Opettaja huusi ja kiroili lapselle koko luokan kuullen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On tainnu poikas vaan ylittää aikuisen ärsyyyntymisrajan! Toi "mä en tehny mitään"- hokema on niiiin kuultu että luulis sunkin tajuavan että tuskin näin on.

Nyt pojallas ottaa vähän egon päälle että sai takkiinsa, mutta niin sitä elämässä tapahtuu vaikka kuinka silottelisit tietä. Ei se tosta mitään traumoja saa kuten pelkäät. Oppi vaan yhden läksyn miten voi käydä kun ei olla asiallisesti. Onneksi se oli toi opettaja ja tämä vaan korotti ääntään. Mieti kuin käy kun menee väärälle ihmiselle kadulla aukomaan turpaansa. Ja näitä vääriä ihmisiä on yllättävän paljon...

Älä nyt anna toisen luvalla lintsata yhtään enempää!

Siis halooo! Ei voi käsittää että suurimmasta osasta tuo on ok. Ja kun ois jääny edes pelkäksi huutamiseksi. Jos pojan käytös ois ollu provosoivaa ym miksi opettaja sit ei jättäny poikaa jälki istuntoon siitä syystä tai antanu jotain muuta rangaistusta.
Ainoa asia mistä opettaja mulle sanoi oli se että pojalle ei kelvannu se opettajan tyrkyttämä koulun kiekko. Itkukurkussa se lapsi siellä opettajan huoneessa oli eikä mitenkään uhittelevana. Ja sano että opettaja rauhottu aika paljon siinä vaiheessa kun minä ilmestyin paikalle.
Kuinka paljon voi opettajan käytös mennä yli että se vielä on hyväksyttävää??

Hmm... Niin paljon että viesti menee perille? Miten sä voit olla noin satavarmasti ettei sun poika valehtele. Kaunistelee vähän omaan suuntaan ja suurentelee toiseen? Jospa te olette vähän hankalia kun säkin olet sen opettajan kanssa joutunut riitelemään?

[QUOTE="Vieras";25822185]Hmm... Niin paljon että viesti menee perille? Miten sä voit olla noin satavarmasti ettei sun poika valehtele. Kaunistelee vähän omaan suuntaan ja suurentelee toiseen? Jospa te olette vähän hankalia kun säkin olet sen opettajan kanssa joutunut riitelemään?[/QUOTE]

Siis opettajalla on rajaton valta tehdä mitä lystää? Tiedätkö että jopa armeijassa on simputtaminen nykyään kiellettyä.

Ja ei valehtele. Tapahtumalla oli aika monta silmin näkijää.

Mies soitti koulutoimen johtajalle joka aiko käsitellä asian.

Ollaan todella hankalia. Meillä on nyt 9v ollu lapset tuossa koulussa ja ensimmäinen kerta kun lasten ja opettajan välillä on jotakin. Tuon mukautetun opetus suunnitelman kanssa oli aikoinaan sitä että opettaja olis vaan kattonu ja seurannu. Ite sitte hommasin lapsen tutkimuksiin. Eli ei sitä riidaksi voi sanoa.

Tähän asti jokaisessa vanhempain vartissa on lapsia kehuttu ja kiitelty. Että jos siellä koulussa on ollu ongelmia niin miksi niistä ei olis mulle kerrottu?

Eli se mitä ope kertoi oli potaska sun mielestä, mutta se mitä lapses kertoi oli totta. LAPSIHAN EI KOSKAAN VALEHTELEE.
Oletko varma, että kaikki tämä sontaa oli pelkästään kiekosta!? Vaikea uskoa....

[QUOTE="hip";25822289]Säälin opettajia nykyisin. Vanhemmat hyppii heti nenille ja raastuvalla uhitellaan. Opettajilla ei enää mitään valtaa koulussa.[/QUOTE]

Samat tunteet mullakin. Vanhemmat valittavat, kun opettaja ei saa luokkiin mitänä kuria. Sitten jos yrittää, toiset vanhemmat uhkaavat oikeustoimilla.

Enpä kadehdi opettajia, ovat jatkuvasti puun ja kuoren välissä. Siihen vielä päälle erilaiset väritetyt totuudet ja vanhempien haukut.

No jo on kumma opettaja saa käyttäytyä siis epäasiallisesti ja typeräti ja huutaa tositen lapsille!

Mutta jos joku isä tai äiti huutaa suuttuneena lapselleen niin se on vaurioittavaa ja ehdottomasti kiellettyä.

En ihan ymmärrä. Minusta vieras ihminen,etenkin opettaja pysyy AINA rauhallisena,hänen KUULUU olla roolimalli nuoremmilleen,hänellä kuuluu olla ammattitaitoa.

