Paljonko teillä on tilillä rahaa ja koska tulee seuraavan kerran rahaa?

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"jklö"
Mulla on about 5 e tilillä. Lapsilisä tulee seuraavaksi, ne menee suoraan säästötilille. Omaa rahaa tulee kuun lopussa, josta maksan myös oman osuuteni laskuista. Meillä mies maksaa ruokaostokset siten, että olen kuun lopussa siirtänyt tietyn summan miehen tilille, josta ostaa. Elatustuki ja lapsilisä säästötilille. Mies laittaa oman osansa. Sitten on käteissäästöt ja toinen säästötili pahan päivän varalle. Ja säästöt tytön kesävaatteita varten. Eli ihan hyvin menee. Meillä ei ole autoa yms, niin saa hyvin säästettyä rahaa. Kun menen töihin, alkaa varmaankin käsirahan säästäminen.

Onneksi meillä ei sentään mene näin monimutkaiseksi. Meillä on yksi ainoa tili mitä käytetään ja siellä tällä hetkellä muutama tonni. Lapsilisät tulee seuraavaksi perjantaina neljästä lapsesta.

viserrys
Meillä on yhteinen tili, jolla on reilu 6000 euroa tällä hetkellä. Tilillä, jonne menee lapsilisät, on jotain 400 euroa. Reilu 3000 on kiinni rahastoissa. Seuraavaksi tulee varmaan lapsilisät ja miehen palkka (vähän vajaa 4000 euroa nettona) kuun lopussa.

Mulle kans :)
[QUOTE="vieras";25686839]Tileillä on rahaa noin 85-90.000 ja tänään on jo tullut rahaa ja tänään tulee myös lisää.[/QUOTE]

Pakko kysyä, että mistä ihmeestä sitä nyt tuolla tavalla tulee ;)?

"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25686453:
95% vastanneista on tyyliin 5 senttiä tilillä, rahaa tulee seuraavan kerran viikon päästä, olis ihan hirvee tilanne.
Niin olisi! En voisi ikinä elää tilanteessa, jossa tilillä olisi joku 5€!!! :O Edes hoitovapaalla ollessani!! Oma kipurajani on n.1500€ eli sitä vähemmän en käyttötililläni rahaa sallisi olevan. Tällä hetkellä käyttötilillä n.2500€ omaan käyttööni (miehen kanssa yhteiseltä tililtä taas maksetaan laskut ja laina) ja seuraava palkka tulee 15.3. Säästötileiltäni löytyy yhteensä n.6000€.

Ja olen siis tavallinen keskipalkkainen (ehkä vähän allekin) ihminen.

[QUOTE="jklö";25686830]Onneksi meillä ei sentään mene näin monimutkaiseksi. Meillä on yksi ainoa tili mitä käytetään ja siellä tällä hetkellä muutama tonni. Lapsilisät tulee seuraavaksi perjantaina neljästä lapsesta.[/QUOTE]

Toi on oikeestaan aika yksinkertainen, koska mä siirrän rahaa vain kahdelle tilille. Tunnen perheen jolla on 7 tiliä + jokaisella 6 perheenäsenellä oma tili ja niiden välillä pelaavat :D

"minä"
Käyttötilillä n.800 euroa, tuottotilillä reilu 3000 euroa, s-tilillä varmaan jotain 900 euroa. Seuraavat rahat ensi perjantaina, palkka ja lapsilisät, yht. alle 2000€.

[QUOTE="mie";25686942]Niin olisi! En voisi ikinä elää tilanteessa, jossa tilillä olisi joku 5€!!! :O Edes hoitovapaalla ollessani!! Oma kipurajani on n.1500€ eli sitä vähemmän en käyttötililläni rahaa sallisi olevan. Tällä hetkellä käyttötilillä n.2500€ omaan käyttööni (miehen kanssa yhteiseltä tililtä taas maksetaan laskut ja laina) ja seuraava palkka tulee 15.3. Säästötileiltäni löytyy yhteensä n.6000€.

