Hävetkää poliitikot palkkoinenne, etuinenne, eläkkeine!!!!!

• Viestiketjun aloittaja "kansalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Nih";25804143]Siittä sitten vaan pyrkimään ensin eduskuntaan ja siittä sitten eteenpäin. Mikä estää? (okei, mä tiedän, mikä)

Ihme valittaja oot.[/QUOTE]

Sulle tiedoksi ettei presidentin tarvitse olla kansanedustaja. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25804225:
No tuskin kukaan johonkin hommaan lähtee vain ja ainoastaan rahan takia. Jos aihe ei yhtään kiinnostaisi ja lisäksi kyseessä aika julkinen työ, niin ei kai nyt kukaan poliitikon uraa valitse, koska palkka on iso? Saa sitä rahaa muualtakin.
Muutamien kansanedustajien taustat huomioiden epäilen rahalla olevan merkitystä, eivät ikinä saisi vastaavaa palkkaa "siviilissä"..

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Nih"
[QUOTE="vieras";25804248]Sulle tiedoksi ettei presidentin tarvitse olla kansanedustaja. ;)[/QUOTE]

No ei tietenkään tarvi, mutta varmasti olisi eduksi, jos hankkii ensin jonkinlaista poliittista kokemusta ja sitä kautta uskottavuutta ja luottamusta. Mutta jos sulla on eväät jo valmiina, niin älä nyt herran tähden hukkaa aikaasi täällä palstalla, vaan ryhdy tuumasta toimeen, niin voit pian päästä huippuansioihin käsiksi.

että ei olisi politiikassa ollut mukana jos ei olisi niin hyvät tulot ja edut. Niin on sanonut moni muukin että kyllä se raha siinä ratkaisee.
Ehkä kyseessä on sen verran rankka pesti, ettei siihen ilman rahallista kannustinta viitsi ryhtyä. Ja mikäpä oikeasti estää narisioita ryhtymästä ehdokkaaksi seuraavissa vaaleissa? Muistakaan vaan sitten ajaa asiaa oman palkkanne laskemiseksi ^_^

Jos kansan edustajien peruspalkka on ensimmäisellä kaudella 6335e/kk + edut
se tekee vuodessa 15204000e+ edut jos lasketaan että kaikki saisivat tuon saman summan kausista ja tehtävistä riippumatta.

Eli jos kansanedustajien palkka puolitettaisiin ja edut ottettaisiin pois saataisin karkeasti laskien sama säästö kuin jos kodinhoidontukea lyhennettäisiin vuodella.. Kodinhoidontuen lyhentäminen koskee n.250000 aikuista kun taas kansanedustajien menoleikkaus vain n.200.

Jos kansanedustajat kerran tekevät työtä arvopohjalta eikä rahan takia luulisi tämän käyvän heille?

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="Nih";25804371]No ei tietenkään tarvi, mutta varmasti olisi eduksi, jos hankkii ensin jonkinlaista poliittista kokemusta ja sitä kautta uskottavuutta ja luottamusta. Mutta jos sulla on eväät jo valmiina, niin älä nyt herran tähden hukkaa aikaasi täällä palstalla, vaan ryhdy tuumasta toimeen, niin voit pian päästä huippuansioihin käsiksi.[/QUOTE]

Kuka on sanonut presidentillä olevan huippuansiot tai että mulla ei olisi huippuansioita?

Jos kansan edustajien peruspalkka on ensimmäisellä kaudella 6335e/kk + edut
se tekee vuodessa 15204000e+ edut jos lasketaan että kaikki saisivat tuon saman summan kausista ja tehtävistä riippumatta.

Eli jos kansanedustajien palkka puolitettaisiin ja edut ottettaisiin pois saataisin karkeasti laskien sama säästö kuin jos kodinhoidontukea lyhennettäisiin vuodella.. Kodinhoidontuen lyhentäminen koskee n.250000 aikuista kun taas kansanedustajien menoleikkaus vain n.200.

Jos kansanedustajat kerran tekevät työtä arvopohjalta eikä rahan takia luulisi tämän käyvän heille?
Olen sen verran pessimisti, että luulen vähemmistöksi jäävän se ihmisryhmä, joka tekee työtä vain arvopohjalta. Pitäsikö lääkärienkin palkkaa laskea? Hehän voisivat parantaa sairaita ihan vaan hyvää hyvyyttään. Miksi siitä pitäisi maksaa niin paljon?

Mitä tulee kotihoidontukiasiaan, sitä en kannata

rietas

Eli miltä pohjalta äidit sitten jäävät kotiin lapsia hoitamaan..? :whistle:

"Nih"
[QUOTE="vieras";25804476]Kuka on sanonut presidentillä olevan huippuansiot tai että mulla ei olisi huippuansioita?[/QUOTE]

Sanoit aikaisemmin näin:

"Kyllä mulle kelpaa 18 ekeä puhtaana käteen 24/7/365 ja lisäksi etuihin kuuluu kolme asuntoa, edustusrahat, henkilökuntaa, iso vene ja kaksi panssarimersua kuljettajineen.".

