IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Täällä virallisen testipäivän aamun tulos on edelleen nega joten en usko että jatko testeiluihin on edes tarvetta. Joten jään odottelemaan seuraavia kuukautisia ja seuraava pas tapahtuukin jo Maaliskuussa.:wave:
 
Voi simpli :/ :hug:

ON: punktio takana. Saatiin 7 solua, ei siis mikään järisyttävän suuri saalis mutta kuitenkin enemmän kuin odotin. Nyt vaan jännätään, hedelmöittyykö niistä mikään. Vähän apein ja pessimistisin mielin olen jostain syystä..
 
HaaveissaToinen: Todella ikävä kuulla, et teillä kävi niin ikävästi. Toiveet varmasti nousi korkealle plussatestin jälkeen. Sit se viedään pois, julmaa.. Tsemppiä PAS:in odotteluun!
Sannamary: Voimia jatkoon!
Guess82, Oioi, voisinpa melkeen vaihtaa olinpaikkaa sun kans just nyt :) Ihana ku ootte päässy vähän akkuja lataamaan uutta hoitoa varten. Nyt peukut pystyyn, et IVF tuottaa tulosta. :)
simpli: :hug:
Scarleth: Toivotaan, että laatu olisi sitäkin korkeampi. :) Useinhan suuri määrä voi tarkottaa heikompaa laatua.. Onko sulla perjantaina siirto?
ON: Niin kuin joku aiemmin sanoikin, niin tämä on yhtä vuoristorataa koko homma. Kauheinta on odottaminen ja epätietoisuus kun ei tiedä tulevasta. Oon nyt muutaman päivän ollu hieman takavasemmalla tämän epäselvän tilanteen vuoksi. Kertauksena siis, eli ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta saatiin elämäni ensimmäinen plussa testiin 3.2. 16.2 oli ultra, jossa selvis, että kesken on mennyt. Lääkärikään ei osannut sanoa tarkkaan, että mitä siellä ultrassa näky. Kohdussa oli ”jotain”, mutta ei selkeää alkiota näkynyt. Nyt on seurattu hcg:tä 1,5 viikkoa. Kaks ekaa kertaa arvo oli about 500, mut eilen se oli kohonnut 700. Alhanen se on edelleen, mut kumma kun se on kohonnut. Tänään lääkäri soitti, ja sanoi että täytyy vielä huomenna ottaa uusi arvo. Epäili kohdunulkoista.. Voi ku mä niin toivoin, et se olis ”vaan” menny kesken ja tullut itsekseen ulos. Tämä odottaminen ja odottaminen on niin piinaavaa.. Aiemmin oli puhetta jaksamisesta. Mun kohdalla hoidot on vieny voimia.. Töissä just jaksanu käydä ja se varmaan osaltaan vaikutti alakuloiseen oloon, kun en päässyt oikeen liikkumaan kipeän olon vuoksi. Nyt pikkuhiljaa taas päässy palailemaan liikunnan pariin ja sen avulla saan purettua pahimmat agret ulos. :) Oloa ei helpota yhtään ympärillä sikiävät ystävät. Jatkuvasti kuulee uusista vauvauutisista. Kyl mä onneksi vielä osaan olla heidän puolestaan iloinen ja onnellinenkin, mutta joka uutinen luo itselleni lisää painetta, että eikö meidän vuoro ole koskaan.. No mut toivotaan et huomenna oon taas viisaampi ja saadaan tälle tilanteelle joku päätös.

Tsemppiä piinailijoille!!
 
Valoa, joo perjantaina pitäisi olla siirto. Tuon varaan tässä nyt kaiken toivoni laitan, että suht vähäisistä soluista mahdollisimman moni olisi hyvälaatuinen. Aika mutkikas on tuo omakin tilanteesi :/ Toivotaan nyt että asiat menevät tavalla tai toisella parhain päin!
 
