Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

En tiedä... minulla tämä raskaus ei tunnu etenevän.
Tänään menossa Dpo21, pp19 ja rv 5+0.
Torstaina sain Clearbluen digiin tulokseksi 1-2 ja tuolloin oli siis menossa rv 4+5.
Tein saman testin tänään uudelleen nähdäkseni, ovatko viikot nousseet... edelleenkin testiin tuli 1-2... : /
 
Sintu Oliko mitään puhetta lääkärin kanssa HCG testistä? Kannattaisiko käydä mitauttamassa oman mielenrauhan vuoksi? Senhän voi käydä ihan yksityisestikin ilman lähetettä itse otattamassa. Mutta jos menee, kannattaa varmistaa, että tulos tulee samana päivänä, jos käy aamulla (tai ainakin itse halusin kuulla tuloksen mahdollisimman pian) ja sitten, että se on pika HCG, eli mistä saa numeerisen arvon, ei pelkästään kyllä tai ei vastausta..
Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin loppuun asti!
 
heippa,
nyt löytyi minullekin sopiva keskustelu!! :)
olen vielä hetken 36-vuotias, joka heräsi kolme vuotta sitten siihen, ettei ole miestä eikä perhettä ja että sitä ollaan pian lähempänä 40 kuin 30. sitten tapasin nykyisen avomieheni, joka onnekseni ymmärsi "biologisen kelloni" tikityksen. useiden "läheltä piti"-tilanteiden ja oman kiertoni epäsäännöllisyyden takia tiesin, etten tuli saamaan vauvaa ilman apua. rakkaani kuintenkin vaati saada "mahdollisuuden" ja vasta vuoden jälkeen kirjauduimme naistenklinikalle tutkimuksiin. miehelläni oli ollut edellisessä liitossaan yksi raskaus, joten hänestä ei mitään vikaa löytynytkään. minulta leikattiin viime toukokuussa kiinnikkeitä ja hento endometriooma, diagnoosin jälkeen IVF-jonoon.
sumuttelujen alkua odotellessa kierto pitkittyi (tietysti!!), ja menkat alkoivat vasta kp43. nyt olen sumutellut 15 pvää ja keskiviikolle on varattu ultra ja mahdollinen pistosten aloittaminen. IVF menee vkolle 7.
jännittää ihan kamalasti ja olenkin etsinyt tällaista paikkaa, josta löytyy samanlaisia tunteita tuntevia :)
 
Jokainen päivä ettei löydä verta housuista, saa hymyn suupieliin...;)
Vaikka tiedän et siirrosta on niin vähän aikaa! Jotenki sitä toivoo, mut samalla pelkää... Yksi testi lojuu laatikon pohjalla ja kovasti mietin uskaltaskohan testata ja mikä
päivä??? Kertokaahan kanssasisaret?!? Ja en tiedä onko oire vaiko vaan jäänne
punktiosta ku öisin ei ole hyvä nukkua mahallaan. Pitää kääntyä aina johonkin
suuntaan. Vai kuvittelenko mä vaan? Sekavaa, mutta niin on mun ajatukset ja
pääkin!!!
 
Kyllä minä varmasti raskaana olen, sen verran paljon on oireita:

- rinnat todella arat
- alaselässä paineen tunnetta
- vilustaa
- lämpöä kainalosta mitattuna tänä aamuna 37,4
- tukkoinen/ flunssainen olo
- väsymys; normaalisti saatan valvoa illalla pitkäänkin, mutta nyt väsymys iskee jo klo 21 aikaan
- hengästyn helposti esim. rappuja noustessa
- paha olo tulee jos vatsa pääsee liian tyhjäksi ja samanlaista oloa on myös aamulla, mutta ainakin toistaiseksi olen säästynyt oksentamiselta
- hampaiden pesu aiheuttaa "yökkäys"-reaktion
- pissattaa useammin ku normaalisti
- vatsaa turvottaa
- en tiedä onko oire, mutta hikoilen aika paljon, varsinkin yöllä

Ainoa asia joka minua todellakin huolestuttaa, on tuo hCG:n hidas nouseminen.
Lisää huolta on aiheuttanut tänään lisääntyneet alavatsakivut... ihan kuin ennen kuukautisia.
Mutta jos nämä kivut ovat sitä, mitä pelkään, niin huomennapa se selviää.
Kroppani on ollut aina niin tarkka, että kun kuukautiskivut ovat ilmaantuneet, niin seuraavana päivänä on alkanut tiputtelu ja sitä seuraavana vuoto... joten jännitystä riittää.
Ja vaikka vuoto alkaisikin, voi silti toinen alkioista olla kiinnittynyt ja toinen tulla vuotona pois.

