SATUHÄÄT alkoi!!

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
voi olla et heidän suhdettaa lähipiiri ei katso hyvällä ja protestoivat jäämällä pois.
Nää on niin vaikeita juttuja, kummallakin niin rikkinäinen elämä takana.
 
"mie"
[QUOTE="tiimarinvihko";25660607]Mun mielestä oli ihan tavallisen oloinen perhe. Enkä mitenkään huomannut, että lasten elämä olisi karua. Yksi oli sijaisperheessä, mikä on tietenkin melko surullista, mutta perheen nykytilanne näytti mielestäni hyvältä. Mutta tällä palstalla nyt on ihan hirveetä varmaan, jos joku asuu vuokralla ja on muovimattolattia.[/QUOTE]

Muistaakseni sama pariskunta ollut joskus 2+ lehdessäkin..... Silloin ainakin sen naisen vanhin tyttö asui sijaisperheessä, toinen tyttö laitoksessa (oli erityislapsi) ja eikös sillä miehelläkin ollut yksi poika sijaisperheessä ja toinen lastenkodissa?
 
"vieras"
Minusta kivan oloinen pari. Haluaisin tuollaisen ystävän kuin tuo nainen oli. Ei mikään kauhumorsian. Normaali ihminen.

Harmitti pariskunnan puolesta, että morsiamen vanhemmat eivät vaivautuneet paikalle.
Itse en omissa häissäni haluaisi, että sulhanen pursottaa kauheella kiireellä kermaa kakun päälle hääpäivänä :O

Olisi nyt joku mennyt auttamaan järjestelyissä!!
 
[QUOTE="...";25660635]Epäilihän tuo morsian itsekin "josko oikeesti isä on kipeä".. Selvästi suku protestoi. Kavereitahan sillä morsiammella ei juurikaan ollut, niin sanoi jo alussa.[/QUOTE]

Eikö se isä ollut alkoholisti? Vai kuulinko väärin. Muksujen kanssa oli vielä tohinaa siinä alussa.
 
mkfhd
Mustakin aika jännä että vaikka on noin kova tausta ollaan noin tuomitsevia.
Joku hihhiuliuskonto tekee kenestä tahansa tuomitsevan.

Mulle tuli mieleen, että jos ne sukulaiset ei halua olla tekemisissä noiden uskoontulon takia. Ja ihmettelen kyllä mikä himo noilla on päästä telkkariin. Ei ne sitten ihan kuivilla/täysin järjissään taida olla jos lapsia on vielä huostassa....
 
määepäilen
Minulla myös vaikka pari itse herättj vähän epäilyksiä että oliko perumisen takana joku isompikin juttu....
Voi olla tosi yksinkertainen syy: helluntaikirkon kynnys on korkea, jopa häihin kutsutuille vieraille :/ Ennakkoluulot on mielettömiä ihmisillä.

Harmi kun häiden bändiä näytettiin vain vilauksilta. Ja sen bändin musiikkia ei kuulunut paljon yhtään. Tekee mieli mainostaa, kun on mun lemppari:
NO MAN'S BAND: Morsiuspuku (NMB) - YouTube
 
"tiimarinvihko"
[QUOTE="mie";25660658]Muistaakseni sama pariskunta ollut joskus 2+ lehdessäkin..... Silloin ainakin sen naisen vanhin tyttö asui sijaisperheessä, toinen tyttö laitoksessa (oli erityislapsi) ja eikös sillä miehelläkin ollut yksi poika sijaisperheessä ja toinen lastenkodissa?[/QUOTE]

A-haa, mä en katsonut ohjelmaa alusta asti. Mutta taustat huomioon ottaen, niin on ymmärrettävää että lapset on sijoituksessa. Sama se onko yksi vai useampi. Mutta menneisyys on menneisyyttä ja mun mielestä nykytilanne näytti hyvältä. Ihan tavallisen oloinen onnellinen perhe. Ja vaatii rohkeutta esiintyä avoimesti julkisuudessa noilla taustoilla.
 
Niin erilaisia me ollaan :) mä taas en vois ystäväkseni kuvitella morsianta, oli kyllä niin eri planeetalta! Enkä tarkoita rikkinäistä taustaa edes.

Kyllä munkin kävi lapsia sääliksi, tosin en tiedä miksi, ohjelmassa kaikki meni hyvin.
 
[QUOTE="tiimarinvihko";25660607]Mun mielestä oli ihan tavallisen oloinen perhe. Enkä mitenkään huomannut, että lasten elämä olisi karua. Yksi oli sijaisperheessä, mikä on tietenkin melko surullista, mutta perheen nykytilanne näytti mielestäni hyvältä. Mutta tällä palstalla nyt on ihan hirveetä varmaan, jos joku asuu vuokralla ja on muovimattolattia.[/QUOTE]

Mäkään en mitään erityisen karua nähnyt. Ja siinä kohtaa kun morsian laski viiteen ja vei kiukkuavan lapsen nukkumaan, ajattelin että wau, joku joka näyttää lapselle että rajat ovat vanhemman käsissä.
Muistaakseni oon lukenut tästä parista, onko ollut juttua ihan kaksplussassakin? Arvostan ihmisiä jotka pyrkivät vaikeuksista eroon eivätkä vaan jää itsesääliin kierimään. Toivon parille ja koko perheelle kaikkea hyvää!
 
  • Tykkää
Reactions: Jul
"hmm"
[QUOTE="vieras";25660700]Tai sit ne vanhemmat ketkä ei tullut paikalle, ovat ite päihteidenkäyttäjiä ja siks eivät saaneet aikaseks tulla.[/QUOTE]

Tää tuli kieltämättä mieleen. Mutta myös, että mikä kiire tehdä noita lapsia ihan liukuhihnalta, kun entisetkin on vielä huostassa ja lastenkodeissa. Elämänhallinta taitaa olla hakusessa edelleen... Normaalimmatkin ihmiset joutuu miettimään resurssejaan, että kuinka monta lasta voi hankkia, että voimavarat, rahat ja muut riittää. Mut ei nää tälläset ihmiset joudu miettimään mitään. Sossu huoltaa kyllä...Veronmaksajana ärsyttää.
 
"tiimarinvihko"
Joku hihhiuliuskonto tekee kenestä tahansa tuomitsevan.

Mulle tuli mieleen, että jos ne sukulaiset ei halua olla tekemisissä noiden uskoontulon takia. Ja ihmettelen kyllä mikä himo noilla on päästä telkkariin. Ei ne sitten ihan kuivilla/täysin järjissään taida olla jos lapsia on vielä huostassa....
Niin että meinaat, että lastensuojelu kuitenkin antaa niiden kamapäissään hoidella näitä yhteisiä lapsia? Ehkä kyse on siitä että lapset ovat olleet sijoituksessa pitkään ja se ei ole yksinkertainen juttu ruveta repimään lapsia perheestään eli sijaisperheestä, johon lapsi on kiintynyt ja jossa lapsi on kasvanut.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
köh köh
[QUOTE="...";25660635]Epäilihän tuo morsian itsekin "josko oikeesti isä on kipeä".. Selvästi suku protestoi. Kavereitahan sillä morsiammella ei juurikaan ollut, niin sanoi jo alussa.[/QUOTE]

Mä kuulin kyllä et puhuivat "Visasta" ,ei "isästä". En sit tiä.
 
mkfhd
[QUOTE="tiimarinvihko";25660754]Niin että meinaat, että lastensuojelu kuitenkin antaa niiden kamapäissään hoidella näitä yhteisiä lapsia? Ehkä kyse on siitä että lapset ovat olleet sijoituksessa pitkään ja se ei ole yksinkertainen juttu ruveta repimään lapsia perheestään eli sijaisperheestä, johon lapsi on kiintynyt ja jossa lapsi on kasvanut.[/QUOTE]

Monesti menee niin että ongelmainen vanhempi on joutunut aiemmat lapsensa antamaan huostaan mutta nuoremmat on kotona. Siinä on saattanut sossut tai paikkakunta vaihtua välissä, tai tilanne parantunut jonkin verran mutta ei kuitenkaan 100%.
Lain mukaanhan se menee niin että huostaanotto tulee purkaa jos sille ei ole perusteita, siihen ei vaikuta se kauanko lapsi on ollut sijaisperheessä jne.jne. Tietenkään huostaanottoa ei pureta jos vanhempi ei halua mutta... No, vaikea sanoa juuri tähän tapaukseen mitään kun ei tiedä kuinka vanhoja huostassa olevat lapset ovat, kauanko he ovat olleet sijaisperheissä ja ovatko koskaan asuneetkaan oikeilla vanhemmillaan.
 

Yhteistyössä