Opettaja käärii koulussa 11v tyttöäni mattoon!!! "vaaraksi itselleen, ja muille"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiminlyöntiäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28359139]Jos olisin tuo tyttö ollut ja opettaja väkisin pitäisi kiinni ja koittaisi kääriä mattoon niin juoksisin karkuun ja olisin varmasti lyönyt ja vaikka purrut että pääsisin irti...[/QUOTE]

Mä olen aikuinen ja tiemmä aika kovapäinen, silti ajatus mattoon käärimisestä on mullekin todella ahdistava. Aatelkaa nyt teitä paljon vahvempi ukko tulee vetää väkisin maton ymärille ja istuu päälle.

[QUOTE="vieras";28359162]Ja miten tää kääriminen tapahtuu? Miten kääritään rimpuileva teini mattoon?

Miten tilanne etenee?

Miten lasta pidetään matossa?

Ajatelkaa ja käyttäkää järkeänne kun ajattelette!

Tsiisus! Sanokaa että tämmöstä ei tapahdu, tai mä otan amnstyyn yhteyttä![/QUOTE]

vittu te ootte tyhmiäkaikki koettakaapa pitää mut alollaanhahhaaaaa

[QUOTE="vieras";28359162]Ja miten tää kääriminen tapahtuu? Miten kääritään rimpuileva teini mattoon?

Miten tilanne etenee?

Miten lasta pidetään matossa?

Ajatelkaa ja käyttäkää järkeänne kun ajattelette!

Tsiisus! Sanokaa että tämmöstä ei tapahdu, tai mä otan amnstyyn yhteyttä![/QUOTE]

Juu, anteeksi, mutta pikkasen vaikuttaa perjantaiprovolta....

[QUOTE="Purppura";28359176]Mä olen aikuinen ja tiemmä aika kovapäinen, silti ajatus mattoon käärimisestä on mullekin todella ahdistava. Aatelkaa nyt teitä paljon vahvempi ukko tulee vetää väkisin maton ymärille ja istuu päälle.[/QUOTE]

Niinpä, mutta täällä ei ajatella ja joistakin tuo on ihan normi settiä? Minkälaisen trauman tuo voi jättää tytölle vaikka suhteessa miehiin? Tai tottuuko lapsi siihen että kenellä tahansa auktoriteetillä on valta kääriä mattoon ja alistaa hänet tavalla tai toisella. Vaikka pomolla sitten aikuisena? Tai seurustelukumppanilla.

"Sä oot nyt vähän hysteerinen vaimo, tarviit ilmeisesti vähän mattoa että rauhoitut!"

Lapsia kylläkin siirretään erityisluokalle vastoin vanhempien tahtoa -unohtuiko tämä sinulta? Vanhempia jotka vastustavat lastensa siirtoa erityisluokalle uhkaillaan huostaanotolla. Tapauksia on ollut useita, niiden lapsia ei yllättäen ole siirretty joiden vanhemmat ovat palkanneet asiaan erikoistuneen lakimiehen. Miksi?
Eivätkö syyt yllättäen olekaan laillisia? Mikäli eivät ole, rikkovatko opettajat täysin tarkoituksellisesti lakia?

Lisäksi aloittajalle tiedoksi, jokaisella vanhemmalla on oikeus seurata julkista opetusta. Painotan sanaa oikeus. Kysypä huviksesi montako viikkoa he haluavat sinun seuraavan harmittomana sivustatarkkailijan heidän koulunsa elämää? Muista luvata samalla kertoa muillekin vanhemmille jos esimerkiksi näet jonkun poikaa/tyttöä tönittävän muiden puolesta jne.

