Tuli ruokasäilytysketjusta mieleen: Mitä epähygieenisyyksiä olen bongannut tutuilla?

• Viestiketjun aloittaja hygeena
  • Ensimmäinen viesti
Eräällä tuttavallani on siistin näköisessä kodissa esim. metrien päähän eltaantuneelta haiseva tiskirätti - saa aina miettimään, että kaikki keittiön pinnat on pyyhitty "puhtaaksi" sillä ällötyksellä. Siivousvälineet on monella järkyttävän likaisia!

Ja joskus olin ihan tyrmistynyt kun kaverini, jonka luona olimme koko päivän kyläilyreissulla eli siis myös söimme siellä, alkoi valmistaa ruokaa siivottuaan juuri kissanhiekkalaatikon - eikä pessyt käsiään siinä välissä!!

[QUOTE="Ninnus";25868482]Jauheliha paistetaan yhdellä ja samalla lastalla alusta loppuun. Lastaa ei pestä välissä. Yäk.[/QUOTE]

Ööh, miksi se pitäis pestä? Se lihahan kypsyy siinä paistettaessa niin mikä on ongelmana?

"miksi"
[QUOTE="Ninnus";25868482]Jauheliha paistetaan yhdellä ja samalla lastalla alusta loppuun. Lastaa ei pestä välissä. Yäk.[/QUOTE]

Miksi se pitäisi pestä? Ei ravintolassakaan koskaan pestä lastaa välillä, jos se ei tipu lattialle tms....

"joo"

Ikinä ei oo tullu mieleenkään pestä/vaihtaa, enkä oo nähny kenenkään muunkaan tekevän niin. :O

"hmm"
Eiköhän tuo jauheliha-juttu ollut joku läppä.

Joku sottapytty koittaa olla hauska kun sen omatuntoa kolkuttelee kaikki nämä jutut :whistle:

Mä en oo koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä jotka keittiörätillä saattaa pyyhkäistä päydän jälkeen lattialtakin likaläikän pois ja sit vaan huuhtasee sen ja sitten rätti takas hanan päälle roikkumaan.

[QUOTE="hmm";25868523]Eiköhän tuo jauheliha-juttu ollut joku läppä.

Joku sottapytty koittaa olla hauska kun sen omatuntoa kolkuttelee kaikki nämä jutut :whistle:

Mä en oo koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä jotka keittiörätillä saattaa pyyhkäistä päydän jälkeen lattialtakin likaläikän pois ja sit vaan huuhtasee sen ja sitten rätti takas hanan päälle roikkumaan.[/QUOTE]

Mua ylipäänsä ällöttää se että rätti roikkuu hanan päällä.

En tiä onko urbaanilegendaa mutta oon jonkun kuullut pyyhkivän lastensa naamankin syömisen jälkeen tiskirättiin.

Joillain on sama tiski- tai vessaharja vuosikausia, ja näyttävätkin juuri siltä =(

Ja meillä ei muuten saletisti kissa istuskele ruokapöydällä eikä muillakaan pöydillä, taitaa kaikilla kissanomistajakavereillani olla sallittua puuhaa lemmikeille vaan meillä ei-ei-ei.
Siis millä sä sen estät? Vai eikö kissa yksin ollessaan oleile tiloissa joissa on pöytiä?

Mä oon tässä niinkin höveli että meidän kissan vesi- ruokakupit on keittiön tasolla :D

Mua ylipäänsä ällöttää se että rätti roikkuu hanan päällä.

En tiä onko urbaanilegendaa mutta oon jonkun kuullut pyyhkivän lastensa naamankin syömisen jälkeen tiskirättiin.

Joillain on sama tiski- tai vessaharja vuosikausia, ja näyttävätkin juuri siltä =(
Yks meidän tuttava pyyhkii lasten lastensa naamat chifonetiin, just semmoseen oikeen rätiltä haisevaan.

Siis millä sä sen estät? Vai eikö kissa yksin ollessaan oleile tiloissa joissa on pöytiä?

Mä oon tässä niinkin höveli että meidän kissan vesi- ruokakupit on keittiön tasolla :D
Meillä ei ainakaan edes saa keittiöö sillai ettei kissat sinne pääse. Ei ne juuri koskaan ole siinä pöydällä kun joku näkee, mutta esim yöllä jos menee vessaan niin aika usein siä joku kattelee ikkunasta pihalle pöydän päällä. Tiskipöydällä mä en ees oo niitä nähny koskaan, mutta aina aamusin mun keraaminen liesi on valkosissa karvoissa :D

[QUOTE="hmm";25868523]Eiköhän tuo jauheliha-juttu ollut joku läppä.

Mä en oo koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä jotka keittiörätillä saattaa pyyhkäistä päydän jälkeen lattialtakin likaläikän pois ja sit vaan huuhtasee sen ja sitten rätti takas hanan päälle roikkumaan.[/QUOTE]

Nimenomaan miehellä on tapana tehdä juuri näin :mad: ja sitten miettii miks huudan naamapunasena asiasta ja viskaan rätin pois :kieh:

No siis se ei istu siinä kun joku näkee :D
Sitä ei hirveesti kyllä kiinnosta pöydille hyppiminen kun on niin monet kerrat saanut lähtöpassit. Pidän olkkarissa verhoja auki mutta keittiössä kiinni, istuu sitten TV-tason päällä jos haluaa katsella ulos :)

"vieras"
Minä olen myös nähnyt lasten naamojen pyyhintää keittörätillä.

Minä saatan kyllä pyyhkäistä keittiöluutulla myös keittiön lattiaa, se lattia kun pestään kuitenkin pari kertaa viikossa, joten eipä se sen "pöpöisempi" ole kuin ne keittiön tasotkaan. Keittörätti kyllä vaihdetaan parin päivän välein.

Nuo kissat keittiön tasoilla iljettää minuakin. Kahdella tutulla kissat saavat liikkua keittiön tasoilla ihan vapaasti ja molempien olen nähnyt nostavan ruokatavarat siihen kohtaan jossa kissä on juuri istunut. Jäi kyllä syömättä kun kaveri vain hätisti kissan pöydältä ja laski siihen sitten pellillisen pullia, siis suoraan pöydälle, eikä edes pyyhkinyt välissä. YÖK!

Yhteistyössä