Pettäminen ja toisen naisen vastuu

[QUOTE="vieras";25828937]Vähän ohi aiheen,mitä ajattelette sellaisesta miehestä/naisesta,joka pommittaa viesteillään jatkuvasti ja lähettelee sähköposteja tai pyytelee baariseuraksi vaikka hänelle ois sanottu että ei kiinnosta ja voisko lopettaa? Pommittaja siis sinkku ja kohteena naimissaoleva ihminen.[/QUOTE]

Minä ajattelen siitä niin että sille pommittajalle ei ole taidettu tarpeeksi selvästi ilmaista sitä "ettei ole kiinnostunut".... :whistle:

"Jenis"
[QUOTE="mie";25828951]Voi kuule - sä voit sulkea silmät ja luulla että tuollaista ei ole.

Vaan kun on. Olen ollut töissä miehisellä alalla (95% työkavereista miehiä) yli 15 vuotta ja kuunnellut tarinan jos toisen. Ihan töissä, normaalisti kun puhutaan perheistä, ilman mitään vonkausta... Niin aika pirun paljon on niitä miehiä jotka ulkoistetaan perheestä lapsen/lapsien syntymän jälkeen. Kaikki pyöriin sen naisen ja vauvan ympärillä. Moni mies tyytyy tähän, ei kaikki. Luojan kiitos on myös niitä perheitä joihin isä mahtuu mukaan ja sen näkee ja kuulee miehestä samantien -hän ei todellakaan ole kenenkään vieteltävissä.

Tää varmasti kuulostaa vieraalta, mutta sinäkin lähinnä kai puhut naisen silmin, naisten näkökulmasta. Ei naiset aina edes huomaa tuota, ei he tajua että mies kaipaa paljon sitä läheisyyttä - jotenkin mun kokemuksella näen että miehet vaativat jopa enemmän sitä hellyyttä kuin naiset. Yhteiskunnassa vaan ajatellaan että naiset vaativat enemmän sitä, mutta oikeasti se ei ihan niin mene.

Kuvioon tulee se uusi nainen (tämäkin on tullut nähtyä sivusta). Mies alkaa rimpuilla hyvä ja pahan välillä. Uusi huomio, soittaa, tekstaa... toisaalla on se oma vaimo ja vastuu, mutta ei mitään tunnetta. Toki se lapsi on rakas,mutta vaimon kanssa ollaan vaan koneisto joka hoitaa lasta. Se ei toki oikeuta millään muotoa tekoon, mutta kannattaa ajatella asiaa tältäkin kantilta. Parisuhdetta ei koskaan, painotan KOSKAAN laiteta holdiin. EI varsinkaan pikkulapsiaikana.[/QUOTE]

Tää kuulostaa minusta ihan uskottavalta - oman kokemuksen perusteella nimenomaan miehet on hellyydenkipeämpiä kuin naiset. Mutta vastustan tätä näkemystä miesten "vietävyydestä" - joko oma vaimo pistää ukon ulkoruokintaan ja mies tyytyy siihen ja alkaa kattelemaan muuta viihdykettä, tai sitten joku kohtalokas toinen nainen tulee ja vie sen miehen.

Entä jos ne ukot ottais ihan itse sen oman paikkansa siinä perheessä, eikä antaisi asioiden luisua sille tolalle että siellä maidonhajuinen pirttihirmu pyörittää yksin koko hommaa? Edelleen omasta kokemuksesta sanon että aika moni äiti olisi mitä tyytyväisin, kun se parisuhteen toinen osapuoli ottaisi joskus ohjat käsiinsä. Niin perheen kuin sen suhteenkin osalta. Ja muuten kuin vaatimalla ja syyllistämällä, kiitos! Meilläkin on ollut sellaisia vaiheita että olen ollut pienten lasten kanssa kotona 24/7 kun isi saapuu paikalle, odottaa taktisesti että minä olen hoitanut iltatoimet ja pistänyt lapset nukkumaan, ja käynyt sen jälkeen vaatimaan huomiota kuten mikäkin uhmaikäinen 4-vuotias. Siitä on seksikkyys ja lämpö aika kaukana, voin kertoa.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Joxu
"vieras"
[QUOTE="vieras";25828962]En ole joutunut kokemaan moista, mutta mieleipide löytyy: molemmat yhtä syyllisiä tietysti. Oli vastapuoli kuinka sinkku hyvänsä, ei se vastuuta poista, jos tietoisesti on varatun kanssa.[/QUOTE]

