Mäkin ihmettelen sitä, että miten joku ei kerkiä hoitamaan yhden lapsen kanssa yksiön (!) siivousta ja muita kotitöitä? Mitä sä oikeesti ap teet koko päivän, esimerkkiä? Jospa joku osaisi antaa käytännön vinkkejä..?
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että vaikkei mies kotitöitä juurikaan tekisi, niin kyllä hänen kuuluisi lasta hoitaa iltaisin/viikonloppuisin. Ja olisi reilua vaikka viikonloppuisin nukkua vuorotellen pitkään (lauantaina esim. isä ja sunnuntaina äiti, TOIMII).
Itse olen kotona kolmen lapsen kanssa, esikoinen aamupäivän eskarissa, keskimäinen käy kolme kerta viikossa kerhossa (kuskauksen hoidan minä) ja melkein 1,5v on mun kanssa kotona. Meillä on isohko talo, joten siivoamistakin on (lapset todellakin saavat levitetty kamat joka paikkaan). Ja vaikka minä hoidan yleensä siivouksen, pyykkäyksen, ruuanlaition, lumityöt ja kaupassa käynnin, niin en siltikään saa näihin menemään 8tuntia päivässä...... Ja mä en ole edes mitenkään kovin tehokas, tulee välillä netissa roikuttu, tehty käsitöitä jne.
Mies tekee kaikkia kotitöitä satunnaisesti, lisäksi hän hoitaa autojen huollot/korjaukset, taloon liittyvät remontin ja muut "miesten työt". Lapsia hän hoitaa PALJON, eilekin meni töistä tultuaan viellä kaikin kolmen kanssa luistelemaan