Kuinka siistiä teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiinnostunut"

Vieras
Kuinka puhtaana ja järjestyksessä pidätte kotinne?
Milloin teillä on siivouspäivä / kuinka usein siivoatte?

Mitkä paikat pidätte ehdottoman puhtaana (jos pidätte)?
Entä, oletko tarkka ihminen siivouksen suhteen?

Siis sekasta meillä on melkein aina (en saa välillä edes siivottua loppuun, kun tenava jo kippaa uudestaan lelunsa pitkin kämppää), mutta pas*asta ei. Ei jaksa stressata moisista, kun täällä niin harvoin vieraitkaan käy. Kerran viikkoon vähintän siivotaan lattiat, mutta mattoja en aina jaksa viedä ulos, vaan imuroin hyvin pyyhin ns. "välipaikat". Lisäksi pyyhin pölyt, desinfion vessan jne. Tekstiilejä (petivaatteet, sohvan suojapeitot jne) vien pihalle sillon, kun jaksan / viitsin / ehdin.

erittain siistia. imuroidaan ja pestaan lattiat taman tasta. justiin lopetin lattian luuttuamisen, kuurasin ammeen ja pesin kaikki keittion laatikot sisalta. sita ennen silitin ja tiskasin seka laitoin ruokaa. olen siivousintoilija, myonnan. (enka ole edes kotiaiti vaan kova tyossakayva businessnainen)
jos ei ole aikaa koko siivoukseen esim vieraat tulee pikavaroituksella, katson etta olohuone on ok, sytytan tuoksukynttilan, pyyhin polyt, jarjestan tavarat, pesen vieraskylpparin ja katson etta keittio on ok.

Meillä on paikat melkoisen epäjärjestyksessä. Lapset tosin ovat melkoisen pieniä niin ehtivät aina kuskata lelunsa milloin mihinkin. Viikkosiivouksesta pidän kuitenkin kiinni (silloin siivoan rätin kanssa joka paikan puhtaaksi).

Meillä on melko vähän tavaraa kylläkin niin paikat eivät kuitenkaan voi mennä totaaliseen sekasortoon :D

erittain siistia. imuroidaan ja pestaan lattiat taman tasta. justiin lopetin lattian luuttuamisen, kuurasin ammeen ja pesin kaikki keittion laatikot sisalta. sita ennen silitin ja tiskasin seka laitoin ruokaa. olen siivousintoilija, myonnan. (enka ole edes kotiaiti vaan kova tyossakayva businessnainen)
jos ei ole aikaa koko siivoukseen esim vieraat tulee pikavaroituksella, katson etta olohuone on ok, sytytan tuoksukynttilan, pyyhin polyt, jarjestan tavarat, pesen vieraskylpparin ja katson etta keittio on ok.

unohdin viela etta siivoajia on kokeiltu mutta eipa niista juurikaan mihinkaan ole, itse siivoan paremmin ja nopeammin.

Olen aina kadehtinut niitä tehoäitejä jotka oikesti jaksavat siistiä ja siivota joka paikan putipuhtaaksi! Itse en suurinpiirtein viitsisi yllätysvieraita edes päästää sisälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja todellinen "siivousintoilija";25870828:
Olen aina kadehtinut niitä tehoäitejä jotka oikesti jaksavat siistiä ja siivota joka paikan putipuhtaaksi! Itse en suurinpiirtein viitsisi yllätysvieraita edes päästää sisälle :D

Älä nyt. Nimim. neuroottinen ja tuskainen.

Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ne äidit jaksavat pitää kotinsa kunnossa, joiden oma lapsuudenkotinsa on ollut aina tiptop. Kertokaa toki jos olen väärässä

[QUOTE="kiinnostunut";25870793]Kuinka puhtaana ja järjestyksessä pidätte kotinne?Minulla on periaate:Siitä mistä otat,siihen palauta - toisilla se lispuu:tavarat jää siihen mihin ne saattaa kädestä tipahtaa..Kyllä,tästä neuvotellaan ja usein!
Milloin teillä on siivouspäivä / kuinka usein siivoatte?Joka päivä imuroidaan,pyyhkästään tasoja.2-3 x viikossa matot ulkoilee,lattiat pyyhkästään.

Mitkä paikat pidätte ehdottoman puhtaana (jos pidätte)?Keittiö!!Ja sit tietysti roiskeet poios vessasta,käsienpesualtaasta..
Entä, oletko tarkka ihminen siivouksen suhteen?[/QUOTE]Näin olen kuullut..mulle toi jatkuva siivoominen on vaan opittu tapa - en tosin tiedä mistä,koska äitini ja isäni ei kovin usein siivonneet.

Meillä on siistiä ja puhdasta aina mutta sekaista eli lapsen leluja,koiran leluja ja omia juttuja voi olla ja usein onkin levällään ja se ei mua haittaa. Mä pidän keittiön ja olohuoneen niin puhtaina ja siisteinä että jos yllätysvieraita tulee niin saan äkkiä pöydänpäälliset tyhjättyä. Lapsen ja koiran lelut saa olla olkkarin lattialla vaikka vieraita tuliskin. Juu ja vessa on aina puhdas ja siisti.

