Löysin ystävän aviomiehen etsimästä salasuhdetta netistä...

• Viestiketjun aloittaja "Tonttu"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25830988:
Minulla on toisinpäin, olisin toivonut jonkun kertovan jo silloin kun juttu alkoi. Minun ystäväpiirini vaihtui täysin eron jälkeen, moni ystävistäni tiesi, kukaan ei kertonut.
Miksi olisit halunnut tietää? Että olisit voinut erota heti alussa? Että olisit voinut tehdä jotain suhteen hyväksi heti alussa? Oliko ero automaattinen, ehdoton ja ainoa ratkaisu?

Tiedän muutaman henkilön jotka tiesivät vaimoni seikkailuista. Yhden luen ystäväkseni (tosin vaimon kautta). Toki hän on enemmän vaimon ystävä mutta liittyy koko perheeseemme kummiuden kautta. Enkä ole hänelle mitenkään katkera. Hän ei katsonut asiakseen kertoa mulle. Ehkä hän sitten näki että liitossa on kaikki hyvin eikä sitä tarvinnut sorkkia ulkopuolisten kautta.

Todella moni on tälläkin palstalla arvostellut mun ratkaisua olla lähtemättä tästä suhteesta mutta netissä on helppo huudella oikeita ratkaisuja.

Itsehän tiedän paremmin tämän suhteen tilanteen kuin muut. On tässä muutakin kuin mun katkerat tilitykset. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, jos sallitaan tämän kliseen käyttö.

tytär
Alkuperäinen kirjoittaja tytär;25831065:
Kirjoittaako joku äidistäni? Tai sitten kyseessä sama tilanne. Avioeropaperit tuli samana päivänä kuin oli 30v hääpäivä. Aika katkeraksi teki äidin.

Miksei hän lähtenyt liitosta? Koska hän oli onnellinen ja tyytyväinen liittoonsa, vaikka kriisejä ja vaikeuksiakin oli. Isäni oli ihan hyvä aviomies, ei ollut riitelyä väkivaltaa, alkoa, perusonnellinen liitto. Niin siis äitini luuli. Kunnes isä jäi kiinni. Salasuhteita koko 30 vuotta. Juttelin ite erään isäni ex-rakastajatteren kanssa. Hänelle isä oli luvannut lähteä heti kun lapset kasvaa. 10 vuotta olivat yhdessä. Lopulta nainen kyllästyi odottamaan. Isä sitten hankki uuden suhteen. Isällä työ jossa työmatkoja paljon.

Äitini masentui ja katkeroitui saatuaan tietää, mutta avioeron jälkeen pari vuotta ja nyt äitini kukoistaa ja onnellinen nainen, oikeasti.

Lisäys tekstiini.

Ainoa mitä äitini on katunut, on se, ettei hän ottanut selvää ja saanut miestään kiinni liiton alussa. Olisi voinut olla erilainen elämä. Isäni aloitti suhteensa kun itse olin koliikkivauva ja kotona kauhea huuto (hieman syyllistämiseltä kuulosti kun sen suoraan mulle sanoi).

"mmm"
[QUOTE="Tonttu";25831088]Eli sun mielestä sun puoliso (jos sulla nyt ylipäätään sellaista on) saa etsiä seuraa ihan vapaasti ja se on kaikin puolin ok? Kivat sille :) . Ja joo, niin teen, kiitti :)[/QUOTE]

Jos miehelläni olisi pakottava tarve hakea seuraa netistä niin toivon että tekisi sen niin etten saisi koskaan tietää.

Satunnaisesta panoseurasta en todellakaan haluaisi tietää, mutta romanssista sitten enemmänkin.

Tarkoitatko tällä siis, että et halunnut olla enää tekemisissä niiden kanssa, jotka eivät kertoneet?
Kyllä, mutta toki tilanne oli erilainen sillä tavoin, että myös tämä toinen nainen kuului samaan tiiviiseen kaveriporukkaan. En vaan pystynyt luottamaan enää kehenkään siinä porukassa. Ja koin jatkonkin kannalta helpommaksi erottautua kaikeasta siitä, vaikka kyllähän se siihen aikaan sattui paljon menettää kaikki kerralla. Nykyään on uudet ihanat ystävät :)

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25830952:
Moniko on valmis ottamaan itselleen henkisen vastuun siitä mitä tuleman pitää? Päättämään ystävänsä suhteen suunnan tietäen että MINÄ annoin alkusysäyksen...