Mä en nyt oikein usko, että jonkun typerän kiekkokiistan takia kukaan aikuinen rupeaisi huutelemaan helvettejä koulussa. Tainnut nyt joku kuulla väärin, ja juorun levitessä kuultu asia on muuntunut kuin juoruakka-leikissä ikään.

Siis koko luokka oli ollu luistelukentällä (pieni missä laidat ympärillä) . Muu luokka vähän kauempana ja opettaja tuon meidän pojan kanssa vastakkain. Et ei siinä mitään juoruja ole tarvinu levitellä.
Sitä tässä ihmetelläänkin että mistä tuo koko homma johtui.

Ja jos poika olis toiminu väärin niin miksi opettaja ei olis selittäny mulle tilannetta siellä opettajan huoneessa. Ainoa mistä sanoi oli se että poika juonittelee sillä ettei ota kiekkoa.
Tilanne meni poikki sillä että otin kiekon.

[QUOTE="madame";25822444]No jo on kumma opettaja saa käyttäytyä siis epäasiallisesti ja typeräti ja huutaa tositen lapsille!

Mutta jos joku isä tai äiti huutaa suuttuneena lapselleen niin se on vaurioittavaa ja ehdottomasti kiellettyä.

En ihan ymmärrä. Minusta vieras ihminen,etenkin opettaja pysyy AINA rauhallisena,hänen KUULUU olla roolimalli nuoremmilleen,hänellä kuuluu olla ammattitaitoa.[/QUOTE]

Ja ei tuo huutaminenkaan vielä niin paha. Paitsi tuo kiroilu. Mutta että seisottaa poikaa koko tunti kaukalon ulkopuolella ilman oikeaa syytä. Ja että se huuto jatku vielä tunnin jälkeenki. Ja kaikki asiasta joka ei edes opettajalle kuulunu.

Opettaja toimi täysin epäammattimaisesti. Yhteys rehtoriin. Opettaja EI saa kiroilla lapselle. Piste. Painu helvetttiin-huuto täysin rimanalitus opettajalta. Itse olen opettaja! Olen koulussa roolimalli lapsille, enkä todellakaan huuda ja kiroile oppilaille. Toki uskon, että ap:n poika on voinut olla hankala, mutta se ei tarkoita sitä, että opettaja valuu lapsen tasolle ja alkaa kiroilla ja huutaa.
Vielä tuosta, että nykyajan vanhemmat valittavat joka asiasta jne. Se on totta, että oppilaita on tänä päivänä vaikea laittaa kuriin, ja osa vanhemmista piinaa opettajia. Asioilla on toinenkin puoli. On hyvä, että vanhemmat ottavat yhteyttä, kun kyse on asiasta, mikä vaatii selvittelyä! Ennenhän vanhemmat eivät uskaltaneet. Minua itseä on opettaja kiusannut koko ala-asteen. Olin köyhästä perheestä ja hiljainen ja ujo. Opettaja repi hiuksista ja huusi(myös muita oppilaita) ja siihen ei kukaan puuttunut. OAJ on ottanut taannoin kantaa siihen, että myös opettaja voi olla koulukiusaaja, ja siihen pitää aina puuttua.

Must tuntuu et suurin osa näist vastaajista ei lukenu tota ap:n tekstiä kunnolla;ei muuten noin moni voi olla tota mieltä!Ja mä en epäile yhtää etteikö toi opettaja olis vponu käyttäytyy noin.Mun tytön (4 lk) ope on sellanen joka kiroilee tunnilla ,huutaa kurkku suorana jne ja tämän tiedän siks,kun oon ollu tässä luokassa avustaja..Eli kyllä noita opeja todellakin on,joilla ei todellakaan ole käytöstapoja!!Ja se että alkaa selvittää vapaa-ajan asioita tolla tyylillä,on ala-arvosta käytöstä.Jos haluaa puuttua tollasiin asioihin,niin mun mielestä ottaa vanhempiin yhteyden ja käskee heidän selvittää lastensa riidat.Et kyllä mä nyt taivun sille kannalle et Jussi on ollu tässä se ,kuka on toiminu väärin..

[QUOTE="vieras";25820371]Tämä oli jo tuossa yhdessä ketjussa jatkona. Mutta jos sais tähän enemmän kommentteja näin omana aloituksena..

Menin hakemaan ekaluokkalaista (yllättäen) autolla koulusta. Kun siinä odottelin niin yks tuttu lapsi tuli sanomaan että meidän kuudesluokkalainen on opettajan huoneessa puhuttelussa ja oli raivonnu/itkeny ennen sinne menoa. Kuulin tän tutun lapsen version tapahtumista tässä vaiheessa.