Mitä ihmettä siis vingut, jos sulla on kaikki hyvin?

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25804589:
No eivät ainakaan rikastuakseen...
No ei sillä rikastumaan pääse. Mutta aika kaksinaamaista vaatia kansanedustajia tekemään työnsä ilmaiseksi, koska tekevät työtään arvopohjalta ja toisaalla vaatia ne kansanedustajien rahat kotihoidontukeen, vanhemmille, jotka hoitavat lapsiaan kotona myös siltä arvopohjalta. Vai?

No ei sillä rikastumaan pääse. Mutta aika kaksinaamaista vaatia kansanedustajia tekemään työnsä ilmaiseksi, koska tekevät työtään arvopohjalta ja toisaalla vaatia ne kansanedustajien rahat kotihoidontukeen, vanhemmille, jotka hoitavat lapsiaan kotona myös siltä arvopohjalta. Vai?
En ollutkaan vaatimassa :) Minun puolestani poliitikkojen palkat voidaan jättää rauhaan, mutta soisin saman kohtelun tässä tilanteessa myös kotihoidontuelle... vaan jostain se on pakko nipistää. Siltä ei varmaan voida välttyä, että joku taho älähtää :(

Kansanedustajat tekevät arvotyötä suurella palkalla, mutta eivät olisi valmiit tekemään työtään pienemmällä palkalla, vaikka eivät teekkään työtään rahan takia?

• Tykkää
"vieras"
Oon jokseenkin samaa mieltä, mutta että 200e/kk palkkaa?

Mielestäni kansanedustajat on kyllä oikeutettu hyvään palkkaan, tekeväthän he sen rahan eteen töitäkin vaikka meille tavalliselle pulliaisille se voi näyttää joltain muulta.
Jokseenkin taas sitten tuntuu, että liika on liikaa. Ensinnäkin heillä on kaikki etuudet käytettävissä, he eivät maksa asumisestaan tai liikkumisestaan, he eivät maksa veroja.. Palkat huitelee pilvissä ja mitä kansanedustajille jää elämisestään maksettavaksi? Äkkiseltään ajateltuna vain oma syömisensä. Ellei syömässäkin käydä "liike lounailla.." ;D
Ilmeisesti MareiHosilta on jäänyt peruskoulukin kesken, kun tiedot ovat tuota luokkaa.

"vieras"
Spedein kannanotto on aina vedota että veroilla kustannetaan kotona olevat vanhemmat.
Veroilla maksetaan kuule paljon muutakin, kuin hoitovapaalla olevat. Ja nekin vanhemmat ketä hoitovapaalla on, maksavat ennen tai jälkeen hoitovapaan ihan niitä samoja veroja kuten muutkin. Voisi ajatella niinpäin, että hoitovapaalla oleva maksaa ihan itse itsellensä verojen muodossa sen hoitovapaan, ei muut kansalaiset =)
Joten turha siitä koittaa ottaa rispektiä, että meidän muiden työssäkäyvien turvin itse voit lorvia kotona.
Mitä enemmän tämän valopään kommentteja ketkussa lukee, sitä enemmän ymmrätää, miten vähän hän asioista todella tietää ja ymmärtää. Yhteiskuntaoppi ja taloustuntemus olisi hyvä saattaa ajan tasalle, kun noita mielipiteitään tänne kirjoittelle ja kyselee vielä "rispektiä".

"vieras"
[QUOTE="Nih";25804556]Sanoit aikaisemmin näin:

"Kyllä mulle kelpaa 18 ekeä puhtaana käteen 24/7/365 ja lisäksi etuihin kuuluu kolme asuntoa, edustusrahat, henkilökuntaa, iso vene ja kaksi panssarimersua kuljettajineen.".

Mitä ihmettä siis vingut, jos sulla on kaikki hyvin?[/QUOTE]

Ihan niin huippuansioita mulla ei ole, että kykenisin ostamaan Presidentinlinnan, Mäntyrannan ja Kultarannan, lienevätkö myynnissäkään.

[QUOTE="vieras";25804909]Mitä enemmän tämän valopään kommentteja ketkussa lukee, sitä enemmän ymmrätää, miten vähän hän asioista todella tietää ja ymmärtää. Yhteiskuntaoppi ja taloustuntemus olisi hyvä saattaa ajan tasalle, kun noita mielipiteitään tänne kirjoittelle ja kyselee vielä "rispektiä".[/QUOTE]

Tiedän sen verran, että niitä verorahoja käytetään kyllä paljon paljon muuhunkin kuin vain hoitovapaalla olevien kotihoidonmaksuun. Jostain kumman syystä työttä käyvät ei vaan koskaan ota huomioon sitä, vaan tulee tänne ulisee kuinka "maksavat hoitovapaalla olevien tuet".

Yhteistyössä