Toistan itseäni: EN olisi halunnut tietää vaimoni pettämisestä. Tähän pohjautuu myös mun ajattelumalli tässä tapauksessa.

Sitäpaitsi mä mikään rouva ole...
Edelleen jatkat tuolla umpityhmä linjalla. Etkö vieläkään tajua, että ei se kertoja ole mihinkään syyllistynyt, vaan se pettäjä. Ja jo tämänkin ketjun otoksesta selviää, että suurin osa, lähes kaikki haluaisivat tietää jos heitä petettäisi.

Kovasti ihmettelenkin niitä jotka eivät halua. Haluavat että ihminen, jonka pitäisi olla se kaikkein lähin, kusettaakin koko ajan sen minkä kerkeää. Miten tämä voi toisille olla o.k? Itse arvostutsta ei ainakaan voi olla.

"Vieras"
[QUOTE="mmm";25831012]Niin saa ystäväsi mieskin aikuisena ihmisenä päättää hakeeko seuraa vai ei. :)

Tilanne vaan on se, että se ei kuulu sinulle tipan vertaa.
Ehkä heillä onkin vaikkapa seksuaalisesti avoin suhde, josta et tiedä mitään.

Mutta mene ja tee niinkuin tykkäät. :)[/QUOTE]

Jos se on seksuaalisesti avoin suhde, niin missä ongelma vaikka kertookin?

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
mua hämmentää se miten moni ei haluaisi tietää puolisonsa pettämisestä? ja että satunnaiset panot on vielä vähemmän merkityksellisiä.. eikö teitä huoleta mahdolliset taudit joita puoliso teihin voi tartuttaa noiden seikkailujensa takia (kumikaan ei ole satavarma suoja)?

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja tytär;25831065:
Miksei hän lähtenyt liitosta? Koska hän oli onnellinen ja tyytyväinen liittoonsa, vaikka kriisejä ja vaikeuksiakin oli. Isäni oli ihan hyvä aviomies, ei ollut riitelyä väkivaltaa, alkoa, perusonnellinen liitto. Niin siis äitini luuli. Kunnes isä jäi kiinni. Salasuhteita koko 30 vuotta.
Osaatko arvioida, millä tavoin tilanne olisi erilainen, jos isäsi olisi hakenut eroa, mutta nuo salasuhteet eivät olisi koskaan paljastuneet?

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25831104:
Miksi olisit halunnut tietää? Että olisit voinut erota heti alussa? Että olisit voinut tehdä jotain suhteen hyväksi heti alussa? Oliko ero automaattinen, ehdoton ja ainoa ratkaisu?

Tiedän muutaman henkilön jotka tiesivät vaimoni seikkailuista. Yhden luen ystäväkseni (tosin vaimon kautta). Toki hän on enemmän vaimon ystävä mutta liittyy koko perheeseemme kummiuden kautta. Enkä ole hänelle mitenkään katkera. Hän ei katsonut asiakseen kertoa mulle. Ehkä hän sitten näki että liitossa on kaikki hyvin eikä sitä tarvinnut sorkkia ulkopuolisten kautta.

Todella moni on tälläkin palstalla arvostellut mun ratkaisua olla lähtemättä tästä suhteesta mutta netissä on helppo huudella oikeita ratkaisuja.

Itsehän tiedän paremmin tämän suhteen tilanteen kuin muut. On tässä muutakin kuin mun katkerat tilitykset. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, jos sallitaan tämän kliseen käyttö.
Mieheni suhde kesti yli vuoden, vuosi olisi ollut pitkä aika yrittää korjata tilannetta. Olisin ollut valmis hakemaan apua meille myös sen jälkeen kun suhde ystävääni paljastui, mies ei halunnut vaan oli suunnitellut jo elämänsä valmiiksi toisaalla.

[QUOTE="Tonttu";25831016]Sanot että mulla ei ole asiasta minkäänlaisia todisteita?? Jos nimenomaan törmäsin miehen kuvalliseen seksinhakuilmoitukseen netissä, niin miten asian muulla tavalla voisi ymmärtää??[/QUOTE]

No tuohan ei nyt kerro yhtään mitään. Tuo kertoo vain sen että ko. henkilö on tehnyt tuonne profiilin, ehkäpä ihan vain uteliaisuuttaan.

