SATUHÄÄT alkoi!!

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
määepäilen
[QUOTE="utelias vili";25660882]harmi kun heillä ei ollut apulaisia ruokien teossa.
Kampaajallakin käynti taisi jäädä pois.
Kivat herttaset häät rakastuneella parilla.[/QUOTE]

Saa itse olla kiitollinen niistä sukulaisista ja ystävistä jotka loihtivat meille hääjuhlaa. Pieni budjetti, mutta ei tullut ylivoimaista työmäärää kenellekään kun hommat jaettiin. Vaikka vieraita tulikin reilusti yli 100.
 
Mä unohdin koko Satuhäät ja näin vain viimeiset 5 minuuttia. Ehkä ihan hyvä niin, näen niin punaista kun jotkut aloittaa tuon jeesustelun kuinka kamalaa olis jos oma lapsi ei oiskaan hetero :kieh:
Olen myös lukenut lehtijutun ko. pariskunnasta ja näin miehen Arvostele mun illallisessa. Vähän ihmetyttää tuo hinku julkisuuteen, että mitä sillä hakevat?

Mutta hienoa että/jos saavat asiansa kuntoon ja lapsensa takaisin. Vaikka melkein toivois että joku lapsista oliskin homo :whistle:
 
"vieras"
[QUOTE="utelias vili";25660882]harmi kun heillä ei ollut apulaisia ruokien teossa.
Kampaajallakin käynti taisi jäädä pois.
Kivat herttaset häät rakastuneella parilla.[/QUOTE]

Oli joo tosi herttaiset.. Huoh. Jos haluan katsoa Inhimillistä tekijää niin katson sitä, tätä oon pitänyt leppoisana hääohjelmana mutta taitaa jäädä jatkossa väliin.
 
kaikkea hyvää
[QUOTE="vieras";25661100]Aiemmat lapset huostaanotettuna ja lisää vaan "tehdään" (=ei viitsitä/muisteta/jakseta ehkäistä)... Ja persu Mika Niikko, huoh. En katso enää.[/QUOTE]

No, mutta kun heidän elämä on muuttunut ja ovat nyt kykeneviä hoitamaan lapsia niin miksi pitäisi jäädä ns. menneisyytensä vangiksi. Ja ne huostaanotot puretaan pikkuhiljaa ja sitten on kaikki lapset kotona. :)
 
"vieras"
En kanssa ymmärrä...täälä palstalla mikään ei kelpaa! Jos yrittää niin haukutaa ja,jos ei yritä ni haukutaan huoh! Musta oli todella hienoa tulla julkisuuteen ja näyttää ihmisille,että kyllä siitä syvimmästäkin suosta voi nousta! Ja perheolot oli ihan hyvät ja lapset näytti kaikinpuolin hoidetuilta ja rakastetuilta <3 Sijoitetulla tytölläkin oli ihan lämpimät välit äitin kanssa. Mutta mitäpä te täällä palstalla ymmärtäisitte...teille pitäsi itsellenne osua vastoinkäymisiä paljon ni ehkä sitten mieli muuttuisi!
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux ja Jul
Katsoin sattumalta, vaikken yleensä koskaan katso tuon tyyppisiä ohjelmia. Kiva oli nähdä tuollainen uskova pari ko. ohjelmassa. :) Vähän ehkä epäilytti tuollainen pohja suhteessa että kumpikin tulee syvältä ahdingoista. Elämän suunnittelu voi olla lähtökohtaisesti hankalaa.

Lähipiirissä on samantyyppinen rakkaustarina ja olen kieltämättä ollut vähän skeptinen. Jos on jo ennestään syvässä taloudellisessa ahdingossa elävä yh ja on astumassa avioon työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen kanssa niin miten se yhtälö sitten toimii oikeasti...

Jotenkin se muutos mitä itsessä tapahtui uskoontulon jälkeen oli siinä että oman itsen arvo nousi siinä määrin etten enää halunnut ajautua samantyyppisiin suhteisiin kuin aiemmin vaan uskalsin ensimmäistä kertaa vaatia parempaa kuin aiemmin.

Huomaan helposti ihmiset, joilla on ollut ongelmia ja ajautuvat uudelleen suhteisiin jotka eivät välttämättä ole taloudellisesti yhtään mahdollisia asetelmia vaan pelkkiä tunteellisia laastariviritelmiä. On toki hienoa että kaksi uskovaa ihmistä löytää toisensa, mutta on niin helppoa niputtaa kaikki automaattisesti Jumalan johdatukseksi.
 
