Meillä on aina edes osa talosta sekaisin, vaikka siivoilen joka päivä ja koitan omat jälkeni korjata heti kun voin. Osa sekaisuudesta johtuu siitä, että remontti ei ole täysin valmis ja esimerkiksi kaikkia säilytysratkaisuja ei olla vielä saatu toteutettua.
Vauva alkoi konttaamaan niin seuraava hankinta tai juttu mikä pitää tehdä mahdollisimman pian, on heinäpallo tai joku muu juttu kanin häkin sisälle, tuo käy jatkuvasti tyhjentämässä häkin ulkopuolella olevan heinätelineen eteisen lattialle ja kuljettaa sitä heinää myös muualle taloon. Rikkaharja+lapio ja rikkaimuri on ahkerassa käytössä.
Mies tekee töitä kotona sisällä tai pihapiirissä ja käy pitkin päivää sisällä eikä koskaan siivoa jälkiään, jotenkin tuntuu että täällä olisi sata kertaa siistimpää jos se kävisi töissä jossain muualla ja saisin sen 8 tuntia päivässä käyttää lapsen hoitoon ja siivoamiseen ilman että joku tulee pitkin päivää ja levittelee kamaa sitä mukaa kun mä saan siivottua

Äskettäin esim. sain lajiteltua pieneksi jääneet vauvanvaatteet laatikoihin, ja tuo huomasi laatikot, totesi että nehän olisi hänen tarpeisiinsa just sopivat ja kippasi kaiken olkkarin sohvalle ja lattialle. Just kun olin sieltäkin korjannut hänen vaatteensa ja tavaransa paikoilleen... Tuulikaapissa lojuu aina työvaatteita ja -tarvikkeita jne ja keittiön pöydällä töihin liittyviä papereita.
Koitan siivota edes niin ettei mikään paikka pääse täysin räjähtämään, jos ei ole aikaa tehdä koko siivousta kerrallaan, esimerkiksi puhdistan vessan tasot ja altaan yhdellä kerralla ja myöhemmin pöntön ja lattian.
Miehen vanhemmat tulee milloin sattuu ja todellakin ovat nähneet kämpän ihan räjähtäneenä, yllätysvieraita odottaa yleensä sekainen tuulikaappi ja eteinen ja usein myös keittiö. Ei mua oikestaan haittaa, jos vieraat tulee yllättäen niin oletan, etteivät odota viimeisen päälle puunattua kotia tai herkuista notkuvaa kahvipöytää. Mä olisin kyllä tyytyväisempi, jos koti pysyisi edes hetken aikaa siistinä, eikä siivoaminen tuntuisi ihan turhalta.