Mies jätti toisen takia- nyt olen ihan k*sessa lapsen päivähoitomatkan takia :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille asiallisille vastaajille, sain paljon hyviä vinkkejä joista on apua. En tässä ala kaikkia erikseen kommentoimaan, mutta jos joku ihmettelee sitä miksi nostin otsikkoon tuon lapsen hoitoasian, niin minä tosiaan olen ihan sekaisin, ihan kaikki käytännön asiat pyörivät yhtenä mylläkkänä päässä, ja kaiken lisäksi suuri suru, olen itkenyt tänään ihan vähän väliä, välillä ollut aika hysteerinenkin. Onneksi on tukiverkostoa.

Onneksi äitini auttaa alkuun pääsemisessä, hän tulee aikaisin huomenaamulla luokseni, (sai otettua näin lyhyellä varoitusajalla vapaata töistä, kiitos hänen ihanan pomonsa) ja on lapseni kanssa kun minä menen tosiaankin lääkäriin hakemaan sairaslomaa että pääsen tästä alkushokista jotenkin yli, ja saan kaikki monet käytännön asiat edes jonkinlaiselle mallille.

Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu vaikka aikaa se vie. Olen sitä mieltä että mikä ei tapa, se vahvistaa.

[QUOTE="a p";25800184]Kiitos kaikille asiallisille vastaajille, sain paljon hyviä vinkkejä joista on apua. En tässä ala kaikkia erikseen kommentoimaan, mutta jos joku ihmettelee sitä miksi nostin otsikkoon tuon lapsen hoitoasian, niin minä tosiaan olen ihan sekaisin, ihan kaikki käytännön asiat pyörivät yhtenä mylläkkänä päässä, ja kaiken lisäksi suuri suru, olen itkenyt tänään ihan vähän väliä, välillä ollut aika hysteerinenkin. Onneksi on tukiverkostoa.

Onneksi äitini auttaa alkuun pääsemisessä, hän tulee aikaisin huomenaamulla luokseni, (sai otettua näin lyhyellä varoitusajalla vapaata töistä, kiitos hänen ihanan pomonsa) ja on lapseni kanssa kun minä menen tosiaankin lääkäriin hakemaan sairaslomaa että pääsen tästä alkushokista jotenkin yli, ja saan kaikki monet käytännön asiat edes jonkinlaiselle mallille.

Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu vaikka aikaa se vie. Olen sitä mieltä että mikä ei tapa, se vahvistaa.[/QUOTE]

ja muista kertoa totuus miksi haluat sen sairasloman. Älä tee niinkuin täällä on muutama neuvonut: valehtele. Päivittele jookos jatkossa miten olet saanut asiat rullaamaan?

[QUOTE="vieras";25799041]Sinulla ei ole tainnut kukaan lähiomainen kuolla koskaan tai olet harvinaisen kylmä ihminen. Muistappa tämä lausuntosi siinä vaiheessa, kun lähiomaisesi kuolee... terveisin äitinsä haudannut.[/QUOTE]

Olin seuraavana päivänä töissä, vaikka edellisen iltapäivän pyysin vapaata, kun oli vuoroni olla äidin luona. Vuorollani hän kuoli. Toki jo vanha ihminen, ettei niin järkytyksenä ja yllätuksenä tullut.

[QUOTE="poikia3";25799240] Avioeron aikaan purskahtelin itkuun kesken työpäivän [/QUOTE]

Tuossa tilanteessa on usein pakko ottaa sairaslomaa. Ei olen kenenkään etu, että töissä on itkeskelevä työkaveri. Jos työ on asiakaspalvelua tai hoitoalan työtä, niin itkeskelevä työntekijä ei ole kenenkään etu.

[QUOTE="...";25798260]Lähiomaisen kuolema on hiukan vakavampi ja suurempi murhe kuin lapsen hoito--ongelmat.
Ihmiset ottavat nykyään sairaslomaa heti, kun vähän vaikka päätä kivistää tai sattuu muuten vain harmittamaan. Kiva työnantajan maksella kalliita maksuja, kun työntekijöiden työmoraali on vain hitusen siellä nollan yläpuolella.[/QUOTE]

Huh, sua ei ole ilmeisesti jätetty yllättäen, mietipä mikä tilanne jos tulee todella yllättäen. Kyllä en itse ainakaan ollut työkuntoinen muutamaan päivään.

