Kaunein kakku ikinä, jonka olen tehnyt *kuva* :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
juu hieno kakku tosiaan. :) minäkin olen tehnyt noita ihanan näköisiä kakkuja sokerimassan avulla , mutta valitettavasti aina näyttää käyvän niin, että ihmiset jättää sen sokerimassan syömättä ja syövät vaan kaiken muun (ja kermaa jos on kakussa lisäksi esim reunoilla niin ne kermat reunat). taidan siksi ens kerralla tyytyä ihan perinteisempään kermakakkuun..vaikkei ne olekkaan niiin hienon näkösiä mutta tulevat ainakin kokonaisuudessaan syödyksi.

Mullakin on kakkutehdas täällä. Täytekakku ja juustokakku ovat valmiita. Nyt yritän ekaa kertaa tehdä macaron-leivoksia (tai jotain sinne päin). Levähtävät nyt pellillä ½ tuntia. Katsotaan tuleeko niistä mitään.

Samalla katselen Liviltä kakkuohjelmaa. =)

Hieno kakku chef!

• Tykkää
Reactions: chef
Voih.. voisinpa itekki tehä vaan YHDEN kakun joka mielyttäis molempii...
Mut toinen poika ja toinen tyttö.. ;)

Mut kyllä haussa on nyt kakku joka miellyttäis kumpaakin..

En muista mikä kanava oli mis oli oikeesti KAKKU KILPAILU!!!

Ja että oli HUIKEITA!! Ei voinnu muuta ku ihmetellä että mite joillai on TAITOO!!

Se ohjelma tuli eilen...vai olikohan se edellispäivä. Siihen on vielä meikäläisellä vähän pitkä matka :D :D

Se ohjelma tuli eilen...vai olikohan se edellispäivä. Siihen on vielä meikäläisellä vähän pitkä matka :D :D

Ai.. No siis mie katoin sen tosiaan joskus ystävänpäivänä vai mikä päivä olikaan..

Siinä ne teki merirosvo aiheisii kakkuja.. :D
Yhet teki makeet "rommi" tynnyrit mist tuli jotain juotavaa en muista mitä..
Ja yhet tek mahtavan laivan ja jestas ne kaikki yksityiskohdat ja ne pienet meriukkelit.. HUH HUH!!

Kolmatta kakkuu en muista mitä ne teki mut muistaaksen sokerimassa AUTS ku repees heil pahasti :D

Et joo kyl sitä pitäis ite varmaa jokapäivä tehä kakkuja ja ei silti yltäis tuolle tasolle mitä he väsää :D

Tuo chefin suklaakuorrutettu kakku näyttää annokselta jäätelöä, suklaakastiketta sun muuta hyvää. Oijoi... :p Eka on nätimpi, toka näyttää herkummalta.

Onneksi meillä ei ole kumpaakaan, niin ei tule ahmittua. Mulla on hyvin huono kakkujen vastustuskyky. :D

[QUOTE="vieras";25792118]Miten on mahdollista että osaat tehdä noin hienon kakun mutta ruoan laitossa olet surkea? :D[/QUOTE]
Minä kuulun tähän porukkaan. En pidä ruuasta enkä sen tekemisestä eikä minua kiinnosta leikellä paloja tasakokoisiksi, ruskistaa oikeaa aikaa ymsyms.

Leipominen on paljon selkeämpää. Kakku voi olla ilman kuorrutusta vaikka miten ruma ja paloista koottu mutta sitten vaan joku päällinen ja koristeet ja valmista on.

• Tykkää
Tyhmä kysymys mutta kun värkkäätte noita kakun päällisiä kenties monta tuntia niin eikös se kakun sisältö ehdi jo pilaantua jos kakku on lämpimässä eikä jääkaapissa. Telkkarista kun tulee noita kakkutehdas-ohjelmia niin sielläkin väännetään kakkua monta tuntia / päivää ja tuskin tuolla mitään kylmiölämpötilaa on. Lisäksi leipurit eivät käytä edes hanskoja vana paljain käsin veivaavat ja lähmivät sitä kuorrutetta ja koristeita. Itse en kyllä söis kakkua enää tuon jälkeen ..

