Jos olet illalla/yöllä yksin liikenteessä, vaikkapa kylässä, hummaamassa...

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En pelkää pimeällä tai yöllä. En näe syytä kulkea taksilla, jos olen ihan täyspäisenä tuola tulossa tai menossa vailla kiirettä. Töistä tulen pyörällä kaupungin läpi, tosin olen kotona jo 22.00.
 
Klo 22 jälkeen kyllä pelottaa jos olen yksin liikkeellä alueella, jossa ei liiku juuri ketään. Jos on pakko mennä tai tulla jostakin niin taksilla tulen tai bussilla, mutta en oikein tykkää yöllä matkustaa bussilla.
 
Tänne ei tule (mun tietääkseni) mitään myöhäisiä busseja. Tai ei ainakaan siihen aikaan kun mä olen palailemassa... muutaman kilsan saatan kävellä ja muuten käytän aina taksia. Ei pelota. Ei vaikka usein oikaisen hautausmaankin läpi :D Ja muutenkin pimeät ja hiljaiset nämä kadut tänne meille päin.

Nuorena olen saanut hiippareita perään. Ei silti pelota.
 
=)
Teininä hummailtuani pitkin kyliä on kyllä ollu enkelit matkassa monasti. Nykyään mä oon ihan nössö :D Yleensä tulen taksilla kotiin vaikka bussikin tulis tähän meidän omakotitaloalueen reunaan...
 
Taksilla aina, tai kaverin kyydissä jos joku sattuu olemaan kuskina.
Inhoan busseja, ja ainakin öisin, ei kiinnosta kuunnella teinien älämölöä 20minuuttia. Nopeemminkin pääsee taksilla. :)

Ja kyllä, pelottaa, turvallisempaa kun saa kyydin oven eteen. Taksikuskiakin kyllä joskus pelkään niinkuin Tiiru :D Olen kanssa liikaa lueskellut.

Nuorena tosiaan on kyllä aika hurrrjaa menoa, kaverin kanssa 17vuotiaana napattiin pimeä taksi ja sillä kotiin, huhhuh :/
 
Julkisilla kuljen ihan mieluusti kellonajasta riippumatta, jos matka on vasymystilaan nähden ok voin kävellä. Jos ei muuten pääse niin sitten taksi. Ei pelota.

Mut äitini opetti lapsena pelkäämään pimeellä ulkona liikkumista, joten vuosikaudet juoksin aina kaverilta kotiin ihan hengenhädässä jos oli pimeetä. Vaikka kello ei todellakaan yleensä ollut paljoa, ainakaan joskus ala-asteella. Se jäi päälle, kunnes päälle 2-kymppisenä kerran päätin että nyt riittää, ei tässä ole mitään järkeä ja siitä lähtien ei ole pelottanut, oikeesti. Järjen pidän kumminkin mukana siinä mielessä että yöllä katson kyllä tarkkaan muut liikkujat ja ettei kukaan seuraa, mutta muuten ei eroa päiväsaikaan.
 
"Anne"
Tulen kävellen jos olen keskustassa.
Muualta tulen taksilla tai jos olen sopinut jonkun kaverin kyytiin niin sillä sitten.
Ei pelota. Matka on lyhyt, olen nopea juoksemaan ja ääntä lähtee.
Ennen pelotti mutta silloin asuinkin huonolla seudulla, silloin jos tulin kotiin taloa pitemmän matkan niin soitin taksin.
 
Nykyään yöbussilla. Tosi harvoin missään käyn ja bussipysäkki on lähes oven edessä, joten bussilla tulen. Taksi ois aivan liian kallis tänne asti hurrutella. Ennen kun asuin lähes keskustassa (Helsinki) kävelin kotiin (n.30min.). Manskua pitkin menin ja sen verran aina liikennettä ettei yksinään tarvinu mennä. Tosin joskus kauniina kesän varhaisaamuina kävelin Töölönrannan kautta. Sielläkin useimmiten liikennettä ja jotenkin siin auringon noustessa ja lintujen laulaessa tajunnu pelätä.
 
"vieras"
Taksilla jos olen yksin liikenteessä. Siltikin vaikka matkaa olisi vain muutama sata metriä.
Kävellen voin kulkea jos on kaveri tai mies matkassa mukana.

Pelottaa kulkea yksin.
 
....
Riippuu vähän matkasta ja säästä. Kesällä voin kävellä max sen 7km matkan, muuten varmasti soitan taksin.
Talvella taas jo yli muutaman kilometrin matka ehkä menee taksilla, tai yleisemmin kimppakyydillä.

En pelkää kävellä yksin yöllä, olen enemmänkin laiska :D
 
teininähän sitä uskalsi kulkea yksin ja vielä kauheessa änkyräkännissä.

Nykyään en suostu kulkemaan yksin ollenkaan, en edes taksilla. Jos en ole varma, että pääsen kaverin kanssa kotiin/samaan yöpaikkaan niin en lähde ollenkaan.

Joo joo, oon lukenu kans ihan liikaa kauheita uutisia.
 

Yhteistyössä