Tapahtumat lyhennettynä näin
pe olivat meidän Jonne ja koulusta tuttu Jussi pelaamassa jääkiekkoa (hiihtolomalla siis). Jussi laukoi oman kiekkonsa laidan yli. Jonne kävi ettimässä ja löysi yhden kiekon. Ei kuulemma ollu Jussin ja ei huolinu sitä itelleen. Jonne sit toi kiekon kotiin.

Eilen sitte oli Jussi sanonu opettajalle et Jonne ottanu sen kiekon. Opettaja pyysi Jonnea tuomaan kiekon kouluun. Jonne lupasi mutta unohti.

Tänään sitte Jussi käyny Jonnen luistinpussista hakemassa toisen kiekon. Opettaja takavarikoi ja palautti Jonnelle. Opettaja käskeny Jonnen tuoda kiekon huomenna kouluun. Jonne sanonu että tuo jos muistaa (sanoin tästä että ei ollu kyllä kovin järkevä vastaus) .

Lopuksi opettaja huutanu koko luokan kuullen et painu Helv.. siitä. Ja kun kyseisen opettajan liikunta tunti alkanu niin Jonne oli seisonu koko tunnin kaukalon ulkopuolella paria viimeistä minuuttia lukuunottamatta.

Tämän version kuulin siis tutun lapselta ja omaltani. Yritin ottaa vielä yhteen luokkakaverin äitiin yhteyttä että ois kyselly heidän lapsilta muttei oo vastannu.

Ja siis menin sinne opettajan huoneeseen. Jonne istu kädet puuskassa ja itku kurkussa ja opettaja paasaa vihaisena. Ja yritti tyrkyttää koulun kiekkoa tilalle että kun tuo sen Jussin kiekon huomenna.
Jonne ei suostunu ottamaan kiekkoa vaan sano et ei tarvi sitä. Ja opettaja sit hiilty vaan lisää.
Otin kiekon ja sanoin et puhun Jonnen kanssa vielä.
Opettajan versio oli vähän eri mitä lasten.
Nyt Jonne makaa sängyssä ja sanoo et ei lähde huomenna kouluun. Kyseisen opettajan tunnit heti aamulla ensimmäisenä.

Sen verran että tuon Jussin kanssa on ollu kurinpito ongelmia koko talven. Ja on vissiin aika paljon muutakin taustalla mistä en tiedä tarkemmin. ELi opettaja yritti siis tasoitella tilannetta ettei Jussin kanssa tarvi alkaa taistelemaan asioista.

"Jonne" ollu tän päivän koulusta pois.[/QUOTE]

oikos ollut pinna kireällä jonkun muun takia joka vaan sitten purkautu lapseen joka unohti kiekon!

[QUOTE="vieras";25823290]oikos ollut pinna kireällä jonkun muun takia joka vaan sitten purkautu lapseen joka unohti kiekon![/QUOTE]

Mulle jäi se käsitys siitä keskustelusta mikä opettajan huoneessa käytiin että opettaja yritti välttää selkkausta Jussin (ja hänen vanhempien) kanssa. Ja sen takia sit painostanu tuota meidän lasta antamaan periksi asiassa.

[QUOTE="mä";25823182]Must tuntuu et suurin osa näist vastaajista ei lukenu tota ap:n tekstiä kunnolla;ei muuten noin moni voi olla tota mieltä!Ja mä en epäile yhtää etteikö toi opettaja olis vponu käyttäytyy noin.Mun tytön (4 lk) ope on sellanen joka kiroilee tunnilla ,huutaa kurkku suorana jne ja tämän tiedän siks,kun oon ollu tässä luokassa avustaja..Eli kyllä noita opeja todellakin on,joilla ei todellakaan ole käytöstapoja!!Ja se että alkaa selvittää vapaa-ajan asioita tolla tyylillä,on ala-arvosta käytöstä.Jos haluaa puuttua tollasiin asioihin,niin mun mielestä ottaa vanhempiin yhteyden ja käskee heidän selvittää lastensa riidat.Et kyllä mä nyt taivun sille kannalle et Jussi on ollu tässä se ,kuka on toiminu väärin..[/QUOTE]

Tuossa oli muut lapset Jussilta kyselly siitä kiekosta. Oli vaan nauranu et ei sillä ees mikään kiekko oo hukassa.. Tiedä sitten. Mutta siis vanhemmilleen ja opettajalle kertonu toista kuitenkin.

Yhteistyössä