Kauanko kestää laihtua 10 kg? Lievä ylipaino.

  • Viestiketjun aloittaja laihtuja
  • Ensimmäinen viesti
laihtuja
Onko epärealistinen tavoite 2-3 kk? Bmi 25,8. Mitat 171/75. Ruokavalio on kunnossa, tiedän miten tulisi syödä ja miten ei ja oikeaa ruokaa syönkin oikein, mutta syön herkkuja reilusti yli kulutukseni päivittäin. Ne pilaavat kaiken.

PÄIVITTÄIN menee suklaata vähän vajaa levy tai viineriä useampia tai jotain muuta rasvaista ja makeaa. Liikuntaa harrastan 5 kertaa viikossa (salilla ja aerobista) , lisäksi kävelyt töihin päivittäin. Mulla on vatsassa aika paljon rasvaa ja muuallakin tietty.

Jos nyt jätän totaalisesti kaiken makean ja rasvaisen pois, niin paljonkohan kevyempi mä olisin tuossa toukokuun alussa? Kaikki pois, kerran viikossa joku kohtuullinen herkku tai sitten ei.
 
"aloittaja"
Mä saisin 10 kg pois 2 kk aikana ihan helpostikin, uskoisin (tai siis olen saanutkin). Mutta sä liikut jo aika paljon valmiiksi, joten sulle se voi olla hankalampaa kuin tällaiselle sohvapotulle :)
Juu, liikun tosiaan paljon, mutta toisaalta kun sitä makeaa menee päivittäin 500-1000 kalorin edestä (kyllä vain, ben&jerry's on vaan hyvää), niin luulisi, että niiden vaje riittää jo johonkin..
 
[QUOTE="aloittaja";25716196]Oho, hurja suoritus. Saanko udella, mitkä oli sun lähtömitat?[/QUOTE]

158cm ja noin 75kg, eli bmi oli noin 30. Nyt bmi on noin 23 ja pitäis saada viitisen kiloa vielä pois...
 
"tytteli"
Yksinkertainen neuvo: älä osta sitä suklaata!!!!!!!!!!!!
Joo-o, mutta ei siitä niin vaan pääse, joten osta vaan suklaata, mutta ainoastaan sellaista, joka on tosi tummaa eli 80 % , sitä ei tarvii syödä kuin yksi pala ja suklaanhimo on tyydytetty!
 
"aloittaja"
[QUOTE="tytteli";25716226]Yksinkertainen neuvo: älä osta sitä suklaata!!!!!!!!!!!!
Joo-o, mutta ei siitä niin vaan pääse, joten osta vaan suklaata, mutta ainoastaan sellaista, joka on tosi tummaa eli 80 % , sitä ei tarvii syödä kuin yksi pala ja suklaanhimo on tyydytetty![/QUOTE]

Niin, no en mä varsinaisesti nyt tarvinnutkaan neuvoja itsekurin parantamiseen tai herkkujen korvikkeisiin, vaan kiinnostaa enemmänkin tuo laihtumisnopeus:)
 
älä hätäile
Puolisen vuotta menee terveelliseen pudotukseen, 1,5-2 kiloa kuukaudessa on sopiva tahti, muuten tulee kilot heti takaisin. Kiinteyttävää liikuntaa ja terveellistä ruokaa, viljat tummaksi ja sokerit pois jne. Puoli lautasellista aina salaattia, sitten vähän riisiä ja vähän kalaa tai lihaa. Maito rasvattomaksi ja puuro veteen!
 
Kahdessa kuukaudessa sen saa pois, jos tahtoa riittää. Ei ehkä terveellistä. Ite käyn salilla sellasissa jumpissa, jotka kuluttaa n. 400-700 kcal per tunti. Jumppia viikossa ehkä 6-9 kertaa. Ruokavalio sellanen, että kasvispohjainen ja runsaasti proteiinia sisältävä, kcal per päivä n. 600-800.
 