Ajattelin joka tapauksessa painella maanantaina yksityiselle mittauttamaan tuon HCG-arvon, ihan oman mielenrauhani vuoksi... makso mitä makso. =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenksula
Sintu74: Tsemppia nyt kovasti sinne testiin. Oon miettiny koko ajan etta sie olit just oikea henkilo plussaamaan, kun teilla on kuitenkin jo niin monta hoitoa takana. Meikalainenkin on ihan alottelija sinuun verrattuna... toivotaan etta hormonit on koholla reilusti ja paaset rentoutumaan ja odottelemaan ultraa.

Tammuska: Samat fiilikset taalla. Mut ma en aio testata. Meen torstaina sinne veritestiin ja silla selva. Ma suojelen itseani, kun viimeeksi oli kemiallinen raskaus... En haluu iloita ensin plussasta ja sit veritesti paljastuiskin negaksi... Kerta testaus riittaa minulle. :( Ma muistan muuten omasta punktiosta, et mulla meni ainakin reilu viikko etta tuntu normaalilta. Kauheet turvotukset ja jomotukset punktion jaljilta ja tunne ettei missaan asennossa oo hyva olla.

ON: Eipa ole kummempia oireita, paitsi et kauhee nalka koko ajan. Ei siis pahoinvointia ollenkaan, LOL. Lisaksi pienta arkuutta alavatsalla ja parina paivana ollut kirkasta limaa pikkuhousussa. Onko muilla ollut koskaan sellasta oiretta? Ja sit kun on taa jenkkilan seksikielto voimassa, niin kauhee himo koko ajan kayda mieheen kasiksi... :LOL: :popcorn: Jos nama on raskaus oireita, ni mulla on kyl maailman oudoimmat oireet....
 
rissetys Tervetuloa mukaan !

Sintu Kyllä tuo hcg-mittaus on nyt varmasti järkevintä ja arvon kehittymistä on sitten helppo seuratakin. Huomenna vaan kokeisiin !

Voimia kaikille piinailijoille !

ON pp9 ja virtsakokeesta nega, joten ei onnistuttu tälläkään kerralla. Nyt on vuoden sisällä käyty läpi inseminaatio, ICSI ja 2 PAS:ia. Aiomme kyllä yrittää vielä toisen hoitokerran läpi, mutta pidän ainakin helmikuun taukoa ja varaan sitten varmaan suunnitteluaikaa maaliskuulle vastaanotolle.
 
rissetys Tervetuloa mukaan !

Sintu Kyllä tuo hcg-mittaus on nyt varmasti järkevintä ja arvon kehittymistä on sitten helppo seuratakin. Huomenna vaan kokeisiin !

Voimia kaikille piinailijoille !

ON pp9 ja virtsakokeesta nega, joten ei onnistuttu tälläkään kerralla. Nyt on vuoden sisällä käyty läpi inseminaatio, ICSI ja 2 PAS:ia. Aiomme kyllä yrittää vielä toisen hoitokerran läpi, mutta pidän ainakin helmikuun taukoa ja varaan sitten varmaan suunnitteluaikaa maaliskuulle vastaanotolle.
Älähän vielä heitä toivoa. d:)b
Mieki sain plussan Pregcheckin liuskatestiin vasta pp14 ja tuon CB:n digituloksen 1-2 sain 3pv tuon ekan plussan jälkeen eli pp17.
Jospa sinullakin olisi ollut vain myöhäinen kiinnittyminen. :)
 
Jokainen päivä ettei löydä verta housuista, saa hymyn suupieliin...;)
Toi oli kyllä niin osuvasti sanottu, että....kyllä on täällä päin vessapaperit ollu jo aika pitkään vain ja ainoastaan valkoista laatua sattuneista syistä...


