Jos olet illalla/yöllä yksin liikenteessä, vaikkapa kylässä, hummaamassa...

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
La Paset
missä tahansa, ilman autoa, tuletko kotiin taksilla, viimeisellä bussilla vai jalan?
Pelottaako sinua tuo kotimatka? Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään ikävää tuolla matkalla?
 
Laulava Lomittaja
Paikallisesta aina jalan.
Kerran on joku lähtenyt seuraamaan mua ja mun siskoa,vedettiin pitkin metikköä pakoon ja sit ovella se hyyppä olikin jo vastassa(asun kerrostalossa,alaovella se hyyppä oli)Ei tod jääty kattelemaan kuka se oli tai kysymään mitä asiaa sillä oli,vedettiin samoilla hapoilla naapuri kerrostaloon ja hakattiin alaovia,kunnekka joiku avaa..Sit soitettiin poliisi ja saatiin saattue kotiin..
 
Taksilla. Joskus viimeisellä bussilla.

Ei pelota. Ei ole tapahtunut ikävyyksiä, ei Suomessa eikä ulkomailla (vaikka siellä asuessa fiksuna ja pihinä likkana kävelin usein kotiin). Viimeisellä bussilla on vähän epämiellyttävää joskus tulla.

Jos käyn paikallisessa, niin kävelen kotiin sen kilsan matkan, kaverin kanssa tai yksin. Yksin pelottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Arkajalka
Taksilla tai kyydillä. Pysäkiltä sen verran matkaa, että en uskalla kyllä kävellä, vaikka koskaan ei mitään ole tapahtunut. Ehkä ei sen takia oo tapahtunu, kun en oo kävelly pysäkiltä. :D
 
Keittiönoita
Kävellen, jos matka ei ole liian pitkä. Julkisilla, jos sellaisia kulkee. Taksilla, jos on huono/kylmä ilma tai olen väsynyt. Kesällä saatan hengailla asemalla ja odottaa aamun ensimmäistä junaa.

*muoks* Ei pelota.
 
"vieras"
Kaupungissa asuessani kuljin jalan, nyt olisi pakko mennä taksilla tai saada kyyti kaverilta, anopilta tai mieheltä tmv, kun asutaan korvessa eikä busseja kulje. Kyllä mua joskus pelotti kävellä, on tullut ikäviä tilanteita eteen mutta ei mitään niin vakavaa, ettenkö olisi enää uskaltanut kulkea yksin.
 
Aina sen verran pitää olla fyrkkaa mukana, että saa sen taksikyydin. Mitä sitä suotta mielikuvitustaan revittelemään päästää, että mitä voisikaan tapahtua, jos...ja onpahan ainakin tehnyt illan/yön hyvän teon - työllistänyt sen taksikuskin :).
 
..
Pääsääntöisesti jalan, jos pidempi matka niin taksilla. Mieluiten en kävele yksin yöllä.

Pari vuotta sitten kävellessäni yöllä töistä kotiin yritti mies raiskata minut. Sen jälkeen ollut varovaisempi yöllä kulkiessa yksin.
 
Jos oon kävelymatkan päässä niin kävellen ( riippuu tietty suunnasta), mutta periaatteessa taksilla stadista.
Ei pelota.
Vikoihin dösiin en kerkee jos oon hummaamassa, yöbussilla en haluu tulla ja sitä paitsi oon niin väsy jo pilkun aikoihin etten jaksais muulla tullakaan ku taksilla :D

Niin joo...ja ei oo mitään vakavaa koskaan sattunut.
 
Viimeksi muokattu:
jos olisi
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25862433:
Sivistyssanakirja: hummata

hummata
1.
(rinnastetaan hummailla) huvitella tai juhlia kovasti (ja tuhlaillen), hurvitella, rellestää. esim. Lähti etelään hummaamaan. Hummata perintörahansa.
Olen sitten sivistymätön moukka ku en ole ikinä kuullut tuollaista sanontaa. Hirmuisen typerä se on ainaki :)
 
Taksilla tai bussilla, pelkään aina taksikuskia ja mietin joka kerta että mitä jos se vie mut johonkin ja tappaa...(olen lukenut liikaa)
Bussimatkat on kivoja enkä pelkää, aina niitä ei vaan mene.

Ei ole tapahtunut mitään, ei edes sillon 15-kesäsenä kun kuljettiin vähäpukeisina tuolla pitkin teitä useita kilometrejä ja me idiootit liftattiinkin usein...:headwall:
 

Yhteistyössä