Jos miehesi pettäisi sinua varatun naisen kanssa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"a.p"
[QUOTE="Chala";25539346]En kertoisi, en haluaisi tietää.
Jos mieheni pettäisi, hänellä olisi syynsä kertoa tai jättää kertomatta, sama toisinpäin.[/QUOTE]

Mä taas sanoin exälleni usein, että jos ei pysty luotettava olemaan, niin voi voi, mutta jos ei voi olla rehellinen tekemisistään, niin se ei mulle käy. Mun mielestä asioiden salailu osottaa täyttä vastuuttomuuta ja itsekkyyttä. Jos mä kysyn jotakin, niin en oleta että mulle valehdellaan päin naamaa. Sitä en siedä hetkeäkään.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Kaksi kertaa olen kavaltanut pettäjän ihan vain siksi että puolisolla on mielestäni ollut oikeus tietää. Itse en ole ollut millään lailla osallinen noissa hairahduksissa.

Kummallakaan kerralla ei viestintuojaa ole ammuttu, vaan petturit ovat saaneet potkun persuksiin. Minun mielestäni on varastamista kuluttaa toisen ihmisen aikaa ja elämää siihen että antaa tämän elää valheessa. Rikoksentekijä tuossa tokinon se pettäjä, mutta mikään ei estä ulkopuolisiakaan ilmoittamasta asian oikeaa laitaa uhrille.

• Tykkää
Varmaan yrittäisin selvittää miksi lähti vieraisiin. Ja kyselisin oliko kivaa.
Yhen pettämisen takia en jättäis...varsinkaan kun miehellä on oikeastaan lupakin...

En puuttuis ko. naisen tekemisiin millään tavalla.

"Chala"
[QUOTE="a.p";25539428]Mä taas sanoin exälleni usein, että jos ei pysty luotettava olemaan, niin voi voi, mutta jos ei voi olla rehellinen tekemisistään, niin se ei mulle käy. Mun mielestä asioiden salailu osottaa täyttä vastuuttomuuta ja itsekkyyttä. Jos mä kysyn jotakin, niin en oleta että mulle valehdellaan päin naamaa. Sitä en siedä hetkeäkään.[/QUOTE]

Sen kokee jokainen omalla tavallaan.

"Chala"
Ja vaikka tämä nyt ihan eri mittaluokan asioita onkin, niin lähdinpähän pohtimaan että aika paljon sitä parisuhteessa valehdellaan toiselle vain häntä säästääkseen. "Kulta, tykkääksä mun uudesta tukasta?" "Joo rakas, se on tosi kiva", vaikka oikeasti mies ajattelee että voi vittu mikä kynitty petolinnun perse toi on.. Mutta miksi loukata toista?

Ihan yleistä pohdintaa tästä rehellisyydestä vaan :) Sitä kehutaan toisen ruokia ja ulkonäköä vaikka parantamisen varaa oliskin, naiselle sanotaan että tykätään pehmeistä muodoista vailla rintoja vaikka oikeasti ottaisi mielummin mallimitoissa olevan povipommin jne. Ei ne parisuhteet kovin rehellisiä pohjimmiltaan ole ja tällaisissa asioissa ainakin parempi niin ;)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="kokkeli";25539317]Mistä tiedät että niillä on parketti?[/QUOTE]

Noi oli esimerkkejä siitä että perhe voi yhä toimi aivan tarpeeksi hyvin ja se saattaa hyvinkin täyttää tehtävänsä lasten kasvuympäristönä, vaimon mokasta huolimatta.

Jonkun harmaan mielestä perhe on jo nyt niin rikki että ei ole enää mitään väliä vaikka ap päättää tuhoaa loputkin.

• Tykkää
Kaksi kertaa olen kavaltanut pettäjän ihan vain siksi että puolisolla on mielestäni ollut oikeus tietää. Itse en ole ollut millään lailla osallinen noissa hairahduksissa.
Tuollaista toimintaa mä en ollenkaan ymmärrä, saati arvosta. En arvosta pettämistäkään, mutten myöskään sitä että asioista täysin ulkopuolinen ihminen menee ja sotkeentuu. Ei, ei, ei...

