IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Voi ei, HaaveissaToinen :hug: Varmaan aika kamala olo sulla juuri nyt :( Koita jaksaa. Se on hyvä, jos PAS tapahtuu heti tähän kiertoon - etpähän ainakaan joudu odottelemaan, ja se vie ajatuksia pois tästä epäonnistumisesta. Vaikkei tämä nyt lohdutakaan, niin yritä muistaa että onnistuminen on oletettavasti meillä kaikilla ennemmin tai myöhemmin edessä!
 
Haaveissa Toinen: Voimia ja pahoitteluni :hug:

Tänään on taas tuntemukset sellaiset että pskt, että oireet on olleet korvien välissä sillä nyt ei ole mitään muuta kuin ketutus enää jäljellä. Tuntuu niin turhalle edes testailla enää.
 
HaaveissaToinen> Voi rähmän käpälä... Mutta joskus jostain lueskelin että tollanen "viisarin värähtäminen" vois auttaa seuraavassa kierrossa onnistumiseen... Luottakaamme siis tuohon urbaaniin legendaan! Tsemppiä tulevaan!!! (jahka ensin toipuu tuosta ketutuksen ahdingosta jonka moinen pieni lupaus laukaisee :( )

Mun kroppa jatkaa ihmetysten luomistaan... Eli normisti on AINA siis oikeesti monta vuotta ollu ovis kp18 ja nyt tän ekan ivf kierroksen jälkeen on alkanu plussat pärisee jo kp 11-12 Näin oli nää kolme kiertoa ja nyt kun aattelin että ei voi enää käydä moinen flaksi.. (eikä uskonut hoitajakaan) niin pyh... tänään tuli ovisplussa!! Kontrolliultrakin oli sovittu vasta keskiviikkoon mutta se on kin nyt sitten se siirtopäivä melko varmasti!!! VIHDOIN ETEENPÄIN tässäkin osoitteessa...
 
Voi helvetti. NIinkuin mä perjantaina innoissani hihkuin täällä ultratuloksia.... tän päivän ultran jälkeen sitten vähän eri fiilikset. Siis tilanne oli vaiheeseen nähden ihan hyvä, MUTTA se alkupäivien nopea kasvuvauhti ei ole laisinkaan jatkunut, ja keskiviikkoon aikaistettu punktio mitä todennäköisimmin palautuu takas perjantaihin. Nyt olen sitten ihan paniikissa, että mahtavatko nuo rakkulat tuosta enää kasvaakaan.... no olihan siellä nyt isoimmat kasvaneet ja limakalvo oli kasvanut pari milliä. Mutta siis munarakkulat ei olleet kasvaneet läheskään sitä 1.5 - 2 mm / päivä - vauhtia. Lääkäri kyllä sanoi, että se alun vauhti on ollut niin nopea, että hän ei olisi uskonut sitä ihan todelliseksi (tuon ekan ultran teki eri lääkäri, jolla ei varsinaisesti kokemusta lapsettomuushoidoista....) ja että nyt hänestä tilanne näyttää siltä, kuin sen tässä vaiheessa pitäiskin näyttää. Vituttaa vaan ihan suunnattomasti niinkin typerästä syystä, että perjantainen punktio on ihan mahdottoman hankala järjestää, en saa mitään kyytiä klinikalta kotiin kun mies joutuu jatkamaan heti omille työreissuilleen ja matkaa siis toistasataa kilsaa kodin ja klinikan välillä. Ja perjantai olisi ollut sellainen päivä, että munkin olis IHAN PAKKO olla töissä. VITTU, miksi tässä pitää AINA jotain mennä pieleen? Miksei MIKÄÄN asia voi koskaan edetä helpoimmalla tavalla??? Vedän kohta ranteet auki - en jaksais yhtään vastoinkäymisiä, pieniäkään.

Ja sorry tämä turha valitus, tiedän että täällä on ihmisillä oikeitakin ketutuksen aiheita. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Scarlet> Tuskinpa olisit kuitenkaan ollut perjantaina töissä kun olis ollu sulla siirtopäivä luultavasti silloin... ;) Muutenkin se on saikkua ja ainakin minulla tuli ihan tarpeeseen se lepo kun aloin juurikin sinä päivänä turpoomaan niin että kylkiä ahdisti.

