Löysin ystävän aviomiehen etsimästä salasuhdetta netistä...

• Viestiketjun aloittaja "Tonttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Tonttu"
[QUOTE="ihmettelen";25830715]Metsäpeikko, miksi sä olet vielä yhdessä vaimosi kanssa? Teidän historiasta ja nykyisyydestä lukeneena kun voisi helposti kuvitella, että toi teidän parisuhteenne on täysin tuhoon tuomittu. Tai no, voikohan sitä edes parisuhteeksi ylipäätään kutsua.[/QUOTE]

Ai, Metsäpeikko onkin mIES!!!! Minä pahainen kun menin nAISEKSI luulemaan katkerien juttujen perusteella, heheee :D !!!

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25830609:
Mitä hyvää on tässä skenaariossa: Naisen mielestä menee ihanasti ja rakastaa miestään eikä epäile miehenkään puolelta muuta. Kaikki sujuu hyvin. Sitten joku kertoo että sun miehen pettää sua, on todisteita (joku printscreeni jostain milanin profiilista) ja kaikkea.

Kaikki sortuu vaimon maailmassa. Kiitti kaverit...!
Siis joo. Pohdin taas vaan omalta kannaltani. Jos tuo salasuhteen hakija olis mun mieheni... no mä olen todella onnellinen parisuhteessamme tällä hetkellä ja rakastan miestäni, mielestäni meillä on kaikki hyvin. Eli jos hän tekisi jotain tuollaista mun tietämättäni, niin no, ainakaan se ei ole tästä mun onnentunteestani pois. Siis mistä en tiedä, ei loukkaa minua.

Nyt jos joku lähettäis mulle säpona tuon mieheni ilmoituksen, niin voi helevetti. Siihen menis onnentunne, siihen hajoaisi paljon hyvää.

Eli älkää ainakaan mun miehestä tulko mulle kertomaan "paljastuksia", jos sellaisia on. Koska nyt kun en tiedä sellaisia olevan, voin jatkaa elämää tässä hyvässä fiiliksessä. Tällä hetkellä se "salaisuus" ei siis pilaa ainakaan minulta mitään.

Ymmärsiköhän tästä kukaan yhtään mitään... :ashamed:

• Tykkää
Reactions: Metsäpeikko
"Tonttu"
[QUOTE="huoh";25830737]Joojoo, sinkkuna pyörit victoriamilanissa jossa on 95% varattuja, etsit siis itsellesi jotain varattua miestä? :D
Mikset ole sinkkujen palstalla.. :D[/QUOTE]

Olen sinkkujen(kin) palstalla, älä huoli. Ihan kaikille nyt tiedoksi et koskaan en ole pettänyt, enkä ollut varatun kanssa. Et mun kanssa kannattaa olla samalla viivalla kun rupeaa avautumaan. Ja lisäksi ketjussa ei ole kyse mun suhteista, kannattaa perehtyä aloitukseen :)

anteeksi nyt vaan
Onko luetun ymmärtämisessä vikaa? Miten tämä nainen voi itse tehdä päätöksen korjatakko suhdetta, vai etsiä uutta onnea jos hän ei edes tiedä toisen puolen sanoneen itsensä yksipuolisesti niin sanotusti irti yhteisestä suhteesta??

"Naisen mielestä menee ihanasti ja rakastaa miestään eikä epäile miehenkään puolelta muuta."

Mistä sä tiedät miten naisen mielestä menee? Ajatteleppa tätä: Eikö olisi vieläkin kauheampaa, jos nainen huomaa kyllä, että parisuhde on vähän huonolla tolalla mutta yrittää silti kun ajattelee, että onhan tässä lapset ja mies EI SENTÄÄN PETÄ! Eikö se ole parempi, että _illuusio_ hyvästä suhteesta kaatuu, kuin että tämä nainen mahdollisesti uhraa elämänsä huonoon suhteeseen tietämättä, että jotain näin vakavaa on tapatunut ja olisi tavallaan saanut "siunauksen" lähteä!?

