Kyselkää multa (vaihteeksi) jotain :P

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="öö";25711506]Mikä amerikantouhussa mättää?[/QUOTE]

Ensinnäkin kuolemantuomiot, jotka eivät mielestäni kuulu sivistysvaltioon. Muutenkin siellä on vähän turhankin ankaria rangaistuksia ja rikollisuutta käsittääkseni ehkä tästäkin syystä paljon enemmän kuin Suomessa? En ole kyllä mikään asiantuntija. :p
 
Ensinnäkin kuolemantuomiot, jotka eivät mielestäni kuulu sivistysvaltioon. Muutenkin siellä on vähän turhankin ankaria rangaistuksia ja rikollisuutta käsittääkseni ehkä tästäkin syystä paljon enemmän kuin Suomessa? En ole kyllä mikään asiantuntija. :p

Eräs ystävällinen mies omisti karkkikaupan, ja tätä kautta tutustui nuorisoon, siis poikiin. Ystävystyi heidän kanssaan. Kuljetti autolla, tarjosi viinaa ym. Seudulta rupesi katoamaan nuoria poikia, ja kukaan ei tiennyt minne.,,Eräänä iltana nuori poika soitti poliisit paikalle, hän oli ampunut karkkimiehen. Hän oli tyttöystävän, ja nuoren pojan kanssa menneet kylään miehen luo. Yksi asia johti toiseen, ja poika tappoi miehen ampumalla.

Vyyhti alkoi selvitä. Poika ilmoitti, että hän tietää missä kadonneet pojat ovat. He olivat toisen nuoren pojan kanssa olleet miehen "kätyreitä". Houkutelleet kavereitaan, ja muita nuoria poikia miehen luo, joka oli raiskannut, ja tappanut pojat. Nuoret olivat jopa seuranneet osaa tekosista. Poika kertoi, minne ruumiit on haudattu. Oikeus katsoi, että miehen ampuminen oli itsepuolustusta ja näinollen hyväksytty teko, koska mies olisi tappanut muuten nämä nuoret ( mitä mieltä tytti olet?)

Vaikka pojat olivat miehen manipuloinnin uhreja, olivat he kuitenkin vastuussa teoistaan, ja 16v sekä 17v eivät koskaan vapaudu vankilasta ( onko mielestäsi liian rankka tuomio?) Loppusanoina oli, että vaikka he vapautuisivatkin, eivät eläisi pitkään, koska kostajia riittää. Kuinka olisit Tytti itse tuomiot antanut, ja mua kiinostaa oikeasti. Jos sarjamurhaaja olisi jäänyt eloon, minkä tuomion olisit antanut?

Onko juttu liian rankka? Mutta se on tosi, ja ei suinkaan ainut!
 
Sori "öö", mutta en jaksa nyt just miettiä tota tilannetta. :D Pahimmista rikoksista elinkautinen tai vankimielisairaalaan joutuminen on mielestäni ok.

Ei tyydytä vastaus. Ja suomessa elinkautinen on, mitä on. Huomaa myös että et ole sitä pahuutta kokenut, mitä on olemassa. Siksi olet tuonkin asian suhteen niin mustavalkonen. Jos ajatellaan. että oma lapsesi olisi kidutettu ja raiskattu, sitten tapettu, olisitkohan samaa mieltä?

Uskotko muuten ihmisten pahuuteen, vai onko kaikki ihmiset susta ihguja?
 
[QUOTE="öö";25711668]Ei tyydytä vastaus. Ja suomessa elinkautinen on, mitä on. Huomaa myös että et ole sitä pahuutta kokenut, mitä on olemassa. Siksi olet tuonkin asian suhteen niin mustavalkonen. Jos ajatellaan. että oma lapsesi olisi kidutettu ja raiskattu, sitten tapettu, olisitkohan samaa mieltä?