"pikkasen pläski"
Kahdessa kuukaudessa sen saa pois, jos tahtoa riittää. Ei ehkä terveellistä. Ite käyn salilla sellasissa jumpissa, jotka kuluttaa n. 400-700 kcal per tunti. Jumppia viikossa ehkä 6-9 kertaa. Ruokavalio sellanen, että kasvispohjainen ja runsaasti proteiinia sisältävä, kcal per päivä n. 600-800.
Siis ootko ihan tosissaan, vai ymmärränkö väärin. Syöt 600-900kcal päivässä ja jumppaat joka päivä vähintään kerran? Ootko ihan hullu? Tuo on ihan anorektista toi sun touhu, jos totta puhut.

Itsellä lähtömitat 158/86, eli paaaaaaaaaaaljon on pudotettavaa. Aloitin viime torstaina ja nyt lähtenyt 2kg pelkästään herkkujen poisjättämisellä ja annoskokojen pienentämisellä, muuten sama, normaali ruokavalio kuin ennenkin. Mutta nesteitähän ne vaan on, alku kuitenkin :)
 
läskitön
Mitä vähemmän pudotettavaa, sitä vaikeampaa. Aluksi lähtee nopeasti nesteet ja paino tippuu pari kiloa. Jos liikut ja teet lihaskuntoliikkeitä, syö tarpeeksi proteiinia, liian vähällä ruoalla lähtee lihakset. Jätä pois pasta, peruna ja sokeri tai vähennä ainakin tuntuvasti. Herkkuja vain kerta viikossa, jos on pakko... Minä sain rasvaprosenttini tippumaan 25:stä 18:aan kolmessa kuukaudessa. kävin salilla, spinningissä, lenkillä ja söin kevyemmin. Painoa ei tippunut kuin 6kg (painoin aloittaessani kuopuksen jälkeen noin 64 kg). Olen 165cm pitkä.
 
"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja läskitön;25717358:
Mitä vähemmän pudotettavaa, sitä vaikeampaa. Aluksi lähtee nopeasti nesteet ja paino tippuu pari kiloa. Jos liikut ja teet lihaskuntoliikkeitä, syö tarpeeksi proteiinia, liian vähällä ruoalla lähtee lihakset. Jätä pois pasta, peruna ja sokeri tai vähennä ainakin tuntuvasti. Herkkuja vain kerta viikossa, jos on pakko... Minä sain rasvaprosenttini tippumaan 25:stä 18:aan kolmessa kuukaudessa. kävin salilla, spinningissä, lenkillä ja söin kevyemmin. Painoa ei tippunut kuin 6kg (painoin aloittaessani kuopuksen jälkeen noin 64 kg). Olen 165cm pitkä.
kroppa kyllä näytti ihan erilaiselta; paljon kiinteydyin ja löysät lähti :D
 
[QUOTE="pikkasen pläski";25717326]Siis ootko ihan tosissaan, vai ymmärränkö väärin. Syöt 600-900kcal päivässä ja jumppaat joka päivä vähintään kerran? Ootko ihan hullu? Tuo on ihan anorektista toi sun touhu, jos totta puhut.

Itsellä lähtömitat 158/86, eli paaaaaaaaaaaljon on pudotettavaa. Aloitin viime torstaina ja nyt lähtenyt 2kg pelkästään herkkujen poisjättämisellä ja annoskokojen pienentämisellä, muuten sama, normaali ruokavalio kuin ennenkin. Mutta nesteitähän ne vaan on, alku kuitenkin :)[/QUOTE]

Saattaa olla anorektista. Mutta sillä on päästy kuudessa kuukaudessa koosta 48/50 kokoon 38. Ja hyvin jaksan, veriarvot ovat erinomaiset yms. Lopetan sitten, kun painan jotain 46-48 kg (olen alle 160 cm pitkä).
 

Yhteistyössä