Kimalle: mäkin pidän täällä kuitenkin vielä b:)d!

Dreamer: ei hassummat oireet sulla....:D
mulle on tullut vaan mieleen, että kun noi piinailuajan ohjeistukset vaihtelee maittain niin paljon, niin mikä on perustelu loppupeleissä millekin rajoitukselle....Suomen käytännöistä sen verran, että mua pikkiriikkisen ihmetyttää tää suomalaisten lääkärien hokema "eletään vaan normaalia elämää" lähinnä siksi, että kun meikäläisillä nää asiat ei oo alunperinkään menny niinkun "normaalisti" (mitä ikinä se nyt sitten tarkoittaakaan). Luonnollisestikin lääketiede on valjastettu mitä moninaisimmin avustamaan tätä seikkaa, mutta kun loppupeleissä ei voi tietää, mikä on juuri se ratkaiseva tekijä itse kullakin...
Tai tää, että: "kyllä se alkio kiinnittyy, jos on kiinnittyäkseen"
Koska nimenomaanhan se ei normielämällä ole kiinnittynyt ... Itse en oo voinut sille mitään, että vaikka lääkäri ei esimerkiksi liikkumisen suhteen oo asettanut suuremmin rajoituksia, niin vaistomaisesti sitä valitettavasti rupeaa varomaan, kun se kallisarvoinen alkio sinne sisälle on saatu...sama juttu petipuuhien suhteen; tosin noi luget on myös aika tehokas "turn-off"=)
Kun näitä hoitoja on niin osuvasti arpapeliksi nimitetty; niin itsestä tuntuu, että tää on ollut kuin lottoamista: joka arvontakerta yrittää vaihtaa "oikeaa riviä" : josko nyt olisi se "7 oikein"-rivi....En ole oikeassa elämässäkään ollut koskaan kestoloton ystävä (ne harvat kerrat, kun sitä oikeaa peliä olen harrastanut) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Dreamer74
Mangu76: Niin totta kylla jokainen sana mita kirjoitit. :) Tama on arpapelia, joko voittaa tai ei voita...

Yks juttu mita taytyy kylla tasta Jenkkilan touhusta sanoa, on etta taalla varmaan annetaan noi tarkat ohjeet ja rajoitukset oikeusjuttujen pelossa. Koska ikava sanoa, mutta on paljon sellaisia tyhmia ihmisia, jotka tekee tyhmia juttuja ja sitten haastaa muita oikeuteen sen varjolla ettei varoitettu. Niinku esimerkiksi MCDonaldislla joku kaato kuumat kahvit paalleen ja haastoi mestan oikeuteen, ku hanta ei oltu varoitettu siita etta kahvi on kuumaa. HALOO?? Ja se meni ja voitti sen jutun ja sai hirmu korvaukset ja nykyaan niissa mukeissa lukee etta "varoitus: kahvi on kuumaa". Etta voi vaan sanoa, et tassa lapsettomuushoito bisneksessa pyorii niin paljon rahaa, et ei oo ihme etta ottavat kaiken varovasti. Ma oon itse asiassa omalle miehelleni (joka on Usalainen) monesti sanonut, etta: "Suomessa ei oo mitaan rajotuksia ja meilla on maailman paras terveydenhuolto", koska se ei anna mun tehda nyt mitaan taalla kotona. :heart:

Oon vahan lueskellut netista, ja jotkut sivustot muute sanoo, ettei progesteronin kaytossa ole tutkittua tietoa etta yksi menetelma olis tehokkaampi ku toinen (alakautta, pistoksena, laastarina, pillerina). Tekis mieli kysya tolta omalta laakarilta, et miks se valitsi ton pistoshoidon, koska mulla on takapuoli ihan mustelmilla ja tata jatkuu viela viikko (ja jos raskaana ollaan ni ekaan ultraan saakka). :kieh:
 
Minulle kävi nyt niin, että tuo lauantaina lisääntynyt alavatsakipu tiesi huonoa.
Eilen illalla alkoi tiputteluvuoto, eikä kyllä ole lisääntynyt, mutta luulenpa...