Meillä on pääsääntöisesti siistiä. Viikottain siivotaan koko talo. Keittiön on oltava tip top ja sängyt pedattuna. Tapa, joka on jäänyt lapsuuden kodista.
Vanhempi lapsista siivoaa illalla leikkien jälkeen lelunsa laatikoihin, nuorempi ei vielä osaa mutta opettelee saman taidon jahka ikää karttuu.
Olen tosi tarkka siivouksesta. Olen nuorena ollut sairaalassa sairaala-apulaisena, siellä opin todella siivoamaan varsinkin vessa, kph ja sauna. Niitä en anna miehen siivota, ne siivoan minä.
Nyt kun ei ole enää koiraa niin paikat pysyvät myös siistimpänä vaikka lapset sotkea osaavatkin.
Pääsääntöisesti meillä osataan laittaa tavarat takaisin paikoilleen joten tavararöykkiöitä ei pääse syntymään. Onneksi mies on siisti ja pitää myöskin siisteydestä eli korjaa omat jälkensä.

Mä siivoan vessan, kylppärin, vaihdan lakanat, pyyhkeet jne isommat jutut kerran viikossa.

Imuroin kaikki paikat 2-4 kertaa viikossa.

Joka päivä laitan tiskejä ja rahtaan kamoja omille paikoilleen.

Ja kaikesta huolimatta tää kämppä on kuin sikolätti. Ongelma on se, että tämä asunto on tosi pieni ja varsinkin tuo kohta vuoden ikäinen tyttö mesoaa kyllä aika tehokkaasti! Siinä lähtee päivän mittaan kattiloita, kaulimia, kenkiä yms liikenteeseen. Tuntuu kyllä tosi turhauttavalta siivota, kun heti on saman näköistä!

No meillä ei todellakaan ole siistiä! Ärsyttää kun itse tykkäisin kovin järjestyksestä ja siitä että kaikki jutut olisi viimisen päälle siistittyjä/ järjestyksessä mutta mies ei tee elettäkään siivouksen eteen! Antaa lastenkin kanniskella tavaroita ympäriinäsä

Imuroin aina tarpeen tullen, ainakin kaksi kertaa viikossa. Vien matot ulos ja imuroin joka paikasta. Pyyhin pölyt 1-2 kertaa viikossa. Luutuan 1-2 kertaa kuukaudessa, keittiön ehkä joka toinen viikko kuitenkin. Aina on tavarat järjestyksessä.

Turhan tavaran annan/heitän/kierrätän aina pois, siistiä kun ei ole mitään ylimääräistä.

Kiitos päiväni pilaamisesta.. huoh! Huonosti nukuttu yö takana ja talo on kuin pommin jäljiltä! =O
No yleensä meillä voi olla usein sekaista, mutta ei paskaista. Ehdottoman siisteinä pidän sängyt, weskin ja keittiön.
Imuroin n. joka toinen päivä. Pölyjä pyyhin satunnaisesti ja tarpeen mukaan. Isompi siivous kerran viikossa ja silloin kaikki tekstiilit lentää ulos tuulettumaan. Lattiat pestään tällöin kunnolla, muuten vain välipaikkoja tarpeen mukaan.

kerran viikossa suursiivous ja muuten tarpeen mukaan,tykkään että on siistiä mutta tällä hetkellä oon sairaana ja siivokin on sen näkönen.mulla on kyllä pokkaa snaoa vieraille että en ota vastaan jos ei ilmoita ajoissa milloin tulee,en tykkää että tullaan yllättäen,varsinkin kun vauvat on niin en tykkää et miten sattuu tullaan.

Puhdasta joo, sekasta joo.. Siivoon kun jaksan tai kerkeen. Lattioita pesen ja imuroin kerran-kaks viikossa, ihan jo kissankarvojen takia. Keittiötä yritän pitää aina ees suht. järjestyksessä koska se on avokeittiö suoraan olohuoneeseen.

Mä oon aina ollu vähän suurpiirteinen tän siivoomisen kanssa :D

nytkun poika sai oman huoneen niin huomattavasti helpompi pitää paikat siisteinä, tosin muutettiin vasta puoltoista viikkoa sitten niin vielä löytyy pahvilaatikkoa ym vaatesäkkiä sieltä täältä, pojan huone laitettiin ekana valmiiks että pääsee touhuumaan. imurointia kerran viikkoon + lattian pesua, tiskiä päivittäin jnejne. ei mitään siivous intoilua mutta ohan se kivempi olla siistissä ympäristössä kun kotona ollaan suurin aika, satunnaiset lelut ei haittaa. ja vielä ku kysyttiin et onko tietyt paikat jotka pysyy siistinä niin keittiö ja olohuone on ne joita eniten tulee puunattua, ei kukaan meille vieraillessa tule meidän makuuhuoneeseen "hengaamaan" :D

joka päivä imuroin. Lattiat pesen kerran kahdessa viikossa samoin vessan. Lakanat vaihdetaan jokatoinen kuukausi. Matot kerran talvessa lumihankeen ja alku ja loppukesästä pesen järvessä, meillä ei tosin oo ku muutama pikkumatto. Tavarat yritän pitää kokoajan järjestyksessä ettei loju mitää ylimäärästä missään mut lastenhuoneessa saa olla tavarat miten sattuu, lapset siivoaa ne silloin jos tulee vieraita. Pidän joka syksy kirppispöydän missä myyn ylimääräset tavarat ja vaatteet nii sivous on helpompaa.

Meillä on sekasta, pölystä ja paikoin likastakin. Syynä mun 2 vuotta kestäny sairastaminen joka on vieny voimat ihan täysin. Jääny sit miehen tehtäväks kaikki eikä sekään oo jaksanu kovin ahkerasti siivota. Nyt kun oon ollu ihan hitusen paremmassa kunnossa, oon pahimpia paikkoja saanu hiukan siivoiltua.

Entisenä fanaattisena, bakteerikammosena siivousintoilijana en ois koskaan uskonu et pystyn elämään tämmösessä "läävässä", mut kun makaa pitkään tarpeeks sairaana niin lakkaa semmosista välittämästä :)

Yhteistyössä