Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Kimalle, ollaan nyt tosi samoissa piinailupäivissä :). Mulla (siirto meni hyvin) on testipävä 31.1 koska oli blastokysti. Vernerille ja Jalmarille tarrasukkia!!
Ja kiitos kaikille tsempityksistä!

Sintu, kyllähän pp 12 voi testi jo plussaa näyttää, hyvinkin, joten varovaisesti onnittelen minäkin.

Jenksula, en osaa valitettavasti sanoa tuohon mitään. Toivottavasti joku osaa auttaa. Minkälaiset kierrot sulla muuten yleensä on?
 
Teille kaikille jotka ihmettelette, miksi sanon tuota "feikkiplussaksi", niin syynä on Pregnyl-pistos.
Olen pistellyt siirron jälkeen 4 kertaa Pregnyliä annoksella 2500IU/ pistos.
Ensimmäinen pistos oli heti siirtopäivänä 9.1 ja seuraavat pistokset 12.1, 16.1 ja 19.1. Tuon viimeisen pistoksen pistin siis toissapäivänä eli se voi kyllä antaa väärän positiivisen plussan testiin.
Lääkäri sanoi että tulos on luotettava vasta 26.1, jolloin tuosta viimeisestä piikistä tulee kuluneeksi viikko.
Siispä teen nyt noita samoja testejä joka aamu ens torstaihin saakka, jotta näen alkaako viiva vahvistumaan... vasta sitten raskaus on varma. =)
 
Aurora Kyllä minä huolestuisin vasta, jos useammassa perättäisessä hoidossa jää tulokset huonoksi. Ja muista, että yksi hyvä riittää :hug:

Susirouva Taas piinaillaan yhtä aikaa ! Tarrasukkia !

Sintu Nyt minä ymmärrän, luulin sinun pistäneen Pregnyliä vain irrotuspiikin. Tosiaan 7 vrk pistosta oli minulla vielä selkeä viiva inseminaation yhteydessä, sen jälkeen en olekaan tehnyt "tutkivaa journalismia" :)
 
Susirouva: onnittelut onnistuneesta blastosiirrosta:) Ei sille mitään mahda, että blaston yhteydessä mulla ainakin on erityisiä perhosia mahassa.... Sä saat siis luvan kanssa testata aiemmin, mulle määrättiin silti ne normit 14 piinapäivää..aarghh:headwall:

Sintu: varovaisen innostuneet onnittelut! Vitsi, sä oot sissi, kun pystyt tohon ketjutestaukseen:wave:
Mun virallinen testipäivä on siis 27.1. eli 14.piinapvänä, auts! Tosin, olen tällä hetkellä henkisesti asennoitunut testaamaan jo 26.1. Yritän säilyttää toivon(ts.olla testaamatta) mahd. pitkään ELLEI nyt sitten ilmaannu ihan älytön setti jotain oireita. Never say never:D

Aurora: tollaset yllätykset sitten osaa olla ikäviä! Mut ne voi vielä yllättävästi spurtata viikonloppuna!
 
Auroralle halusin tulla huikkaamaan rohkaisuja - on meinaan niin tutun kuuloinen tilanne. Ensin menee yks hoito tosi "hyvin" (no, siis ei plussia, että sikäli ei hyvin...) ja sitten sen jälkeen seuraavassa hoidossa onkin yhtäkkiä tosi kurja muninta. Iän myötä noita arvaamattomia vaihteluita alkaa kai tulla enemmän. Mutta kyllä sieltä voi hyvinkin vielä kolme solua kypsyä kerättäväksi, ota vaan rauhallisesti!

Täällä ootellaan menkkoja alkavaksi. Maanantaina on virallinen testipäivä. En ihan oikeasti ole raskaana, tiedän testaamattakin, mutta kun julkisen hoitoprotokollaan kuuluu tuo testaus, niin hoidetaan pois. Olo on ihan ok, nousin kintuilleni nopeammin kuin kahden ekan hoidon pettymyksissä.