Sinähän tarvitset koko päivän ja seuraavan yön jatkuvaa valvontaa... Toivottavasti saat jonkun kaverin. Minulla oli varasuunnitelmana äitini jos mies ei olis päässyt millään mua vahtimaan. (ei olla kauheen lämpimissä väleissä mutta auttaa just tämmösiin ongelmiin jos jaksaa kuunnella sen juttuja)
 
Yrittäjä, kiitos rauhoittavasta vastauksesta :) Ja nyt täällä kävi sellainen käänne, että kun klinikalta soittelivat jatkoa, niin lääkäri oli joka tapauksessa päätynyt tekemään punktion keskiviikkona :O Nyt mua tietysti jännittää, että miksi näin ja ehtiikö siellä sitten mitään soluja kypsyä siihen mennessä :/ Juttelin lääkärin kanssa pitkään ja se varmaan jo ajatteli, että en luota heidän osaamiseensa kun jankkasin ja jankkasin tuota asiaa... mä en vaan ymmärrä, kun aina inssien yhteydessä toisteltiin, että follikkelien pitäs olla 20 mm luokkaa. Ja nyt sitten oli isoin 18 mm, sitten joukko 13-15 -millisiä, jotka musta kuulostaa ihan liian pieniltä ollakseen keskiviikkona kypsiä. Lääkäri selitti jotain, että vielä ne ehtii pari päivää kasvaa ja sitten viljelymaljassa vielä kypsyvät vähän, mutta tää nyt ei vaan sovi mun logiikkaan - hehe, joo en ole lääkäri mutta kuitenkin... ja kun kasvuvauhti perjantaista tähän päivään oli ollut aika hidas, niin miten ne nyt parissa päivässä tuosta sitten enää hirveesti kasvaisivatkaan?? Nyt voisi joku viisaampi rauhoittaa mun mieltä, jos siis jollakulla on kokemusta tästä että näin pienillä follikkeleilla lähdetään punktiota tekemään? Äh, me ollaan kuitenkin yksityisellä klinikalla jossa osaamisen pitäis kai olla tämän maan kärkeä, joten onkohan tää nyt ihan tyhmää olla näin huolissaan?
 
Scarleth: Mulla on aina ollut niin että kun isoimmat follit on olleet 17mm on punktio sovittu siitä hetkestäkahden päivän päähän. Olin edelluisessä hoidossa tosi skeptinen kun vikassa kontrollissa oli isoimmat sen 17mm ja niitä oli todella vähän ja loput olivatkin vain n.12-13mm, ajattelin että niistä nyt ainakaan ei saada mitään. TOISIN kävi, noista pienimmistäkin oli saatu kypsä solu, ne olivat ehtineet kasvaa n.3-4mm kahdessa vikassa päivässä ja solu oli kuin olikin kypsynyt. Sehän on sitten toki eri tarina jos kypsä solu ei hedelmöitykään mutta stimulaatio on ainakin mennyt oikein, jos solu on vaan kypsä. Tsemppiä punktioon!!=)
 
jensar, kiitos.... :heart: Huojensit just mun mieltä aika tavalla! Mullahan oli siis isoin folli nyt 2 pv ennen punktiota 18 mm, ja sitten oli yli kymmenen kappaletta 13-15 -millisiä. Eli jos sullakin on noin pienistä ehtinyt kasvaa kypsä solu punktiopäivään mennessä, niin ehkä mäkin sitten turhaan epäilen! Kai nyt pitää sitten vaan uskoa, että hyvin se menee tälläkin aikataululla jos ylipäätään on mennäkseen. Plääh. Hirveetä vuoristorataa tämä touhu, siis noin niinkuin henkisesti!
 
Kiitos kaikille :heart:
Soitin polille aamulla ja kerroin tilanteen. PAS edelleen suunnitelmissa. Menen kuitenkin viikon päästä veritestiin, että nähdään hcg. Mikäli se negatiivinen, niinkuin luulen, niin sitten viikon päästä pe ultra ja PAS, kunhan ovis tulee..toivottavasti tällä kertaa ajoissa...eli pitkä matka siihenkin... Mutta tosiaan jotain positiivista, luomusti raskautuminen ei ihan täysi mahdottomuus... vaikkakin ehkäisytöntä elämää kaiken kaikkiaan 7 vuotta, eikä koskaan aiemmin luomutärppiä...