Guess: Onnea uudelle kierrokselle ja hoitoihin :)

Scarleth: Pidetään peukkuja että tulisi useampi hedelmöittyy, mutta yksikin riittää ;)

Valoa: Inhottava tilanne, voi kun nyt pian selviäisi ja pääsisitte tilanteessa eteenpäin. Onko Hcg kuitenkin niin alhainen ettei se voi normaaliraskaus olla? Onko se mahdollisuus poissuljettu? Joka tapauksessa ihan hirmuisesti voimia tilanteeseen ja toivotaan että asia etenee.

Simpli: :( Onneksi pääsette seuraavassa kierrossa uuteen PASsiin. :hug:

On: Tänään siis virallinen testipäivä, mutta eipä tarvinnut testiä edes tuhlata kun kp 1 pärähti mittariin.. Soitin polille ja nyt yksi kierto väliä ja sitten uusi PAS, eli joskus huhtikuun puolella.
Ihan hirmuisesti tsemppiä hoitoihin teille jokaiselle =)
 
Ellix, kiitos tsemppauksesta :) Noinhan se on, että yksikin hyvä riittää. Kun nyt saatais edes pari, joko kerralla siirrettäväksi tai toinen pakkaseen (jos nyt sitten edes yhtä pakastavatkaan). Ensi yönä en varmaan nuku silmäystäkään kun jännitän sitä aamuista soittoa klinikalta. Olen niin varma, että kaikki menee ihan pieleen ja siirtoa ei tule. Mutta toisaalta; eilen olin ihan paniikissa myöskin ja varma, että yhtään solua ei löydy - ehkäpä siis ei pitäisi olla kuitenkaan niin pessimisti :)
 
Heippa kaikille piiiiiiiitkästä aikaa!

Meillähän kävi niin että tuoresiirto meni loppu vuodesta mönkään. Kaksi PASsia meni samaan osoitteeseen. Kolmas ja viimeinen PAS oli tänä aamuna VAHVA PLUSSA!!!

Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin :heart:
Maltoin tehdä sen 3 päivää virallisen testipäivän jälkeen....

Tätä tulosta on nyt testattu, hoidettu ja odotettu liki 10 vuotta...
Epätodellinen olotila.
Ultra on 20.3. joten silloin kuullaan varmasti.

Vieläkään ei uskalla oikein tuulettaa, mutta sellainen pieni toivon kipuna kasvaa koko ajan =)

Kerron kuulumisia taas kun ehdin. Haleja ja jaksamista kaikille :heart:
 
Valoa, huhhuh mikä piinaava tilanne! :( Itse olisin jo varmaan tullut hulluksi. Toivottavasti ei ole kohdunulkoinen kuitenkaan... Tulethan kertomaan uutisia, kun tiedät lisää!

Ellix, tsemppiä jatkoon myös sinulle! :hug:

Mukavaa lomailua Guess82, ja onnea jo etukäteen uuteen IVF-kierrokseen...! =)

Ja tsemppiä Scarlethille - tuo on kyllä piinaava vaihe, kun tuntuu että on vielä niin paljon sellaista mikä voi mennä pieleen. Onneksi saitte kuitenkin mukavan saaliin munasoluja, tuplasti melkein sen mitä meille tuli. Nyt vaan toivotaan, että niistä lähtee kehittymään oikein hienoja alkioita...! =)
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 1.IVF ............... helmi/maaliskuu
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
sintti -79 ............ 1.IVF ............... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS........... keväällä



Piinailijat:
simpli...............1.ICSI 1.PAS.........29.2.2012
neulatyyny.......... 2.IVF .................7.3.2012
sintti -79 ............1.IVF.................12.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Onko kenellekään tehty kromosomi- ja/tai vasta-ainetutkimusta? Entä miehelle dna:n pilkkoutumistutkimusta? Mietin vain, että jos ei niistä löydy mitään poikkeavaa, jatketaanko samaa pään seinään hakkaamista kuitenkin ja ollaan selittämättömiä?
 
valoa ja Ellix :hug: Voimia!

Scarleth
Tsemppiä huomiseen!