Tsemppiä! Mä sain pelkästä hyvin todellisesta eron uhkasta 1,5vko sairaslomaa ja lähetteen psykologille. Kriisi meillä jatkuu vaikka lopullisia ratkaisuja ei olla tehty vielä. Silloin tuntui tyhmältä olla noinkin pitkään sairaslomalla mutta jälkeenpäin ajateltuna ei mun työn teosta ois tullut yhtään mitään kun ei siitä itkusta tullut millään loppua. Mulla on ihana pomo ja tukee 100%, toivottavasti saat tarvitsemasi avun ja ymmärryksen myös työpaikaltasi! Paljon voimia!!

[QUOTE="vieras";25799268]Kannattaa kommentoida vasta sitten kun tietää mitä kommentoi, kommentoin lauseellani ihmistä jonka mielipide oli sellainen että henkinen sairaus ei ole syy hakea sairaslomaa.
"Mikä tässä tapauksessa on sairaus, jonka perusteella neuvot "ottamaan" sairaslomaa?Varmaan se sama sairaus, jonka perusteella lähiomaisen kuollessakin saa sairauslomaa. "[/QUOTE]

Ihminen kokee surun erilailla, jollekin lähiomaisen kuolema tai vaikka avioero on lamaannuttava kokemus, tilanne, josta toipumiseen tarvitsee sairaslomaa. Varmaan tekstistäni ymmärsit, että itse en sairaslomaa ottanut kummassakaan tapauksessa, mutta työskentely otti todella koville avioeron aikaa - varsinkaan, kun en kyennyt nukkumaan. Pahin painajaiseni oli, että väsyneenä ajan auton, lapsi kyydissä, ulos tieltä, kun nukahdan rattiin.

Ja oma työni ei ollut asiakaspalvelutyötä.

[QUOTE="...";25798260]Lähiomaisen kuolema on hiukan vakavampi ja suurempi murhe kuin lapsen hoito--ongelmat.
Ihmiset ottavat nykyään sairaslomaa heti, kun vähän vaikka päätä kivistää tai sattuu muuten vain harmittamaan. Kiva työnantajan maksella kalliita maksuja, kun työntekijöiden työmoraali on vain hitusen siellä nollan yläpuolella.[/QUOTE]

Ap on jätetty. Parissa päivässä ei välttämättä tule mitään reaktioita muita kyllä niitä perästä alkaa kuulua. Nyt on juuri se oikea hetki jäädä hetkeksi pois töistä a) järjestelläkseen käytännön asioita ja b) antaakseen tilaa tunteille.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mä sain kolmen päivän sairausloman äkillisestä stressireaktiosta. Olin raskaana ja menin kuulemaan seulontatuloksia. Sain kuulla, että tuleva lapseni saattaa olla vammainen. Purskahdin rajuun itkuun, tärisin ja olin aivan sokissa. Hoitaja kävi hakemassa paikalle lääkärin, joka kirjoitti siitä paikasta saikkua.

En olisi siinä tilassa pystynyt tekemään työtäni, jossa olen ihmisten kanssa tekemisissä. Vastuukin on suuri, virheet voivat koitua jonkun kohtaloksi. Menin sitten myöhemmin lapsivesipunktioon, jossa helpotuksekseni selvisi, että terve lapsi oli tulossa.

Kuolema sinänsä tuo oman surun ja murheen ja ero omanlaisensa.

Puolison kuolema tai avioero, vaikutus elämään on ihan yhtäläinen. Kyllä siinä menee koko paletti uusiks, kun kahden aikuisen taloudessa yhtäkkiä kaiken hoitaakin yksi aikuinen. Voin kertoa, se on aikatavalla isompi juttu kuin joku pikku päänkivistys!

Toki on mahdottoman helppoa vaatia kanssaihmiseltä, ettei elämän vastoinkäymiset saa vaikuttaa millääntavalla työpanokseen tai elämästä suoriutumiseen. Toki meidän kaikkien kuuluu olla niin ihmeellisiä, että selviydymme mistä tilanteesta vaan. Äidinhän kuuluu venyä, venyä, venyä... UHRAUTA!