Scarleth : Paljon tsemppiä punktioon :hug:

Yrittäjä83 : Onnea siirtoon =)
 
Hei!
Simpli: Testailin jollain liuskoilla jotka oli erittäin herkkiä ja tein vielä tänäänkin, mutta ei loista kuin yksi viiva joten hanskat on lyöty tiskiin tän kierron osalta :/ Tarvii vielä keskiviikkona testata ja muistaaksni ne pitää meillä PASienkin välissä yhden välikierron eli seuraava pas jos alkiot selviää on sitten huhtikuussa.
Haaveissa toinen: Toi on kyllä niin ikävin tilanne kun ensin annetaan toivoa ja sitten ne romutetaan heti. Mutta toivottavasti pääsette PASiin nyt.
Scarlethille peukkuja että tulee hyvä saalis ja hyviä alkioita!! Tsemiä punktioon!
Ja Yrittäjälle tsemiä siirtoon! :)
 
Sannamary tulee pikaisesti kertomaan omia kuulumisia...
Eli tässä ollaan jo pidempään eletty jännityksessä kun oon juossut noissa hcg-näytteissä. Viimeisin arvo oli jo 1500. Tänään oli sitten ultra ja kurkattiin mitä siellä sitten on. No ei siellä ollut kun tuulimuna :( . Tässä odotellaan sitten tällä hetkellä cytotec:in vaikutusta jonka olis pitänyt alkaa jo jonkin aikaa sitten... Eli mitähän tästä nyt vielä seuraa? Ei mennyt siis kovinkaan hienosti tämä ivf-hoito.
Täällä yritetään kasata itseään ja päästä taas jaloilleen ja suunnata uusia hoitoja kohti. Tosin tässä nyt menee hetki ennen kun kroppa on taas ns "normaalissa" kunnossa... Kiitos kaikille mukana olijoille. Tämä tyyppi poistuu nyt takavasemmalle hetkeksi :(
 
Voi ei, sannamary! Oon tässä pinossa vielä niin uusi tulokas, ettei teidän hoitohistoria ole tuttu, mutta tuollaisia uutisia ei kyllä toivoisi kenellekään! :'( Kovasti voimia jatkoon, on varmasti todella vaikea tilanne. :hug:

Kurjia uutisia sullakin, HaaveissaToinen! :( Mutta ehkä jotain laihaa lohtua saa tuosta kiinnittymisyrityksestäkin... vaikka kovasti paljon enemmän olisin tietysti toivonut teille ihan pysyvää plussaa. Toivottavasti pääsette pian PASsiin - ja toivottavasti myös se edellä mainittu urbaani legenda pitää paikkansa ja saatte ensi kiertoon paremmat mahdollisuudet.

Tsemppiä myös Ellixille ja simplille... :(

Vähän alavireisissä merkeissä näköjään mennään... Meillä oli tänään siirto, ja arvailuni osuivat aika hyvin oikeaan, eli saaliiksi saaduista neljästä munasolusta ainoastaan yksi oli hedelmöittynyt. Tosin se ainokainen alkio oli kuulemma hyvälaatuinen, ja sen sainkin sitten matkaan. Nyt ei auta muu kuin toivoa, että kävisi hyvä tuuri... Olen toki tyytyväinen, että saatiin edes tuo yksi alkio, mutta toiveet olivat tämän hoitokierron suhteen kyllä vähän korkeammalla. Kuulemma vaste oli mulla niin "epätasainen" (mitä se sitten tarkoittaakin), että jos tästä siirrosta ei tule plussaa, seuraava IVF tehdään luultavasti pitkän kaavan mukaan. Eli edessä on rankempi lääkitys ja rankemmat sivuvaikutukset...

Mistä muuten johtunee, mutta meille on koko IVF:n ajan annettu aika vähän numerotietoja ultra- ja labratuloksista... Mulle ei missään vaiheessa kerrottu esim. follien lukumäärää tai kokoa (jotain kurkin itse monitorista käydessäni seurantaultrassa), miehen simppatuloksista ei sanottu punktion yhteydessä mitään muuta kuin että ei tarvitse tehdä ICSIä, ja nyt kun kävin siirrossa sanottiin vain että yksi hedelmöittyi - ei mitään mainintaa esim. siitä, olivatko muut munasolut edes kypsiä, tai että mitä laatuluokkaa ainokainen alkiomme oli. Eikö yleensä tällaiset tiedot anneta suoraan...? : / Siirtoa tekemässä oli nyt vieras ja vähän etäisen tuntuinen lääkäri, niin en sitten osannut ruveta paljoa tenttaamaan, mutta solujen kypsyydestä kun yritin kysyä jotain niin hän vastasi vain että "niin, eivät ne välttämättä olleet kaikki kypsiä, kun vain yksi hedelmöittyi". Jaa. Olipas tosi tyhjentävä vastaus??

