G: Minkä ikäisenä vauvasi jäi yöksi kahden isänsä kanssa?

• Viestiketjun aloittaja g-pisti
  • Ensimmäinen viesti
Meillä esikoinen ooi 2,5v ku jouduin sairaalaan, sillon oli eka kertaa yötä. Toka oli, 1,5v ja sillonki syynä se että jouduin sairaalaan. Kolmas on nyt 1v8kk eikä oo vielä koskaan ollu yötä ilman mua. Niitä alkaa kylläkin syksyllä tulemaan kun menen töihin ja mulla on myös yövuoroja.

mimi221
[QUOTE="shihtzu";25722013]En vielä kertaakaan pienempää, joka varmaan saisi kamalan kohtauksen, jos sen isänsä kanssa kahden jättäisin, etenkin kun vierastaa nykyään aika paljon.[/QUOTE]

Onko normaalia jos lapsi vierastaa isäänsä? tai yleistä? Meillä kun ollaan aina oltu "tasavertaisia" vanhempina (isä hoitaa siis yhtä paljon lasta kuin minäkin), vaikea kuvitella että lapsi vierastaisi isäänsä :D

Onko normaalia jos lapsi vierastaa isäänsä? tai yleistä? Meillä kun ollaan aina oltu "tasavertaisia" vanhempina (isä hoitaa siis yhtä paljon lasta kuin minäkin), vaikea kuvitella että lapsi vierastaisi isäänsä :D
käsittääkseni shuhtzun lapsen isä ei asu samassa taloudessa ja näkee lastaan vain harvakseltaan. silloin on ihan normaalia että lapsi vierastaa.

"shihtzu"
No meillä se tilanne, että lapsi näkee isäänsä kerran 2-3 kuukauden välein muutaman minuutin kerrallaan, joten hyvin on normaalia meillä. Eihän tuo nuorempi edes tunne isäänsä, kun taas vanhemmalla lapsella on enemmän muistikuvia isästään ja käykin isänsä luona sen 2-3 kuukauden välein. Tosin ei tuo vanhempikaan isäänsä varsinaisesti kaipaa. Niin ja lasten isä ei ole koskaan asunut nuoremman lapsen kanssa saman katon alla, joten heillä ei ole mitään suhdetta.

"vieras"
En muiden viiden kohdalla muista mutta nuorin oli n kuukauden kun oli yhden yön kotona ilman mua. Sain munuaistulehduksen ja jouduin osastolle yöksi. Yhteensä viikon mittainen suonensisäinen antibiootti kuuri mutta lääkäri oli viisas ja päästi mut kotiin. Kävin vain 3 krt/vrk sit tk.ssa tiputuksessa.

kylläpä taas
[QUOTE="shihtzu";25722055]No meillä se tilanne, että lapsi näkee isäänsä kerran 2-3 kuukauden välein muutaman minuutin kerrallaan, joten hyvin on normaalia meillä. Eihän tuo nuorempi edes tunne isäänsä, kun taas vanhemmalla lapsella on enemmän muistikuvia isästään ja käykin isänsä luona sen 2-3 kuukauden välein. Tosin ei tuo vanhempikaan isäänsä varsinaisesti kaipaa. Niin ja lasten isä ei ole koskaan asunut nuoremman lapsen kanssa saman katon alla, joten heillä ei ole mitään suhdetta.[/QUOTE]

Kylläpä taas kuulostaa terveeltä touhulta, jossa on lasta ajateltu jo tekovaiheessa kärpäsen paskan verran.

