Voi helv....i

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun oli pitänyt mennä keskustaan, oli pitänyt hakea muutamia juttuja. Mutta annoin eilen miehelle kortin että hän nosta rahaa itselle ja se unohdi antaa mulle takas ja nyt toisessa kaupungissa, tulee vast illalla, lompakossa vain 50e. Mulla ei ole yhtään korttia kun tein kaikki uusiks ja saan vast ens viikolla, vaikka olisin voinnut siirtä rahaa omalle kortille, mutta kun en voi nosta kun ei kortteja ole, mutta tilit on, mut mut, pankit kiinni. Mitä mä teen?:O

Miehesi miettii siellä reissussa, että "kerrankin on millä mällätä" :D "kukaan muu ei mun korttiani vinguta vuorokauteen"!

Nämä jutut ei nyt mene oikein yks yhteen mun mielestä :(
Kirjoittelet, kuinka rikkaita olette ja teillä on sitä sun tätä, autojakin jokaiselle sormelle, mutta sitten ei raasulla ole kuin yhdet kengät, joilla raskausaikana töpsötellä. Muutama päivä sitten luit, kuinka meikkeihin menee niin ja niin paljon rahaa ja mekkoihin...kenkiä kuitenkin vain yhdet sopivat, ei mitään vaihtoehtoisia kenkiä kaapissa, joilla yhden päivän pärjäisi, surullista :(

[QUOTE="vieras";25695013]En tiennyt, että Neuvostoliitossa pystyi pitämään omaa päiväkotia, eikö ne olleet valtion laitoksia?[/QUOTE]

Samaa ihmettelin, vin on mutta ehkä se on ollut v. 1991 jälkeen. Vaikea uskoa että kovin hyvin on silti tehty tulosta, eihän Virossa itsenäisyyden alkutaipaleelka ollut kovin paljon naksukykyistä sakkia.

[QUOTE="vieras";25695054]Samaa ihmettelin, vin on mutta ehkä se on ollut v. 1991 jälkeen. Vaikea uskoa että kovin hyvin on silti tehty tulosta, eihän Virossa itsenäisyyden alkutaipaleelka ollut kovin paljon naksukykyistä sakkia.[/QUOTE]

Töitä sielläkin on silti pitänyt tehdä ja lapset päivähoitoon työpäivän ajaksi laittaa.

lähtä ne kengät avojaloin ostamaan? meinaan et jos sä tänään voisin lähtä avojaloin kenkäostoksille autolla ajamaan, niin eikö se onnistu yhtä lailla huomennakin se avojaloin autolla ajo??? ontuu vähä tää logiikka sulla...

[QUOTE="vieras";25694994]Surkeakin ihminen (venakko-fani) kokee hänen juttujaan lukiessaan oman elämänhallintansa olevan edes jotenkin handussa.[/QUOTE]

jep. meki nuorempana ku oli oikein tuhrunen aamu, ed iltana rahat juotu ja kunnia myyty niin mentiin asemaravintolaan loivennukselle ja ain siellä todettiin ikun katsottiin sitä väkee et itsellä menee kuitenki ihan hyvin.... sama tulee ain mieleen näiden venakkojuttujen kaa---

jep. meki nuorempana ku oli oikein tuhrunen aamu, ed iltana rahat juotu ja kunnia myyty niin mentiin asemaravintolaan loivennukselle ja ain siellä todettiin ikun katsottiin sitä väkee et itsellä menee kuitenki ihan hyvin.... sama tulee ain mieleen näiden venakkojuttujen kaa---

Ja nyt olet itse siellä asemaravintolassa vertailupuolella. Niin se aika rientää ja vuodet kuluttaa. Mutta aina voit olla hyvänä esimerkkinä, miten ei kannata elää :) Tsemii, hei!

[QUOTE="vieras";25695223]Viro itsenäistyi yli 20v sitten. Että sikäli.[/QUOTE]

No ei siellä silloin elokuussa 1991 heti kaikkia päiväkoteja yksityistetty. Olen ymmärtänyt, että ap on äitinsä kanssa muuttanut Suomeen jo kauan sitten.

[QUOTE="vieras";25695279]No ei siellä silloin elokuussa 1991 heti kaikkia päiväkoteja yksityistetty. Olen ymmärtänyt, että ap on äitinsä kanssa muuttanut Suomeen jo kauan sitten.[/QUOTE]
Lähtiköhän ne mafian miehiä karkuun, kun isä tapettiin?

[QUOTE="vieras";25695279]No ei siellä silloin elokuussa 1991 heti kaikkia päiväkoteja yksityistetty. Olen ymmärtänyt, että ap on äitinsä kanssa muuttanut Suomeen jo kauan sitten.[/QUOTE]

No sovitaan näin, että sinä tiedät parhaiten.

[QUOTE="vieras";25695237]Ja nyt olet itse siellä asemaravintolassa vertailupuolella. Niin se aika rientää ja vuodet kuluttaa. Mutta aina voit olla hyvänä esimerkkinä, miten ei kannata elää :) Tsemii, hei![/QUOTE]

jep! :D ei vaan ammatin sain valmiiks, nyt oon perheellinen virkanainen. mut tosiaan hauskaa muistella....

ei hänellä oo niin paljon tilillä mitä kengät maksaa. Äiti on nyt niin sanotusti köyhä. Jos rehellisesti sanottua hänellä jää vain 130e joka kk, siks hän pelkää nekin menettä. Hänelle nyt pitää jooko muu asunto katsoa tai työpaikka, kun noin elää ei ole kiva kenellekään

Voi kun kuulostaa ikävältä äitisi tilanne, jos on vain Kelan työttömyyspäivärahalla tai työmarkkinatuella :( miksi asuntoa pitää vaihtaa? Parin vuoden päästä pääsee vanhuuseläkkeelle mutga ei srkään iso ole kun työura Suomessa on ollut lyhyt.

Miltä sinusta tuntuu käyttää rahaa tuhansia euroja/kk kun äitisi joutuu selviämään 130 eurolla? on nimittäin aikamoinen vastakkainasettelu ja ero lähiomaisten kesken.

Onko mielestäsi muuten ok että kerrot äitisi tilanteesta palstalla?