Ei toki. kai tällä peräänkuulutetaankin sellaista moraalista vastuuta, käytännön vastuu on parisuhteen osapuolilla.Ja jos lähtee niin syy on miehen/naisen...?
Ei toki. kai tällä peräänkuulutetaankin sellaista moraalista vastuuta, käytännön vastuu on parisuhteen osapuolilla.Ja jos lähtee niin syy on miehen/naisen...?
Enpä kyllä olettanutkaan että tommoset ihmiset tuntisivat minkäänlaista vastuuta yhtään mistäänOlen ollut toinen nainen.
En koe niin millään muotoa olevani moraaliton, eikä minulla ole minkäännäköistä vastuuta kenenkään muun elämästä, kuin omastani (ja toki lasteni).
Vastuu parisuhteesta on niillä, jotka siinä parisuhteessa elävät. Ei millään ulkopuolisella taholla. Mielestäni sillä toisella naisella ei sinänsä ole asiaan osaa saatikka arpaa, koska siinä kohtaa kun mies lähtee toisen naisen matkaan, on mies jo ikäänkuin tehnyt päätöksensä parisuhteensa osalta. Jos nyt ajatellaan niin, että se "toinen nainen" sanoo miehelle, että "ei sittenkään ryhdytä tähän", niin onko se mukamas sitten yhtään sen parempi? Mieshän ollut täysin valmis heittämään vanhan suhteensa romukoppaan tuon toisen naisen vuoksi.
Kyllä mua ainakin henkilökohtaisesti loukkaisi ihan yhtä paljon jos mies olisi mennyt toisen naisen matkaan, kuin jos mies olisi mennyt muutoin, mutta kun nainen ei ottanutkaan miestä matkaansa.
Koskaan ei voida myöskään tietää mitä siellä takana on. Hyvää suhdetta ei kolmas osapuoli kaada tai edes vaurioita, koska kolmatta osapuolta ei koskaan voisi edes hyvään suhteeseen tulla. Huonoon toki melko helpostikin.
Mun mielestäni oman parisuhteen ongelmia on idioottimaista sysätä jonkun muun harteille. Kyllä se parisuhde rakentuu tasan tarkkaan niiden kahden ihmisen väliin, jotka siinä suhtessa elävät.
Tässä on aika hyvin ne pääpointitAlkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25828344:Nuoruuden suhteessani jouduin toistuvasti petetyksi. Jostain älyttömästä syystä minä aina silloin syytin sitä viekasta vierasta naista joka milloinkin oli silloisen avomieheni mukaansa vokotellut Nyt voin pelkästään nuareskella ajatukselle, on sitä ollut nuorena typerä!
Jos aviomieheni nyt päättäisi vieraisiin lähteä, niin aikuinen minäni sanoo että se on kyllä tasan hänen oma valintansa, tarjokkaitahan aina löytyy, se on selvä. Se olisi mieheni joka syrjähypystään vastuuseen joutuisi menettämällä meidän liittomme, yhteisen kotimme ja hänen takiaan lapsemme eläisivät siitä eteenpäin rikkinäisessä kodissa. Se ON miehen vastuu. En laittaisi rakastajatarta vastuuseen, toki mielessäni pitäisin häntä ajattelemattomana ja kylmänä ihmisenä, jo pelkästään lastemme takia. Mutta hän saisi miettiä omaa osuuttaan yksinään, en ikinä suostuisi edes keskustelemaan sellaisen naisen kanssa.
On aika naiivi ajatus, että vain huonoissa parisuhteissa petetään....jos tuollaisessa tilanteessa nyt pitää lähteä etsimään ns. vastuuhenkilöä/-henkilöitä, niin kyllä ne löytyvät ihan sen yhden ja saman parisuhteen sisäpuolelta eli se mies ja nainen, jotka antoivat tilanteen kehkeytyä siihen pisteeseen, että toisen osapuolen oli pakko lähteä etsimään ratkaisua toisen ihmisen luota.
Parisuhde on aina ja joka tilanteessa sen solmineiden ihmisten välinen "yritys". Jos sitä hoitaa huonosti, niin ei syyllistä voi ulkopuolelta hakea. Toista naista tahi toista miestä on silloin turha syytellä, kun itse on ollut ovea aukaisemassa ja toivottamassa tervetulleeksi.
Ihanpa tuo on sama. Mä kun en pidä sellaisia ihmisiä juuri minään jotka menee ronkkimaan toisten elämää. Paska mikä paska,ainakin voin sanoa pelaavani reilusti. Oon saanut mieheni aina ihan muilla keinoin kuin keräämällä jonkun toisen jämiä.Oliko tämä nyt kaikkein näppärin kommentti, minkä kykenit näppiksiltäsi suoltamaan? Vai pystyisitköhän vielä vähän parempaan, jos oikein yrittäisit.
Kai ymmärrät, että et sinä itsestäsikään kovinkaan kivaa ja kaunista kuvaa anna. Joten kaipa me ollaan sitten ihan samassa veneessä. Paskoja molemmat (ja tähän se hymynaama vielä perään)
Ei kai toisen naisen tai pettäjän tarkoitus ole vahingoittaa ketään tietoisesti, siinä on kyl ajatukset ja pyrkimykset ihan jossain muualla...Mielestäni ihminen ei ole vastuussa vain itselleen, jos tietoisesti pyrkii vahingoittamaan toista ihmistä.
Varmastikkin näin. Toki tällöin asiaan olisi varmaan muitakin ratkaisuja kuin pettäminen, mutta aina ei asiat mene niin mukavasti.Tai sitten se parisuhde ei ole kuin toisen mielestä huono.