Oli kummin päin vaan, pettäjä on tehnyt törkeän teon ja KENENKÄÄN elämällä ei voi pelata sillä panoksella, että hän kokee tuhlanneensa ja eläneensä turhaan. Sitä pahempaa kohtaloa ei ole. Sydänsurut ja avioero on pientä sen tuskan rinnalla. Joten ei ole mitään selitystä joka oikeuttaisi tällaisen tiedon salaamisen. Vielä kehtaatkin alkaa keksiä oikein "skenaarioita"

Ja nyt, pettäjä tai et, on sinun aika ymmärtää, että et ole oikea ihminen neuvomaan tässä asiassa, sillä olet itsekin petturi ja todellakin elämässäsi pahasti hakoteillä.

Tämä sinun räpistelysi tässä keskustelussa vain polkee sua syvemmälle sinne missä olet jo kaulaasi myöten muutenkin.

Että onnea vaan SINUN elämääsi. Ja vielä oikein juorukelloista puhuu rouva. Kasva aikuiseksi ja ennen kaikkea kasva vastuulliseksi sellaiseksi.
Korjaus. Ilmeisesti kyseessä onkin mies. No korjataan sen verran että herra eikä rouva.

voin muuten lisätä, että eräs mies päätti koko 30 avioliiton salata vaimoltaan rinnakkaisen suhteen sillä verukkeella, että lapset eivät kärsisi. Tämä ihana nainen hoiti kotona perheen ja teki kaiken mitä nyt hyvä vaimo tekee. Mies jäi kiinni tosiaan sen 30 vuoden jälkeen ja lähti toisen matkaan. Tälle naiselle ei jäänyt yhtään mitään. Toki aikuiset lapset. Mutta koti oli tyhjä, elämä pirstaleina ja terveys menni. Koko elämä oli valhetta, siis KOKO elämä ja kaikki mihin antoi koko ihmisen parhaat vuodet.

Se on yksi julmimmista kohtaloista joita olen joutunut todistamaan. Joten tällaiset vastuuttomat kusipäät laittavat vereni kiehumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25830609:
Tuossahan sen nätisti ilmaisitkin: "...eikä ehkä haluaisi ITSE päättää korjaako suhdetta vai lähteekö etsimään vielä uutta mahdollisuutta onneen?"

Itse päättää != kaveri päättää

Jos ei itse hoksaa elävänsä huonossa parisuhteessa vaan tarvitsee jonkin kaverinsa siitä kertomaan niin ei sitten hyvin mene.

Mitä hyvää on tässä skenaariossa: Naisen mielestä menee ihanasti ja rakastaa miestään eikä epäile miehenkään puolelta muuta. Kaikki sujuu hyvin. Sitten joku kertoo että sun miehen pettää sua, on todisteita (joku printscreeni jostain milanin profiilista) ja kaikkea.

Kaikki sortuu vaimon maailmassa. Kiitti kaverit...!

Sori mut en vain osaa arvostaa juorukelloja. Ja siitähän tässä ketjussa oli aluperin kyse eikös vain?
Vaikka joku pettämisestä kertoisi, päätöksen jatkosta silti tekee pari tai petetty itse. Jos pettämään alkaa niin kiinnijäämisen riski on aina, onko sillä sitten enää väliä mistä tai keltä se tieto tulee? En muiden puolesta osaa sanoa, mutta minulle ystävät on ihmisiä, joille voi sanoa niistäkin asioista jotka voi sattua. Kuten jo aikaisemmin sanoin, en tuttujen hommiin puuttuisi, mutta ystävälle kertoisin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
anteeksi nyt vaan
niin ja vielä tämä:
"Jos ei itse hoksaa elävänsä huonossa parisuhteessa vaan tarvitsee jonkin kaverinsa siitä kertomaan niin ei sitten hyvin mene."