Siis sen sinkun täytyy vastata jollekin tuntemattomalle omista tekemisistään? Vaikkei ole antanut mitään lupauksia kenellekään? Mitä helvettiä?! :D

"vieras"
[QUOTE="Jenis";25828877]Kun en minä puhunut aloitteen tekemisestä mitään, vaan siitä, että toista normaalijärjellä varustettua aikuista ei voi vietellä/houkutella/yllyttää tekemään sellaista, mitä hän ei ITSE tahdo tehdä. Vaikka mulle lähetettäisiin mitä seksiviestejä, en lähtisi panemaan muita ukkoja jos en itse tahtoisi. Eli vastuu on mun. Taidetaan puhua nyt vähän eri asioista?[/QUOTE]

Joo,mutta onko sitä yllykettä pakko antaa ollenkaan? Onko pakko lähetellä niitä viestejä tai vongata? Jos tietää että todennäköisesti sillä seurauksella se toinen lämpenee,mutta jos taas jättää aloitteen tekemättä niin mitään ei tapahdu. Mä en ainakaan haluis olla osallisena missään tuommosessa että mä saisin omilla teoillani jonkun perheenisän lähtemään suhteeseen mun kanssa. Koska tuskin mitään suhdetta tulis,jos mä en haluais. Tuskin se tulis yöllä mun ovelle koputtelemaan vaikka miten panettais,ellen ois itse antanut siihen signaalia että se on ok. Kyllä mä ainakin pitäisin itseäni yhtenä osapuolena tuossa jutussa jos ois joku pakottava tarve mennä muiden miehiä iskemään.

"jiu"
[QUOTE="mie";25828951]

Ei naiset aina edes huomaa tuota, ei he tajua että mies kaipaa paljon sitä läheisyyttä - jotenkin mun kokemuksella näen että miehet vaativat jopa enemmän sitä hellyyttä kuin naiset. Yhteiskunnassa vaan ajatellaan että naiset vaativat enemmän sitä, mutta oikeasti se ei ihan niin mene.

[/QUOTE]

Mä peesailen tätä. Nimenomaan tuo oli se asia, josta miehen kanssa puhuttiin keskimmäisen lapsemme syntymän jälkeen. Hän koki, etten enää välitä hänestä, kun en halaillut, suukotellut tai vaan hipaissut kädestä kesken päivää niin kuin aina ennen olin tehnyt. Tai laittanut hänelle viestiä töihin. Mä vaan olin tolkuttoman väsynyt, ihan jossain sumussa, en ollut edes ajatellut, että käytökseni oli muuttunut. Onneksi oma mies kuitenkin otti asian puheeksi, eikä sännännyt suoraan vieraisiin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="vieras";25829036]Siis sen sinkun täytyy vastata jollekin tuntemattomalle omista tekemisistään? Vaikkei ole antanut mitään lupauksia kenellekään? Mitä helvettiä?! :D[/QUOTE]

Ei tietenkään tarvitse. Sinkut saavat tehdä mitä haluavat,ei sillä ole väliä loukkaako ketään vai ei. Go for it girl!

Minusta olisi kauheaa laskea parisuhteeni sen varaan, ettei kukaan maailman mies panisi missään tilanteessa vaimoani. Mieluummin lasken suhteen luottamuksen varaan. Ei ole niin kauheaa stressiä eikä tarvitse etukäteen syyllistää kaikkia maailman miehiä.
Eikai tässä siitä ollutkaan kysymys, vaan jo olemassa olevasta tilanteesta? Minä uskon, että tuota tulevaa aviomiestäni panisi mielellään vaikka miten moni, mutta luotan siihen, että hänellä ei ole tarvetta lähteä sellaiseen mukaan.

• Tykkää
"vieras"
Sekin ois ihan ok että se mies "pettäis" sitä toista naista vielä jonkun kolmannen naisen kanssa. Tai eihän voi pettämisesti puhua kun ei se mikään oikea suhde ole eikä mitään lupailtu kellekään,mut silti. Oikeestaan niitä naisia vois olla kuinka monta vaan,eihän se mies ole kellekään tilivelvollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25829069:
Eikai tässä siitä ollutkaan kysymys, vaan jo olemassa olevasta tilanteesta? Minä uskon, että tuota tulevaa aviomiestäni panisi mielellään vaikka miten moni, mutta luotan siihen, että hänellä ei ole tarvetta lähteä sellaiseen mukaan.
Ja jos lähtee niin syy on miehen/naisen...?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25829009:
Minä ajattelen siitä niin että sille pommittajalle ei ole taidettu tarpeeksi selvästi ilmaista sitä "ettei ole kiinnostunut".... :whistle:
Eikö puhelinnumeron vaihtaminen riitä? Tai se että sanoo suoraan että jätä mut rauhaan?