öasldk
[QUOTE="tiimarinvihko";25660754]Niin että meinaat, että lastensuojelu kuitenkin antaa niiden kamapäissään hoidella näitä yhteisiä lapsia? Ehkä kyse on siitä että lapset ovat olleet sijoituksessa pitkään ja se ei ole yksinkertainen juttu ruveta repimään lapsia perheestään eli sijaisperheestä, johon lapsi on kiintynyt ja jossa lapsi on kasvanut.[/QUOTE]

Jos lapsi on ullut useita vuosia sijaisperheessä ja juurtunut sinne, niin sijioitusta ei pureta vaan lapsi jää sijaisperheeseen. Laspen etu ei ole tulla revityksi sieltä, mihin hän on juurtunut. Yhteyttä biovanhempiin pidetään yllä tapaamisin ja vierailuin, mutta koti säilyy siellä, mihin lapsi on juurtunut. Ja näin on siis, jos lapsi on ollut sijoitettuna useita vuosia. Ei lapsi ole esine, jonka voi laittaa "narikkaan" siksi aikaa kunnes vanhemmat saavat asiansa kuntoon ja elämän hallintaan. Lapsi kasvaa ja juurtuu siihen perheeseen jossa kasvaa, oli verisiteet tai ei.
 
"vieras"
Sääli ettei tuolla parilla ollut ilmeisesti ystäviä ollenkaan, toivottavasti se asia muuttuu tulevaisuudessa. Häät oli ankeat, mutta itse pari ihan OK ja näyttivät sopivan hyvin toisilleen, ja tärkeämpihän se itse avioliitto ja yhteinen tulevaisuus on kuin joku hääjuhla. Mielipiteisiin kaikilla on oikeus, mutta vähän harmitti nuo homopuheet, jotenkin toivoisi että kun on itse tehnyt vaikka mitä paljon pahempaa ja saanut silti aina uuden mahdollisuuden, nyt elää onnellista perhe-elämää, niin voisi sen saman muillekin suoda kuin mitä itse on saanut. Eikä synnitön ole omakaan suhteensa ollut, ihan samalla tavalla se esiaviollinen seksikin on synti kuin homous, raamatun mukaan siis.

Kaikkea hyvää toivon parille tulevaisuuteen, toivottavasti jaksavat pysyä tällä tiellä ja rakkaus kantaa kaikkien koettelemuksienkin yli.
 
"vieras"
Huomaan helposti ihmiset, joilla on ollut ongelmia ja ajautuvat uudelleen suhteisiin jotka eivät välttämättä ole taloudellisesti yhtään mahdollisia asetelmia vaan pelkkiä tunteellisia laastariviritelmiä. On toki hienoa että kaksi uskovaa ihmistä löytää toisensa, mutta on niin helppoa niputtaa kaikki automaattisesti Jumalan johdatukseksi.
Entä miten hienoa on katsoa sieltä korkeuksista muiden liittoa ja kuvitella tietävänsä paremmin millainen heidän suhteensa on? Tai mikä on Jumalan johdatusta, tai miten se on oikeus muilla kokea? Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta taloudellisen edun tavoittelu ei kaikille ole ykkösasia. Tuolle parille voi taloudellisesti riittää aivan hyvin tuo pieni koti Mellunmäessä ja oma perhe, jossa kenenkään ei tarvi puutetta mistään tärkeästä kärsiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25661242]Sääli ettei tuolla parilla ollut ilmeisesti ystäviä ollenkaan, toivottavasti se asia muuttuu tulevaisuudessa. Häät oli ankeat, mutta itse pari ihan OK ja näyttivät sopivan hyvin toisilleen, ja tärkeämpihän se itse avioliitto ja yhteinen tulevaisuus on kuin joku hääjuhla. Mielipiteisiin kaikilla on oikeus, mutta vähän harmitti nuo homopuheet, jotenkin toivoisi että kun on itse tehnyt vaikka mitä paljon pahempaa ja saanut silti aina uuden mahdollisuuden, nyt elää onnellista perhe-elämää, niin voisi sen saman muillekin suoda kuin mitä itse on saanut. Eikä synnitön ole omakaan suhteensa ollut, ihan samalla tavalla se esiaviollinen seksikin on synti kuin homous, raamatun mukaan siis.

Kaikkea hyvää toivon parille tulevaisuuteen, toivottavasti jaksavat pysyä tällä tiellä ja rakkaus kantaa kaikkien koettelemuksienkin yli.[/QUOTE]

Jäin sitä miettimään, että jos ne molemmat oli tullu uskoon niin miks ne sitten muuttivat yhteen ja hankkivat lapsia ennen avioliittoa, olis luullu, että jos ne uskoon oli tullu niin eivät olisi perustaneet perhettä ennen avioliittoa eiväätkä myöskään asuneet avoliitossa...
 
