Onko nämä ihan huonot 40-vuotissynttäritarjottavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;25902132:
Jotenkin nuo salaatit ja graavilohi eivät sovi samaan listaan. Kuitenkin muut tarjottavat ovat ennemminkin kahvipöytätarjottavaa. Nyt menu on vähän sitä sun tätä.

Tekisin vaikkapa graavilohileipiä ja rieskarullia kasvistäytteellä ja unohtaisin pastasalaatin. Tai sitten muokkaisin radikaalisti niin, että salaatit ja vaikkapa lasagne sekä patonkia + levitteet ja makea kahvipöytä erikseen.

Lohileivissä aivan liikaa näperrettävää. Lämmintä ruokaa en laita, kun vieraat tulee miten tulee kun ei ole viralliset juhlat.

[QUOTE="Piika-äiti";25902098]Minäkin mietin nelikymppisiäni.

Meillä mennään todennäköisesti jotenkin näin:
hedelmäinen vihreä salaatti
pallosalaatti (rypäleitä, mozzarellapalloja, pikkutomaatteja, melonipalloja jne. pyöreitä aineksia näyttävänä salaattina)
feta-oliivi-papu-aurinkokuivattutomaatti -hässäkkä
vihreä perunasalaatti
pari erilaista salaatinkastiketta
Pari kulhoa erilaisia pähkinäsekoituksia

Kierreleivät, paria eri sorttia, levite

Kaalipiirakka varhaiskaalista, puolukka
Pienet lihapullat, osassa oliivihakkelus, osassa aurajuusto
Falafelit
Jogurttikastike, paholaisenhillo, joku kermaviilidippi

Kakkupuffetti:
pähkinäistä ja suklaista juustokakkua
marjaista ja kermaista perinteistä kermakakkua
tiramisu, jonka päälle puna- ja viherherukoita
Pari kuppia erityyppisiä karkkeja

Viinit, oluet, kivennäisvedet, kahvi, tee, mehu

Väkeä tulee paljon, suuri osa on kasvissyöjiä, varmaan kahden vuoron juhlat ja kotona ollaan ja suurin piirtein kaiken teen itse.

Kaalipiirakka ei sovi täysin linjaan, mutta se on niin hyvää suuresta osasta ystäviäni ja edullistakin juhlaruokaa se on.[/QUOTE]

Ihan hyvän kuuloiset tarjoilut. :)

Minkä kanssa jogurttikastiketta, paholaisenhilloa ja kermaviilidippiä siis on tarkoitus syödä?

Kahta kakkua en vielä nimittäisi kakkubuffetiksi :D

homma lämmitellä ruokaa tai pitää lämpimänä, kyllä itseä ihan hävettäisi jos en voisi tarjota kunnon lämmntä ruokaa, vieraatkin varmasti parkuisivat surusta kun saa vaan salaattia ja jotain paskajuttuja :(

homma lämmitellä ruokaa tai pitää lämpimänä, kyllä itseä ihan hävettäisi jos en voisi tarjota kunnon lämmntä ruokaa, vieraatkin varmasti parkuisivat surusta kun saa vaan salaattia ja jotain paskajuttuja :(

Hölmöä hommaa pitää monen monta tuntia lämpimänä, kärsii ruokakin siitä. Ja tarkoitus onkin tarjota vain pientä suolaista palaa siiderin litkimisen ohessa, mitkään ruokapippalot nämä ei ole vaan illanistujaiset :)

[QUOTE="eee";25902300]Ihan hyvän kuuloiset tarjoilut. :)

Minkä kanssa jogurttikastiketta, paholaisenhilloa ja kermaviilidippiä siis on tarkoitus syödä?

Kahta kakkua en vielä nimittäisi kakkubuffetiksi :D[/QUOTE]

Mites minä laskin ainakin 5 kakkua, tosin huono matikkapää niin voin olla väärässä.:xmas:

[QUOTE="a p";25902343]Hölmöä hommaa pitää monen monta tuntia lämpimänä, kärsii ruokakin siitä. Ja tarkoitus onkin tarjota vain pientä suolaista palaa siiderin litkimisen ohessa, mitkään ruokapippalot nämä ei ole vaan illanistujaiset :)[/QUOTE]

Minä vaan en voisi kohdata kavereitani ilman että en tarjoaisi heille lämmintä ruokaa, ruoka vaan paranee kun sitä hauduttaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25902349:
Mites minä laskin ainakin 5 kakkua, tosin huono matikkapää niin voin olla väärässä.:xmas:

Kyllä minäkin ymmärsin että kaksi kakkua + tiramisu. Pähkinäinen juustokakku, suklainen juustokakku, marjainen kermakakku ja kermainen kermakakku kuulostaisivat aika hassulta :D Oletin ainakin että pähkinäinen ja suklainen on 1 kakku, marjainen ja kermainen toinen.

Meille piti tulla alun perin kakkubuffet ja siihen olisi tullut 4 täysin erilaista kakkua (kerma, juusto, suklaa, prinsessakakku) mutta nyt ei aika, rahkeet ja rahat riitä.