Ja olen siis tavallinen keskipalkkainen (ehkä vähän allekin) ihminen.[/QUOTE]

Hassu kirjoitus.

Jos joku ruma aamu heräisit ja tililläsi olisi 4,99€, tappaisitko itsesi, koska et voisi moisessa tilanteessa elää?

No vitsi vitsinä.

Olen läheltä nähnyt erään elämän, jossa alettiin kiljumaan kauhusta, kun tilin saldo oli piirunverran alle tonnin. Ja tässä kohtaa oli siis kaikki laskut maksettu, kaapissa safkaa ja lisää rahaa tulossa aivan lähipäivinä. Ei ollut lasta eikä lammasta edes, josta olisi tarvonnut huolehtia.

Tänä päivänä se elämä on varsin toisenlaista. Nyt rahaa saattaa olla tilillä alle kymppi, eikä se varsinaisesti ole mikään järetön kauhistus, jos lähipäivinä on tulossa lisää rahaa.

Melko hyvin sitä ihminen siis sopeutuu. Olen ihan suoraan kysynytkin tältä ihmiseltä, että muistaako menneitä aikoja ja mitä niistä nykyään ajattelee. Ja kuulemma naurattaa nykyään se, että aikoinaan koki tilanteen katastroofiseksi, jos rahaa ei tilillä ollut sitä tonnia...vähemmälläkin kuulemma pärjää ihan hyvin :)

Ja ymmärrän siis toki, että raha tuo tiettyä turvaa. Mutta ehkä sitä kuitenkin elämään pystyy, vaikka sitä ei tonnia tai tonniviittäsataa tilillä olisikaan :)

meillä myös
[QUOTE="jklö";25686830]Onneksi meillä ei sentään mene näin monimutkaiseksi. Meillä on yksi ainoa tili mitä käytetään ja siellä tällä hetkellä muutama tonni. Lapsilisät tulee seuraavaksi perjantaina neljästä lapsesta.[/QUOTE]

Minusta on ihan fiksua hajauttaa rahat eri tileille. Ja säästöön omansa. Meilläkin miehen kanssa omat käyttötilit (eipä tule koskaan sanomista mihin kukin rahansa käyttää/tuhlaa). :) Ja yhteiseltä tililtä maksetaan laskut ja lainat (suoraveloituksena menee joka kuukausi palkasta osa sinne joten ei itselle mitään vaivaa). Lapsilisät menevät toiselle tililleni, sieltä voi tarpeen tullen nostaa rahaa, jos tulee tiukka tilanne tai tarvitsee ostaa esim. toppapuvut yms lapsille. Korkeakorkoiselle säästötilille talletetaan tilanteen mukaan aina rahaa (sieltä pystyy maksutta nostamaan kork. 2 kertaa vuodessa rahaa, joten sieltä maksamme esim. etelänmatkat yms.) Näiden lisäksi rahaa löytyy myös S-tililtä (en edes tiedä paljonko siellä on, mutta arviolta 500-1000€), nämä käytetään myös yleensä matkusteluun. :)

Kukin tyylillään, mutta meille tämä systeemi on toiminut jo 15 vuotta.

"mie"
Hassu kirjoitus.

Jos joku ruma aamu heräisit ja tililläsi olisi 4,99€, tappaisitko itsesi, koska et voisi moisessa tilanteessa elää?

No vitsi vitsinä.

Olen läheltä nähnyt erään elämän, jossa alettiin kiljumaan kauhusta, kun tilin saldo oli piirunverran alle tonnin. Ja tässä kohtaa oli siis kaikki laskut maksettu, kaapissa safkaa ja lisää rahaa tulossa aivan lähipäivinä. Ei ollut lasta eikä lammasta edes, josta olisi tarvonnut huolehtia.

Tänä päivänä se elämä on varsin toisenlaista. Nyt rahaa saattaa olla tilillä alle kymppi, eikä se varsinaisesti ole mikään järetön kauhistus, jos lähipäivinä on tulossa lisää rahaa.