Sharlin, kuuluillaan... :)

Hyvää talvisen viikonlopun jatkoa kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi taas kerran etten ole ollut kovin aktiivinen kirjoittelija, mutta täällä ollaan hengessä mukana!! Käyn lukemassa kuulumiset säännöllisesti ja välillä jaksaa aktivoitua itsekin. :) Minäkin pääsen tiistaina piinailijaksi, kunhan vaan ne 2 pientä alkiotamme selviävät pakkasesta.
Viimeaikoina on ollut vaikea löytää motivaatiota tähän touhuun, mutta ehkä tuo PAS sitten pistää ajatukset uusiksi ja tärkeysjärjestykseen... Toivossa on hyvä elää.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaunis kaikille rohkaisevista kommenteista. :heart: Kyllä kuulkaa helpotti lukea teidän kokemuksia ja mielipiteitä... oon huomattavasti rauhallisemmalla mlelellä.

Sintu, kysäisit mun menopur annostuksesta, niin olin pistänyt ennen perjantain lääkärikäyntiä 225 puregonia 4 iltaa (sama annostus siis kun ekassa IVFssä) ja nyt olen siis lisännyt siihen 75 menopuria. Tänä iltana cocktailiin pistetään sekaan Orgalutran. Sulla on siellä tosi lupaavat oireet, isot peukut että sun Pregnyl plussasta tulee ja vahvistuu S E plussa..! Ja ihan rautaiset hermot sulla tuon testaussarjan kanssa! :) Sopiiko kysyä, että miksi Pregnyl pistoksia siirron jälkeen, tukeeko ne mitä?

Susirouvalle kovasti onnitteluja hyvin menneestä siirrosta!! Nyt tarraa ja liimaa ja piiiitkiä hermoja sinne kuun loppuun saakka. Ja kiitos sulle vielä rohkaisun sanoista, oon ihan samaa mieltä tuosta lääkärin kommentin jyrkkyydestä; erityisesti huomioiden sen ettei hän ole hoitanut mua aiemmin, eikä ollut edes vilkaissut mun hoitohistoriaa vielä siinä vaiheessa. Tuommoisia lausuntoja ei pitäis kauhian heppoisin perustein tehdä, nimimerkki yöunet meni.........

Teitä onkin monta piinailemassa samaan aikaan. Jännitän täällä jokaisen puolesta! Ja toivottelen kaikille lehmän hermoja. :D

Huomenna siis selviää sitten jatketaanko tätä hoitoa vai ei. Oi kunpa nuo munikset olisivat tehneet jonkun kasvuspurtin....vielä uskallan toivoa.

Leppoisaa sunnuntaita, Naiset! :flower:
 
Sintu, kysäisit mun menopur annostuksesta, niin olin pistänyt ennen perjantain lääkärikäyntiä 225 puregonia 4 iltaa (sama annostus siis kun ekassa IVFssä) ja nyt olen siis lisännyt siihen 75 menopuria. Tänä iltana cocktailiin pistetään sekaan Orgalutran. Sulla on siellä tosi lupaavat oireet, isot peukut että sun Pregnyl plussasta tulee ja vahvistuu S E plussa..! Ja ihan rautaiset hermot sulla tuon testaussarjan kanssa! :) Sopiiko kysyä, että miksi Pregnyl pistoksia siirron jälkeen, tukeeko ne mitä?

Tuo Pregnyl-tukipistos on ainakin joillakin auttanut kiinnittymisessä ja lääkärini mielestä sitä kannattaa myös minun kohdallani kokeilla.
Nytpä tässä sitten odotellaan että tuleeko SE OIKEA PLUSSA testiin vai ei. :)
 
Pikainen heippa kaikille!

Ylimääräinen tuikkaus menopuria oli tuottanut tulosta!! :) Oikealta puolelta löytyikin 8 rakkulaa, joista 4 jo ihan kivan kokoisiakin, vasurissakin oli jotain tapahtunut; siellä kaksi kpl, mutta tosi pieniä. Keskiviikkona takaisin ultraan, mutta keräys todennäköisesti viikon päästä.

Voi apua, mitä vuoristorataa tää on...mutta mikä helpotus perjantain ojan pohjan jälkeen. Pahimmissa kuvitelmissa kun tosiaan ajatteli, että nyt se lapsettomuus tuomio sit tulee. Nyt jaksaa taas uskoa ja toivoa.