"a.p"
[QUOTE="Chala";25539587]Ja vaikka tämä nyt ihan eri mittaluokan asioita onkin, niin lähdinpähän pohtimaan että aika paljon sitä parisuhteessa valehdellaan toiselle vain häntä säästääkseen. "Kulta, tykkääksä mun uudesta tukasta?" "Joo rakas, se on tosi kiva", vaikka oikeasti mies ajattelee että voi vittu mikä kynitty petolinnun perse toi on.. Mutta miksi loukata toista?

Ihan yleistä pohdintaa tästä rehellisyydestä vaan :) Sitä kehutaan toisen ruokia ja ulkonäköä vaikka parantamisen varaa oliskin, naiselle sanotaan että tykätään pehmeistä muodoista vailla rintoja vaikka oikeasti ottaisi mielummin mallimitoissa olevan povipommin jne. Ei ne parisuhteet kovin rehellisiä pohjimmiltaan ole ja tällaisissa asioissa ainakin parempi niin ;)[/QUOTE]

Pienet valkoiset valheet ovat mun mielestä suhteessa ok. :) Toisaalta taas mä en kuulu niihin "oonko mä lihava, oonko oonko oonko??" -ihmisiin, joten mua ei saa kyllä ihan helposti loukattua, mä olen tyytyväinen itseeni tällasena kun olen. Se vaan ärsyttää, että jos on sovittu pelisäännöt ja niistä ei pidetä kiinni. Harmittaa, kun itse on ollut hyvä toiselle kaikella tapaa ja kiitos on tämä.

"..."
Mulle kävi noin että mies petti varatun naisen kanssa ja naisella on 2 lasta kuten mullakin. Mun mies ei kertonut mulle vaan sain tietää muuta kautta. Jätin miehen heti kun sain tietää enkä kertonut naisen miehelle, vaikka mieli teki. Nainen oli kertonut hänelle että vain soittelivat mieheni kanssa ja ovat kavereita, ei muuta. Kysyin kyllä (nykyisin ex) mieheltäni aikooko hän kertoa naisen miehelle, mutta kuulemma se on heidän välinen asia.

"Vieras"
henkilö, joka esiintyy myös nimimerkillä Anatolia? Kun toinen häipyy niin toi tulee välittömästi paikalle, ja mielipiteetkin ovat samanlaisia. Onpas mielenkiintoista =)=)

"Vieras"
[QUOTE="a.p";25539872]Pienet valkoiset valheet ovat mun mielestä suhteessa ok. :) Toisaalta taas mä en kuulu niihin "oonko mä lihava, oonko oonko oonko??" -ihmisiin, joten mua ei saa kyllä ihan helposti loukattua, mä olen tyytyväinen itseeni tällasena kun olen. Se vaan ärsyttää, että jos on sovittu pelisäännöt ja niistä ei pidetä kiinni. Harmittaa, kun itse on ollut hyvä toiselle kaikella tapaa ja kiitos on tämä.[/QUOTE]

jutuista =)=)

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";25539940]henkilö, joka esiintyy myös nimimerkillä Anatolia? Kun toinen häipyy niin toi tulee välittömästi paikalle, ja mielipiteetkin ovat samanlaisia. Onpas mielenkiintoista =)=)[/QUOTE]

siis toinen ei toi.

Noi oli esimerkkejä siitä että perhe voi yhä toimi aivan tarpeeksi hyvin ja se saattaa hyvinkin täyttää tehtävänsä lasten kasvuympäristönä, vaimon mokasta huolimatta.