Uskotko muuten ihmisten pahuuteen, vai onko kaikki ihmiset susta ihguja?[/QUOTE]

Toivoisin, että Suomessakin annettaisiin kunnon elinkautisia, kyllä. Mustavalkoinen? :D Juu, todella mustavalkoista, ettei hyväksy kuolemantuomiota. Mielestäni älykäs ja sivistynyt ihminen ei sellaista kannata. :p Se ei vähennä rikollisuutta eikä tule edes elinkautista edullisemmaksi. Rangaistusten tarkoituksena ei ole kostaminen vaikka sinua ajatus kuinka tyydyttäisi. Täysin epäolennainen kysymys, mitä toivoisin omalle lapselleni pahaa tehneelle. Siihen kun on syynsä, ettei omaiset päätä tuomioista. Mistäs sinä tiedät, olenko nähnyt "pahuutta" lähipiirissäni, onko läheisilleni tehty pahoja asioita jne?

Pahuus on aika vaikea käsite. Uskon ennemminkin, että ihmiset ovat pohjimmiltaan itsekkäitä ja osa heikompia kuin toiset. Erilaiset mielenterveysongelmat ym. saavat ihmiset tekemään sairaita tekoja jne. Pahuus on hyvin suhteellista.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="öö";25711668]Ei tyydytä vastaus. Ja suomessa elinkautinen on, mitä on. Huomaa myös että et ole sitä pahuutta kokenut, mitä on olemassa. Siksi olet tuonkin asian suhteen niin mustavalkonen. Jos ajatellaan. että oma lapsesi olisi kidutettu ja raiskattu, sitten tapettu, olisitkohan samaa mieltä?

Uskotko muuten ihmisten pahuuteen, vai onko kaikki ihmiset susta ihguja?[/QUOTE]

Aika vajaata ajatella, että jos henkilötasolla joku toivoo kostomielessä toisen kuolemaa, on se silloin moraalisesti oikein laillistaa valtion toteuttamana oikeuden nimissä. Öh?

Musta pedofiileiltä pitäis murskata vehkeet tiiliskivillä. En mä silti sitä lailliseks saatikka yleiseks käytännöks lähtis ajamaan.
 
Aika vajaata ajatella, että jos henkilötasolla joku toivoo kostomielessä toisen kuolemaa, on se silloin moraalisesti oikein laillistaa valtion toteuttamana oikeuden nimissä. Öh?

Musta pedofiileiltä pitäis murskata vehkeet tiiliskivillä. En mä silti sitä lailliseks saatikka yleiseks käytännöks lähtis ajamaan.

No just näin. En mä ajattele, että mulla on yleensäkään oikeus esim. motata ärsyttäviä tyyppejä vaikka kuinka tekis mieli. :p Kuolemantuomion/kidutuksen kannattajat ei yleensä vaivaudu ajattelemaan asioita kovinkaan laajasti. Mitä se tulisi maksamaan? Ollaanko valmiita ottamaan se riski, että syyttömiä tuomitaan? Vähentääkö se rikollisuutta? Mistä rikoksista se pitäisi langettaa ja kuka on tarpeeksi mahtava määrittelemään sen, mistä rikoksista sen saa?
 
[QUOTE="öö";25711668]Ei tyydytä vastaus. Ja suomessa elinkautinen on, mitä on. Huomaa myös että et ole sitä pahuutta kokenut, mitä on olemassa. Siksi olet tuonkin asian suhteen niin mustavalkonen. Jos ajatellaan. että oma lapsesi olisi kidutettu ja raiskattu, sitten tapettu, olisitkohan samaa mieltä?

Uskotko muuten ihmisten pahuuteen, vai onko kaikki ihmiset susta ihguja?[/QUOTE]

Pakkohoito on kyl sit oikeestaan elinkautinen, siis psykiatrinen pakkohoito. Ei se Jammusetäkään ole Niuvaniemeä pitemmälle päässy :) Harva tosiaan vaan laitetaan pakkohoitoon :(
 

Yhteistyössä