin millä pätevyydellä sinä tämän asian päätät? Luet netistä USAlaisten kiihkoilijoiden propagandaa ja uskot kaiken?
 
oletko tosissasi?
Ööö... Oletko itse lukenut/ymmärtänyt noita linkittämiäsi juttuja?
Kahdessa puhutaan virheellisesti "aivokuolleesta", vaikka kyseessä oli kooma, ja kolmannessa - ja ainoassa luotettavassa - The Atlanticin lähteessä KRITISOIDAAN noiden kahden ensimmäisen artikkelin tyylisiä juttuja, joissa koomasta käytetään virheellisesti termiä aivokuolema:
There's a difference between being in a coma and a vegetative state. The stories confusing the two are hindering organ donor education.
Hups :D Muista lähdekritiikki!
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
"jepjep"
Googlasin ja otin kolme ensimmäistä. Sieltä googlesta löytyy todennäköisesti lisää, muutakin kuin nuo kolme.
Jos esittää jotain uskomattomia väitteitä, niin on ihan kohteliasta itse esittää ne todisteet tai sitten voi ystävällisesti mainita, että mutuili vaan.

Ja taas, voit olla sitä mieltä, että abortti on väärin ja naiset, jotka sen haluavat, ovat murhaajia.

Se on yhtä hieno argumentti, kun väittäisin, että kaikki abortin vastustajat ovat idiootteja hihhulihörhöjä. Ja toivoisin heille vielä tuskaista kuolemaa.
 
[QUOTE="vieras";25927708]Ihanko totta Suomessa on joskus joku herännyt aivokuolleista? Kooma on eri asia kuin aivokuollut. Eikö tuolla logiikalla meidän olisi kannattanut pitää äitiä vieläkin koneissa ja odottaa maailman ensimmäistä ihmettä?[/QUOTE]

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1579802-aivokuollut-aiti-synnytti/sivu3.html#post18229576
mitä nyt kaksplussasta löytyi tuollainen.
tosin yksi noista linkeistä joita laitoin aiemmin, löytyy myös suomeksi stara.fi:n sivuilta
Koomapotilas heräsi viime hetkellä – oltiin jo irrottamassa hengityskoneesta - Viihdelehti Stara
 
[QUOTE="vieras";25927771]Niin millä pätevyydellä sinä tämän asian päätät? Luet netistä USAlaisten kiihkoilijoiden propagandaa ja uskot kaiken?[/QUOTE]

En ole sanonut että näin pitäisi olla, olen sanonut että tämän hyväksyn.
 
Miten voin puhua itseni pussiin, jos oma mielipiteeni on, että lasken itse ainoastaan kiinnittyneen munasolun lapseksi. Vaikka olisi mahdollista, että munasolu jakautuu ja on elinkelpoinen, annan silti ehkäisylle mahdollisuuden. Hyväksyn ehkäisyn käytän ja näin hyväksyn kierukan, joka estää munasolun kiinnittymisen. Näin järkeenkäyvästi pidän vasta kiinnittynyttä, hedelmöittynyttä munasolua vauvana.
Mutta sen kaikkein tärkeimmän, lapsen, kannalta asia on ihan sama. Vai eikö se sinun mielestäsi ole lapsi kun munasolu on hedelmöittynyt, jakautunut ja juuri kiinnittymäisillään kohtuun? Miten siitä tulee sekunnin päästä lapsi jos se ei sitä juuri ollut? Selitä tämä ero ihan järkeenkäyvästi äläkä "minun mielestä nyt vain on niin".
 
"vieras"
Tajuatko sinä tyttöraukka että kooma EI ole aivokuolema? :D ei jumalauta tätä typeryyttä. :D
 
"vieras"
Sanon jo kolmannen kerran, kooma ei ole sama asia kuin aivokuollut. Koomasta voi herätä, aivokuollut ei voi herätä.
 
Mutta sen kaikkein tärkeimmän, lapsen, kannalta asia on ihan sama. Vai eikö se sinun mielestäsi ole lapsi kun munasolu on hedelmöittynyt, jakautunut ja juuri kiinnittymäisillään kohtuun? Miten siitä tulee sekunnin päästä lapsi jos se ei sitä juuri ollut? Selitä tämä ero ihan järkeenkäyvästi äläkä "minun mielestä nyt vain on niin".
Selitän näkökulmaani ehkäisyn kannalta. Jos se ei sinulle kelpaa niin harmi juttu.
 
[QUOTE="vieras";25927844]Sanon jo kolmannen kerran, kooma ei ole sama asia kuin aivokuollut. Koomasta voi herätä, aivokuollut ei voi herätä.[/QUOTE]
Laitoinpahan nuo linkit siihen kumminkin, kun kerran heittelin niitä englanniksikin.
 
oletko tosissasi?
Keskustelun aivokuolemaosio on hyvä päättää lainaukseen Katylinan itse linkittämästä tekstistä:

WHAT, EXACTLY, IS BRAIN DEATH?

What is the difference between someone in a coma, who may or may not improve, and someone who is truly brain dead and may be a candidate to donate their organs? Brain death is the irreversible cessation of all functions of the entire brain, including the all-important brain stem that houses the RAS and the mechanism that controls our breathing. Dead is dead. Brain death isn't a different type of death, and patients who meet the criteria of brain death are legally dead.

NO CAUSE FOR CONCERN

The sensational headlines hinder our efforts as physicians to educate the public about organ donation and cause unnecessary anxiety for families who are considering donating their loved one's organs. No one who has met the criteria for brain death has ever survived -- no one. It can be difficult to predict a person's outcome after a severe brain injury, but it can be said with certainty that a brain dead individual is dead, the same as if their heart was not beating.
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
Miten se näkökulma nyt yhäkkiä kääntyi ehkäisyn kannalle? Jatketaan nyt keskustelua lapsesta ja siitä missä vaiheessa siitä solurykelmästä tulee lapsi. Eli jos nyt kommentoisit tuota minun edellistä kysymystä niin päästään taas asiaan.
Kuten sanoin, mä määrittelen mun näkökulman siten, että kun hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt, siitä tulee lapsi. Hyväksyn ehkäisyn, joten voin ajatella sen niin, ettei se olisi lapsi ennen kiinnittymistä. Koska en käytä hormonaalista ehkäisyä, minulle henkilökohtaisesti lapsi on jo hedelmöitysvaiheessa, mutta joustan ajattelutavassani muiden ihmisten kohdalla sen hormonaalisen ehkäisyn verran.
 

Yhteistyössä