Jonkun harmaan mielestä perhe on jo nyt niin rikki että ei ole enää mitään väliä vaikka ap päättää tuhoaa loputkin.
Olen kyllä johonkin asti samaa mieltä pointistasi, nimittäin siitä, että ulkopuolisen kannattaa miettiä kertomiseen liittyen parin lapsia. Mutta minusta vedät aivan tolkuttoman överiksi väittäessäsi, että yksihuoltajien lapsista tulee sekakäyttäjiä. Tällä palstalla on kuitenkin aika paljon yh:ita, kuka mistäkin syystä, ja tuo alkaa olla jo melkoista herjausta. Sitä paitsi muovimatto on helpompi pestä kuin parketti.

"vieras"
mä haluaisin että mulle kerrottais jos mies pettää. Se, mitä sitten tapahtuu kun tieto on tullut julki olis puolestaan minun ja mieheni yksityinen asia ja täysin meidän vastuulla (eli tulisko ero vai pysyttäiskö yhdessä). Pettäjähän on jo omalla toiminnallaan riskeerannut perheen rikkoutumisen, joten ei sitä voi toisten syyksi laittaa.

Petetyllä on oikeus tietää jo pelkästään tautiriskin takia, saati sitten muista syistä. En voisi olla tuossa tilanteessa kertomatta. Kertoisin, vaikkei kyseessä olisi edes oma puoliso, joka pettämiseen on osallinen (eli olisin täysin ulkopuolinen).

Ainoa tilanne, jossa voisin kuvitella pysyväni hiljaa on se, että pettäjä olisi läheinen ystävä, joka minulle asiasta 'uskoutuisi'. Silloinkin kyllä kannustaisin kertomaan asian tilan muille osallisille.

Olen kyllä johonkin asti samaa mieltä pointistasi, nimittäin siitä, että ulkopuolisen kannattaa miettiä kertomiseen liittyen parin lapsia. Mutta minusta vedät aivan tolkuttoman överiksi väittäessäsi, että yksihuoltajien lapsista tulee sekakäyttäjiä.
Toi oli worst-case skenaario.. esimerkki siitä mitä pahimmillaan voi seurata ap:n toiminnasta. Loukattu ja kiukusta sokea nainen ei välttämättä ajattele tekojensa seurauksia kovin pitkälle.

• Tykkää
Reactions: Micosa
Toi oli worst-case skenaario.. esimerkki siitä mitä pahimmillaan voi seurata ap:n toiminnasta. Loukattu ja kiukusta sokea nainen ei välttämättä ajattele tekojensa seurauksia kovin pitkälle.
No tuo on silti ihan älytöntä. Ensiksikin se mollaa kaikkia yksinhuoltajia ja toisekseen, jos tuolla logiikalla lähdetään näitä asioita mietiskelemään, niin yhtä hyvin kertomatta jättäminen voi johtaa liimanhaisteluun, jos asia selviääkin myöhemmin. Ei sillä, en edelleenkään kannata kertomista, mutta inhottaa tällainen logiikan raiskaus.

nähty on
Olen kyllä johonkin asti samaa mieltä pointistasi, nimittäin siitä, että ulkopuolisen kannattaa miettiä kertomiseen liittyen parin lapsia. Mutta minusta vedät aivan tolkuttoman överiksi väittäessäsi, että yksihuoltajien lapsista tulee sekakäyttäjiä. Tällä palstalla on kuitenkin aika paljon yh:ita, kuka mistäkin syystä, ja tuo alkaa olla jo melkoista herjausta. Sitä paitsi muovimatto on helpompi pestä kuin parketti.
en mä lukenut tripodin tekstistä tuollaista. Hän arveli ehkä turhankin värikkäästi, että riski vaikeuksiin joutumiseen on suurempi erolapsilla.

Mutta oikeasti, jos joka kolmas (tällaisia lukuja muistan kuulleeni) pettää jossain vaiheessa liittoa, ja kaikki puolisot saisivat heti tietää avuliaiden kansalaisten toimesta, ja kaikki ottaisivat heti eron koska ei ole kamalampaa rikosta suhteessa kuin pettäminen - meillä ei kohta olisikaan muita kuin erolapsia. Reilua, eikö? Samalla yhteiskunnan rahoituspohja romahtaa, koska yksinhuoltajia pitää tukea rahoilla, joita ei sitten enää riitä. Oikeassaoleminen tulee usein kalliiksi useammilla tavoilla, kuin äkkiä tulisi ajatelleeksi.

