Juodaanko keffeet?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Cherry Maua,

Mitenkähän ne arvot meni siinä sokerirasituksessa, hitsi kun en muista niitä ulkoa.
Mulla kuitenkin meni yksi arvo niistä kolmesta ihan vähän yli RV:lla 28.

Ensin pärjäsin ihan ok sellasella normaalidieetillä jättämällä karkit yms. vähemmälle,
mutta loppuraskautta kohti on hankaloitunut. Koko ajan omat insuliinit toimii
huonommin ja syömisistä pitää karsia.
Ensin piti jättää sokeri, puuro, sitten tuoreet leivät, sitten hedelmät ja nyt myös
maitotuotteet.

Noista verensokeriarvoista kotona mitattuna ennen ruokaa arvon pitää olla
alle 5,5 ja ruoan jälkeisen arvon alle 7,8.

Toivottavasti selvensi edes vähän.:)

LISÄYS VIELÄ:
Raskausdiabeteksen «Raskausdiabetes»2 toteamisessa käytetään tavallista tiukempia verensokeriarvojen rajoja: Jos plasman paastoverensokeri on yli 5,3, 1 tunnin arvo yli 10,0 tai 2 tunnin arvo 8,6 mmol/l, epäillään raskausdiabetestä ja äiti lähetetään lisätutkimuksiin. Nykyään viidellä sadasta (5 %:lla) suomalaisesta äidistä arvot ylittyvät.

Jos LA:han olis pidempi aika, niin olisin ihan ilolla ottanut ne insuliinit avuksi,
mutta nyt lupasin RAD-hoitsulle että kyllä mun itsekuri sen parisen viikkoa riittää
ruokailuissa tiukkailuun.:)

Viimeksi muokattu:
Cherry Maua,

Mitenkähän ne arvot meni siinä sokerirasituksessa, hitsi kun en muista niitä ulkoa.
Mulla kuitenkin meni yksi arvo niistä kolmesta ihan vähän yli RV:lla 28.

Ensin pärjäsin ihan ok sellasella normaalidieetillä jättämällä karkit yms. vähemmälle,
mutta loppuraskautta kohti on hankaloitunut. Koko ajan omat insuliinit toimii
huonommin ja syömisistä pitää karsia.
Ensin piti jättää sokeri, puuro, sitten tuoreet leivät, sitten hedelmät ja nyt myös
maitotuotteet.

Noista verensokeriarvoista kotona mitattuna ennen ruokaa arvon pitää olla
alle 5,5 ja ruoan jälkeisen arvon alle 7,8.

Toivottavasti selvensi edes vähän.:)

Jos LA:han olis pidempi aika, niin olisin ihan ilolla ottanut ne insuliinit avuksi,
mutta nyt lupasin RAD-hoitsulle että kyllä mun itsekuri sen parisen viikkoa riittää
ruokailuissa tiukkailuun.:)
Ok...mulla vaihteli verensokeri ennen ruokaa 5,4 -5,6 mutta ruuan jälkeen nousi vain 6,8-7,00

Noh, nykyäänkin mulla paastoverensokeri korkeahko, mutta ei tässä selvää diabetesta. Osittain selittynee varmaan sillä että syön jatkuvasti purukumia, siis ihan taukoamatta oikeesti:ashamed: Joskus nukahdankin purkka suussa ja yöllä jos herään vessaan, ei kun purkkaa suuhin vaan. Varmaan joku psykologinen juttu:O

Lunatic
[QUOTE="vieras";25763674]Mitä on "keffeet"?[/QUOTE]

Ja ihan ensiks kirjotin kaffaat, sit korjasin sen keffeet:headwall:.. sit korjasin sen kaffeet, mutta se ei enää tallentunut etusivulle. Väsymystä..

Sulla on ollut tosi hyvät arvot ruuan jälkeen ja oot syönyt oikein.

Mulla nousee helposti 8,6 saakka jos syön vaikka appelsiinin välipalaksi.
Ok :( Mun yhdellä tuttavalla sama juttu raskauksien aikana. Hänellä kyllä sitten puhkesikin aikuisiän diabetes. Se oli hänelle raskas asia. Mutta onneksi siihen on hoitokeinot olemassa. Kaikkea hyvää sun loppuraskauteen, tulevaan synnytykseen ja omiin raskauden jälkeisiin herkutteluhetkiin (hyvällä omatunnolla) :hug:

Yhteistyössä