Tuosta "saikuttelubuumista" iltapäivälehdissä.

Lex
Omat sairauslomat on nautittu ihan todellisen tilan mukaan, roppakaupalla olen ollut pois myös lapsen sairastaessa.

Ei siis turhaa saigonia =)

Meillä on töissä lupa olla pois omalla ilmoituksella max 3 päivää, ja minusta tuntuu että se päin vastoin nostaa sitä pois jäämisen kynnystä.

Olikohan se viime lokakuussa kun olin 2 päivää saikulla, joku mikä lie, kuumetta ja karsee olo. Sitä ennen viime vuoden tammikuussa sterilisaatiopäivän oli saikkua. Sitä ennen... Olikohan se joskus vuonna 2008 kun olin flunssan takia 3 päivää. Ja ei, en ole niin korvaamaton että sairaana menisin töihin. Oon vaan tällänen liikuntaa harrastamaton, epäterveelliseseti syövä terve ihminen :D

Olikohan se viime lokakuussa kun olin 2 päivää saikulla, joku mikä lie, kuumetta ja karsee olo. Sitä ennen viime vuoden tammikuussa sterilisaatiopäivän oli saikkua. Sitä ennen... Olikohan se joskus vuonna 2008 kun olin flunssan takia 3 päivää. Ja ei, en ole niin korvaamaton että sairaana menisin töihin. Oon vaan tällänen liikuntaa harrastamaton, epäterveelliseseti syövä terve ihminen :D
Minulla on liki samanlainen sairaushistoria mitä nyt lasten takia jonkun kerran ollut pois. Mutta nyt pidänkin sitten parin kymmen vuoden saikut kerralla! :O

Tunnustan teininä saikuttaneeni paljon juomisen vuoks kun ei jaksanut mennä töihin ja onneksi siitä seurasi potkut :) Nyt aikuistuneena en jää saikulle kovin helposti ja miehen on ollut helpompi jäädä muutenkin työpaikaltaan pois tarvittaessa. Itse olen myymäläpäällikkönä ja koen et se on todella mun vastuulla et asiat toimii ja haluan taata omistajalle huoletonta oloa kun kerran siitä mulle maksaa. Kyllä siitä sit on kiitostakin saanut. Nyt raskausaikana oon joutunut oleen saikulla ja aluksi oli tosi huono oma tunto mut kun pääsi yli siitä niin ihan ok tää parin kuukauden saikku on ollut. Toivottavasti ei silti tartte enää tallasia pitää ja saan palata hommaani takasin ja hoitaa sen hyvin kuten tähänkin asti.

Voin kertoa, että kyllä mua inhottaa kuunnella työkavereiden niiskutusta ja köhimistä. Siitä seuraa kuitenkin se, että mäkin saan sen flunssan. Lisäksi täytyy sanoa, että tälläisessä "aivo"-työssä kyllä työn laatu kärsii siitä, että pää on täynnä räkää, joten miksi ihmeessä mennä tosiaan tartuttamaan muut ja teet vielä hommat pariin kertaan. Tietty jos työssä ei tartte ajatella mitään, vaan tehdä tehdä monotonista työtä, niin asenne voi olla eri. Kyllä mäkin flunssassa pystyn tiskikoneen täyttämään :)

Mä jään flunssassa kotiin. Vaihtelevasti teen etätöitä tai olen reilusti sairaana. Kyllä valitettavasti olen ollut ainakin 4 kertaa saikulla vuoden aikana. Eikä muuten auta hyvät kolesteroliarvot, liikunnan harrastaminen useamman kerran viikossa ja rehujen syöminen. Kävin muuten saikulla kaupassa, kun tarvittiin ruokaa. Mies oli sairaampi kuin minä.

Yhteistyössä