Melko hyvin sitä ihminen siis sopeutuu. Olen ihan suoraan kysynytkin tältä ihmiseltä, että muistaako menneitä aikoja ja mitä niistä nykyään ajattelee. Ja kuulemma naurattaa nykyään se, että aikoinaan koki tilanteen katastroofiseksi, jos rahaa ei tilillä ollut sitä tonnia...vähemmälläkin kuulemma pärjää ihan hyvin :)

Ja ymmärrän siis toki, että raha tuo tiettyä turvaa. Mutta ehkä sitä kuitenkin elämään pystyy, vaikka sitä ei tonnia tai tonniviittäsataa tilillä olisikaan :)
Nimenomaa, raha tuo tiettyä turvaa. En halua elää tilanteessa, jossa esim. auto tai pesukone hajoaa lopullisesti, enkä voi HETI ostaa uutta tilalle. Miksi pitäisi elääkään niin? Kun on tottunut tiettyyn elämäntyyliin niin se menee itsestään. Tykkään myöskin shoppailla esim. lastenvaatteita, enkä tällöinkään haluaisi joutua tilanteeseen, että pitäisi erikseen pohtia voinko nyt ostaa tämän paidan että onko tilillä riittävästi rahaa. Luottokorttia en ole koskaan käyttänyt, koska ei ole ollut tarvetta. Talolainakin maksetaan mahdollisimman nopeasti pois.

En usko että koskaan tulisi tilannetta että käyttötililläni olisi 5 €. Aina voi myydä omaisuutta (tontteja, metsää - joita meillä on), tai osakkeet. Ja säästötilliltä löytyy pahan päivän varalle, miehellä vielä enemmän + perintöä. Työttömyyttä en pelkää koska olen alalla, jossa töitä riittää aina - hoitoala!

"äiti84"
Mun tilillä 2120,lapsilisä tulee ens viikolla. Säästötilillä 5500 ja sit on erikseen lainanmaksutili ja miehen tili. Lapsella myös tili johon säästämme ja käytämme jos tarvitsee jotai isompaa ostaa hänelle,siellä 2500.

Ja ei,mieheni ei ole kovapalkkainen lääkäri vaan ihan tavallinen työntekijä,itse olen lähihoitaja,nyt hoitovapaalla. Säästöt olen kartutttanut monien vuosien aikana.

"palstailija"
[QUOTE="äiti84";25687146]Mun tilillä 2120,lapsilisä tulee ens viikolla. Säästötilillä 5500 ja sit on erikseen lainanmaksutili ja miehen tili. Lapsella myös tili johon säästämme ja käytämme jos tarvitsee jotai isompaa ostaa hänelle,siellä 2500.

Ja ei,mieheni ei ole kovapalkkainen lääkäri vaan ihan tavallinen työntekijä,itse olen lähihoitaja,nyt hoitovapaalla. Säästöt olen kartutttanut monien vuosien aikana.[/QUOTE]

Meillä myös aika lailla samanlainen tilanne ja tilit kuin teillä. Olen myös hoitaja hoiva-alalla ja aikoinani säästänyt sievoisesti rahaa säästötilille, mies peruspalkkainen toimihenkilö. Näyttää että ne suuritilisimmät ovatkin hoitoalan ihmisiä täällä...;)

oi ja voi
Onhan siellä tileillä jotain, mutta plussan puolella ollaan vasta noin nelikymppisinä ;)

Niin ja seuraava raha taitaa tulla joskus ens viikolla. Miehelle maanantaina, sit se suuntaa autokauppaan ja käyttää sen siellä. Sit se maksaa sitä rahaa takas erissä. Hullua tää elämä.

"Sanna"
Käyttötilillä 1800 euroa. Kuukauden päästä seuraava tili, joka on noin 2000 euroa.

Korkeakorkoisella on reilut 20 000 euroa, josta suuri osa menee keväällä tehtävään remonttiin.

Yhteistyössä