"mie"
[QUOTE="jiu";25829054]Mä peesailen tätä. Nimenomaan tuo oli se asia, josta miehen kanssa puhuttiin keskimmäisen lapsemme syntymän jälkeen. Hän koki, etten enää välitä hänestä, kun en halaillut, suukotellut tai vaan hipaissut kädestä kesken päivää niin kuin aina ennen olin tehnyt. Tai laittanut hänelle viestiä töihin. Mä vaan olin tolkuttoman väsynyt, ihan jossain sumussa, en ollut edes ajatellut, että käytökseni oli muuttunut. Onneksi oma mies kuitenkin otti asian puheeksi, eikä sännännyt suoraan vieraisiin.[/QUOTE]

Hieno juttu - noin sen kuuluis mennäkin. Mutta valitettavasti kaikki miehet ei välttämättä sano, tai pahemminkin niin että sanovat mutta se rouva ei kuuntele. TAI kuuntelee mutta vastaus on se että vauva on nyt ykkönen "koska on vaan hetken niiiiin pieni" ja että "mies on aikuinen ja hänen pitää osata odottaa"...

Ei piä. Läheisyys, hellyys ja kunnioitus. Ne on asioita joita saa vastaan kun niitä antaa. Mutta täälläkin moni kinaa : Mä olin niin väsy, miehen olis pitäny auttaa ja siks mua ei kiinnostanut. JA kun sitten mies taas suunnallaan jakkaa: Eukko vaan hyysää lasta eikä anna minun olla mukana ja kääntää illallakin vaan selkänsä kun jotain vähän yrittää...

Tosta pattitilteesta ei pääse kuin sillä että toinen luovuttaa, antaa periksi ja alkaa huomioida toista. Vastaan saattaakin tulla yllätys: Se puolisokin alkaa kuunnella sinua ja huomioida.

Mutta jos kaikki huomio keskittyy vauvaan....

"vieras"
[QUOTE="vieras";25829058]Ei tietenkään tarvitse. Sinkut saavat tehdä mitä haluavat,ei sillä ole väliä loukkaako ketään vai ei. Go for it girl![/QUOTE]

Jokainen elää omatuntonsa mukaan. En sanonutkaan että he mitään maailman fiksuimpia ihmisiä ovat, mutta eivät siis vastaa kenellekään muulle tekosistaan kuin itselleen.

liioittelua
Eihän kaikki petä ainoastaan siitä syystä, että parisuhteessa on jotain vikaa. Jotkut pettävät, koska voivat, toiset etsivät jännitystä elämäänsä, kolmansien mielestä ei se mela/järvi soutamalla kulu jne. Ei se joka tilanteessa mee niin, että syy löytyy parisuhteen molemmista osapuolista. Joskus se vika on ihan selkeesti vaan siinä pettäjässä, hänen päänsä sisällä.

Miehet eivät ole mitään aivottomia urpoja (ainakaan normaalit miehet) jotka noin vain on vieteltävissä ja "todennäköisesti lämpiää" kun tarpeeksi pommittaa. Tässä nyt yritetään sitä syytä vierittää sinkkuna elävän naisen niskaan. Toki on kyseenalaista toimintaa olla suhteessa varatun kanssa, mutta se on se mies joka sen valinnan tekee, lähteekö hommaan mukaan vai ei. Ja todella harva vain vikittelee ja vikittelee jos vikiteltävä antaa selvästi ymmärtää ETTEI KIINNOSTA, PAINU HELVETTIIN. Mutta kun ne pettämään taipuvaiset janoavat sitä huomiota ja tekevät sen vikittelyn helpoksi. Sitten kun on petetty, vaimolle selitellään niillä lähestymisyrityksillä ja vaimo alkaa itsekin uskoa että pettänyt puoliso on suorastaan huijattu pettämään ja ressukkaa on viety kuin pässiä narussa.... Mies pääsee kuin koira veräjästä ja SYYLLINEN on se kamalka naisen kutale :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";25829156]Jokainen elää omatuntonsa mukaan. En sanonutkaan että he mitään maailman fiksuimpia ihmisiä ovat, mutta eivät siis vastaa kenellekään muulle tekosistaan kuin itselleen.[/QUOTE]