Kunhan Mietin
Jotenkin julkisuudelta vaikutti. Yrittäisivätkö omaa kuvaa parantaa. Luin, että olivat menneet naimisiin vuonna 2009. Jos sukulaiset eivät siksi halunneet tulla uusiin häihin helluntaikirkkoon ja kameroiden alle.
 
"vieras"
Katsoin sattumalta, vaikken yleensä koskaan katso tuon tyyppisiä ohjelmia. Kiva oli nähdä tuollainen uskova pari ko. ohjelmassa. :) Vähän ehkä epäilytti tuollainen pohja suhteessa että kumpikin tulee syvältä ahdingoista. Elämän suunnittelu voi olla lähtökohtaisesti hankalaa.

Lähipiirissä on samantyyppinen rakkaustarina ja olen kieltämättä ollut vähän skeptinen. Jos on jo ennestään syvässä taloudellisessa ahdingossa elävä yh ja on astumassa avioon työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen kanssa niin miten se yhtälö sitten toimii oikeasti...

Jotenkin se muutos mitä itsessä tapahtui uskoontulon jälkeen oli siinä että oman itsen arvo nousi siinä määrin etten enää halunnut ajautua samantyyppisiin suhteisiin kuin aiemmin vaan uskalsin ensimmäistä kertaa vaatia parempaa kuin aiemmin.

Huomaan helposti ihmiset, joilla on ollut ongelmia ja ajautuvat uudelleen suhteisiin jotka eivät välttämättä ole taloudellisesti yhtään mahdollisia asetelmia vaan pelkkiä tunteellisia laastariviritelmiä. On toki hienoa että kaksi uskovaa ihmistä löytää toisensa, mutta on niin helppoa niputtaa kaikki automaattisesti Jumalan johdatukseksi.
Tän kirjoituksen perusteella, täytyy ihmetellä jos olet tosiaan uskossa. Ainakin otit oman järkeilysi käyttöön, Jumalaan luottamisen sijaan.
 
"Huihai"
Miksi pitää Mika Niikkoa haukkua? Ehkä se suostui, jos ne ei ois enää saanut ketään muuta. Mun mielestä kiltisti tehty, että meni bestmaniksi, vaikka oli jo sovittua menoa sille päivälle. Mä tiiän Mikan ja se on sellainen hiukan ylivilkas, että ei se kellon katsominen häneltä ollut mikään epäkohteliaisuuden osoitus, vaan hän on semmoinen kiireinen tuplabuukkaaja. Oikeasti avulias ja ystävällinen mies. Hyväntahtoinen.

Ton parin rakkaudesta ja uskosta me ei tiedetä mitään. Pitää luottaa siihen, miten he itse elämäänsä kuvailevat, eikä soekuloida. Tosiaan, hieman suretti, että he eivät saaneet kovin paljon apuja hääjärjestelyissä. Mutta heidän mielestä päivä oli täydellinen, joten kaikki meni siis ihan ok.
 
"myy"
Mika oli siinä takaisin elämään järjestössä töissä, kun auttoi tota miestä kuiville ja eteenpäin, oli hommannut asunnonkin kerrottiin. Ei varmasti kehdannut kieltäytyä kun bestmaniksi kysyttiin.

Huostaanotetut lapsethan olivat naisen aiemmasta suhteesta, eivät heidän yhteisiä lapsia. Alkoholi ongelma oli hänellä nuorempana, kun lapset otettiin pois. Elämässä oli alkanut uusi vaihe, kun tapasi tämän miehen, jatuli uskoon.

Ei nyt ihan "tyypillinen" helluntailais perhe tullut mieleen, mutta aimpi elämä paistoi taustalla.

Vieraiden pois jääntiin oli varmaasti monia syitä.
 
"..."
Mun mielestä oli oikein mukavan oloinen pariskunta. Vähän pahalta tuntui kun niin moni vieras jätti juhlat väliin. Perheen elämä näytti ihan normaalilta. Ehkä ei kannattaisi kuitenkaan enempää lapsia tehdä, onhan heillä jo aika monta..Toivottavasti pysyvät jatkossakin kuivilla. Mielekkäämpää katsottavaa tämä oli kuin ne häät joissa juodaan ja kiroillaan vaan.
 
"Huihai"
Ehkä suuri osa vieraista oli sukua ja ei-uskovia ystäviä. Voisin kuvitella, että moni ei hakua tulla kuvatuksi helluntaiseurakunnassa. Ehkä se oli syynä. Aika kurjaa hääparin kannalta jokatapauksessa.
 

Yhteistyössä