Mukavaa maanantaita kaikille,

toivottaa onnellinen Aurora

PS. Piinailijat; onko tuntemuksia suuntaan tai toiseen, fiiliksiä??
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Tänään juili mahaa samanlailla ku menkkojen alkaessa. Kuin nopeesti menkat alkaa
Jos siirto ei ole onnistunut???
Mulle on sanottu että punktiopäivä lasketaan ovulaatiopäiväksi ja yleensähän ovulaatio on kuukautiskierron puolivälissä. Eli riippuen siitä kuinka pitkä kuukautiskierto sinulla yleensä on, niin tuosta osaat laskea milloin kuukautisten pitäisi alkaa. :)

Jos sinulla ollut siirtopäivä 19.1, niin nythän olisi pp4 menossa ja nuo menkkamaiset juilinnat saattaisivat hyvinkin johtua alkion kiinnittymisestä tai sen yrityksestä, kun kiinnittyminenhän tapahtuu viikon sisällä punktiosta. ;)
Tsemppiä piinailuun! :)
 
Polkka: Mitä se testi tänään näytti? Osuiko arvauksesi oikeaan siitä, ettet olisi raskaana?
Mie kyllä niin toivoisin että sulle kuitenki pärähtäis se plussa testiin... oireettomanakin voi olla raskaana. =)
 
Mitäs teille kuuluu ? Plussattuulia paljon kaikille ! :)
Niin miun tilanteessa uutta, lääkäri soitti tänään veri ja pissakokeiden tuloksista.
Paastoverensokeri oli koholla, 9. jotakin ja munasarja hormonissa, muistaakseni progesteronissa
oli häikkää.
Miun pitää käydä sokerirasituskokeessa ja lääkärissä katsotaan tarviaako lääkitystä korkeaan
verensokeriin, saattaa kuulema jo pelkästään lääkitys verensokeriin auttaa raskautumiseen
ja ellei auta niin sitten katsotaan tuota hormonia.
 
Tammuska Mulla vuoto alkaa yleensä 3-4 päivää progesteronin lopettamisen jälkeen.

Aurora Hienoja uutisia ! Toivottavasti olet täällä kohta meidän mukana piinailemassa.

Nyt on niin paljon piinailijoita listalla, että kaikkien tilastojen mukaan täytyy kyllä jollekin plussa pärähtää :)
 
Kammottava olo. HCG oli sittenkin 23. Todennäköisesti siis kemiallinen raskaus, mutta hirveäksi olon tekee se, että olin taas lopettanut Luget kesken. On ihan mahdollista, että näin olisi käynyt kaikesta huolimatta, mutta koskaan emme saa asiaan täyttä varmuutta. Olo oli aamulla totaalisen turta ja kamala, itsesyytökset valtavia. No, nyt onneksi jo pikkaisen helpottaa. Lähden kohta kotio ja ehkä vielä alan laittaa niitä palluroita, vaikka nyt jo selvät menkat päällä. :(

Positiivista on se, että vielä yksi hoito tehdään meille, se on varma.
 
Kammottava olo. HCG oli sittenkin 23. Todennäköisesti siis kemiallinen raskaus, mutta hirveäksi olon tekee se, että olin taas lopettanut Luget kesken. On ihan mahdollista, että näin olisi käynyt kaikesta huolimatta, mutta koskaan emme saa asiaan täyttä varmuutta. Olo oli aamulla totaalisen turta ja kamala, itsesyytökset valtavia. No, nyt onneksi jo pikkaisen helpottaa. Lähden kohta kotio ja ehkä vielä alan laittaa niitä palluroita, vaikka nyt jo selvät menkat päällä. :(

Positiivista on se, että vielä yksi hoito tehdään meille, se on varma.
Polkka, ei kannata syytellä itseään. Kyllähän oma elimistökin tuottaa sitä keltarauhashormonia, ettei välttämättä edes haittaa vaikka lisäkeltarauhashormonin lopettaakin. Eiköös se anneta meille kaikille enemmänkin varmuuden vuoksi? Ei mulla ainakaan ole todettu mitään häikkää omassa keltarauhasen tuotannossa.
 