Halutaanko me oikeasti maailma, jossa niin harva suhde kestää edes pari vuosikymmentä, että ne kaksi viedään johonkin eläintarhaan töllisteltäväksi ja mietitään, mikä heissä mahtaa olla vikana?

Ymmärrän, että ihmiset mielellään muodostavat petettyjen raivopäiden puolueen, jonka mukaan perimmäiset arvot ovat ehdoton rehellisyys (paitsi omien motiivien suhteen), ja kaikkien omaan puolueeseen kuuluvien viattomuus sekä pettäjien täydellinen ihmisarvon menetys. Mutta en ymmärrä, että tämä puolue syrjäyttää täysin mahdollisuuden, että on olemassa muitakin arvoja, ja ehkä tärkeämpiäkin.

Lasten etua on monesti käytetty tekosyynä kaikenlaiseen pahaan. Tämä ei poista sitä, että lapset oikeasti kärsivät ja ovat osallisia näissä kuvioissa.

• Tykkää
No tuo on silti ihan älytöntä. Ensiksikin se mollaa kaikkia yksinhuoltajia ja toisekseen, jos tuolla logiikalla lähdetään näitä asioita mietiskelemään, niin yhtä hyvin kertomatta jättäminen voi johtaa liimanhaisteluun, jos asia selviääkin myöhemmin. Ei sillä, en edelleenkään kannata kertomista, mutta inhottaa tällainen logiikan raiskaus.
Eli ei saa sanoa että erolla voi olla negatiivisia vaikutuksia lasten elämään koska se loukkaa yksinhuoltajia? Jeesustelua tuollainen. Yksinhuoltajatrendi on huolestuttava ja kaikenlainen kannustaminen eroon tai kerrasta-poikki ajatteluun on tuomittava.

Eli ei saa sanoa että erolla voi olla negatiivisia vaikutuksia lasten elämään koska se loukkaa yksinhuoltajia? Jeesustelua tuollainen. Yksinhuoltajatrendi on huolestuttava ja kaikenlainen kannustaminen eroon tai kerrasta-poikki ajatteluun on tuomittava.
Onko mielestäsi mitään sävyeroa lauseilla: "Erolla voi olla negatiivisia vaikutuksia lasten elämään." vs. "Eronneiden lapsista tulee koulupudokkaita sekakäyttäjiä" (yhdistin pari listasi kohtaa). Ydinperheisyys, niin hienoa kuin se onnistuessaan onkin, ei kuitenkaan ole edes maailmanhistoriassa mikään vallitseva perhemalli.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25540237:
Mutta oikeasti, jos joka kolmas (tällaisia lukuja muistan kuulleeni) pettää jossain vaiheessa liittoa, ja kaikki puolisot saisivat heti tietää avuliaiden kansalaisten toimesta, ja kaikki ottaisivat heti eron koska ei ole kamalampaa rikosta suhteessa kuin pettäminen - meillä ei kohta olisikaan muita kuin erolapsia. Reilua, eikö?
Tai sitten olis enemmän kestäviä suhteita kun pettäminen ei oliskaan niin helppoa ja hyväksyttävää. Jos yleinen asenne on toi, että se on ihan ok jos toinen ei saa tietää, niin en ihmettele yhtään että niinkin iso osa pettää.

Eikä se ero edes ole mikään automaattinen seuraus pettämisestä.

• Tykkää
[QUOTE="a.p";25539872]Pienet valkoiset valheet ovat mun mielestä suhteessa ok. :)[/QUOTE]

Mun mielestä pettämisellä ja valkoisilla valheilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa!

Valkoinen valhe on esimerkiksi sellainen, jos sanoo menevänsä vessaan tarkistamaan meikkinsä, kun oikeasti on menossa päästämään hillittömän varpusparven. Pettäminen on aivan jotain muuta kuin valkoinen valhe.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä