Saako teillä perheenjäsenet kotona piereskellä missä huvittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tuli just epänormaali olo...

Älä nyt hyvänen aika koe itseäs epänormaalina tässä possuseurassa! :D Meillä ei ole lapsia, mutta kyllä me toisiammekin sen verran kunnioitetaan, että mennään jonnekin muualle päästelemään ilmoja jos siltä tuntuu... Kun nyt tuli asiaa pohdittua, niin meillä ei kyllä oikeen edes koira piereskele silleen että sen huomais :D Ehkä se koira joskus vähän tuoksahtaa niin, että sen voi aavistaa päästäneen pienen paukun. Jos meillä joskus on lapsia, niin kyllä heillekin opetetaan, mikä on sopivaa käytöstä muiden seurassa.

[QUOTE="a p";25641279]Onko teillä talo niin tupaten täynnä väkeä, ettei voi siirtyä muutamaa metriä kauemmas toisista piereskelemään?[/QUOTE]

No, ei tässä nyt ihan hirveen hulppeita tiloja ole.. Mutta siis jos ne ei haise ihan tappavalle tai tuntuu ettei voi pidättää niin kyllä voi päästää. Siitä saattaa saada palautetta mutta ei se kiellettyä ole :D

Me miehen kanssa välillä vastaillaan toistemme pieruihin <3 ja röyhtäyksiin <3 ja ukko saattaa työntää nenänsä mun kakkosposkien väliin, jos oikein yritän vältellä ja mennä nätisti pieraisemaan :D Ja välillä kerrotaan myös, millaista pökälettä tuli, kun vessassa käydään. Se tapa on varmaan tullut siitä, että keskustellaan myös lapsen ja koirien hengentuotteista päivittäin.

Ja mä kaivelen nenääni oikein urakalla! Rekkamiehen pastillit <3 -Ja ihan missä vain kotona tai autossa. Ja mä sheivailen myös miehen nenäkarvat, mutten syö niitä.

;'D uskomatonta :D

Siis hyi saatana!!
Minun mielestä toisen paskan haistelu on erittäin epämiellyttävää! Siksi opetan lapsilleni (ja miehelleni!) että toiset pitää ottaa huomioon ja on kohteliasta siirtyä kauemmaksi paskomaan. Ei tarvitse ulos asti juosta, mutta siirtyä vaikka toiseen huoneeseen. Hyvin on oppi mennyt perille! Pieruja ei tarvitse pidättää, mutta ei ole iso vaiva siirtyä muutamaa metriä! Itselläni ja osalla lapsista on laktoosi-intoleranssi, siltikään emme pakota muita perheenjäseniä kylpemään paskanhajussa!!!!!!!!!!

[QUOTE="vieras";25641378]Siis hyi saatana!!
Minun mielestä toisen paskan haistelu on erittäin epämiellyttävää! Siksi opetan lapsilleni (ja miehelleni!) että toiset pitää ottaa huomioon ja on kohteliasta siirtyä kauemmaksi paskomaan. Ei tarvitse ulos asti juosta, mutta siirtyä vaikka toiseen huoneeseen. Hyvin on oppi mennyt perille! Pieruja ei tarvitse pidättää, mutta ei ole iso vaiva siirtyä muutamaa metriä! Itselläni ja osalla lapsista on laktoosi-intoleranssi, siltikään emme pakota muita perheenjäseniä kylpemään paskanhajussa!!!!!!!!!![/QUOTE]

Mutta jos ketään ei haittaa perheessä se, että saa piereskellä missä vaan, vaikka siinä vieressä istuessa, niin mikä ongelma siinä on?

Mutta jos ketään ei haittaa perheessä se, että saa piereskellä missä vaan, vaikka siinä vieressä istuessa, niin mikä ongelma siinä on?

Mäkään en nyt ymmärrä miten jotain voi risoo niin paljon jos joku toinen piereskelee omien seiniensä sisällä... Ei mua ainakaan kiinnosta, enpä ole tätä ennen edes asiaa ajatellut. :D Kaikkea se palsta saakin ajattelemaan :heart:

No me eletään miehen kanssa kaksin, eikä ainakaan tahallaan piereskellä toistemme nenään. Mutta jos vahinko pääsee, niin sitten pääsee. Yleensä kyllä tulee mentyä vähän sivummalle ihan kohteliaisuudesta, ei siksi että hävettäisi.

Mua ihmetyttää tässä ketjussa lähinnä että mitä porukka oikein syö, jos jatkuvasti piereskellään tai jos ne tulee niin voimalla, ettei yhtään ehdi liikahtaakaan? Itse olen siis pieraissut viimeksi ehkä eilen aamulla eikä ole yhtään pierettänyt tänään - sikäli kun se ketään kiinnostaa - joten olenko jotenkin epänormaali?

Meillä piereskely tapahtuu vessassa. Sekä lapset että aikuiset noudattavat tätä sääntöä. Tosin tuo nelivuotias ei ihan aina ehdi/ muista mennä vessaan, eikä sen väliksi:)

[QUOTE="vieras";25641448]No me eletään miehen kanssa kaksin, eikä ainakaan tahallaan piereskellä toistemme nenään. Mutta jos vahinko pääsee, niin sitten pääsee. Yleensä kyllä tulee mentyä vähän sivummalle ihan kohteliaisuudesta, ei siksi että hävettäisi.

Mua ihmetyttää tässä ketjussa lähinnä että mitä porukka oikein syö, jos jatkuvasti piereskellään tai jos ne tulee niin voimalla, ettei yhtään ehdi liikahtaakaan? Itse olen siis pieraissut viimeksi ehkä eilen aamulla eikä ole yhtään pierettänyt tänään - sikäli kun se ketään kiinnostaa - joten olenko jotenkin epänormaali?[/QUOTE]

onko joku puhunut siitä, että joka tunti piereskellään toisen vieressä? ei oo musta aikamäääreitä tullut?

[QUOTE="vieras";25641448]No me eletään miehen kanssa kaksin, eikä ainakaan tahallaan piereskellä toistemme nenään. Mutta jos vahinko pääsee, niin sitten pääsee. Yleensä kyllä tulee mentyä vähän sivummalle ihan kohteliaisuudesta, ei siksi että hävettäisi.

Mua ihmetyttää tässä ketjussa lähinnä että mitä porukka oikein syö, jos jatkuvasti piereskellään tai jos ne tulee niin voimalla, ettei yhtään ehdi liikahtaakaan? Itse olen siis pieraissut viimeksi ehkä eilen aamulla eikä ole yhtään pierettänyt tänään - sikäli kun se ketään kiinnostaa - joten olenko jotenkin epänormaali?[/QUOTE]

Taidat tehdä ihan omia johtopäätöksiä.

Omalta kohdaltani voin sanoa että meillä syödään pääosin sen verran hyvin ja jokainen omalle elimistölleen sopivasti ettei tämä piereskelyhomma ole mitenkään jatkuvaa tai kovin yleistä. Ei siis ole ongelma jos joskus pierettää.

Enemmän mua mietityttää että mitä sellaisessa perheessä syödään jossa oikein ahdistutaan piereskelystä toisten läsnäollessa? Ei tule muuta mieleen kuin että silloin perheessä syödään jotain epäsopivaa liian usein..

Ei tosiaankaan saa. Ei kuulu hyviin tapoihin paukutella menemään ruokaillessa tai keittiössä ylipäätään, saunassa, suihkussa tai toisten vieressä muutenkaan. Lapsen vahingot ovat toki ok, mutta häntäkin ohjeistan siirtymään sivummalle jos pierettää.

Saunassa ei, fiilis ja rentoutunut oli katoaa, jos joku mätänee vieressä. Ruokapöydässä ei, eikä kenenkään vieressä. Näin opetan ja oppi on mennyt perille. Onneksi.

Juosta? Ei mulla ole koskaan ihan niin pahoja ilmavaivoja ainakaan ollut. :O

Pierut ei valitettavasti aina (ainakaan meillä) tule sellaisella ennakkovaroituksella tai viiveellä että joka ainoa kerta ehtisi siirtyä pois toisten ihmisten välittömästä läheisyydestä, siinä ei juokseminen auta kun tulee jo eikä aina pysty pidättämäänkään riittävän pitkään että ehtisi loitommalle.

[QUOTE="vieras";25641559]Pierut ei valitettavasti aina (ainakaan meillä) tule sellaisella ennakkovaroituksella tai viiveellä että joka ainoa kerta ehtisi siirtyä pois toisten ihmisten välittömästä läheisyydestä, siinä ei juokseminen auta kun tulee jo eikä aina pysty pidättämäänkään riittävän pitkään että ehtisi loitommalle.[/QUOTE]

No minkäs sitä vahingolle voi.

Kah, siellä oli joku aiemmin ollut samaa mieltä :D

No mutta.. Meillä pieree kyllä kaikki. Lähes kaikkialla. Ruokapöydästä mä kyllä passitan sivummalle jos ihan silmiä alkaa kirveltää..

Isännällä oli tässä taannoin vatsassa jotain krenkkaa ja se hais ku rankkitynnyri pari päivää. Nauratti ihan älyttömästi kun isukki sitten eräänä aamuna pyysi keskimmäistämme, 2-vuotiasta neitokaista että "Tuupas isin prinsessa syliin" niin tyttö meni ensin viereen ja haistoi oikein kunnon nuuhkauksen ja totesi että "Nyt sä et isi haise" ja kipusi sylkkyyn.

[QUOTE="Vesipeto Surku";25641581]Se ken pierua pidättää niin on vilpillinen muutenkin. Nih.[/QUOTE]

Tai olisiko vain normaalit käytöstavat omaava? Eihän toiset huomioiva ihminen muutenkaan lauo suustaan kaikkea mitä sylki suuhun tuo tilanteessa kuin tilanteessa vaan jättää osan sanomatta. Vilppiä sekin? Vai ihan vain kohteliaisuutta? nih.

Yhteistyössä