Anteeksi pitkä sepustus, piti vähän päästä purkamaan... Olit kyllä Scarleth oikeassa kun sanoit, että tämä on yhtä henkistä vuoristorataa.

Onnea yrittäjä83 ovisplussasta, ja kaikkea hyvää siirtoon! :)

Ja Scarlethille edelleen peukkuja punktioon. Toivottavasti saatte hyvän saaliin!
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellix ................ 2.IVF 2.PAS........... helmikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................... syys/lokakuu
Guess82 ........... 2.IVF................. helmi/maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 1.IVF ............... helmi/maaliskuu
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
sintti -79 ............ 1.IVF ............... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS........... keväällä



Piinailijat:
Ellix ................2.IVF 5.PAS...........29.2.2012
simpli...............1.ICSI 1.PAS.........29.2.2012
neulatyyny.......... 2.IVF .................7.3.2012
sintti -79 ............1.IVF.................12.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Enkat tuli... Limakalvo oli yli 9mm :) Folli oli 18mm joten täydellisesti mennään ainakin toistaiseksi. Meittin tuleva vauva otetaan sulamaan keskiviikkona ja torstaina istutetaan omaan yksiöönsä... Toivottavasti mukaan saadaan hitunen tähtipölyä ja pikaliimaa... Voi jumpetti että on mukavaa olla taas pelissä mukana. Edellisestä junan liikahtamisesta on jo niin monta kuukautta... (okei... kolme, mutta tuntuu ikuisuudelta kun luvattiin että heti alkaa passit ivf:än jälkeen...)
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
yrittäjä83, jee :) Toivotaan nyt, että kaikki menee ihan nappiin!

Täällä pistetty Pregnyl eilen ja punktioon mennään huomenna. Pelottaa niin p**leesti, että mitä sieltä saaliiksi saadaan vai saadaanko mitään. Mulla ei ole oikein mitään tuntemuksiakaan, ehkä jotain pientä nipistelyä mahassa silloin tällöin - mutta missä ne kaikki valtavat turvotukset ja kivut on, joista kaikki on pelotelleen?
 
Sannamary: Otan osaa. Itse olen kokenu tuulimunaraskauden, tosin luomusti, mutta karmeaa se oli. Itkin sitä pitkään ja se surettaa yhä. Tuntu oikeasti julmalta pilalta tuolloin että saatii luomusti kun emme edes yrittäneet niin tuulimunan. Nyt sitten tuntuu ettei hoidoilla tärppää yhtään. Ei edes viisari värähdä. Ja tuulimunan pelko ainakin itselle kasvanut syvään eli en huokaise/toivo varmasti ennen kuin se syke sieltä nähdään.

Ellix: Meillä poli hokee koko ajan ettei varhaisesta testaamisesta saa kuulema kuin epävaroja negoja. Että on kuulema ollut liian aikaista testailla. Noh nyt sitten odottelen huomis aamu ja ensimmäistä virallista pissi koetta, se seuraava pitää tehdä perjantaina sitten. Mutta fiilikset on silti samat eli se kirves on siellä kaivossa ja pysyy...
 
Sannamarylle pahoittelut täältäkin :( :hug: Itsellä takana yksi keskenmeno, ja ei oikein muuta voi sanoa, kuin että näissä hommissa vastoinkäymisten määrällä ei välillä tunnu olevan mitään rajaa.

Sintti: eihän se määrä, vaan laatu!! Jos meillä saadaan yksikin hyvänlaatuinen alkio, niin olen tyytyväinen :) Pelkään, ettei päästä edes tuohon. Ja ajattelin mankua kahden alkion siirron joka tapauksessa, en sitten tiedä suostuvatko millään syyllä...
 
Sannamarylle ihan hirveästi voimia! :(

Sintti: Nyt toivotaan että teidän kaveri on niin sitkeä tyyppi että tarraa kunnolla kiinni :) Meille on kerrottu monesti mitä luokkaa alkiot on, mutta koskaan en sitä muista, jotenkin siirto vaiheessa sen verran jännittää ettei saa oikein mitään rekisteröityä. Mutta JOS sun vielä tarvii mennä hoitoihin niin kysy ihmeessä vaikka ultrakäynnin yhteydessä, kyllä potilaalla on oikeus tietää ja kysyä. Toivotaan kuitenkin ettei sun tarvi enää klinikalle niissä asioissa mennä ;)

Yrittäjä83: Hienoja uutisia, ja siirtoon tsemppiä :)

Scarlethille punktioon tsemiä! Täällä peukut pystyssä!