[QUOTE="vieras";25792401]Tyhmä kysymys mutta kun värkkäätte noita kakun päällisiä kenties monta tuntia niin eikös se kakun sisältö ehdi jo pilaantua jos kakku on lämpimässä eikä jääkaapissa. Telkkarista kun tulee noita kakkutehdas-ohjelmia niin sielläkin väännetään kakkua monta tuntia / päivää ja tuskin tuolla mitään kylmiölämpötilaa on. Lisäksi leipurit eivät käytä edes hanskoja vana paljain käsin veivaavat ja lähmivät sitä kuorrutetta ja koristeita. Itse en kyllä söis kakkua enää tuon jälkeen ..[/QUOTE]

Mulla ainakin kakku odottaa jääkaapissa siihen asti, että kippaan kaulitun kuorrutteen siihen päälle.
Sitten se on pöydällä tasan sen aikaa, kun sen kuorrutteen kippaan ja siistin reunat.
Sitten se odottaa taas kylmässä siihen asti, että muut mahdolliset koristeet on siinä pisteessä, että asettelen ne siihen päälle.

• Tykkää
Reactions: Nanna85
On kyllä kaunis kakku ja sinähän olet kehittynyt!
Miten edes voi olla mahdollista kun luki joskus sun kokkailukokeilujasi ja tunsin niiden jälkeen itseni TopChefiksi! :)

• Tykkää
Meillä viettää kans noi kaks isompaa tuplasynttäreitä aina. Kaverisynttärit on omat, mutta sukulaiset ja kummit tulee samalla kertaa. Viisi päivää väliä syntymäpäivillä ja kaikenlisäksi ne osuu vielä juhannukseen niin yhteiset on toimivin eikä ole lapset valittaneet.

Oeln välillä tehnyt yhteisen kakun ja välillä omat, toiveista riippuen. Vuosi sitten kesällä oli tälläinen yhteiskakku minkä itse kehitin toiveiden perusteella.

http://aijaa.com/003979693642

[QUOTE="vieras";25792118]Miten on mahdollista että osaat tehdä noin hienon kakun mutta ruoan laitossa olet surkea? :D[/QUOTE]

No jos nyt ihan totta puhutaan, niin se sokerikakkupohja taisi jäädä vähän raa-aksi. Ja tuon vaahtokarkkikuorrutteenkin kanssa kämmäsin...sulatin sitä vähän liikaa mikrossa ja se muuttui osittain tahmaavaksi tahnaksi. Ja pikeerit pursotin päin persettä, jolloin jouduin poistamaan ne ja aloittamaan uudestaan alusta.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Kakku oli kaunis ja maistui hyvälle :D

Tuo on kyllä kaunis ja herttainen.
Mutta miksi se on tuollaisella lautasella? Tasaisella /isommalla alustalla olisi vielä edustavamman näköinen :)

Kun mulla ei ollut isompaa alustaa :(

Tuo kakkupohja on 24 cm vuokaan tehty ja meidän kakkualusta on tarkoitettu 20 cm kakulle. Enkä mitään muutakaan sopivaa löytänyt siihen hätään, siksi kakku on lautaselle tehty :)

[QUOTE="kolmen äiti";25792537]Meillä viettää kans noi kaks isompaa tuplasynttäreitä aina. Kaverisynttärit on omat, mutta sukulaiset ja kummit tulee samalla kertaa. Viisi päivää väliä syntymäpäivillä ja kaikenlisäksi ne osuu vielä juhannukseen niin yhteiset on toimivin eikä ole lapset valittaneet.

Oeln välillä tehnyt yhteisen kakun ja välillä omat, toiveista riippuen. Vuosi sitten kesällä oli tälläinen yhteiskakku minkä itse kehitin toiveiden perusteella.

Aijaa.com - 9693642.jpg[/QUOTE]

Todella nätti kakku :)

Yhteistyössä