Mikä hemmetin kommentti tämä on? Että jos toinen on vähän simppeli ja ehkä liian lähellä tilannetta tajutakseen että jotain on pielessä, niin hän ansaitsee tulla petetyksi ikuisesti??

Ei jumalauta. Tajuatko jo yhtään mitä sulle yritetään sanoa??

rietas
voin muuten lisätä, että eräs mies päätti koko 30 avioliiton salata vaimoltaan rinnakkaisen suhteen sillä verukkeella, että lapset eivät kärsisi. Tämä ihana nainen hoiti kotona perheen ja teki kaiken mitä nyt hyvä vaimo tekee. Mies jäi kiinni tosiaan sen 30 vuoden jälkeen ja lähti toisen matkaan. Tälle naiselle ei jäänyt yhtään mitään. Toki aikuiset lapset. Mutta koti oli tyhjä, elämä pirstaleina ja terveys menni. Koko elämä oli valhetta, siis KOKO elämä ja kaikki mihin antoi koko ihmisen parhaat vuodet.
Siis oliko sillä naisella onnetonta ja paskaa elämää sen miehen kanssa koko se 30 vuotta? Ei saanut rakkautta? Oli vaan kotihengettärenä ja lastenhoitajana ja mies meni menojaan, huomioimatta vaimoaan yhtään?

Miksei vaimo ottanut eroa vaan eli huonossa liitossa voiden pahoin noin kauan? :O

Siis oliko sillä naisella onnetonta ja paskaa elämää sen miehen kanssa koko se 30 vuotta? Ei saanut rakkautta? Oli vaan kotihengettärenä ja lastenhoitajana ja mies meni menojaan, huomioimatta vaimoaan yhtään?

Miksei vaimo ottanut eroa vaan eli huonossa liitossa voiden pahoin noin kauan? :O
Luulen tarkoitettavan sitä, että on joutunut elämään "iluusiossa", se mitä on kuvitellut ihanaksi ja hyväksi onkin ollut osaksi valhetta. Se imee kummasti ilon niistä kuluneistä vuosista kun kuulee, ettei se toiselle puoliskolle riittänytkään.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"mmm"
[QUOTE="Tonttu";25830799]Olen sinkkujen(kin) palstalla, älä huoli. Ihan kaikille nyt tiedoksi et koskaan en ole pettänyt, enkä ollut varatun kanssa. Et mun kanssa kannattaa olla samalla viivalla kun rupeaa avautumaan. Ja lisäksi ketjussa ei ole kyse mun suhteista, kannattaa perehtyä aloitukseen :)[/QUOTE]

Joo-o, silti varmasti löytyy parempia paikkoja seuran hakemiseen kuin varattujen palsta. :)

Miten muuten tunnistit 100% varmaksi, oliko sama kuva esim facebookissa vai. voisiko olla kuitenkin vain samannäköinen? Jotenkin epäilyttäisi itse lähteä käräyttämään ilman täysin varmaa tietoa.

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25830837:
Luulen tarkoitettavan sitä, että on joutunut elämään "iluusiossa", se mitä on kuvitellut ihanaksi ja hyväksi onkin ollut osaksi valhetta. Se imee kummasti ilon niistä kuluneistä vuosista kun kuulee, ettei se toiselle puoliskolle riittänytkään.
Ok, tämän ymmärrän.

"aha"

Miten tähän oikeastaan liittyy se, onko vaimo kokenut nuo 30 vuotta parisuhdetta onnellisiksi? Oletetaan, etta nuo 30 vuotta ovat olleet onnellisia. Väitätkö sä tosissasi, ettei tuota onnea yhtään sumentaisi se, että saisit 30 vuoden päästä tietää, että kaikki on ollut yhtä isoa valhetta ja miehellä ollut rinnakkaissuhde koko sen ajan? En usko.

anteeksi nyt vaan
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25830837:
Juuri tätä tarkoitin.