Simpli: Niin..ei saisi hätiköidä mutta tänään en edes testannut, huomenna ja sitten luget lentää laatikkoon odottaan. Mutta ei mulla oo mitään toivonrippeitä. Mulla tuli silloin IVFssä pp10 jo hyvä plussa, vaikka välillä lukee että jotkut vedellyt negaa pp12 ja sitten kaskas se onkin positiivinen, mutta en jaksa itse siihen uskoa. Mikä sulla olikaan jatkosuunnitelma?
 
Hienoja uutisia, yrittäjä83! Onnea siirtoon! d :) b

Scarleth, en minäkään huomannut ennen punktiota mitään pahempaa turvotusta, saati kipuja. Ehkä oireet olisivat olleet pahempia, jos rakkuloita olisi ollut kymmenittäin? Tai sitten se on vain yksilöllistä, miten kroppa reagoi...

Kiitos kaikille tsempeistä. Ei tässä muu auta kuin odotella ja toivoa parasta... Olin eilen aika alamaissa, mutta nyt on olo piristynyt, ja olen tyytyväinen että saatiin kuitenkin yksi hyvä alkio matkaan. Pahinta olisi ollut, jos koko kierto kaikkine piikittelyineen olisi mennyt harakoille.

Puhaltelen vielä plussatuulia meidän muille piinailijoille... toivotaan parasta! ++++ :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Voi sintti, onneksi olet jo itsekin positiivisemmalla mielellä, koska mä tosiaan olen sulle tuostakin tuloksesta kade! :) Pelkään juurikin sitä, että kaikki vaiva ja raha on mennyt kankkulan kaivoon.

Miten teillä muuten nämä hoidot vaikuttaa muuhun elämään? Jaksatteko esimerkiksi töissä ihan tavalliseen tapaan? Mua ärsyttää, kun olen ajoittain henkisesti ihan loppu enkä saa työpaikalla mitään aikaan. Eikä kotonakaan jaksaminen ihan optimaalista ole, mutta siellä sentäs jaksaa jotain, kun ei tarvitse liiaksi tehdä ajatustyötä.
 
Mulla työ on onneksi sellaista, että vie ajatukset aika hyvin pois hoidoista... Olen myyjä, eli saan olla koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä, ja vilkkaina päivinä aika kuluu nopeasti eikä ehdi paljon omia juttuja mietiskelemään. Nyt olen tosin ollut aika vähän töissä - mulla on epäsäännölliset työajat, ja olenkin ollut viimeiset kuusi päivää vapaalla (neljä päivää sairaslomaa punktiosta, plus vapaapäivät sen molemmin puolin).

Juuri ennen punktiota oli kyllä hermot aika kireällä. Sain yhden hysteerisen itkukohtauksenkin punktiota edeltävänä päivänä - en tosin onneksi töissä, vaan vapaa-ajalla, ja niin ettei sattunut olemaan ketään näkemässä. Nyt pitäisi varmaan yrittää keksiä pariksi viikoksi jotain ihan muuta ajateltavaa... kun ei sen plussan eteen voi oikein mitään enää tehdä... (Toimii varmaan tosi hyvin, kun notkun nyttenkin koko ajan täällä foorumilla :D )
 
Mulla on koko työaika peltorit päässä aikaa miettiä vain ja ainoastaan tätä juttua. Tänäänkin mietin josko laittais tikun varpaankynnen alle ja potkasis seinään josko hetkeks miettis jotain muuta! Ihan järkyttävä sekoaminen tapahtu mun nupissa nyt kun ultrassakin oli vielä kaikki hyvin niin nousi epäuskon syövereistä toivo ihan pilvien yläpuolelle asti. Nyt sitten yritän takoa itseäni alas pilvilinnoistani, jotta ei tule niin nenä kipeäksi siinä 14.3 kun testiä aletaan tekemään.

Olen tänään muutenkin ollu ihan sekasin. Taas ysk tuttu kerto olevansa paksuna ja siitä revin omat kierrokset ja kateus oli suunnaton. En ole kateellinen tai katkera ihmiselle vaan asialle. Tämäkin tuli ihan puskista että olisin viimeksi uskonut hänen olevan seuraava pallomaha. Toivottavasti tästä vuoristoradasta taas selvittäis voittajana... Olis se sitten nega tai ei...
 

Yhteistyössä