No eikai kukaan muukaan vastaa? Ei aviorikos ole enää rikos,ei siitä mitään sanktioita tule. Ihan vaan omantunnon mukaan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25829198:
Miehet eivät ole mitään aivottomia urpoja (ainakaan normaalit miehet) jotka noin vain on vieteltävissä ja "todennäköisesti lämpiää" kun tarpeeksi pommittaa. Tässä nyt yritetään sitä syytä vierittää sinkkuna elävän naisen niskaan. Toki on kyseenalaista toimintaa olla suhteessa varatun kanssa, mutta se on se mies joka sen valinnan tekee, lähteekö hommaan mukaan vai ei. Ja todella harva vain vikittelee ja vikittelee jos vikiteltävä antaa selvästi ymmärtää ETTEI KIINNOSTA, PAINU HELVETTIIN. Mutta kun ne pettämään taipuvaiset janoavat sitä huomiota ja tekevät sen vikittelyn helpoksi. Sitten kun on petetty, vaimolle selitellään niillä lähestymisyrityksillä ja vaimo alkaa itsekin uskoa että pettänyt puoliso on suorastaan huijattu pettämään ja ressukkaa on viety kuin pässiä narussa.... Mies pääsee kuin koira veräjästä ja SYYLLINEN on se kamalka naisen kutale :D
No aha. Tai sit se miehen syyllisyys ei vähene yhtään mihinkään siitä tosiseikasta että nainen on myös ollut osallisena ja aktiivinen sekä suhdetta ylläpitävä osapuoli. Ei kaikki naisetkaan tommosia typeriä kanoja ole että nielevät suosiolla kaiken mitä mies sönköttää.

• Tykkää
sivu
Eihän kaikki petä ainoastaan siitä syystä, että parisuhteessa on jotain vikaa. Jotkut pettävät, koska voivat, toiset etsivät jännitystä elämäänsä, kolmansien mielestä ei se mela/järvi soutamalla kulu jne. Ei se joka tilanteessa mee niin, että syy löytyy parisuhteen molemmista osapuolista. Joskus se vika on ihan selkeesti vaan siinä pettäjässä, hänen päänsä sisällä.
Tääkin on ihan totta.

"vieras"
tottakai se pettävä puoliso tekee kaikkein eniten väärin, mutta kyllä musta sillä pettämiskumppanilla on myös jonkinlainen vastuu asiassa (olettaen tietenkin että tietää toisen olevan varattu). Toki eroa on siinä onko kyseessä yhden illan juttu vai pitkä suhde.. jokatapauksessa minusta on todella moraalitonta lähteä iskemään varattua ja sillä varatullakin pitäisi olla sen verran selkärankaa että osaa lopettaa sen varsinaisen suhteensa ennen toisten kanssa pelehtimistä jos suhde on kerran huono.

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="vieras";25829201]No eikai kukaan muukaan vastaa? Ei aviorikos ole enää rikos,ei siitä mitään sanktioita tule. Ihan vaan omantunnon mukaan.[/QUOTE]

No eikö tässä kysytty, että kuka on vastuussa pettämisestä? Ja minä vastasin, että mies vastaa omista tekosistaan myös sille vaimolleen, jolle lupaukset on tehnyt, joten mies. Mitä et tajua?

"vieras"
[QUOTE="vieras";25829403]No eikö tässä kysytty, että kuka on vastuussa pettämisestä? Ja minä vastasin, että mies vastaa omista tekosistaan myös sille vaimolleen, jolle lupaukset on tehnyt, joten mies. Mitä et tajua?[/QUOTE]

Ilmeisesti en nykyihmisten elämästä yhtään mitään. Jos tommonen tapaus osuis kohdalle niin kyllä saattaisin siltä naiseltakin kysäistä että mitäs tuli tehtyä. Mun mielestä se nainen on siinä teossa vastuussa ihan yhtä lailla. Mutta selväks tuli että ollaan erimieltä ja that´s it. Ne lupauksethan on vaan lupauksia,teot puhuu,ei sanat.

Yhteistyössä