Felinae Onneksi olkoon!!! :) Oikein tarraavaisia tarrasukkia!

sintti-79
Kuinka sulla piinapäivät sujuu?

yrittäjä83 Tseppiä siirtoon :)

(.) Täällä pp8 ja vilunväristykset ja paha olo vaan jatkuu...mutta samoin ollut ennenkin...kiitos lugeystäväisten. Ainoa poikkeava juttu eilen oli kun tuli verenmaku suuhun, mutta varmaan johtui kun suu ja sieraimet on kuivat ku sahara. Piiiiiinaavan pitkiä on päivät. Ensin odottaa kuin kuuta nousevaa testipäivää...nyt alkaa pelottaa että taasko tömistään alas pilvilinnoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Felinae
Felinaelle rutkasti onnea!!! :flower: Mahtava homma kerrassaan.

hanki; mulle on tehty joskus vuosia sitten kromosomitutkimus ja nyt alkuvuodesta keskenmenon jälkeen hyytymistekijätutkimus, vasta-aineita ei muistaakseni ole missään välissä tutkittu. Näistä ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Mulla on nyt kyllä sen verran lyhyt hoitohistoria vielä, että en oikein ole osannut odottaakaan mitään lisätutkimuksia enkä koe että tässä vielä hakattaisiin päätä samoihin kiviin. Selittämättömiä siis ollaan muttei kai virallisen määritelmän mukaan "lapsettomia", koska yritystä vajaat puol vuotta takana. Molemmilla vaan sen verran historiaa aiheen tiimoilta, että lähdettiin hoitoihin heti.

Sitten omaa napaa.... eilisessä punktiossa saadusta 7 solusta vain kolme oli kypsiä. Siis v***u, KOLME!!!! :stick: :mad: No, hyvät uutiset oli ne, että noista kolmesta kaksi oli hedelmöittynyt. Hedelmöittymisprosentti siis loppuviimeksi ihan hyvä, vaikka saaduista soluista hävikki olikin melkoinen. Halusin myös biologin langan päähän ja ihmeekseni hän oli tosi positiivinen ja optimistinen (itsehän olen ihan vakuuttunut, että mitään siirrettävää ei huomenna ole). Kuulemma, kun kaksi hyvää solua on saatu tähän vaiheeseen, on jo niin monta kriittistä vaihetta ohitettu, että hän ei kuulemma näe mitään syytä hermoilla huomisen tiimoilta. Mutta joo, mulla vaan on huonoa tuuria riittänyt enemmän kuin tarpeeksi, en keksi miksi se yhtäkkiä olisi loppunut eli aika masentuneissa tunnelmissa täällä mennään :headwall: Piti ihan lukea lohduttelut, jotka ihan itse kirjoitin Sintille pari päivää sitten: "eihän se määrä, vaan laatu!! Jos meillä saadaan yksikin hyvänlaatuinen alkio, niin olen tyytyväinen." Hehe :) Voihan tietysti niinkin huono tuuri käydä että noista kahdesta ei kumpikaan lähde jakaantumaan, muttamutta... voiko se tuuri nyt aina NIIN huono olla... Äh.
 
Meillä on kaksi ivf:ää takana. Ekasta ei jäänyt pakastimeen mitään, jonkinlainen kiinnittymisyritys kuitenkin tuoresiirrosta ja toisesta tuoresiirrosta puhdas nega ja pakastimeen kaksi alkiota, joista kumpikaan ei sitten selvinnyt pas:iin asti. Nyt tehdään noita kokeita ennen kolmatta kierrosta, joka on ajakohtainen huhti- toukokuussa. Eihän meilläkään siis pitkä hoitohistoria ole, mutta pahinta ehkä juuri se, ettei lapsettomuuteen ole mitään järkevää syytä.
 
Felinae: Loistavia uutisia, onnea :) Ihanaa kun joku saa PASsista plussaa, jotenkin tuntuu että siinä on aika alhainen onnistumisprosentti!

neulatyyny ja Sintti: Tsemppiä piinapäiviin!!