Käsittääkseni tuo on ilmaista tuo profiilin tekeminen ja jos haluaa viestitellä joutuu siitä maksamaan erikseen. Naisille tuokin on ilmaista. Näin kuulin kahvihuoneessa puhuttavan :saint:

Jos nyt ihan vakavissasi aiot jollekin kertoa niin oikea henkilö on tuo mies. Hän tietää ja sinä tiedät, no harm done. Ehkäpä pieni uhkailu paljastamisesta voisi tehota ja mies luikkii takaisin perheensä pariin.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25831104:
Teidän suhteessa ei ole kaikki hyvin, tuskin on koskaan ollutkaan kun kummallakin on niin kauhea tarve mennä vieraisiin. Enpä usko että edes osaat kuvitella minkälaista on olla suhteessa jossa on kaikki hyvin. Kunnioitus molemminpuoleista.

rietas
[QUOTE="vieras";25831152]mua hämmentää se miten moni ei haluaisi tietää puolisonsa pettämisestä? ja että satunnaiset panot on vielä vähemmän merkityksellisiä.. eikö teitä huoleta mahdolliset taudit joita puoliso teihin voi tartuttaa noiden seikkailujensa takia (kumikaan ei ole satavarma suoja)?[/QUOTE]

Miksi haluaisin tietää, jos tietämättömänä olen onnellinen? :D

Ja typerä on pettäjä, jos tuo taudit kotiin. Silloin ilmeisesti haluaakin tulla paljastetuksi.

"mmm"
[QUOTE="Vieras";25831147]Jos se on seksuaalisesti avoin suhde, niin missä ongelma vaikka kertookin?[/QUOTE]

No se taas ei ollut se pointti.
Vaan että asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

"Tonttu"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25831172:
No tuohan ei nyt kerro yhtään mitään. Tuo kertoo vain sen että ko. henkilö on tehnyt tuonne profiilin, ehkäpä ihan vain uteliaisuuttaan.

Käsittääkseni tuo on ilmaista tuo profiilin tekeminen ja jos haluaa viestitellä joutuu siitä maksamaan erikseen. Naisille tuokin on ilmaista. Näin kuulin kahvihuoneessa puhuttavan :saint:

Jos nyt ihan vakavissasi aiot jollekin kertoa niin oikea henkilö on tuo mies. Hän tietää ja sinä tiedät, no harm done. Ehkäpä pieni uhkailu paljastamisesta voisi tehota ja mies luikkii takaisin perheensä pariin.
Osaathan sä kirjoittaa ihan asiallisesti. Samalle puolelle meitä et kuitenkaan asiassa saa. En hyväksy pettämistä missään muodossa ja mielestäni raja on ylitetty kun tuollainen profiili laitetaan.

[QUOTE="Vieras";25831175]Teidän suhteessa ei ole kaikki hyvin, tuskin on koskaan ollutkaan kun kummallakin on niin kauhea tarve mennä vieraisiin. Enpä usko että edes osaat kuvitella minkälaista on olla suhteessa jossa on kaikki hyvin. Kunnioitus molemminpuoleista.[/QUOTE]

No sehän nyt on selvää ettei ole kaikki hyvin. Eikä ole ollut koskaan mikäli multa asiaa kysytään. Aivan liian vähän seksiä ja aina mun aloitteesta. Kaikkea muuta kyllä tehtiin, aivan kuten muutkin pariskunnat. Jos tuon seksi-osan unohtaisi niin kaikki oli todella hyvin. =)

En tiedä yhtäkään suhdetta jossa kaikki olisi hyvin. Montako sinä tiedät?

On komentelevaa miestä, naimisiinmenoa karttavaa miestä, pilkunnussija vaimoa, sairaalloisen mustasukkaista vaimoa, puutteessa eläviä miehiä ja vaimoja, lapsettomia perheitä, mies aina töissä -perheitä. Yhdessäkään suhteessa ei olla väkivaltaisia eikä löydy alkoholiongelmia.

Ei me tuosta erotuta mitenkään. Olen olosuhteisiin nähden tyytyväinen (vaimo, molemmilla vakiduuni, lapsia, oma talo, mökki, vene, autot, terveys hyvä). Osataan juhlia kun juhlan aika on. Puhutaan toisillemme. Luottamus? No, sitä ei hirveästi ole...

En kuitenkaan ihan heppoisin perustein lähde tästä liitosta, varsinkaan enää tällä iällä. Ei enää jaksa aloittaa alusta. Näillä mennään loppuun asti.