"shihtzu"
Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä taas;25722064:
Kylläpä taas kuulostaa terveeltä touhulta, jossa on lasta ajateltu jo tekovaiheessa kärpäsen paskan verran.
No siinä vaiheessa kun lapsi on alkunsa saanut, niin asuttiin ihan saman katon alla ja mistään erosta ei ollut tietoakaan.

mimi221
[QUOTE="shihtzu";25722055]No meillä se tilanne, että lapsi näkee isäänsä kerran 2-3 kuukauden välein muutaman minuutin kerrallaan, joten hyvin on normaalia meillä. Eihän tuo nuorempi edes tunne isäänsä, kun taas vanhemmalla lapsella on enemmän muistikuvia isästään ja käykin isänsä luona sen 2-3 kuukauden välein. Tosin ei tuo vanhempikaan isäänsä varsinaisesti kaipaa. Niin ja lasten isä ei ole koskaan asunut nuoremman lapsen kanssa saman katon alla, joten heillä ei ole mitään suhdetta.[/QUOTE]

Aivan. Kuvittelin tietysti tilannetta jossa koko perhe asuu saman katon alla, siksi ihmetytti.. Ymmärrän tietysti jos lapsi näkee isäänsä harvemmin.. :)

"Vauvani" taisi olla 2-vuotias, ja minä olin synnärillä tämänhetkistä kuopusta synnyttämässä.

Tämänhetkinen kuopus on 6 v enkä muista että onko hän koskaan ollut yötä kotona isän kanssa kaksistaan. Tuskin. Ei vaan ole tullut eteen sellaista tilannetta - mutta kesällä tulee, kun synnytän kolmannen.

On tietty ollut sellaisia kertoja, kun olen ollut baarissa ja kotiutunut joskus aamuneljältä, miehen ollessa lasten kanssa kotona.

hoitoon vaan
Normaalia on vauvallekin että osaa olla ilman äitiä, mutta eihän palstamammat luota miehiinsä. Säälittävää lapsen kannalta, joka ei vauvana tunne muita kuin oman äitinsä.

Mikä ihmeen kysymys on tuo "ja miten se kävi"? Tämä haiskahtaa taas äitiyden ylihypettämiseltä ja jalustalle nostamiselta kun oletus on että mies ei suoriudu tai halua suoriutua lapsensa hoitamisesta.
Yhdenvertainen vanhempi se isäkin on vaikka tissejä ei olekaan.

Voi kun ne pennut nukkuiskin yöt, mut ku ei.... Ja kyllä "normaalilla" naisella on joskus yön yli menoja; saunailtoja, koulutuksia, ehkä jopa töitä, sukulaisvierailuja, matkoja jne. Vai pitääkö sitä 18 vuotta nukkua pennun vieressä, ettei vaan sattuis mitään?
Mun "pennut" on nukkuneet yön yli, molemmat, jee :). Ei kaikkien vauvat valvota. Itse olen tainnut valvoa peräti pari yötä yhteensä, ja lapsia mulla on kaksi tällä hetkellä.

Ja en minä oo ollut työelämässä lasten vauva-aikoina, tai missään koulutuksissa. Juhlia oli, mutta niissä käytiin miehen kanssa yhdessä ja isovanhemmat tai mun ystävä oli lasten kanssa. Matkoillakaan en ilman lapsia käynyt kun he olivat vauvoja - lapset reissasi mukana. Sukulaisvierailulla kun käytiin niin lennettiin koko perhe ulkomaille sukuloimaan, tai mökkeiltiin/veneiltiin sukulaisten kanssa siten että koko perhe oli reissussa tai ainakin minä ja lapset. Jne.

Olen ihan mielelläni epänormaali :D, mun epänormaaliutta lisää varmaan se että mies on esim. aina viikonloppuisin yöt töissä, joten kun jonnekin menen niin lastenhoitonakki lankeaa isovanhemmille.

"Penni"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25723527:
Mikä ihmeen kysymys on tuo "ja miten se kävi"? Tämä haiskahtaa taas äitiyden ylihypettämiseltä ja jalustalle nostamiselta kun oletus on että mies ei suoriudu tai halua suoriutua lapsensa hoitamisesta.
Yhdenvertainen vanhempi se isäkin on vaikka tissejä ei olekaan.
Peesi! Meillä isä jäi kotiin kun vauva 7kk,ja minä palasin töihin. Siitä lähtien säännöllisesti työmatkoilla pois öitäkin,ja hyvin on mennyt.

Yhteistyössä