Pitikin eksyä tänne palstalle. Ihan alkoi jurppia tosissaan, että jollain on otsaa tulla tollasta uskomatonta kakkaa tänne kirjoittamaan.

Nyt poistun keskustelusta syömään.

Ap. Tsemppiä. Uskon vahvasti, että teet oikein.

"rosa"
Minä en ainakaan haluaisi että joku on kanssani vain lasten takia. En haluaisi elää valheessa kuvitellen tyhmänä että toinen rakastaa, vaikka ei oikeasti rakasta. Minun mielestä rakkaus on sitä että vanhetaan yhdessä ja ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa.

"rosa"
Ja olen sitä mieltä, että ehdottomasti pitää kertoa. Jos tämä ystävä on näitä jotka haluavat sulkea silmänsä todellisuudelta, se voi toki katkaista välinsä sinuun. Miehelle ei kannata puhua mitään, se on tehnyt jo oman valintansa etsimällä salasuhdetta, turha antaa sille mitään varoitusta jotta se voi keksiä tekosyitä sun muita höpöhöpö markkina-arvon testaamisia.

Mie kyllä haluaisin tietää ja olisin kiitollinen ystävälle joka kertoisi, miusta kumppanilla
on oikeus tietää pettämisestä tai että toinen hakee suhdetta.

Onko luetun ymmärtämisessä vikaa? Miten tämä nainen voi itse tehdä päätöksen korjatakko suhdetta, vai etsiä uutta onnea jos hän ei edes tiedä toisen puolen sanoneen itsensä yksipuolisesti niin sanotusti irti yhteisestä suhteesta??

"Naisen mielestä menee ihanasti ja rakastaa miestään eikä epäile miehenkään puolelta muuta."

Mistä sä tiedät miten naisen mielestä menee? Ajatteleppa tätä: Eikö olisi vieläkin kauheampaa, jos nainen huomaa kyllä, että parisuhde on vähän huonolla tolalla mutta yrittää silti kun ajattelee, että onhan tässä lapset ja mies EI SENTÄÄN PETÄ! Eikö se ole parempi, että _illuusio_ hyvästä suhteesta kaatuu, kuin että tämä nainen mahdollisesti uhraa elämänsä huonoon suhteeseen tietämättä, että jotain näin vakavaa on tapatunut ja olisi tavallaan saanut "siunauksen" lähteä!?

Oli kummin päin vaan, pettäjä on tehnyt törkeän teon ja KENENKÄÄN elämällä ei voi pelata sillä panoksella, että hän kokee tuhlanneensa ja eläneensä turhaan. Sitä pahempaa kohtaloa ei ole. Sydänsurut ja avioero on pientä sen tuskan rinnalla. Joten ei ole mitään selitystä joka oikeuttaisi tällaisen tiedon salaamisen. Vielä kehtaatkin alkaa keksiä oikein "skenaarioita"

Ja nyt, pettäjä tai et, on sinun aika ymmärtää, että et ole oikea ihminen neuvomaan tässä asiassa, sillä olet itsekin petturi ja todellakin elämässäsi pahasti hakoteillä.

Tämä sinun räpistelysi tässä keskustelussa vain polkee sua syvemmälle sinne missä olet jo kaulaasi myöten muutenkin.

Että onnea vaan SINUN elämääsi. Ja vielä oikein juorukelloista puhuu rouva. Kasva aikuiseksi ja ennen kaikkea kasva vastuulliseksi sellaiseksi.

Mistä SINÄ tiedät miten naisen mielestä menee? Ei me kumpikaan sitä tiedetä. Silti sä vaan kokisit että Tontulla olisi oikeus ja velvollisuus kertoa petollisesta miehestä (vaikkei edes ole mitään todisteita petollisuudesta).