Scarleth: Voi sun tunteiden vuoristorataa, mutta se on varmasti meille kaikille tuttua. Nyt huomiseen asti vielä, yritä jaksaa =)
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Pitää minunkin nyt vihdoin ja viimein liittyä tähän ketjuun. Tämä odottaminen on niin piinaavaa. Meillä on 1. IVF-hoito menossa. Lapsettomuuden syynä endometrioosi, joka tuli ilmi viime syksynä. Ensin pistin 3kk:n ajan GnRH-agonistia kerran kuussa sammuttaakseni endometrioosin ja samalla oman hormonituotantoni. Kärsin nuo kuukaudet tuskallisista vaihdevuosioireista ja nyt helmikuussa päästiin vihdoin aloittamaan hoidot pitkän kaavan mukaisesti. Punktio oli maanantaina. Hoito lähti hyvin käyntiin ja munasarjat toipuvat odotettua paremmin pitkästä jarrusta huolimatta. Saatiin kehittymään yli 30 follikkelia. Mutta.. munasoluja tuli vain 9 ja niistä 4 oli raakoja ja vain kolme hedelmöittyi. Yksi hyvä alkio ja 2 muuta menevät tod. näk. roskiin. Kaiken odotuksen ja kuukausia jatkuneen hormonihirviö olon jälkeen tämä on saalis.. Ja syynä on Pregnyl-injektio, joka jostakin syystä ei kypsyttänyt munasoluja kunnolla. Lääkäri sanoi että jostakin syystä samoihin aikoihin melkein kaikilla pareilla on ollut samaa ongelmaa...
No yksi alkio kuitenkin saatiin ja se siirrettin eilen, mutta olo on vain täysin epätoivoinen.. Ajatuskin siitä, että koko rumba joudutaan aloittamaan alusta saa minut murtumaan. Mistä te vastaavassa tilanteessa olevat löydätte sen positiivisuuden?
 
Tervetuloa helmi! Me mennään aika samassa aikataulussa; mulla oli punktio eilen ja nyt jännäilen, onko sen huonosta saaliista huomenna mitään siirrettävää. Itse olin aamulla ihan maani myynyt, kun kuulin että vain kaksi munasolua on hedelmöittynyt. Tiedä sitten jakautuuko niistä kunnolla kumpikaan :/ Jotenkin tässä kuitenkin olen päivän mittaan löytänyt positiivisuuden, kun olen monestakin suusta kuullut, etteihän onnistumiseen tosiaan tarvita kuin yksi hyvä alkio. Ja senhän sinä olet jo kyytiin saanut! :) Itse olen ihan iloinen, jos päästään edes samaan. Ymmärrän kyllä harmisi siitä, ettei mitään jäänyt pakkaseen. Mulla itselläni oli lyhyt kaava ja lääkitys oli niin helppo, etten sinällään osaa harmitella sitä jos saman joutuu tekemään uudelleen. Mua harmittaa enemmän rahanmeno, jos se oli ihan turhaa (no onneksi meille on piakkoin tulossa aika julkiselle, jossa päästään sitten jatkamaan vähän kevyemmin kustannuksin).
Ekan IVF:n jälkeen varmaan kannattaa yrittää repiä positiivisuutta siitä, jos ylipäätään jotain saadaan hedelmöittymään. Mua hoitavan klinikan biologin mukaan siinä on jo niin monta mahdollista ongelmakohtaa ohitettu, että alkaa jo näyttää hyvältä :) Eka kerrallahan lääkitys on kai vähän semmoista kokeilemista - jos nyt ei mennyt ihan parhaalla tavalla, niin ensi kerralla sitä sitten osataan säätää johonkin päin. Käsittääkseni hoitovaihtoehtojakin on useita - jos sulla ei nyt tässä kierrossa tärppää, niin tuskin sentään joudut koko kolmen kuukauden rumbaa uudelleen? Itse kun tässä panikoin tuleeko huomista siirtoa laisinkaan, niin mun mielestä sulla on ihan hyvin pullat uunissa, kun yksi alkio on päästy siirtämään :) Toivottavasti olet piristynyt jo vähäsen!!