Joka tapauksessa minun ei siis tarvinut mennä yksityiselle mittauttamaan hCG-arvoa.
Nyt kun ilmeni "komplikaatioita" eli tuo tiputtelu alkoi, niin pääsinkin julkiselle puolelle veritestiin. Soitin siis oman kaupunkimme sairaalan naistentautien polille, johon minulla oli myös varhaisultra-aika varattuna 22.2. Sain lähetteen labraan ja käväisin veritestissä. Iltapäivällä klo 13 jälkeen soitan tuloksesta.

Sain myös uuden ultra-ajankin, joka on jo ensiviikon keskiviikkona 8.2... tuolloin siis olisi menossa rv 6+4.
 
Voi Sintu pahoittelut, voimia paljon. :hug:
Itkettää siun puolesta. :'(

Tänään kävin sokerirasituskokeessa, keskiviikona hoitaja soittaa tuloksista, saa nähdä
sitten miten edetään, tarviaako lääkitystä, onko ehkä korkea verensokeri ja keltarauhas-
hormoni syynä lapsettomuuteen vai jatketaan tutkimuksia miten.
Huh tämä odottaminen on vaikeaa, tuntuu ettei mikään edisty. :|
Tänään aloitin ovulaation tikuttamisen, saa nähdä tuleeko edes kahta vahvaa viivaa tikkuun.
 
Olen taustaillut ja lukenut kaikki tekstit ja nyt oli pakko tulla kommentoimaan...

Eli olen todella pahoillani Sintu :( , pelkäsin puolestasi digitestin tuloksen perusteella, koin nimittäin saman itse silloin vuosi aikaa jouluna... :(

Omaa napaa sen verran että PAS siirtyy ainakin kuukaudella eteenpäin, ovis osui juuri sille päivälle, joka ei mahdollistanut siirtoa... Julkisella kun ollaan hoidossa.
 
Sintu Olen niin pahoillani puolestasi :hug:

Susirouva Onneksi olkoon ! Selvä plussa se on !
Kiitos Kimalle! Harmittaa vaan todella paljon Sintun puolesta.

Hcg arvot olivat melkein 400, eli raskaana olen. (Karmea tuo surke kuva...pahoittelen).

Mulla muuten ei ole, eikä ole ollut mitän oireita, enkä ole noudattanut mitään varovaisuutta. Uskoinhan 100% siihen negaan.

Pidän peukkuja piinailijoille! Ja muille, älkää lannistuko tai luovuttako :heart:. Meilläkin tulee ikä rimaa hipoen vastaan, ja vielä kävi hyvin. Itse olin viittä vaille luovuttamassa, ja jo toivoni melkein menettänytkin. Kaikilla on toivoa ketkä ovat näissä hoidoissa!
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora73 ja Sintu74
Kiitos Kimalle! Harmittaa vaan todella paljon Sintun puolesta.

Hcg arvot olivat melkein 400, eli raskaana olen. (Karmea tuo surke kuva...pahoittelen).

Mulla muuten ei ole, eikä ole ollut mitän oireita, enkä ole noudattanut mitään varovaisuutta. Uskoinhan 100% siihen negaan.

Pidän peukkuja piinailijoille! Ja muille, älkää lannistuko tai luovuttako :heart:. Meilläkin tulee ikä rimaa hipoen vastaan, ja vielä kävi hyvin. Itse olin viittä vaille luovuttamassa, ja jo toivoni melkein menettänytkin. Kaikilla on toivoa ketkä ovat näissä hoidoissa!
Kyllä meki varmaan vielä yritetään. Meillähän ois jäljellä vielä 2 hoitoa, joihin saa sen Kela-korvauksen.
Tällä hetkellä tuntuu kuitenki siltä, että on pakko pitää hengähdystauko hoidoista.
Huomenna ajattelin soittaa Väestöliittoon ja kysyä lääkäriltäni jos saisin tämän hoitotauon ajaksi jotku "dropit", jotka hidastaisivat tuon endometrioosin etenemistä esim. Progesteron-lääkitys.

Susirouva: sinun plussasi valaa uskoa meihin muihinkin. :heart:

Minullakin on toivoa omasta lapsesta niin kauan kuin jäljellä olevassa munasarjassani on yhtään toimintaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva

Yhteistyössä