Jos olet illalla/yöllä yksin liikenteessä, vaikkapa kylässä, hummaamassa...

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
katatsu
Taksilla tai kävellen. En pelkää kävellä yksin yöllä kotikaupungissani, sillä pääsen kotiin kävelemällä keskustan läpi eikä tarvitse kulkea mitään pimeitä kujia tms. pitkin.
 
"minttu"
Taksilla, koska hummaamispaikat on yli 20 kilsan päässä, ja lähin bussi jää noin 4 kilsan päähän.
Nuorena tyttönä (no en mä ikäloppu ole vieläkään :) ) kaupungissa asuessa kävelin aina baarista kotiin. Silloin en jotenkin osannut pelätä... Nyt kun ajattelen, niin en kyllä enää niillä kulmilla kävelisi yöllä!
 
"vieras"
Taksilla, mutta se johtuu pääasiassa siitä että kotimatka on n 30 km ja se on vähän turhan pitkä matka kävellä. Viimeinen 3 km olisi joka tapauksessa käveltävä pysäkiltä kotiin. Kesällä voidaan mennä omaan kaupunkiin terassille, silloin yleensä polkupyörä käytössä, matka 4 km. Ei pelota.
 
"Vieras"
Kävellen, julkisilla tai taksilla riippuen missä olen. Asutaan helsingissä ja ei mua ole koskaan pelottanut keskustassa kulkea, yölläkään enempi varmaan pelkäisin jossain " maalla".
Ja ikinä ei yöaikaan ole mitään käynyt, mutta keskellä päivää, koulusta palatessani ( olin 13v) raiskausyritys. Että eipä se aikaa katso.
 
Taksilla tai kävellen. Vaikka täällä kulkee viikonloppuisin julkiset läpi yön, niin täytyy aina vaihtaa metroa/bussia ja se odotteluaika tyhjällä asemalla vähän pelottaa. Lähimmät hummauspaikat on tuossa 500 metrin päässä, joten siitä kävelen. Entisessä kotipaikassa kävelin aina, ei pelottanut. Jos olen miehen kanssa tai porukalla liikenteessä niin silloin julkisilla.
 
"vieras"
Asutaan "maalla" ja jos ollaan omalla kylällä niin 50-50 kävellen tai taksilla riippuen säästä ja promilleista ;) ja kauempaa aina taksilla tai kaverit kuskaa (kerran parissa vuodessa tms).
 
"vieras"
No nykyään en öisin liiku missään, mutta aikasemmin tulin pyörällä, kävellen tai taksilla. Ei pelottanut, eikä pelota. Olen myös Lontoon yössä liikkunut yksin, eikä pelottanut.. Mä en oo pelkääjä-tyyppi; mutta ei sitä järkeäkään aikasemmin ollut' joten ihme ettei mitään ole sattunut
 
Lex
Yleensä taksilla, kesällä myös fillarilla. Kävellen harvemmin, kun on tuota matkaa ja korkkarit jalassa ei oikein jaksa. Jos on oikein kova taksijono, niin silloin kävelen.

Ei pelota, joskus olen soittanut miehelle seuraamaan lähteneen auton tuntomerkkejä.
 
"yyhoo"
No, en kyllä varsinaisesti pelkää mitään, mutta matkaa on kuitenkin sen verran esim. pelkästään meiltä paikalliseen baariin - kavereista puhumattakaan, että ei viitsi hivenenkään korkeampi korkoisilla kengillä kävellä... Eli käytän taxia mennen tullen, jos jostain syystä en mene omalla autolla.
 

Yhteistyössä