Niin helppoa on toisen ihmisen erilaisten ongelmien vähättely, omien lähtökohtien pohjalta arvottaminen on helppoa, siihen pystyy kuka vaan. Ymmärtäminen se vaatiikiin sitten jo vähän enemmän, saatika jos pitäisi kyetä vielä hyväksymään se, että toinen toimiim eritavalla, miten itse kuvittelisi toimivan siinä tilanteessa...
Suosittelen kokeilemaan kuitenkin joskus, yllättäen voi huomata itsekin saavansa joskus ymmärrystä!

Ja ap:lle voimia kovasti!! :hug:

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Kyllä mun työpaikalla ainakin muutama ihminen on joutunut ottamaan sairaslomaa eron takia. Ja kaikki ovat pitäneet sitä aivan hyväksyttävänä, myös esimiehet. Ei se sairasloma pelkästään kuumetta tai paskatautia varten ole.

Ehditkin napata tuon viestini vaikka poistin sen :) Miksihän jokut ihmiset luulevat, että KAIKKI käyttävät tuota sairaslomaa lorvimislomana? Mielenkiintoinen ajattelutapa.

En minä ainakaan ole missään luullut tai ilmoittanut että KAIKKI on lorvimislomilla tai käyttänyt koko termiä.Jotkut vaan käyttää niitä väärin.Voihan saikkua hakea millä syyllä vaan,mutta aina ei tarvitse työnantajan hyväksyä tai olla velvollinen maksamaan palkkaa.Mitkään lastenhoito-ongelmat eivät ole sairasloman syy...

En minä ainakaan ole missään luullut tai ilmoittanut että KAIKKI on lorvimislomilla tai käyttänyt koko termiä.Jotkut vaan käyttää niitä väärin.Voihan saikkua hakea millä syyllä vaan,mutta aina ei tarvitse työnantajan hyväksyä tai olla velvollinen maksamaan palkkaa.Mitkään lastenhoito-ongelmat eivät ole sairasloman syy...
:D Aika tunneköyhä ja lukutaidoton tyyppi täytyy olla jos oikeasti luulee, että täällä joku on ehdottanut sairaslomaa lastenhoito-ongelmien takia.

Täällähän heti viestiketjun alussa kehotetaan hakemaan sairaslomaa...Siinä voi miettiä vähän asennetta.Pitäisi hakea vähän lomaa että kerkeää surffailla netissä.

Näin juuri. Palkanmaksu ei ole perustelua henkiläkohtaisen elämän sotkuilla. Työnantaja on kyllä velvollinen mahdollisuuksien mukaan järjestämään työntekijälle palkatonta lomaa.

Täällähän heti viestiketjun alussa kehotetaan hakemaan sairaslomaa...Siinä voi miettiä vähän asennetta.Pitäisi hakea vähän lomaa että kerkeää surffailla netissä.
Niin heti aloitusviestissä kun nainen kertoo että hänet jätettiin ihan yhtäkkiä ja hän on paniikissa. Mutta on se vaikea ymmärtää, kun asenne on valmiiksi sellainen että mikään ei tunteetonta paskaa (siis sinua jos et tajunnut) hetkauta ja kaikki yrittää lusmuilla aina tilaisuuden tullen (olisiko tästäkin omakohtaista kokemusta?)

Niin heti aloitusviestissä kun nainen kertoo että hänet jätettiin ihan yhtäkkiä ja hän on paniikissa. Mutta on se vaikea ymmärtää, kun asenne on valmiiksi sellainen että mikään ei tunteetonta paskaa (siis sinua jos et tajunnut) hetkauta ja kaikki yrittää lusmuilla aina tilaisuuden tullen (olisiko tästäkin omakohtaista kokemusta?)

Missä olen edelleen olen väittänyt että KAIKKI ovat lusmuja tai tämä ap.Kun nyt vaan on niin ettei työnantajalla ole aina velvollisuutta palkalliseen sairaslomaan.Sitä olen tässä sanonut.Palkatonta toki saa ja vaikka loppu elämäksi kärjistettynä.Tottakai sinä itse työnanantajana hyväksyisit kaikki sairaslomat ja kiltisti maksat palkat kaikille ihan mistä vaan syystä...Yritykseen kun voi sattua useitakin saikuttajia milloin mistäkin syystä.Pienemmissä firmoissa se on isokin asia!