Lappu Kärkkäisen ovessa: veloitamme jokaiselta myymälävarkaalta 500 e vartiointipalvelusta !!

• Viestiketjun aloittaja connection
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mä en oo missään vaiheessa väittänyt että se olisi jotakin tiettyä lakia vastaan, vaan että se ei ole lain mukaista, eli laissa ei myöskään suoda tuollaista oikeutta kauppiaalle tai kellekään muullekaan. Kaksi täysin eri asiaa, mutta sinä raukka et sitä tajua. :D
Eli jos jotain asiaan ei ole laissa sallittu, se on automaattisesti kiellettyä?

mammat ei tajuu
Hohhoijaa. Kaivapa se lakipykälä esiin kun kerran "tiedät". :D :D Ei se mikään korvaus ole, ne tulee erikseen. Toi on korvaus siitä että vartija/joku muu ottaa varkaan kiinni, soitetaan poliisi ym. mahdolliset vanhemmat ja muut, tehdään paperityöt, käydään poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoitus, mennään oikeuteen yms yms.... Kaikki se extratyö mikä tulee siitä että joku pöllii sieltä jotain ja jää kiinni. Missä lukee ettei sellaisen vaatiminen ole laillista vaan kaikki kulut pitää kauppiaan maksaa omasta pussistaan. Ei missään, niinpä...
voi v... Miksette te tajua? Joo, noista kaikista tulee kuluja, mutta ne on haettava takaisin oikeuden kautta, ei itse mielivaltaisesti määräämällä. Kun se ei vaan mene niin. Mä oon nyt kolme sivullista jankuttanut samaa asiaa, mutta kun ei mene perille niin antaa vaikka sitten olla. Jos on lusikalla annettu niinei voi kauhalla vaatia.

Blue
voi v... Miksette te tajua? Joo, noista kaikista tulee kuluja, mutta ne on haettava takaisin oikeuden kautta, ei itse mielivaltaisesti määräämällä. Kun se ei vaan mene niin. Mä oon nyt kolme sivullista jankuttanut samaa asiaa, mutta kun ei mene perille niin antaa vaikka sitten olla. Jos on lusikalla annettu niinei voi kauhalla vaatia.
Eihän niitä saa jos jos varastettu tavara on myyntikelpoinen ja poliisi tulee vaan paikalle ja sakottaa varasta. Asiahan jää siihen. Silti on kaikki kulut jotka jää sitten kaupan maksettavaksi.

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785167]Eli jos jotain asiaan ei ole laissa sallittu, se on automaattisesti kiellettyä?[/QUOTE]

ei, mutta sille ei myöskään ole perusteita. Eli jos joku kieltäytyy maksamasta, sitä ei voida mitään kautta periä.

1
No kuule kyllä omaisuuden tärvelemisestä ja tuhoamisesta (oksentaminen ravintolaan tai taksiin, varastaminen) voi määritellä korvaussumman. Halvemmaksihan se tulee esim. ravintola-asiakkaalle maksaa se muutama kymppi siivoamisesta suoraan baariin kuin mennä oikeuden kautta ja lopulta joutua maksamaan ehkä ostettu siivous...
Ja baarin tai kaupankin omistaja saa kuule ihan laittaa vaikka porttarin epämiellyttävälle päänaukojalle, eikä tarvitse edes perustella. (Paitsi jos on ns. etninen vähemmistö, niitähän pitää kohdella tasa-arvoisemmin kuin muita, ettei vaan ole rasisti...)

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785209]Mikä laki siis määrää mille maksuille on perusteita ja mille ei?[/QUOTE]

aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrghhhhh! En tiedä mitä nyt ajat takaa, mutta pointti on siinä että kukaan ei voi ottaa oikeutta omiin käsiinsä.

Ja edelleen, kuten joku tuossa aiemmin kysyis, jos toi ois ihan fine kaikin puolin niin miksi kaikki kaupat ei toimi samoin?

jee!!
Varmaan se harmittaa kun myymälävarastelun riski kasvaa tolla lailla.

Silti kuvittelis että jossain vaiheessa mammat ei tajuukin alkais väsyä omaan vähä-älyisyyteensä ja lopettais sen esittelyn täällä... Mutta jos ei itse tajuu niin sitten ei sitä varmaan voi tajuta.

Onneks mun ei tarvi elää sen kanssa ;D Elämä on ihanaa kun kaikkia idiootteja ei tunne.

mammat ei tajuu
No kuule kyllä omaisuuden tärvelemisestä ja tuhoamisesta (oksentaminen ravintolaan tai taksiin, varastaminen) voi määritellä korvaussumman. Halvemmaksihan se tulee esim. ravintola-asiakkaalle maksaa se muutama kymppi siivoamisesta suoraan baariin kuin mennä oikeuden kautta ja lopulta joutua maksamaan ehkä ostettu siivous...
Ja baarin tai kaupankin omistaja saa kuule ihan laittaa vaikka porttarin epämiellyttävälle päänaukojalle, eikä tarvitse edes perustella. (Paitsi jos on ns. etninen vähemmistö, niitähän pitää kohdella tasa-arvoisemmin kuin muita, ettei vaan ole rasisti...)
tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa, mutta jos tuollaisesta asiasta alkaisivtappelemaan oikeudessa niin todennäköisesti se "syyllinen" ei joutuisi maksamaan, ainakaan sitä summaa minkä yrittäjä on päästään keksinyt.

Tiesitkö muuten että porttikiellot on myös laittomia. Määräaikaisen porttikiellon saa antaa esm viikoksi, mutta elinikäistä tai määrittelemättömän mittaista porttaria ei saa antaa vaikka törttöilis mitä.

mammat ei tajuu
Varmaan se harmittaa kun myymälävarastelun riski kasvaa tolla lailla.

