RUOKAHAASTE Vol: 21

Mulla on naudanlihaa huoneenlämmös lämpiämäs ja kun on ollu tarpeeksi kauan, niin sitten se liha pääsee pesulle. :D Oli meinaan niin kökkö valikoima kaupoos, että oli pakko ostaa marinootu pala, että saan tehtyä sitä mitä haluan. Pesen vain marinadit pois.

Keittiönoita
Mulla on naudanlihaa huoneenlämmös lämpiämäs ja kun on ollu tarpeeksi kauan, niin sitten se liha pääsee pesulle. :D Oli meinaan niin kökkö valikoima kaupoos, että oli pakko ostaa marinootu pala, että saan tehtyä sitä mitä haluan. Pesen vain marinadit pois.
Mulla on poro marinoitumassa jääkaapissa. Kastikkeen pohjan sain just keiteltyä kasaan. Jos tästä tulee sellainen kuin olin suunnitellut, täytyy kesällä tarjota esikoisen anopillekin tätä.

Scarlett harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25743248:
Mulla on poro marinoitumassa jääkaapissa. Kastikkeen pohjan sain just keiteltyä kasaan. Jos tästä tulee sellainen kuin olin suunnitellut, täytyy kesällä tarjota esikoisen anopillekin tätä.
Paitti, että huomasin just, että sehän piti olla filee ja mulla on paisti... : / En kyllä muista edes nähneeni naudan sisäfileetä kaupas. Kolme ruokakauppaa tällä paikkakunnalla ja joskus kyllä tympii ku ei löydä sitä mitä tarvittee...

Mä en ymmärrä, mikä idea on myydä lähes kaikki liha valmiiksi marinoituna. Ok, nyt, viimisen muutaman kuukauden aikana on maustamattomien valikoima parantunut huimasti, mutta edelleen, varsinkin kana, on välillä työn takana löytää maustamatonta...
Tuolla meen lähikaupassa ainoo maustamaton liha/kana on jauhelihaa. Kaikissa muissa on joku lisäainesotku klähmäämässä ja pilaamassa lihaa. Eli meillä syödään tästä syystä useemman kerran viikossa jauhelihaa :/ Ja mä oon niin kyllästynyt siihen.

Ok, ymmärrän kyllä, että on hirveen helppoa ja kannattavaa lyödä sitä marinadia niihin lihoihin, sillä kun saa paljon enemmän voittoa, kun 300g rasiaan saa puolet painosta marinadia, joka on paljon halvempaa kun itse raaka-aina. Ja myyntipäiviä saadaan monta lisää, ja saadaan myytyä mitä vaan jaskaa "lihana", kun piilotetaan se marinadiin...

Ah, kiitos ja anteeksi avautumiseni. Mä vihaan valmiiksi marinoituja lihoja :D

Meillä on huomenna possua ja lohkoperunoita.

Paitti, että huomasin just, että sehän piti olla filee ja mulla on paisti... : / En kyllä muista edes nähneeni naudan sisäfileetä kaupas. Kolme ruokakauppaa tällä paikkakunnalla ja joskus kyllä tympii ku ei löydä sitä mitä tarvittee...
Vähän ihmettelinkin sun edellisestä viestistä, että mitä kummaa, en mä sentään naudan sisäriä oo nähnyt marinoituna, possua kylläkin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25743775:
Mä en ymmärrä, mikä idea on myydä lähes kaikki liha valmiiksi marinoituna. Ok, nyt, viimisen muutaman kuukauden aikana on maustamattomien valikoima parantunut huimasti, mutta edelleen, varsinkin kana, on välillä työn takana löytää maustamatonta...
Tuolla meen lähikaupassa ainoo maustamaton liha/kana on jauhelihaa. Kaikissa muissa on joku lisäainesotku klähmäämässä ja pilaamassa lihaa. Eli meillä syödään tästä syystä useemman kerran viikossa jauhelihaa :/ Ja mä oon niin kyllästynyt siihen.

Ok, ymmärrän kyllä, että on hirveen helppoa ja kannattavaa lyödä sitä marinadia niihin lihoihin, sillä kun saa paljon enemmän voittoa, kun 300g rasiaan saa puolet painosta marinadia, joka on paljon halvempaa kun itse raaka-aina. Ja myyntipäiviä saadaan monta lisää, ja saadaan myytyä mitä vaan jaskaa "lihana", kun piilotetaan se marinadiin...

Ah, kiitos ja anteeksi avautumiseni. Mä vihaan valmiiksi marinoituja lihoja :D

Meillä on huomenna possua ja lohkoperunoita.
Mä ostan joitakin marinootuja lihoja, mutta tuon paistin marinadi näytti niin ällöltä, että en halua edes tietää miltä maistuu.

Eipä täälläkään kaupassa turhan paljo oo maustamattomia lihoja. Parhaiten varmaan broileris, mutta mä en oo pystyny syömään sitä hetkeen aikaan ku luin yhden uutisen missä perheenäiti oli löytäny jonku loisen tms. marinoimattomattomien broilerfileitten seasta... Oli ottanu sormiensa väliin sen mustan sieltä pakkauksesta ja se oli kiemurrellu... :x

uutisen missä perheenäiti oli löytäny jonku loisen tms. marinoimattomattomien broilerfileitten seasta... Oli ottanu sormiensa väliin sen mustan sieltä pakkauksesta ja se oli kiemurrellu... :x
No näin, nam. Hyi helvetti :x Usein niistä sattumia löytyy, varsinkin suikaleista, mutta mä vaan koitan napata ne sieltä enempää ajattelematta ja tutkimatta. Niitä harvoja asioita, mistä mulla menee ruokahalu, on löytää ruoasta jotain, mikä ei sinne kuulu. Muuten mulla ei kyllä ruokahalua saa ihan helpolla menemään...

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25743849:
no voi helevetinperse. ei tippakaan punaviiniä kastikkeeseen.
onneks en suunnittele muutenkaan kauheen tarkkaan etukäteen, keksin jotain muuta.
Mullapas on punaviiniä! :D En pysty juomaan punaviiniä (traumoja :whistle: ), mutta punaviinikastike on hyvää.

Yhteistyössä