Vakiolausahdus tällä palstalla kun käsitellään näitä asioita (sillon kun mies pettää ja nainen on uhri) tuntuu olevan: Jätä se sika! Oot ansainnu parempaa! Ja kun tilanne on toisinpäin: Voi voi, eikö ole mitään tehtävissä? Ootteko kokeillu perheterapiaa?

Olisi ehkä eri asia jos tämä ystävä kääntyisi Tontun puoleen ja sanoisi tyyliin "jos tiedät Nico-Marketan pettävän mua niin kertoisithan sitten?".

Tää on niin naisen logiikkaa luulla että kun jollekin kertoo jotain tällaista niin se ilosta pomppii: "Jes, sain syyn jättää tuon sian ja sen lapset".

Jotkut ovat tyytyväisiä siihen mitä on sillä hetkellä. Ei oo mun asiani mennä rikkomaan sitä illuusiota. Moniko on valmis ottamaan itselleen henkisen vastuun siitä mitä tuleman pitää? Päättämään ystävänsä suhteen suunnan tietäen että MINÄ annoin alkusysäyksen...

Toistan itseäni: EN olisi halunnut tietää vaimoni pettämisestä. Tähän pohjautuu myös mun ajattelumalli tässä tapauksessa.

Sitäpaitsi mä mikään rouva ole...

"Tonttu"
[QUOTE="mmm";25830840]Joo-o, silti varmasti löytyy parempia paikkoja seuran hakemiseen kuin varattujen palsta. :)

Miten muuten tunnistit 100% varmaksi, oliko sama kuva esim facebookissa vai. voisiko olla kuitenkin vain samannäköinen? Jotenkin epäilyttäisi itse lähteä käräyttämään ilman täysin varmaa tietoa.[/QUOTE]

Saan varmaan aikuisena ihmisenä valita ihan itse mistä seurani etsin jos etsin :) ? Enkä ole edes niin tyhmä että menisin väittämään toisen miehestä tuollaista jos en olis täysin varma asiasta. Siis enkö mä nyt ymmärrä jotain vai onko täällä nyt harvinaisen yksinkertaisia ihmisiä provosoitumassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25830952:
Toistan itseäni: EN olisi halunnut tietää vaimoni pettämisestä. Tähän pohjautuu myös mun ajattelumalli tässä tapauksessa.
Minulla on toisinpäin, olisin toivonut jonkun kertovan jo silloin kun juttu alkoi. Minun ystäväpiirini vaihtui täysin eron jälkeen, moni ystävistäni tiesi, kukaan ei kertonut.

"mmm"
[QUOTE="Tonttu";25830975]Saan varmaan aikuisena ihmisenä valita ihan itse mistä seurani etsin jos etsin :) ? Enkä ole edes niin tyhmä että menisin väittämään toisen miehestä tuollaista jos en olis täysin varma asiasta. Siis enkö mä nyt ymmärrä jotain vai onko täällä nyt harvinaisen yksinkertaisia ihmisiä provosoitumassa?[/QUOTE]

Niin saa ystäväsi mieskin aikuisena ihmisenä päättää hakeeko seuraa vai ei. :)

Tilanne vaan on se, että se ei kuulu sinulle tipan vertaa.
Ehkä heillä onkin vaikkapa seksuaalisesti avoin suhde, josta et tiedä mitään.

Mutta mene ja tee niinkuin tykkäät. :)

"Tonttu"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25830952:
Mistä SINÄ tiedät miten naisen mielestä menee? Ei me kumpikaan sitä tiedetä. Silti sä vaan kokisit että Tontulla olisi oikeus ja velvollisuus kertoa petollisesta miehestä (vaikkei edes ole mitään todisteita petollisuudesta).

Vakiolausahdus tällä palstalla kun käsitellään näitä asioita (sillon kun mies pettää ja nainen on uhri) tuntuu olevan: Jätä se sika! Oot ansainnu parempaa! Ja kun tilanne on toisinpäin: Voi voi, eikö ole mitään tehtävissä? Ootteko kokeillu perheterapiaa?

