Migreenistä/päänsärystä kyselisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Googletinkin jo mutta olisko täällä omakohtaista kokemusta kenelläkään? Tai jopa niin että lapsella migreeniä olisi? :/

Meillä on tuolla eskarilaisella ollut nyt lähes jatkuvaa (valittaa etenkin iltaisin) päänsärkyä pari viikkoa, kahdesti ollut niin voimakas särky että ei ole pystynyt liikkumaan. Särkylääkkeellä ja nukkumisella mennyt kuitenkin aina ohi.

Pahoinvointia ei ole ollut. Päätä särkee jokapaikasta. Kuulostaako migreeniltä? Sitäkin on toki monenlaista mutta kunhan nyt kyselen.. Tänään ollaan kyllä menossa lääkäriin asian tiimoilta.

Mietin vaan että mitä pitää ja mitä tutkimuksia voin vaatia? :/

*huolesta soikeana*

Veisin kyllä lääkärille, niin sais diagnoosin.Saattaapi olla migreeniä, mutta myös voi johtua muustakin.

Kun lukisin kunnolla...kirjoititkin että olette menossa lääkärille :ashamed:

Mulle on sanottu että pääsääntöisesti pääkipu joka kestää kolmepäivää tai yli on migreeniä. Toisilla migreeni helpottaa tavallisilla särkylääkkeillä. Lääkäri tekee sormi nenänpäähän, kävele viivalla testejä ym ja saattaa passittaa pään mangneetti kuvaan.

Pyydä myös näön tarkastus!
Ja eihän lapsella ole vääränlainen tyyny/niskajumi?
Tai eskarissa vääränkorkunen pulpetti? Noistakin voi johtua päänsärky nimittäin.
Mut joo, itellä on kans semmosia särkykohtauksia että ne lamaa, migreeniä on, mut tää on erilaista särkyä, lääkäriin koitan saada aikaa ehkä ens kuussa..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Pyydä myös näön tarkastus!
Ja eihän lapsella ole vääränlainen tyyny/niskajumi?
Tai eskarissa vääränkorkunen pulpetti? Noistakin voi johtua päänsärky nimittäin.
Mut joo, itellä on kans semmosia särkykohtauksia että ne lamaa, migreeniä on, mut tää on erilaista särkyä, lääkäriin koitan saada aikaa ehkä ens kuussa..
Kuukausi sitten näkö tarkastettiin neuvolassa ja oli hyvä. Pulpettia ei ole kun on päiväkodin eskarissa ja niillä on vaan ruokapöydät joiden ääressä hommat tekevät ja näyttäs olevan ihan ok korkuinen. Tyynynkin pitäis olla oikeanlainen.
:/

Stasilla on migreenitaipumusta, ekalla luokalla iski sellaisena, että sanat menivät sekaisin, tavut pomppivat ja pää särki. Itselläni on migreeniä ja niin tuolla isähahmollakin... Minä en oksentele, äijä kyllä. Eli mahdollista, että eskarilaisellasi olisi.

Aijoo, ja mä oon kärsiny migreenistä 4-vuotiaasta asti, kahdesti oon kohtauksessa oksentanu, systeri on kans pienestä pitäin kärsiny migreenistä ja oksentaa suunnilleen joka kerta, mutsi oksenti ehkä vaan joka kolmas kerta, mut silläpä se migreeni oli sit semmonen et aika monesti sai viedä tohtoriin et antaavat piikin kun ei napit auttanu..

Yhteistyössä