Susirouva, oma kroppa tuottaa ivf:ssä keltarauhashormonia liian vähän tarpeeseen nähden, näin olen ymmärtänyt. Mutta joo, puhutaan kyllä TUKIhoidosta, mikä viittaa siihen, että se ei olisi ehkä AIVAN välttämätön.

Oli joka tapauksessa todella, todella tyhmää multa lopettaa kesken. Nyt jos ei enää lopuissa yrityksissä tärppää, saan elää pitkään sen epäilyn kanssa, että entä jos kuitenkin olisin silloin... Entä jos, entä jos... Oli oireita tai ei, niin kiltisti vain kuurit loppuun, niin ei tarvi sitten jälkikäteen ihmetellä!

Tässä vähän taustaa:

Infertility Blog: Why is Progesterone Used for IVF?
 
Vieläköhän olisi Pregnylistä johtuvaa, vai pukkaisko jo oikeaa plussaa? Mitä ootte mieltä?

Aamupisusta Pregcheck:
Aijaa.com - 9424390.jpg

Ja iltapäiväpisusta Clearbluella heti ku tulin töistä. Tulos tuli ihan ajallaan ja otin heti kuvan ku 2 minuuttia täytty:
Aijaa.com - 9424398.jpg

Tässä vielä vertailun vuoksi, että on tuo viiva vahvistunu.
Toiseksi alimmainen tänään aamupisusta ja alimmainen iltapäiväpisusta.
Aijaa.com - 9424692.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Polkka! Ei kannata tosiaan katsoa taaksepäin ja syytellä itseään. Katse vaan rohkeasti eteenpäin ja sinulla on kuitenkin vielä mahdollisuus jopa olla kunnolla raskaana!! Tosi alhaisillakin hcg luvuilla on tullut onnistuneita raskauksia, ei se välttämättä ole kemiallinen.
Sen verran tuo kokemus kuitenkin pistää miettimään, ettei tässä hommassa kyllä kannata näköjään mihinkään tuntemuksiin luottaa... Tosi moni on tuntenut kaikenlaisia raskausoireita ja puhdasta negaa tulee. Ja sitten ihmiset joilla ei ole mitään oireita, niin huomaavat olevansa niitä joilla plussa pamahtaa tikkuun heti ensi yrittämällä... Tää on niin ihme hommaa, että itse jätin omassa IVF kierrossa kokonaan pissimättä tikkuun. Painelin vaan suoraan veritestiin ilman mitään arvailua, ja sieltähän se raskas uutinen sitten saapui. Kuin olis sydäntä rinnasta revitty...
No, jokainen tallaa tavallaan. Itse olen vähän kyyniseksi jo muuttunut tässä parin vuoden aikana ja jos ei ihmeitä tapahdu, niin tehköön tiede sitten mitä pystyy...
 
Susirouva, oma kroppa tuottaa ivf:ssä keltarauhashormonia liian vähän tarpeeseen nähden, näin olen ymmärtänyt. Mutta joo, puhutaan kyllä TUKIhoidosta, mikä viittaa siihen, että se ei olisi ehkä AIVAN välttämätön.

Oli joka tapauksessa todella, todella tyhmää multa lopettaa kesken. Nyt jos ei enää lopuissa yrityksissä tärppää, saan elää pitkään sen epäilyn kanssa, että entä jos kuitenkin olisin silloin... Entä jos, entä jos... Oli oireita tai ei, niin kiltisti vain kuurit loppuun, niin ei tarvi sitten jälkikäteen ihmetellä!

Tässä vähän taustaa:

Infertility Blog: Why is Progesterone Used for IVF?
Ahaa, kiitos, taas tuli lisää tietoa. Ajattele, olen niin oireeton nyt, että mietin tosissani eilen, että mitenkähän pitkään tuota keltarauhaslääkitystä viitsii jatkaa. Että hyvin olisin voinut tehdä saman. Mutta en kyllä jaksa uskoa että sinulla on sen takia mitenkään mennyt kesken kuitenkaan. Soita ja kysy vielä siitä, että saisit itsellesi paremman mielen tuon suhteen :hug:.
 

Yhteistyössä