Ja minä väitän, että on vanhempia, joilta se lapsi tosiaan saisi ottaa huostaan. Kun oma lapsi luokkakavereineen joutuu pahasta ongelmatapauksesta kärsimään useamman vuoden täyshäiriintyneen lapsen takia, niin kyllä sitä useammat vanhemmat peräänkuuluuttaa, etteikö todellakaan mitään voida asialle tehdä. Koulun henkilökunta vaan joutuu kädet ristissä selittämään, että koska kyseisen lapsen vanhemmat pistävät kaikkia tukitoimia vastaan, niin he eivät juuri mitään voi tehdä asian hyväksi. Onneksi sitten parin vuoden päästä kyseinen lapsi saatiin siirrettyä erityisluokalle. Kyseiset vanhemmat eivät kyllä kehdanneet naamaansa näyttää yhdessäköön vanhempainillassa. Monille vanhemmille vaan on ongelma myöntää, ettei heidän lapsensa olekaan ihan normaali.

Yksi omista lapsistammekin on erityisopetuksessa eli näkökulmaa löytyy molemmista vinkkeleistä.

Mitenkään muuten ottamatta kantaa juttuun, koska en ole paikalla ollut: Mun on vähän vaikea uskoa, että ammattinsa osaava erityisopettaja lähtisi oppilaan perään juoksentelemaan missään tilanteessa. (tai sit meillä vaan toimitaan toisin, en tiiä)

Jos oppilas lähtee juoksemaan/karkuun, ei me sen perään lähdetä, siinähän menee vaan. Kyllä ne aina takaisin ovat tulleet. Ja sit jatketaan hommia. :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28359385:
Siis mitä helvettiä?? Miten se opettaja edes saa ton ikäisen käärittyä mattoon, ihan käytännössä, ilman väkivaltaa?

Saahan aikuiset miehet tehtyä vaikka mitä aikuisillekin naisille..

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28359385:
Siis mitä helvettiä?? Miten se opettaja edes saa ton ikäisen käärittyä mattoon, ihan käytännössä, ilman väkivaltaa?

Saan minäkin, pieni akka, ison oppilaan maihin. Eri asia vain on, miten ja onko mattoon kääriminen ihan asiallista. Meillä ei käytetä mattoja, aika raakalaismainen tapa.

Järkyttävää. Jos mut olis kääritty johonkin tai pidetty väkisin kiinni...aivan kauhea ajatuskin. Ja jotkut idiootit vielä pitää tuota terapiana! Kidutustahan tuo on.

Jos tyttö kokee mattoon käärimisen ja holdingiin ottamisen niin KAMALANA NIIN miksi ihmeessä ei sitten käyttäydy kunnolla??

Äidin mukaanhan tyttö kyllä OSAA käyttätyä jos haluaa.

Opettaja olisi enemmän pulassa jos tyttö satuttaisi itsensä juoksennellessaan ( mikä on mahdollista ja aika yleistäkin että lapsi teloo itsensä ollessaan ylivilkas ).

Vaihtoehto on että tyttö saisi lääkityksen tai vaihtaisi kotiopetukseen. En itse ainakaan näe muuta vaihtoehtoa kuin tytön pitäminen paikallaan kun hän villiintyy sisätiloissa. Ei tyttöä voi poiskaan heittää luokasta.
Matto on hyvä ja syliote on hyvä. Ope tekee ihan oikein. Ei huolta. Se ettei tyttösi tykkää siitä että häntä pidetään on lähinnä hänen ongelmansa koska hän ei anna muuta vaihtoehtoa. Aina ei ole muuta vaihtoehtoa.

Kun hänelle on ehkä joskus omia lapsia ja jos lapsilla olisi sama ongelma niin mitä hänen pitäisi tehdä muuta kuin pitää lapsi otteessa? Jos esim. tilanne on opiskelutilanne ( muiden oppirauha ja oma turvallisuus ) tai häät, hautajaiset tai mikä vain muu kuin koti missä joidenkin lapset saavat riehua.

Saako tyttösi tosiaan kotona olla villi ilman seuraamuksia? Tiesitkö että erityislapselle tulee olla erityisen tiukka koska heillä oppimisvaikeuksia kuten tytölläsi. Sinun tulee pitää kuria kotona ja selittää tytölle että myös kotona riehumisesta joutuu syliotteeseen.

Minkä viestin annat jos kotona teet eri lailla?