Olisi ehkä eri asia jos tämä ystävä kääntyisi Tontun puoleen ja sanoisi tyyliin "jos tiedät Nico-Marketan pettävän mua niin kertoisithan sitten?".

Tää on niin naisen logiikkaa luulla että kun jollekin kertoo jotain tällaista niin se ilosta pomppii: "Jes, sain syyn jättää tuon sian ja sen lapset".

Jotkut ovat tyytyväisiä siihen mitä on sillä hetkellä. Ei oo mun asiani mennä rikkomaan sitä illuusiota. Moniko on valmis ottamaan itselleen henkisen vastuun siitä mitä tuleman pitää? Päättämään ystävänsä suhteen suunnan tietäen että MINÄ annoin alkusysäyksen...

Sitäpaitsi mä mikään rouva ole...
Nyt on kyllä Metsäpeikolla luetunymmärtämisessä pahasti häikkää. Sanot että mulla ei ole asiasta minkäänlaisia todisteita?? Jos nimenomaan törmäsin miehen kuvalliseen seksinhakuilmoitukseen netissä, niin miten asian muulla tavalla voisi ymmärtää?? Sinä mIEHENÄ varmaankin voit sen meille selventää??? Voi pyhä yksinkertaisuus.....

rietas
Mä täsmennän omaa kantaani nyt sen verran, että EN haluaisi tietää PAITSI jos miehellä olisi toinen nainen, jonka kanssa viihtyy muutoinkin kuin satunnaisen seksin merkeissä ja johon olisi muitakin lämpimiä tunteita kuin himoa. Eli juurikin tuollaisesta "kerran vielä olemme yhdessä ikuisesti"-viritelmästä.

tytär

Kirjoittaako joku äidistäni? Tai sitten kyseessä sama tilanne. Avioeropaperit tuli samana päivänä kuin oli 30v hääpäivä. Aika katkeraksi teki äidin.

Miksei hän lähtenyt liitosta? Koska hän oli onnellinen ja tyytyväinen liittoonsa, vaikka kriisejä ja vaikeuksiakin oli. Isäni oli ihan hyvä aviomies, ei ollut riitelyä väkivaltaa, alkoa, perusonnellinen liitto. Niin siis äitini luuli. Kunnes isä jäi kiinni. Salasuhteita koko 30 vuotta. Juttelin ite erään isäni ex-rakastajatteren kanssa. Hänelle isä oli luvannut lähteä heti kun lapset kasvaa. 10 vuotta olivat yhdessä. Lopulta nainen kyllästyi odottamaan. Isä sitten hankki uuden suhteen. Isällä työ jossa työmatkoja paljon.

Äitini masentui ja katkeroitui saatuaan tietää, mutta avioeron jälkeen pari vuotta ja nyt äitini kukoistaa ja onnellinen nainen, oikeasti.

"Tonttu"
[QUOTE="mmm";25831012]Niin saa ystäväsi mieskin aikuisena ihmisenä päättää hakeeko seuraa vai ei. :)

Tilanne vaan on se, että se ei kuulu sinulle tipan vertaa.
Ehkä heillä onkin vaikkapa seksuaalisesti avoin suhde, josta et tiedä mitään.

Mutta mene ja tee niinkuin tykkäät. :)[/QUOTE]

Eli sun mielestä sun puoliso (jos sulla nyt ylipäätään sellaista on) saa etsiä seuraa ihan vapaasti ja se on kaikin puolin ok? Kivat sille :) . Ja joo, niin teen, kiitti :)

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25830988:
Minulla on toisinpäin, olisin toivonut jonkun kertovan jo silloin kun juttu alkoi. Minun ystäväpiirini vaihtui täysin eron jälkeen, moni ystävistäni tiesi, kukaan ei kertonut.
Tarkoitatko tällä siis, että et halunnut olla enää tekemisissä niiden kanssa, jotka eivät kertoneet?

Yhteistyössä