Silti kuvittelis että jossain vaiheessa mammat ei tajuukin alkais väsyä omaan vähä-älyisyyteensä ja lopettais sen esittelyn täällä... Mutta jos ei itse tajuu niin sitten ei sitä varmaan voi tajuta.

Onneks mun ei tarvi elää sen kanssa ;D Elämä on ihanaa kun kaikkia idiootteja ei tunne.
kun argumentit loppuu, aletaan nimittelemään vastapuolta, sekös vasta fiksua onkin. :D

1
tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa, mutta jos tuollaisesta asiasta alkaisivtappelemaan oikeudessa niin todennäköisesti se "syyllinen" ei joutuisi maksamaan, ainakaan sitä summaa minkä yrittäjä on päästään keksinyt.

Tiesitkö muuten että porttikiellot on myös laittomia. Määräaikaisen porttikiellon saa antaa esm viikoksi, mutta elinikäistä tai määrittelemättömän mittaista porttaria ei saa antaa vaikka törttöilis mitä.
No sattuneesta syystä tiedän porttikielloista aika paljon... On nimittäin tuttuja ollut vuosia tällaisella alalla...

Ja kyllähän niillä aika pitkälti voi säädellä vittupäitä pois asiakaskunnasta. Onneksi.

Moneenks paikkaan itse olet jo hankkinut porttarin? Vai oletko sellainen joka määkii vaan täällä mutta muualla on vaiti - ei fiksuuttaan, vaan koska pelottaa?

mammat ei tajuu
No sattuneesta syystä tiedän porttikielloista aika paljon... On nimittäin tuttuja ollut vuosia tällaisella alalla...

Ja kyllähän niillä aika pitkälti voi säädellä vittupäitä pois asiakaskunnasta. Onneksi.

Moneenks paikkaan itse olet jo hankkinut porttarin? Vai oletko sellainen joka määkii vaan täällä mutta muualla on vaiti - ei fiksuuttaan, vaan koska pelottaa?
onko susta fiksuutta rellestää niin että saa porttarin? Mielenkiintoinen ajatus, kerrotko miten päädyit tähän? Ja kiitos kysymästä, osaan kyllä ilmaista mielipiteeni tosielämässäkin, mutta ei mun silti tarvii heittäytyä idiootiksi.

hyvä lappu
Ok lappu minustakin. Yleensä myymälävarkaat on tosi nuoria tai mustalaisia, joten saa niitä vähän pelotellakin, tuskin tuntevat lain kiemuroita joten pelottelu voi osua ihan nappiin.

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785329]Miksi sitten teet niin täällä?[/QUOTE]

seura tekee kaltaisekseen? :D käsittääkseni mulla on kuitenkin ollut tässä koko ajan perustelut argumenteilleni kun taas toiset vaan mäkisee eipä-eipä ja kyselee että miks.

mammat ei tajuu
Siten en sanonut. Opettele lukemaan tai hidasta vähän tota ryyppäämistä...
eikö sun tee pahaa kirjottaa noin ala-arvoisia kommentteja? Kyllähän sä juuri niin kirjoitit, "Moneenks paikkaan itse olet jo hankkinut porttarin? Vai oletko sellainen joka määkii vaan täällä mutta muualla on vaiti - ei fiksuuttaan, vaan koska pelottaa?" suoraan lainattuna omasta kirjoituksestas. Ja kiitos vaan, mä en tiiä kuinka paljon vähemmän vielä oitäs juoda kun en oo tänä vuonna ottanut pisaraakaan alkoholia. Viimeksi join jouluna lasin viiniä. :)

"Vieras"
Eihän niitä saa jos jos varastettu tavara on myyntikelpoinen ja poliisi tulee vaan paikalle ja sakottaa varasta. Asiahan jää siihen. Silti on kaikki kulut jotka jää sitten kaupan maksettavaksi.
Näinhän siinä käy. Eikä sillä kauppiaalla ole tässä kohtaa oikeutta vaatia siltä varkaalta 500€:tä käteen sen poliisien antaman sakkolapun lisäksi. Jos kauppias haluaa rahnaa varkaalta, niin sitten varas haastetaan oikeuteen näpistyksestä ja siinä kohtaa se yleinsä tulee sen verran kalliiks, että kauppa suosiolla jättää sen tekemättä.
Kaikista "ostoksista" pitää saada kuitti. Minkäslaisen kuitin kauppias tästä raapustaa? Varkauden yritys, summa 500,00, mikäs tälläisen varkauden ALV muutes on? Pitäähän valtionkin saada osuus noin suuresta summasta. :D

• Tykkää
Reactions: Kuperkeikka
mammat ei tajuu
[QUOTE="Vieras";25785467]Näinhän siinä käy. Eikä sillä kauppiaalla ole tässä kohtaa oikeutta vaatia siltä varkaalta 500€:tä käteen sen poliisien antaman sakkolapun lisäksi. Jos kauppias haluaa rahnaa varkaalta, niin sitten varas haastetaan oikeuteen näpistyksestä ja siinä kohtaa se yleinsä tulee sen verran kalliiks, että kauppa suosiolla jättää sen tekemättä.
Kaikista "ostoksista" pitää saada kuitti. Minkäslaisen kuitin kauppias tästä raapustaa? Varkauden yritys, summa 500,00, mikäs tälläisen varkauden ALV muutes on? Pitäähän valtionkin saada osuus noin suuresta summasta. :D[/QUOTE]

sori mut turha yritys, tässä ketjussa ei päde järkevät perustelut, vaan pitää kilahdella, haukkua ja epäillä vastapuolta juopoksi myymälävarkaaksi. :D

Yhteistyössä