[QUOTE="vieras";28359237]Ja minä väitän, että on vanhempia, joilta se lapsi tosiaan saisi ottaa huostaan. Kun oma lapsi luokkakavereineen joutuu pahasta ongelmatapauksesta kärsimään useamman vuoden täyshäiriintyneen lapsen takia, niin kyllä sitä useammat vanhemmat peräänkuuluuttaa, etteikö todellakaan mitään voida asialle tehdä. Koulun henkilökunta vaan joutuu kädet ristissä selittämään, että koska kyseisen lapsen vanhemmat pistävät kaikkia tukitoimia vastaan, niin he eivät juuri mitään voi tehdä asian hyväksi. Onneksi sitten parin vuoden päästä kyseinen lapsi saatiin siirrettyä erityisluokalle. Kyseiset vanhemmat eivät kyllä kehdanneet naamaansa näyttää yhdessäköön vanhempainillassa. Monille vanhemmille vaan on ongelma myöntää, ettei heidän lapsensa olekaan ihan normaali.

Yksi omista lapsistammekin on erityisopetuksessa eli näkökulmaa löytyy molemmista vinkkeleistä.[/QUOTE]

Lapsi joka on vaarallinen muille lapsille tulee olla muussa tilassa. Kaikkien muiden paikka on aina kun opetettava aine sen sallii samassa luokassa muiden kanssa. Muistaakseni Ruotsissa jopa autistiset lapset opiskelevat kun se on mahdollista normaali luokissa. Omasta mielestäni tämä on inhimillistä ja oikein. Salamancan sopimuksessa jonka Suomi on allekirjoittanut taataan jokaiselle lapselle samanlainen ihmisarvo. Kyseisen sopimuksen mukaan erityisluokan tulee olla poikkeus, jonka käyttö muutoin kuin poikkeuksena on ihmisarvoa loukkaavaa. On vain ajankysymys koska inkluusio toteutuu Suomessakin kunnolla, kaikkialla muualla Euroopassa ollaan nimittäin meitä edellä. Laki on kuitenkin, sekä myös YK ja Unesco -niiden kannalla jotka inkluusiota ajavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeellistä;28359676:
Jos tyttö kokee mattoon käärimisen ja holdingiin ottamisen niin KAMALANA NIIN miksi ihmeessä ei sitten käyttäydy kunnolla??

Äidin mukaanhan tyttö kyllä OSAA käyttätyä jos haluaa.

Ootko tosissas? en tiedä millainen mato olet mutta minua ainakaan tuollainen alistaminen rauhoittaisi pätkääkään..

Mä oon huomannut että tällä palstalla pidetään minkälaista käytöstä tahansa opettajalta normaalina. En tiedä mistä se johtuu, olisko suurin osa sisimmässään jotain lapsivihaajia vai mikä niillä on. Opettajien toimia ei saa täällä vahingossakaan kyseenalaistaa, vaikka olisi miten räikeää tahansa.

Ihan kylmät väreet menee selkää pitkin kun miettii että nää kirjoittajat on itse äitejä ja heistä mattoon kääriminen on ok ja opettaja on aina oikeassa.

Susta saa sen käsityksen että sun kakarat on just semmosia pikku lellipenskoja joita ei kukaan muu saa edes komentaa. Kyllä se niin on että opettaja on se pomo luokassa ja penskojen pitää olla hiljaa ja kuunnella ja antaa muillekin työrauha.

[QUOTE="vieras";28359716]Ootko tosissas? en tiedä millainen mato olet mutta minua ainakaan tuollainen alistaminen rauhoittaisi pätkääkään..[/QUOTE]

En minä sitä tarkoittanutkaan.

Ihmettelin vaan että mikä sen tytön pistää luokassa riehumaan jos kerran hän kykenisi olemaan myös kunnolla. Jotkut lapset eivät kykene olemaan kunnolla vaikka kuinka yrittäisivät. Tämän tytön äiti kuitenkin väittää, että se tyttö ei häiriköi missään muualla...

Jotenkin omituista mielestäni.

Yhteistyössä