Migreenistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hissuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hissuli

Vieras
Minulla on päänsärkyä noin 1 - 3 kertaa kk. Särky on aina toispuoleista (ei kuitenkaan aina samalla puolella) ja siirtyy aina sen puolen silmän ympärille. Särky pahenee jos on kirkasta tai valot päällä ja kaikista helpoin kun makaa sängyllä pimeässä. Kipu ei kuitenkaan ole kovin kova, mutta ei silloin tee mieli mitään tehdä. Onkohan tämä migreeniä? Pitäisi tälläinen päänsärky tutkia, ettei ole vakavempaa kuten aivokasvain. Kavereilta olen kysynyt niin heillä ei ole kun pari kertaa vuodessa päänsärkyä..

Migreeniltähän tuo kuulostaa, tuskin mitään vakavampaa. Esim. aivokasvain luultavasti oireilisi "koko ajan" eli selkee (mahdollisesti paheneva) päänsärky, tunto-/tasapainohäiriöitä jne.Mutta jotta saisit mielenrauhan ja sopivat lääkkeet, kannattaa lekurilla käydä. : )

[QUOTE="vieras";25705168]Meneekö pois särkylääkkeillä? Ei mulla migreeniä tutkittu, sain vain lääkäristä reseptit.[/QUOTE]

yksilöllistä.
joillakin menee perus buranalla, jotkut tarvii estolääkityksen plus tujumman cocktailin kuten mie.
Mutta ku ajoissa ottaa buranan tuplana niin kyllä se helpottaa :) ainakin joskus ennen muinoin

[QUOTE="vieras";25705168]Meneekö pois särkylääkkeillä? Ei mulla migreeniä tutkittu, sain vain lääkäristä reseptit.[/QUOTE]

Menee kyllä ainakin jos otan särkylääkkeen heti kun kipua tuntuu.. eilen illalla alkoi kipu ja otin panadolin, kipu meni ohi mutta aamulla oli vieläkin kovempi.. otin herättyäni panadolin ja meni onneksi ohi!

Menee kyllä ainakin jos otan särkylääkkeen heti kun kipua tuntuu.. eilen illalla alkoi kipu ja otin panadolin, kipu meni ohi mutta aamulla oli vieläkin kovempi.. otin herättyäni panadolin ja meni onneksi ohi!

Hyvä jos panadol auttoi :) joskus jos on kovakipu niin burana+panadol on tehokas yhdistelmä ja voi käyttää kun ne on eri vaikuttavia aineita.
Ens alkuun mulla oli mirana 550mg ja panadol forte 1g (pitkävaikutteinen) ja se oli ok

[QUOTE="vieras";25705241]Tarkoitin että meneekö ap:llä pois särkylääkkeillä, vai uskaltaako hän edes ottaa lääkettä? :)[/QUOTE]

Juu :ashamed: tajusin sen nyt. Migreeni menossa ohi niin aivot takkuaa

Hyvä jos panadol auttoi :) joskus jos on kovakipu niin burana+panadol on tehokas yhdistelmä ja voi käyttää kun ne on eri vaikuttavia aineita.
Ens alkuun mulla oli mirana 550mg ja panadol forte 1g (pitkävaikutteinen) ja se oli ok

Buranaa en uskalla enää käyttää.. käytin ennen ja kävin lääkärissäkin kun jalkoihin alkoi tulla kymmeniä haaleita mustelmia, asiaa tutkittiin ja viimein löysin netistä jutun jonka avulla osasin yhdistää että niitä mustelmia tuli vain kun olin ottanut buranan..

Mulla oli usein migreenin oireita, kunnes muusta syystä tuli ilmi että olen hiistamiiniyliherkkä. Valtava päänsärky olikin oire minulle sopimattomista ruoka-aineista.

Migreeniltä kuulostaa kyllä!
Lääkitys kannattaa ajoissa aloittaa, ettei ehdi menn pahemmaksi!

Minä olen se harva taas, jolle ei käy edes migreenilääkkeet :ashamed:
Joten lääkitys on panacod/tramal, mutta ei se näilläkään heltiä..
Kortisonitiputus suoneen on myös pakollinen! (tätä sanotaan myös.. en nyt muista mikä tää on???.. :snotty: :D siihen tulee myös kipulääke, mutta minulle vaan pelkkä kortisoni, koska olen myös allerginen buranoille ym.)

Kortisonitiputus suoneen on myös pakollinen! (tätä sanotaan myös.. en nyt muista mikä tää on???.. :snotty: :D siihen tulee myös kipulääke, mutta minulle vaan pelkkä kortisoni, koska olen myös allerginen buranoille ym.)

Färkkilän tippa!!! :D

Kauan se kesti, mutta tuota ne työntää sairaalassa mulle ilman sitä kipulääkettä siis!!

Millaisia oireita sinulla tulee tuosta burana allergiasta? Itselläni on ne mustelmat ja itse tein diagnoosin että tulee buranasta ja ibumaxista.. Sairaanhoitajalle mainitsin asiasta muun asian yhteydessä ja hän hieman ihmetteli, mutta googletettuani asiasta löytyi enemmänkin tietoa.

Millaisia oireita sinulla tulee tuosta burana allergiasta? Itselläni on ne mustelmat ja itse tein diagnoosin että tulee buranasta ja ibumaxista.. Sairaanhoitajalle mainitsin asiasta muun asian yhteydessä ja hän hieman ihmetteli, mutta googletettuani asiasta löytyi enemmänkin tietoa.

Mulla alkaa henkeä ahdistamaan!!

Jos burana aiheuttaa mustelmia niin sitä ei saisi enää syödä, koska veren hyytymisessä on silloin jotain pielessä!
Tästä kannattaa mainita kyllä lääkärille , koska jos joskus tulee sellanen tilanne, ettei missään mitään lue niin voi käydä jopa pahasti!

Yhteistyössä