Jättäisin ainakin toisen piirakan pois, mieluimmin molemmat. (Piirakatkin on niin kuluneita ja kaikissa juhlissa aina).

Graavikalalle vaikka tilliöljy kastikkeeksi. Pekoniin voisi kieritellä marinoituja broilerin sisäfileitä tai ihan isohkoja broilerisuikaleita ja paistaa uunissa (marinadi vaikka teriyaki, helppo itse tehdä). Näitä voi sitten molempia syödä salaattien kanssa yhdessä. Onko kasvisvaihtoehto pakollinen?

[QUOTE="eee";25902300]Ihan hyvän kuuloiset tarjoilut. :)

Kahta kakkua en vielä nimittäisi kakkubuffetiksi :D[/QUOTE]

Lihapullat ja falafelit kaipaavat mielestäni jonkun pienen kastikkeen, ja ehkä joku haluaa salaatillekin vielä lisämakua.

Ystävissäni on myös chilirajotteisia, eli en voi käyttää chiliä mihinkään ja paholaisen hillo on sopivan tulinen höyste heille, jotka puolestaan chilistä pitävät, ja sitä voi lisätä vaikka perunasalaattiinkin.

Eikös siinä puffetissa ollut kolme lajia: juustokakku, kermakakku ja tiramisu?

Minä vaan en voisi kohdata kavereitani ilman että en tarjoaisi heille lämmintä ruokaa, ruoka vaan paranee kun sitä hauduttaa. :)

Okei. Mä olen kehdannut kohdata jo kymmeniä kertoja tämän tyyppisen tarjoilun kanssa ja aion kehdata nytkin :D Eivätkä ole parkuneet surusta :D Siis siten ettei tule lämmintä ruokaa. Ja kaikki ei kyllä parane kun hauduttaa...

--mutta nääh. En tiedä kelpuutanko tätäkään :/

Ihan hyvältä kuulostaa, itse laittaisin vielä jotakin lisää, mutta toisaalta en laittaisi voileipäkakkua, joka on mielestäni niin jotenkin vanhanaikainen, 80-lukulainen tai jtn.

[QUOTE="a p";25902272]nuo patingit ja karjalanpiirakat on kuluneita kun ne on meillä ihan jokaviikkoista arkiruokaa johon olen jo kyllästynyt.
[/QUOTE]

Ai mä luulin, että sä tuosta menusta vieraille tarjoaisit ;)

Lastenjuhlat?
Eli pitaleipää, tacosipsejä,
täytteitä, sooseja

Jälkkäriksi itsekootut jätskiannokset ja kahvi

jos kerta ei tarvitse olla niin tikkupehvassa juhlat.

[QUOTE="vieras";25902412]Saisinko piika-äiti fafafelien ja paholaisen hillon ohjeen? mitä aiot laittaa hedelmäiseen salaattiin?[/QUOTE]

Löysin viimein sellaisen oikean jeeraisen falafelohjeen makulehdestä, eli googlaamalla "maku-lehti falafel" löydät sen.

Ja paholaisenhillokin on syytä tehdä sen dan soccerin ohjeella, joka löytyy heidän sivuiltaan, jotta koostumus on oikea.

Hedelmäisen vihreään salaattiin laitan ainakin kiiviä ja purkkipersikkaa, erilaisia salaattilaatuja, kurkkua ja herneenversoja, jos krassit itää, niin niitäkin. Milloin mitäkin eli ei ole täsmällistä ohjetta.

[QUOTE="Selina";25902556]Lastenjuhlat?
Eli pitaleipää, tacosipsejä,
täytteitä, sooseja

Jälkkäriksi itsekootut jätskiannokset ja kahvi

jos kerta ei tarvitse olla niin tikkupehvassa juhlat.[/QUOTE]

tarkoititko että pitäisi järjestää lastenjuhlat vai mitä tarkoitit? nämä on illalla ja on tarjolla siideriä, olutta jne joten ei oikein lapsille sovellu sitten myöhemmin :D

[QUOTE="vieras";25901855]Vieraita tulossa n. 25.

-texmex voileipäkakku
-graavilohta
-kinkku-juustopastasalaatti
-rucolapohjainen vihersalaatti
-kasvispiirakka
-pekonipiirakka
- täytekakku, mangojuustokakku ja vaahtokarkkeja lapsille[/QUOTE]

Joku sellainen naposteltava puuttuu. Eli, kun vähän tekee mieli jotain mutta ei kumminkaan mitään. Miten olisi vaikka leipätikut (grissinit), joita voisi olla useampaa makua (suola, chili ja vaikka pähkinä)? Eli ihan tavallisesta leipätaikinasta pyörittelee ohuita tikkuja ja kiertää vaikka vähän kiertelle. Pintaan voi ripotella sormisuolaa tai vaikka sitä chiliä. Muuten mielestäni varsin hyvä kattaus. Tuo texmex-voileipäkakku on erinomaista myös kasvisversiona, lihaisaa ei välttämättä osaa edes kaivata ;)

Yhteistyössä