Ellix, kiitos tsempistä! Melkoista vuoristorataa tosiaan on. Mutta niinkuin näkyy niin olen jo vähän paremmalla mielellä :) Uskon lujaa siihen, että jotain siirrettävää aamulla on!! Olen piristänyt itseäni viettämällä sairaslomapäivää, käymällä kuitenkin kevyesti kuntosalilla ja hakenut itselleni pari hyvää kirjaa sekä pussillisen irtokarkkia illaksi. Plus vuodattanut pelkoni vertaistuen niskaan niin täällä kuin elävässä elämässä - se on se paras apu!
 
Olen jo tammikuusta seuraillut taustalla, mutta uskallaudun nyt mukaan, jos huolitte?

Ensinnäkin kovasti tsemppiä ja voimia kaikille,tää on niin epäreilua!

Meillä on taustana selittämätön lapsettomuus, aloitettu hoidot aikoinaan 2004 ja lottovoitto eli kohta 5v poika syntyi 2007 pistos+IU hoidoilla. Uudelleen hoitoihin hakeuduttiin melkein 2 vuotta sitten ja nyt takana naistenklinikalla 5 IU:ta ja tammikuussa oli ensimmäinen IVF,josta tuoresiirto oli 20.1. Siitä seurasi 8.2.plussa, mutta kahden päivän päästä alkoi vuoto, jota enemmän tai vähemmän tähän päivään saakka, jolloin ultrassa todettiin tuulimuna. Nyt cytotecit juuri laitoin ja odotellaan supistelun ja reilumman vuodon alkamista. Toivoin niin että olisi tyhjentynyt itsestään. Mutta ei auta.

Meillä on 1 kaksipäiväinen top alkio ja 5 kolmipäiväistä pakkasessa, tosin kahdessa oljessa, toisessa 2 ja toisessa 3. eli toivoa on! Mulla on kontrolliultra 29.3. ja siitä suunnitellaan sitten PAS joskus keväällä.

Toivotaan kovasti plussatuulia tänne!
 
Ja syynä on Pregnyl-injektio, joka jostakin syystä ei kypsyttänyt munasoluja kunnolla. Lääkäri sanoi että jostakin syystä samoihin aikoihin melkein kaikilla pareilla on ollut samaa ongelmaa...
helmi; mua jäi vähän askarruttamaan tämä. Saitko mitään tarkennusta lääkäriltäsi, että mitä hän tällä ajoi takaa? Ootteko hoidoissa yksityisellä vai julkisella?

Ellielle myöskin tervetuloa! Ja pahoittelut menetyksesi johdosta :hug: Olen itsekin heilunut tässä ketjussa vasta hyvin vähän aikaa, mutta mun mielestä täällä on tosi hyvä meininki ja sitä kaivattua vertaistukea tarjolla :)
 
Heips kaikille!

Mulla paha endometrioosi ja sen vuoksi aloitettiin IVF hoidot tammikuussa. Taustalle laitettiin Procren injektio, Gone-F kasvatukseen ja keltarauhashormonina Lutinus. Munasoluja saatiin kerättyä 10, joista viisi oli raakoja. Viidestä jäljelle jääneestä 4 hedelmöittyi mutta vain yhdestä tuli vahva alkio. Yhtään alkiota emme siis saaneet pakastukseen. Alkion siirto mulle tehtiin 2 vk sitten ja tänään kävin verikokeessa, josta postiivinen tulos mutta hcg alhainen eli 49. Viikon päästä tehdään uusi verikoe. Nyt siis jännitän onko kyseessä keskenmeno, kohdun ulkoinen raskaus/tuulimuna vai erittäin pienellä todennäköisyydellä alkion myöhäinen kiinnittyminen..

Toivotan kaikille onnea ja kärsivällisyyttä! =) Olen hengessä mukana! =)
 

Yhteistyössä