Dissaamisen sijasta voisit hetken koittaa ymmärtää mua.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25831302:
No sehän nyt on selvää ettei ole kaikki hyvin. Eikä ole ollut koskaan mikäli multa asiaa kysytään. Aivan liian vähän seksiä ja aina mun aloitteesta. Kaikkea muuta kyllä tehtiin, aivan kuten muutkin pariskunnat. Jos tuon seksi-osan unohtaisi niin kaikki oli todella hyvin. =)

En tiedä yhtäkään suhdetta jossa kaikki olisi hyvin. Montako sinä tiedät?

On komentelevaa miestä, naimisiinmenoa karttavaa miestä, pilkunnussija vaimoa, sairaalloisen mustasukkaista vaimoa, puutteessa eläviä miehiä ja vaimoja, lapsettomia perheitä, mies aina töissä -perheitä. Yhdessäkään suhteessa ei olla väkivaltaisia eikä löydy alkoholiongelmia.

Ei me tuosta erotuta mitenkään. Olen olosuhteisiin nähden tyytyväinen (vaimo, molemmilla vakiduuni, lapsia, oma talo, mökki, vene, autot, terveys hyvä). Osataan juhlia kun juhlan aika on. Puhutaan toisillemme. Luottamus? No, sitä ei hirveästi ole...

En kuitenkaan ihan heppoisin perustein lähde tästä liitosta, varsinkaan enää tällä iällä. Ei enää jaksa aloittaa alusta. Näillä mennään loppuun asti.

Dissaamisen sijasta voisit hetken koittaa ymmärtää mua.
O.K, onhan meitä moneen junaan. Uskon kyllä että tuollainen suhde voi toisille sopiakin. Mutta tiedän kyllä monia suhteita missä kaikki on pelkästään hyvin, ei tietenkään kaikin puolin aivan koko suhdetta alusta loppuun, mutta suurimman osan ajasta. Omani myös. Toki tiedän myös todella paljon suhteita missä on mainitsemiasi suurempia ongelmia, valitettavasti näitä taitaa kyllä olla enemmän.

Itsellenin tärkeimmät asiat toimivassa parisuhteessa on luottamus, ja toisen kunnioitus. Mutta tosiaan, enhän minä voi määritellä mitä ne muiden puolesta mitä niiden tulisi olla.

[QUOTE="Tonttu";25831221] En hyväksy pettämistä missään muodossa ja mielestäni raja on ylitetty kun tuollainen profiili laitetaan.[/QUOTE]

Tuon voin ymmärtää.

Me ihmiset ollaan erilaisia. Harva kai on pohjimmiltaan pettäjä, etsii koko ajan uutta partneria. Jokin ajaa siihen. Mut siihen (siihen yhteen kertaan) ajoi parinkymmenen vuoden seksin vähyys sekä vastikään tapahtuneet asiat.

"rosa"
Voithan sä kysäistä siltä ystävältäsi silleen kautta rantain ensin, että haluaisiko hän tietää, jos miehesi pettäisi häntä? Johdattelet keskustelun siihen suuntaan ja kysyt ensin yleisellä tasolla. Jos vastaus on ehdoton ei, niin älä sitten kerro, omapahan on valintansa.

hgj
Mä itse kuulun siihen joukkoon, joka haluaisi tietää kumppanin pettämisestä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 15 vuotta, lapsia kolme. Meillä on minun nähdäkseni onnellinen liitto, toki satunnaisia vastoinkäymisiä meilläkin on ollut, kelläpä niitä ei joskus olisi pitkässä liitossa. Jos mieheni jäisi kiinni pettämisestä, se olisi todennäköisesti liittomme loppu ennemmin tai myöhemmin. Kun luottamus katoaa, en osaa kuvitella, mitä sen jälkeen enää olisi jäljellä. Ainakin haluaisin tehdä itse päätöksen siitä, miten haluan elää loppuelämäni - jaanko sen pettäjän kanssa vai lähdenkö omilleni. Minun mielestäni se on reilun pelin henki; faktat pöydässä ja sen jälkeen voin itse arvioida jatkon.

Valehtelu on minulle sellainen asia, jota en siedä, enkä tosiaankaan haluaisi elää vuosikausia valheessa. Jos parisuhteemme perusolettama on uskollisuus ja toisen kunnioittaminen, niin siitä poikkeaminen (pettäminen tai suhde kolmanteen osapuoleen) on perustusten romuttamista. Minä olen ollut koko ajan uskollinen ja toivon sitä myös kumppaniltani. Jos ei onnistu, niin olen sitten mieluummin ihan yksin.

Yhteistyössä